V Olomouci vyřadí část tramvají T3, skončí i Astry
Olomouc hlavní nádraží. Foto: Zdopravy.cz / Vojtěch Očadlý

Vyřazované tramvaje nahrazují ve vozovém parku olomouckého dopravního podniku nové vozy EVO1/o.
Vyřazované tramvaje nahrazují ve vozovém parku olomouckého dopravního podniku nové vozy EVO1/o.
Skoda kazde koncici T3, ktera je pro me symbolem spolehlivosti. 🙁
„Podmínkou evropské dotace je, že za každý nový vůz musíme jeden starší vyřadit. Ten nesmí být nadále provozován na území Evropské unie v rámci zajištění veřejné služby.“
To má Liberec docela smůlu. 😀 Tak aspoň na Ukrajinu.
Tahle podmínka je úplně nesmyslná, a jako obvykle jsme si ji vymysleli my tady u nás v ČR. To kdyby někdo chtěl zase nadávat na „Brusel“.
V tomto případě tramvají T3R.P a Aster je to víceméně jedno, protože ty tramvaje stejně jsou dobré tak maximálně na náhradní díly, nebo ty T3 na Ukrajinu.
V minulosti se ale stejně zlikvidovala spousta celkem zánovních nízkopodlažních autobusů, které mohly ještě zlepšit vozový park jinde.
Ještě, že je v podmínkách dotace zákaz EU provozu. Jinak mohl DPMLJ zvednout hozenou rukavici.
(ironie a smutek nad tamním vozovým pátkem)
Tak ještě že je dneska čtvrtek, nemusíte smutnit.
Pořád nemůžu pochopit důvod podmínky, že žádný z vyřazených vozů si nesmí ponechat DPMO jako historický (?)
To je nějaké regionální specifikum Olomouce? Ještě jsem o něčem podobném nečetl. Ostatní dopravní podniky staré vozy buď nabízejí k prodeji nebo jako dar na Ukrajinu anebo i do toho muzea. Vždyť to nebude v provozu na žádné běžné lince, tak čemu by to vadilo?
Je to podmínka konkrétního dotačního programu. Zřejmě to autor myslel jako prevenci proti pozdějšímu opětovnému zařazení muzejního vozu do provozu. Můžeme si o tom myslet leccos, ale kdo jiný dá DPMO 80 % ceny nové tramvaje.. Udělat z nějaké T3 muzejní ještě bude šance.
Jen si tak říkám, zda skutečně muzejní provoz patří mezi zajištění veřejné služby. Anebo je to spíš opatrnost DP, protože kdyby vůz prodali někomu, kdo slíbí, že bude sloužit výhradně jako muzejní, ale pak ho pošle na běžnou linku, tak z toho bude mít dotační průser olomoucký DP?
V Polsku dotační program na tramvaje a autobusy z programu obnovy a posílení je na 100proc. a není ani podmíněný vyřazováním např. Tychy kupují trolejbusy od škody zadara.
Kdyby si chtěl DPMO nechat nějaký vůz jako historický tak namísto něj vyřadí jakýkoliv jiný starší vůz.
Zjednodušeně proto, že každá dotace je vázaná na nějakou konkrétní oblast zlepšení v rámci nastavení operačního programu. Pokud je cílem programu modernější, bezbariérový vozový park, pak jsou tam připojeny podmínky, aby se s tím nedalo kšeftovat a ohýbat to.
U autobusů je to o něco srozumitelnější, protože tam je cílem mj. stažení starých špinavých motorů z provozu. U tramvají je to hlavně o garanci toho, že se místní MHD opravdu kvalitativně zlepší.
Ten nátěr je hrozný a tak by to chtělo hlavně změnit barvy a vzhled mhd 🙂
Je, hlavně ta odporná šedá na střeše. Ten zbytek je taky docela divokej freestyle, ale ta šedá střecha je fakt fuj…
Já myslím, že olomoucká MHD, speciálně pak tramvajová doprava potřebuje daleko důležitější a užitečnější změny, než jinej lak na vozidlech. A jen tak mimochodem, ten lak se skládá z barev, který jsou ve znaku města.
tady nejde o barvy, nátěr se s nimi dá udělat různě (šedá ani ve znaku není)
T3 v olomouckém podání nevypadají jako pěkné klasické retro. Ale jako nějaké bezejmenné tramvaje ze Sovětského svazu… Nátěr je prostě velmi důležitý.
…jsem olomoučák a barevné provedení tramvají je asi to poslední, co nám tady vadí…😀.
Pokud tomu nebude nic bránit, tak jako dar na UA ideální, ne…?
přesně, jak ty T3, tak možná i Astry by šlo darovat. I když u Aster bude problém se změnou rozchodu – jestli je vůbec možný.
U Aster je problém s výzbrojí u nás, co teprve dál na východ.
Astru rozchodíme sotva tady, tam by stála.
Na barikádu – pardon, vozovou hradbu – není nic víc potřeba.
Ostravský Trio 1257 bylo v Sаnkt-Peterburgu. A Trio/Astra se skoro neliší.
Neliší? Akorát že vůbec.
Po mechanický stránce ?
Jak moc se ty tramvaje musí vyřadit? Musí se kompletně fyzicky sešrotovat, nebo je stačí úředně zrušit a pak rozebrat/prodat na náhradní díly?
Pokud je podmínkou zákaz dalšího provozu v EU, tak nic nebrání prodeji na Ukrajinu. O T3 tam zajisté zájem bude.
Někde jinde psali, že budou prodány nějaké firmě, co nakládá s odpadem.
Můžete z nich udělat exponát, pomník, trenažér, prolejzačku, prodat je, rozebrat, sešrotovat… Jediné, co nesmíte, je provozovat je v rámci veřejné přepravní služby v EU. Protože to by bylo v rozporu se záměrem dotačního programu.