lot
Autobusy Doprava ve městě Tramvaje Trolejbusy

V Ostravě od ledna zdražují krátkodobé jízdenky v MHD

Tramvaj Stadler Tango NF2 na tramvajové smyčce Výstaviště v Ostravě. Foto: Gruntz0101/Wikimedia Commons
Tramvaj Stadler Tango NF2 na tramvajové smyčce Výstaviště v Ostravě. Foto: Gruntz0101/Wikimedia Commons

Cestující v ostravské městské hromadné dopravě od 1. ledna zaplatí u některých typů jízdenek více než do včerejška. Koordinátor ODIS (KODIS), který organizuje systém veřejné dopravy v Moravskoslezském kraji, se rozhodl po čtyřech letech od zavedení elektronických jízdenek zdražit.

Nepřestupní elektronická jízdenka bude stát nově 16 místo 14 korun, přestupní zdraží z 20 na 24 Kč. Dlouhodobé jízdenky nezdraží. Celodenní jízdenka XXL stoupne z 80 na 100 korun, stejným poměrem zdraží i levné jízdenky.

Papírové jízdenky budou stát stejně, ke koupi budou ale už jen dva týdny. Od 1. ledna je Dopravní podnik Ostrava přestane prodávat, od 1. dubna pak bude platit jen elektronické jízdné.

Více zaplatí i lidé v MHD v Třinci a Novém Jičíně. U platby hotově zaplatí nově místo 12 13 korun v Novém Jičíně, v Třinci zdraží z 12 na 14 Kč. Nově je zařazen do krajského systému ODIS i Frýdek-Místek.

Kodis zdražení vysvětluje zejména obnovou vozového parku i nárůstem mezd u řidičů. Kromě ceníku se v Ostravě mění i řada zastávek, do velké části z nich byl doplněn název městské části.

23 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Zdeněk

Chtělo by to už opravit, že změna tarifu je až k tomu 1. 1. 2020, jak jsem psal pár minut po zveřejnění článku, díky

Petr Foltynek

Najednou zmizely všechny automaty na jizdenky(papirove),budou zrušeny,ano,každý má mít bank.kartu!!!???.A co lidé,kteří mají exekuce,účet mít nemohou,co lidé,kteří mají na účtu 20 kč,-,u nás zcela běžné,a nemohou si koupit jizdenku v automatu,ani u řidiče?.Zase diktatura,zase nařízení,co musíš mít,a co ne…Jsme v Česku jen beranci,co kloní hlavu,vše si necháme líbit(podívejte se na demokratickou Francii,)kdyby šlo o vyšší mzdy řidičům,jsem 100xpro!!,ale víme že nejde!Z čeho platit vyšší dividendy,z čeho nákup poschodovych autobusů(to musel být někdo hodně sjety…).DPO=velky byznys….Kupuji auto,a na Grettu kašlu…Pěkné svátky.

Jiří

Takže když pojedu osmnáctkou z visalají na nádraží do fm, tak už to nebude stát 8 korun (z karty)?

Jiří

To je hezké, jak se vždycky při zdražování argumetuje tím či oným. JENŽE – cena je ve srovnání s jinými městy už tak byla docela šílená a už vůbec neodpovídá služba, kterou za tuto „podobnou“ cenu dostanete. Všude ve velkých městech jsou jízdní intervaly tramvají na páteřních linkách 2x-3x častější (tedy dostávám trojnásobnou službu) a to i o víkendu. Jedině v ostravě budete čekat na svoji tramvaj na páteřní lince i ve všední den v osm večer 20 minut. Pak se papalaši z DPO a města diví, že vozí jen vzduch, když z pendolina na svinově večer vystoupí 150 lidí… Číst vice »

Rosťa

ANO, už je líp. První nás přesvědčili, že v rámci úspor je lepší pouze elektronické jízdné a teď nám ho pro jistotu zdraží.

IGCT

Říká vám něco pojem inflace?

Honzíček

Inflace je nulová

Vlastimil Kocurek

3%

Eduard

Tak to zdražení i když není nijak dramatické moc nepomůže tomu, aby Ostravané dali přednost MHD před svými auty. Nebo budou takový patrioti, že místo do svého vozu sednou do dražšího autobusu či tramvaje? Obávám se, že ne.

