V Olomouci vyřadí část tramvají T3, skončí i Astry

Olomouc hlavní nádraží. Foto: Zdopravy.cz / Vojtěch OčadlýOlomouc hlavní nádraží. Foto: Zdopravy.cz / Vojtěch Očadlý

Vyřazované tramvaje nahrazují ve vozovém parku olomouckého dopravního podniku nové vozy EVO1/o.

30 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Jirka

Skoda kazde koncici T3, ktera je pro me symbolem spolehlivosti. 🙁

Michal Bartoníček

„Podmínkou evropské dotace je, že za každý nový vůz musíme jeden starší vyřadit. Ten nesmí být nadále provozován na území Evropské unie v rámci zajištění veřejné služby.“
To má Liberec docela smůlu. 😀 Tak aspoň na Ukrajinu.

Ondra K.

Tahle podmínka je úplně nesmyslná, a jako obvykle jsme si ji vymysleli my tady u nás v ČR. To kdyby někdo chtěl zase nadávat na „Brusel“.

V tomto případě tramvají T3R.P a Aster je to víceméně jedno, protože ty tramvaje stejně jsou dobré tak maximálně na náhradní díly, nebo ty T3 na Ukrajinu.

V minulosti se ale stejně zlikvidovala spousta celkem zánovních nízkopodlažních autobusů, které mohly ještě zlepšit vozový park jinde.

Hans N.

Ještě, že je v podmínkách dotace zákaz EU provozu. Jinak mohl DPMLJ zvednout hozenou rukavici.
(ironie a smutek nad tamním vozovým pátkem)

MiRo

Tak ještě že je dneska čtvrtek, nemusíte smutnit.

Tomáš B

Pořád nemůžu pochopit důvod podmínky, že žádný z vyřazených vozů si nesmí ponechat DPMO jako historický (?)

Jan Tichavský

To je nějaké regionální specifikum Olomouce? Ještě jsem o něčem podobném nečetl. Ostatní dopravní podniky staré vozy buď nabízejí k prodeji nebo jako dar na Ukrajinu anebo i do toho muzea. Vždyť to nebude v provozu na žádné běžné lince, tak čemu by to vadilo?

Kubrt

Je to podmínka konkrétního dotačního programu. Zřejmě to autor myslel jako prevenci proti pozdějšímu opětovnému zařazení muzejního vozu do provozu. Můžeme si o tom myslet leccos, ale kdo jiný dá DPMO 80 % ceny nové tramvaje.. Udělat z nějaké T3 muzejní ještě bude šance.

Šejdr

Jen si tak říkám, zda skutečně muzejní provoz patří mezi zajištění veřejné služby. Anebo je to spíš opatrnost DP, protože kdyby vůz prodali někomu, kdo slíbí, že bude sloužit výhradně jako muzejní, ale pak ho pošle na běžnou linku, tak z toho bude mít dotační průser olomoucký DP?

www

V Polsku dotační program na tramvaje a autobusy z programu obnovy a posílení je na 100proc. a není ani podmíněný vyřazováním např. Tychy kupují trolejbusy od škody zadara.

kubiqcz

Kdyby si chtěl DPMO nechat nějaký vůz jako historický tak namísto něj vyřadí jakýkoliv jiný starší vůz.

Juraj

Zjednodušeně proto, že každá dotace je vázaná na nějakou konkrétní oblast zlepšení v rámci nastavení operačního programu. Pokud je cílem programu modernější, bezbariérový vozový park, pak jsou tam připojeny podmínky, aby se s tím nedalo kšeftovat a ohýbat to.

U autobusů je to o něco srozumitelnější, protože tam je cílem mj. stažení starých špinavých motorů z provozu. U tramvají je to hlavně o garanci toho, že se místní MHD opravdu kvalitativně zlepší.

Tomáš

Ten nátěr je hrozný a tak by to chtělo hlavně změnit barvy a vzhled mhd 🙂

Cuba

Je, hlavně ta odporná šedá na střeše. Ten zbytek je taky docela divokej freestyle, ale ta šedá střecha je fakt fuj…

Marek

Já myslím, že olomoucká MHD, speciálně pak tramvajová doprava potřebuje daleko důležitější a užitečnější změny, než jinej lak na vozidlech. A jen tak mimochodem, ten lak se skládá z barev, který jsou ve znaku města.

Sáček

tady nejde o barvy, nátěr se s nimi dá udělat různě (šedá ani ve znaku není)

Sáček

T3 v olomouckém podání nevypadají jako pěkné klasické retro. Ale jako nějaké bezejmenné tramvaje ze Sovětského svazu… Nátěr je prostě velmi důležitý.

PetrzOlomouce

…jsem olomoučák a barevné provedení tramvají je asi to poslední, co nám tady vadí…😀.

eon

Pokud tomu nebude nic bránit, tak jako dar na UA ideální, ne…?

automatic

přesně, jak ty T3, tak možná i Astry by šlo darovat. I když u Aster bude problém se změnou rozchodu – jestli je vůbec možný.

JanO

U Aster je problém s výzbrojí u nás, co teprve dál na východ.

Ares

Astru rozchodíme sotva tady, tam by stála.

hroch.obojzivelny

Na barikádu – pardon, vozovou hradbu – není nic víc potřeba.

PvvS

Ostravský Trio 1257 bylo v Sаnkt-Peterburgu. A Trio/Astra se skoro neliší.

smasska

Neliší? Akorát že vůbec.

PvvS

Po mechanický stránce ?

Vesper

Jak moc se ty tramvaje musí vyřadit? Musí se kompletně fyzicky sešrotovat, nebo je stačí úředně zrušit a pak rozebrat/prodat na náhradní díly?

Šejdr

Pokud je podmínkou zákaz dalšího provozu v EU, tak nic nebrání prodeji na Ukrajinu. O T3 tam zajisté zájem bude.

mlokXCM

Někde jinde psali, že budou prodány nějaké firmě, co nakládá s odpadem.

hroch.obojzivelny

Můžete z nich udělat exponát, pomník, trenažér, prolejzačku, prodat je, rozebrat, sešrotovat… Jediné, co nesmíte, je provozovat je v rámci veřejné přepravní služby v EU. Protože to by bylo v rozporu se záměrem dotačního programu.