V Opavě pokračují sdílená kola, prvních 15 minut je však nově zpoplatněno

Kola nextbike v nejnovějším grafickém vzhledu. Zdroj: nextbikeKola nextbike v nejnovějším grafickém vzhledu. Zdroj: nextbike

Důvodem zavedení poplatku je dle města potřeba zajištění prostředků na opravy škod po povodních.

9 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
huou

proč všechno zpoplatnit když chcou ulevit dopravě .Někdo zas na tom vydělá ranec a chudí budou jen platit.

hroch.obojzivelny

1) To, co je dáno zadarmo, nemá žádnou hodnotu.
2) Chudí u nás nejsou.

danaceks

Tak to po krátké době dopadne jako v Pardubicích – ač město cyklistů, tak 25 Kč se nikomu za krátkou cestu na kole nebude chtít platit.

aabbbb

Souhlasím s tím, že Opava je pro jakoukoliv jinou dopravu, než autem, poměrně nepřívětivé město. Chodci i MHD pročekají dlouhé minuty na semaforech, které nemají žádnou preferenci čehokoliv nebo reakci na poptávku. MHD ve večerních nebo brzkých ranních hodinách má příliš dlouhé intervaly. Jako jediné město v Moravskoslezském kraji neuznává ODISku v telefonu.

Saruman

ODISka v mobilu už asi týden funguje i s možností zakoupení zón 30 a 301. Z toho co jsem pochopil používá MDPO lehce jiný odbavovací systém na který se to musí přivařit separátně a tak je Opava s novými funkcemi pomalejší.

Saruman

Mám pocit že Opava má přepravu jinou než autem vcelku na háku. Zajímalo by mě kolik město dotovalo s prvními 15 minutami zdarma. Opak oproti Praze a Ostravě kde se snaží cestujícím kola zvýhodnit propojením s platným předplatným na MHD a podporovat tak rozvoj těchto služeb. Nedivil bych se, kdyby se příští rok služba zrušila pro nezájem. Kola jsou v Opavě tak populární právě proto že se téměř všude dostanu do těch 15 minut zdarma. Ač je na jednu stranu 10 korun nic, tak bych sám popřemýšlel jestli službu využiju a nebo radši dojdu pěšky/MHD a věřím že většina uživatelů… Číst vice »

Šalina na Špilas

Ač sdílená kola nevyužívám, tak musím podotknout, že je to jeden z dalších „úžasných“ kroků místní radnice, který je naprosto nekoncepční.
Trolejbusy? Omezíme.
Parkování? Omezíme, byť zde s tím krokem souhlasím, ale nenabídli alternativu – alespoň plán na více cyklostezek nebo první přestup v MHD zadarmo.
Kola? Zpoplatníme.

A povodně měly nakonec alespoň jednu světlou stránku, staly se univerzální výmluvou.

Motýl Emanuel

Stačí se podívat na stranické složení rady města a primátora, který si hlavně honí politické body a neřešení problémů svaluje na vnější příčiny, přičemž mu nedošlo, že odpovědnost za město a majetek občanů právě spočívá ve schopnosti problémy řešit v jejich prospěch a ne si vymýšlet důvody proč to nejde a kdo za to může. Když ono je lacinější před volbama vykřikovat, že bude Opava žalovat stát za to, že byly povodně… 🙂

Petr

Taky to beru jako výmluvu. A uvidíme, co to udělá s využitím téhle služby. Třeba nic, třeba naopak občané Ostravy budou pronajímat o 106 když je to na povodňovou obnovu jejich milovaného města. Také ta pronajímaná (alias sdílená) kola nevyužívám, nemám na to techniku (s tlačítkovým telefonem to opravdu nejde a když to bylo na čipy (aspoň v Praze), tak to zase nebylo nijak levné (detaily si už nepamatuju, ale v té době bývalo u podobných akcí zvykem, že se platilo minimálně za tu čipovou kartu), ani se mi to moc nehodilo, nevím jestli dokonce nebyla podmínka pražského občanství, kterou… Číst vice »