Jirka

Pokud jedu do Ostravy autobusem tak vůbec nevyužívám DPO, protože je to předražené. 40 kč za 29 km autobus a 16 kč za 1 km DPO tramvaj. Uvažuje tam někdo vůbec? Ještě větší prasárna jsou dlouhodobé jízdenky. Ostraváček si pěkně koupí celou Ostravu za 500 / měsíc a může jezdit po celé Ostravě každých pár minut nějakou blbou tramvají. Za tu cenu nekoupím ani měsíční do okresního města, protože to je 3 x 240 = 720 a to ani nemluvím, že autobus jede jednou až dvakrát za hodinu. Náhodou je to stejná kilometrická vzdálenost do okresního města jako tramvají z… Číst vice »

pozorovatel

A kolikrát do týdne / měsíce / roku do té Ostravy jezdíte, aby vám měla lépe vyhovovat „drahá dlouhodobá jízdenka na několik spojů denně“ více než jednorázové jízdenky pro nějakou náhodnou cestu?

PetrD

Kdyby jste použil odisku tak mate zvyhodneny prestup a ten 1km tramvaji by vas stal o 9 kc méně. V jake díře to bydlíte ze vam jede bus co hodinu? A zapomínáte na to, ze nejvyhodneji vychází roční kupón. V lednu si budu kupovat uz třetí roční kupón (za 8000)

Jiří Kocurek

Ono se to dneska velice jednoduše svaluje na řidiče. Jakékoliv zhoršení ovzduší … zakázat auta! zakázat auta!
Přitom to může být způsobeno:
V Dětmarovicích rychna, zavírejte okna vlaku. Výhled na uhelku.
V Třincu smog, v noci rudá záře nad Třincem, sem tam hořící kychtový plyn.
Před Valmezem smrad, zavírejte okna vlaku. Nabízí se výhled na DEZU (původně byla taky na Ostravsku).
Ostrava Střed, smog. Projeli jsme kolem NHKG, čemu se kdo diví?

Na Radhošti krásný výhled. V dálce na severu lze vidět chladící věže, to jsou Dětmarovice. A za něma ty další a další komíny?

Jiří Kocurek

Narážím na to, že třeba ve Zlíně, v Olomouci, v Brně (kromě Koliště) to není tak zlé. Zatímco při příjezdu od Kolína do Pardubic… Bum ho, jasně! Je tam, bratře plukovníku!

jan

No to je skvělá zpráva jak v zrovna v Ostravě podporovat ekologii, opatření proti prachu, a podpora přestup z aut. Když v Praze stojí jízdenka na 30 min 24 Kč, kde metrem za tu dobu přejedete celou Prahu. A v Ostravě za 30 minut téměř nedojedete ani do centra. Místo toho, aby právě jednorázové jízdenky zlevňovali. Nalákaly cestující z aut (kterých je v Ostravě většina díky pomalé MHD) a platící platební kartou. Přitom právě tito cestující mají alespoň nějakou návratnost, když dají za zpáteční jízdenku 40 Kč Ne jako účastník předplacené služby 10 Kč /den. (nyní teda téměř 50 –… Číst vice »

Jirka

Co já vím tam všechny tramvajové linky dojedou z konečné na konečnou do 45 minut a jízdenka bude mít platnost 45 minut a ne 30. Ani v Praze tím metrem za 30 minut z konečné na konečnou nedojedete tak nekecat!

sledovatel webu

A vy jezdíte jako primitivní šotouš výhradně jen z konečné zastávky na druhou konečnou a nikdy nepotřebujete přestoupit, abyste se dostal třeba i někam jinam? A jak se na tu konečnou zastávku dostanete, nemáte-li ji přímo před vchodem domu?

Aleš

Úroveň městské dopravy asi jako v severní Koreji, ale jízdné jako v New Yorku. Místo tramvají typu Stadler bych uvítal hustší interval ve špičce i v sedle, jakož i možnost přípojů a přestupů, což je v Ostravě téměř nemožné. A abych nechodil kolem horké kaše, za stejné částky se pohybuji po Praze, která, co se městské dopravy týče, poskytuje komfort s Ostravou nesrovnatelný. A ještě bych pochválil Brno, Plzeň nebo Ústí, kam také občas jezdím…

Knedla

No ty si kreten.

Jiří Kocurek

Jakože místo nákupu tramvají jezdit raději odjezdít více spojů? A co na těch více spojích bude jezdit? Náhradní autobus?

Martin

Je třeba si ty tiskovky přečíst pořádně a nemás nesmysly… Změny v tarifu až od 1. 1., jak píše Zdeněk.

Zdeněk

Tarif se mění až k 1.1.2020….