V Německu musí rušit vlaky, chybí lidé na stavědlech
Od větších problémů síť zachraňují přesčasy zaměstnanců.
Německo zažívá další problémy se stavem své železniční infrastruktury. Kvůli nedostatku personálu pro řízení provozu dráhy musí dopravci rušit spoje zejména v oblasti Stuttgartu a Magdeburgu. Informoval o tom list Süddeutsche Zeitung.
„Požadavky na personální obsazení stavědel nelze v současné době splnit,“ cituje server interní prezentaci správce infrastruktury DB InfraGO. V řadě případů tak dochází k situacím, kdy se provoz v určitém úseku tratě musí zcela zastavit a vlaky musí jet odklonem nebo je ruší.
Ke kritice se připojil i německý úřad Bundesnetzagentur. „Zdá se, že chybné kalkulace vedení DB InfraGO mají velmi významný vliv na vývoj personálních požadavků,“ uvedla na dotaz mluvčí agentury. Podle ní modernizace tratí a přechod na dálkové řízení postupuje pomaleji, než se očekávalo. Práce se zastaralým technickým vybavením ale není podle správce infrastruktury zejména pro mladé dostatečně atraktivní.
Většímu selhání provozu se podle agentury nyní daří zabránit jen za cenu přesčasů stávajících zaměstnanců.