V Ostravě-Porubě bude pokračovat modernizace klíčové tramvajové tepny, další úsek získá pevnou jízdní dráhu
Poslední den provozu tramvají T6A5 v Ostravě. Foto z Opavské ulice: Zdopravy.cz / Vojtěch Očadlý

Výměna klasického kolejového roštu za systém pevné jízdní dráhy má zajistit snížení hluku a vibrací.
Tak hlavně ten úsek už je několik X let v havarijním stavu,hodně bahnitých míst a koleje se propadají,viz snížená rychlost před nedávnem u zastávky Trebovicka…ke to tam už pradavna…Jen by mě zajímali ty výhybky a krize činžák plánuji dát,jaké to asi budou,ze by třeba i na vyšší rychlost na primo?nevíte někdo?
😁 Hlavně aby se povedla výhybka lépe, než ta horní do Vozovny, na které bylo vykolejení dva dny po zahájení provozu a 2 roky snížená rychlost na 10 km/h.
Šaškec.
Musíme to opravit, v podstatě nekončící dlouhodobé výluky ve stavební sezonu na x let dopředu.Bez výluk velmi malá část roku, všichni jsme si na to zvykli, asi tak jako na 40 let trvající opravy na Rudné.A tím, že bez vylukový stav je časově v menšině, tak je to vlastně anomálie, že to jezdí tak jak to někdo nakreslil.
Skoro se divím, že ta paní inženýrka ze Zábřehu, která je hlavní hybatelkou odporu proti dostavbě trati na osmý obvod, nerozjela petici za vytrhání této trati a její náhradě tichými, milými autobusy.
Elektroautobus toho hluku tolik nenadela …
V Praze máme na mnoha místech empiricky ověřeno, že moderní tramvaj jedoucí po pevné jízdní dráze uložené na antivibračních rohožích je tišší.
A ze srovnání s řvoucími redukčními převodovkami v motorech trolejbusů ze Škody Plzeň vychází tišší i tramvaj jedoucí po otevřeném svršku.
Možná stačí nebrat nějaký hokus pokusy ze Škodovky…
Nevím, zda je možno redukční převodovky, které se akusticky projevují stejně už nejméně 75 let, považovat za hokuspokusy.
Tramvaj redukční převodovku nepotřebuje?
Jeden starší: 21Tr nemá Rábu, to půjde do 5 let do kopru.