V Olomouci dokončují novou tramvajovou trať, podle náměstka primátora do města kolejová doprava nepatří
Začala poslední etapa stavby, hotovo má být v říjnu.
Stavba nové tramvajové trati na Nové Sady v Olomouci míří do svého závěru. Cestující sveze poprvé na konci října. „Po stavební stránce je už trať téměř ve finále,“ uvedlo město v tiskové zprávě.
V létě došlo ke kolaudaci a otevření úseku komunikace v Zikově ulici před obchody Penny Market a Albert. Teď začala poslední etapa. „V jejím rámci dojde k propojení obou již hotových částí. Na rozpracovaném úseku se buduje pevná jízdní dráha přes křižovatku ulic Zikova, Rožňavská a Trnkova a propojení na již hotové části,“ říká investiční náměstek primátora Martin Major. Dále pak pokračuje výstavba komunikace okolo tramvajové trati, budování chodníků a podélných stání pro auta. Stavební firma postupně dokončuje také zapojování systémů světelného signalizačního zařízení a nového veřejného osvětlení.
Posledním krokem bude propojení stávající trati s novým úsekem. K němu dojde v říjnu. Následovat budou kontrolní jízdy a prohlídky celé trati zástupci drážní inspekce, a pokud bude během kontrol všechno v pořádku, pak se na konci října tramvají až na Schweitzerovu ulici sveze i cestující veřejnost.
Nová část tramvajové trati měří 1 200 metrů, bude mít tři zastávky a dovede tramvaje přes Zikovu do Schweitzerovy ulice. Stavba tohoto úseku byla zahájena loni na jaře, náklady činí 469 milionů korun včetně DPH.
Tramvaje se v Olomouci staly i tématem předvolební debaty. Současný ekonomický náměstek primátora Otakar Štěpán Bačák (spOLečně) v rozhovoru pro list 5+2 uvedl, že tramvajová doprava je v Olomouci nešťastná. „Kritizují mě, že nechci dopřát Olomoučanům tramvaje, ale ony sem z hlediska objemu dopravy nepatří. Tramvajová doprava se měla zrušit v 80. letech, kdy byla infrastruktura zdevastovaná. Cena tramvajového kilometru je dnes kolem 130 korun, průměr autobusového provozu je někde na šedesáti korunách. To je velký rozdíl,“ uvedl Bačák.