V Ostravě-Porubě bude pokračovat modernizace klíčové tramvajové tepny, další úsek získá pevnou jízdní dráhu
Poslední den provozu tramvají T6A5 v Ostravě. Foto z Opavské ulice: Zdopravy.cz / Vojtěch Očadlý

Výměna klasického kolejového roštu za systém pevné jízdní dráhy má zajistit snížení hluku a vibrací.
Plati to unie, až přestanou platit, rychle je tyhle nesmysly přejdou!
Čím větší hlupák,tím víc básní o nejhloupější a nejzbytečnější investici Ostravy za 50 let. Až ředitel Morys doroste do lidského myšlení,třeba mu dojde,jak hluboko klesnul se svými zcela lživými argumenty o tomto absurdním téměř zločinném záměru. Je to víc než jen pohrdání občany našeho města. Má vůbec nárok řídit tento úspěšný podnik,DPO?
Sice nejsem zastánce Moryse, a naopak si taky myslím, že v čele DPO rozhodně nemá, co dělat, ale napsat příspěvek takovýmhle způsobem fakt moudré není. Nic neříkající blábol, který danou investici akorát shazuje… Evidentně se stejně trať musí opravit. A byť je úsek s pevnou dráhou podstatně dražší, tak má taky podatelně delší životnost. Říct, že jde o zločinný záměr, a pohrdání občany je v tomto směru poněkud hoodně mimo, nemyslíte?
Asi bych doporučil lékaře.
Tak hlavně ten úsek už je několik X let v havarijním stavu,hodně bahnitých míst a koleje se propadají,viz snížená rychlost před nedávnem u zastávky Trebovicka…ke to tam už pradavna…Jen by mě zajímali ty výhybky a krize činžák plánuji dát,jaké to asi budou,ze by třeba i na vyšší rychlost na primo?nevíte někdo?
😁 Hlavně aby se povedla výhybka lépe, než ta horní do Vozovny, na které bylo vykolejení dva dny po zahájení provozu a 2 roky snížená rychlost na 10 km/h.
Šaškec.
Musíme to opravit, v podstatě nekončící dlouhodobé výluky ve stavební sezonu na x let dopředu.Bez výluk velmi malá část roku, všichni jsme si na to zvykli, asi tak jako na 40 let trvající opravy na Rudné.A tím, že bez vylukový stav je časově v menšině, tak je to vlastně anomálie, že to jezdí tak jak to někdo nakreslil.
to je „problém“ toho, že velká část dopravní infrastruktury byla postavena relativně v krátkém období, a životnost je podobná, teď to najednou odchází.
Když jsme se bavil se starými ostraváky, tak vzpomínali na to, že to dřív bylo obrovské staveniště, jak se po výstupu z tramvaje přezouvali do gumáků, aby zvládli dojít domů, protože chodníky nebyly, a chodili přes bláto po prknech, několik let…
No dobře… Ale není pak možná lepší to taky zrekonstruovat najednou, ať se to pořád nedělí takhle na nekonečné etapy? Dobře, neříkám všech X kilometrů, ale… Opravovat úseky po jednom kolometru (2 zastávkách je prostě na nic.
Tak Rudná bez opravy nebyla nikdy, to si jako starý Ostravák nepamatuji….
Skoro se divím, že ta paní inženýrka ze Zábřehu, která je hlavní hybatelkou odporu proti dostavbě trati na osmý obvod, nerozjela petici za vytrhání této trati a její náhradě tichými, milými autobusy.
Elektroautobus toho hluku tolik nenadela …
V Praze máme na mnoha místech empiricky ověřeno, že moderní tramvaj jedoucí po pevné jízdní dráze uložené na antivibračních rohožích je tišší.
A ze srovnání s řvoucími redukčními převodovkami v motorech trolejbusů ze Škody Plzeň vychází tišší i tramvaj jedoucí po otevřeném svršku.
Možná stačí nebrat nějaký hokus pokusy ze Škodovky…
Nevím, zda je možno redukční převodovky, které se akusticky projevují stejně už nejméně 75 let, považovat za hokuspokusy.
Tramvaj redukční převodovku nepotřebuje?
Jeden starší: 21Tr nemá Rábu, to půjde do 5 let do kopru.