V Ostravě promění další část tramvajové tratě na pevnou jízdní dráhu, provoz bude tišší
Modernizovaný úsek bude pokrytý z velké části zelení.
Dopravní podnik Ostrava (DPO) chystá na dalším úseku změnu konstrukce tramvajové tratě z klasického kolejového roštu na systém pevné jízdní dráhy (PJD). Proměnou projde úsek Opavské ulicie v Porubě. Tento týden již vypsal soutěž, odhadovaná cena zakázky je 95 milionů korun.
Obyvatelům by měla úprava přinést snížení hluku a vibrací od tramvajového provozu. „Nová konstrukce bude mít pozitivní vliv především na snížení hluku a vibrací od projíždějících tramvají,“ řekla mluvčí DPO Tereza Šnoblová. Práce na úpravě trati v Porubě jsou naplánovány na léto, proběhnou v úseku mezi křižovatkami s ulicemi 17. listopadu a ulicí Sokolovskou.
Modernizovaný úsek bude navíc nově pokryt zelení, z části trávou a z části rozchodníkem. Revitalizací projdou i zastávky, které se v úseku nacházejí. Konkrétně půjde o revitalizaci tramvajového nástupiště zastávky Poruba, Vozovna – směr centrum, a Rektorát VŠB – směr centrum. „Od modernizace si tak slibujeme především zvýšení komfortu a pohodlí pro cestující i pro Ostravany žijící v okolí,“ dodala Šnoblová.
Po oba letní měsíce si práce vyžádají úplné vyloučení tramvajového provozu mezi zastávkou Vozovna Poruba a smyčkou Vřesinská. Tramvaje budou nahrazeny autobusy. Silniční provoz bude omezen pouze v pruzích, přilehlých tramvajové trati a částečně bude omezen i v křižovatce ulic Opavská a Sokolovská. Tramvajová výluka bude využita i pro rekonstrukci mostu Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) na ul. 17. listopadu přes Porubku. „Dále využijeme omezení tramvají i ve smyčce Vřesinská, kde proběhne revitalizace ploch a nástupišť,“ doplnila Šnoblová.
Další úseky s pevnou jízdní dráhou
V Ostravě půjde o čtvrtý úsek s pevnou jízdní dráhou. První je od loňského roku v Nádražní ulici u zastávky Náměstí Sv. Čecha. Druhý byl v závěru loňského roku ve Výškovické ulici mezi křižovatkami s ulicemi Pavlovova a Svornosti v délce 980 m dvoukolejně. Tento úsek ještě čeká v jarním měsících na osazení vegetačního krytu, který nemohl být ke konci roku z důvodu nepříznivých klimatických podmínek osazen. Před několika dny začalo budování pevné jízdní dráhy v ulici Pavlovova. Ještě v druhé polovině plánuje DPO také úpravy tratě v Hlučínské ulici, kde by stavba pevné jízdní dráhy měla být i součástí navazující rekonstrukce zastávky Důl Odra.
Proměny tratí na pevnou jízdní dráhu mají pokračovat i příští rok. V Porubě má jít o navazující úsek Opavské ulice ke křižovatce s Martinovskou ulicí. DPO na tyto akce čerpá evropské dotace. „Systém PJD je navíc i přes vyšší vstupní investiční náklad efektivní, protože má delší životnost a nevyžaduje tak častou údržbu,“ dodala Šnoblová.