V Ostravě-Porubě bude pokračovat modernizace klíčové tramvajové tepny, další úsek získá pevnou jízdní dráhu

Výměna klasického kolejového roštu za systém pevné jízdní dráhy má zajistit snížení hluku a vibrací.
Dopravní podnik Ostrava (DPO) připravuje modernizaci další části tramvajové trati na ulici Opavská v městské části Poruba. Stavba naváže na úsek mezi křižovatkami s ul. 17. listopadu a ul. Martinovskou, zmodernizovaný v roce 2022.
Trať tehdy získala pevnou jízdní dráhu, nyní se chystá její pokračování od Martinovské až po ulici Sjízdná. Celkem půjde asi o kilometrový úsek, zahrnující zastávky Třebovická a Třebovice, OC.
„Předmětem projektu je modernizace tramvajového svršku a spodku na ulici Opavská, výměna trakčního vedení, prodloužení nástupní hrany nástupišť a modernizace výhybkových konstrukcí na křižovatce s ulicí Martinovskou,“ uvedla mluvčí DPO Tereza Šnoblová.
Práce mají přijít na řadu v roce 2027. Projekt bude spolufinancován Evropskou unií. Výše podpory je stanovena na 80,75 % ze způsobilých výdajů projektu. Přesné náklady zatím nejsou známy.
Modernizovaná trať nabídne podle dopravce komfortnější a bezpečnější cestování. Stejně jako na předchozím úseku se počítá s kolejí s vegetačním krytem.
Výměna klasického kolejového roštu za systém pevné jízdní dráhy má zajistit snížení hluku a vibrací.
Když se modernizoval předcházející úsek od ul. 17. listopadu, museli se obyvatelé Poruby přes celé letní prázdniny vyrovnat s „tramvajovým“ odříznutím od zbytku Ostravy. Tramvaje ve směru do Poruby byly odkloněny do Martinova. Ve vyloučených úsecích je zastoupily autobusy.