V Ostravě může začít stavba cyklolávky za 95 milionů, propojí Dolní Vítkovice a centrum
Lávka vyjde proti odhadům dráž, hotovo má být do konce roku.
Sdružení firem FIRESTA-Fišer, rekonstrukce, stavby a Excon vyhrálo zakázku na vybudování nové ocelové lávky, která propojí Dolní Vítkovice s centrem Ostravy. Město za stavbu zaplatí 96 milionů korun, o 13 milionů korun více než odhadovaná cena.
Město již podle údajů v registru podepsalo s firmami smlouvu na stavbu. Podle údajů na profilu zadavatele přišly do soutěže čtyři nabídky, vítězné sdružení bylo nejlevnější.
Nová lávka překlene Ostravici v místě stávajícího popílkovodu za Velkým světem techniky. „V tuto chvíli máme veškerou dokumentaci a stavební povolení pro celou stavbu lávky a navazující cyklostezky. Zhotovitel by měl mít pak na provedení díla maximálně 26 týdnů,“ uvedla v únoru Kateřina Šebestová, náměstkyně primátora.
Osvětlení lávky má připomínat měsíční svit
Cyklostezka o délce 550 metrů a šířce čtyři metry bude tvořena pomocí dvou, na lanech společně zavěšených lávek přes železniční vlečku a řeku Ostravici. Lávka je napojena na stávající cyklostezku „E,“ vedenou po pravém břehu řeky. Při bočním pohledu má lávka tvar písmene A, její součástí je střední vetknutý pylon o výšce 28 metrů. Zábradlí lávky bude tvořeno nerezovou sítí, horním madlem a doplněno vodící tyčí pro nevidomé. Lávka bude nasvětlena, světlo bude intenzitou připomínat měsíční svit s ohledem na blízkost řeky a biokoridoru, aby nedocházelo k nadbytečnému šíření světleného smogu.
Stavba lávky je koordinována s aktivitami v Dolní oblasti Vítkovic, zejména s festivaly Colours of Ostrava a Beats for Love. Současně je budování lávky koordinováno s přeložkou produktovodů, které jsou v přímé kolizi s připravovanou stezkou v místě u Světa techniky.
„Nové propojení nabízí rychlé a bezpečné spojení centra s obvodem Vítkovic, díky jehož pojetí dojde jak k překonání aktuálních bariér, tak k velmi přívětivé a bezpečné možnosti způsobu dopravy nejen cyklistů. Ti se při užití nového cyklopropojení vyhnou jízdě po frekventovaných komunikacích. Pozitivní je také to, že projekt přispěje k dalšímu rozvoji této části města a jejímu oživení,“ dodala Šebestová.
Lávka bude vybudována dle architektonického návrhu Josefa Pleskota, jenž se na budování nové tváře města podílí mnoho let.