Doprava ve městě

V Litvínově vyroste nový dopravní terminál, za 53 milionů ho postaví Metrostav

Plán nového dopravního terminálu v Litvínově. Foto: Městský úřad v Litvínově
Plán nového dopravního terminálu v Litvínově. Foto: Městský úřad v Litvínově

Litvínov je dalším městem, které výrazně zlepší přestupy mezi tramvajemi, autobusy a vlaky. Stavba nového dopravního terminálu má začít v příštích dnech. Zakázku za 53 milionů získala společnost Metrostav.

Vítězství Metrostavu vyplývá z údajů na profilu zadavatele, podepsaná smlouva je již v registru. O zakázku byl nezvykle vysoký zájem, přišlo celkem devět nabídek. I díky tomu je vítězná cena nižší o pětinu. Metrostav vyhrál těsně: druhý v pořadí Herkul byl o 232 tisíc korun dražší.

Práce na terminálu mají trvat rok. Zastupitelé minulý týden odsouhlasili, že stavba začne i přes to, že město ještě nemá stoprocentně jistou dotaci na stavbu terminálu. Během akce dojde k vybudování nových nástupišť, chodníků, pojízdných ploch, odstavné plochy pro autobusy a záchytného parkoviště P+R. V rámci celé akce dojde také k úpravám Mostecké ulice a tramvajové zastávce.

Aby akce nebyla zpožděna, je nutné ji zahájit podle plánů. Žádost o poskytnutí dotace byla podána v polovině ledna, do konce června ji má zhodnotit Centrum pro regionální rozvoj, a teprve pak bychom získali rozhodnutí o poskytnutí dotace, což je při náročnosti stavby velká časová prodleva,“ vysvětlil místostarosta Karel Rosenbaum, proč chtějí začít stavět před dotací.

Kompletní prezentace nového terminálu je na stránkách města.

16 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Zbyněk

V podstatě se jedná o nalití 50 milionů do parkoviště. Vše ostatní tam už dávno je.

Jan.K

nemá Metrostav nějaký ten zákaz brát veřejné zakázky za nějaký podvod?

Tady na Moravě

Škoda, že nebude vybudované tramvajové obratiště ve směru na Litvínov, aby mohla být provozována vnitroměstská linka k Citadele.

Jindra

V Jablonci začne v dohledné době také stavba nového dopravního terminálu, má být hotov v roce 2020. Ale tramvajová trať z Liberce bude nadále končit asi 700 metrů od terminálu, neboť jablonečtí radní zamítli protažení kolejí ke zmiňovanému dopravnímu uzlu.

Bob

Problém asi je, že tu tramvajovou linku by nedokázala provozovat ta karibská firma BusLine, ať by se Rafaj snažil sebevíc a ať by pan Vařil vozil na zájezdy kohokoliv kamkoliv.

Jindra

Oprava Terminál má být vJablonci dokončen v roce 2023.S tramvají se nepočítá.

PetrB

Není tam takový obrat cestujících, aby se po Litvínově zavedla čistě městská tramvajová linka. Jezdilo by to prázdné. Ve špičce jede mezi Nádražím a Citadelou tramvaj každých 7 minut, mimo ni pak 15 min.

Tady na Moravě

Jistě dobře víte, že objednávka meziměstské dopravy je vrtkavá záležitost a může kdykoliv projít redukcí. Zvláště, pokud je závislá na průmyslovém provozu, který nebude věčný. V Litvínově je momentálně ideální tramvajová infrastruktura pro krátkou linku terminál-centrum-sídliště, bohužel tam chybí už jenom to obratiště. Takto by to mohlo být připravené, případně už teď zřídit sedlovou linku, která by ponechala celodenní interval 7 minut uvnitř města. 15minutový interval na páteřní trase, to je už na hranici mezi MHD a „sockou“, na takové čekání se kdejaký cestující vybodne a příště pojede raději autem.

libcha

Já tedy nejsem místní, ale při návštěvě oněch míst jsem měl právě pocit, že tramvajovou dopravu obou měst právě drží nad vodou meziměstské spojení a taky je nejvíce vytížené. Ono je navíc dost šikovné, vlakem to moc nefunguje a autobusy není proč tam zavádět, když tam vedou vhodně tramvaje. Kdyby nedej bože zaniklo tramvajové meziměsto, tak zanikne i tramvajová „síť“ v Litvínově (ač máte pravdu, že je tak trochu páteří města) a nahnuté to bude i s Mostem. Dokud meziměsto funguje, tak nevidím důvod, provozovat vložené čistě litvínovské spoje, ale rád se nechám přesvědčit o opaku, existuje-li dopravní průzkum, který… Číst vice »

PetrB

V celé mostecko-litvínovské aglomeraci převažuje s 30 % pohyb pěšky, následovaný 26 % vykonaných cest automobilem a necelými 20 % autobusem MHD. V Mostě pěší cesty tvoří 1/3, zatímco v Litvínově pouze 27 %, naopak cest vykonaných automobilem je v Litvínově o 4 % více než v Mostě. V Litvínově rovněž převažuje využití tramvají (o 4 % více než v Mostě), což je dáno silnějšími dopravními vazbami ze směru Litvínov=> Most (zejména za prací, do škol a za nákupy). Autobusy MHD jsou nejvíce využívány obyvateli okolních obcí, kteří rovněž ve značné míře využívají vlak (17 %), případně linkový autobus (7… Číst vice »

PetrB

Zdroj: PLÁN UDRŽITELNÉ MĚSTSKÉ MOBILITY MĚST MOSTU A LITVÍNOVA – výsledky průzkumu září – listopad 2016. Jiný průzkum k dispozici není.

Jan.K

však na nádraží je, sice je zarostlé ale je tam, stejně jako u Polikliniky

PetrB

Na nádraží obratiště není, pletete se. Ta odbočka tratě před zastávkou Nádraží ve směru od Mostu je napojení na železniční trať 130

PetrB

Zajímavostí je, že rekonstrukce terminálu měla probíhat zároveň s rekonstrukcí tramvajové tratě Most – Litvínov, ale výběrové řízení bylo vypsáno v únoru 2020 a ukončení v březnu, následně se posunul termín ukončení na duben, pak na květen a poslední posunutý termín na 3.6.2020, což bylo včera. 2. 6. 2020 se opět posunul termín na 15.7.2020. To by mě zajímalo proč se ten termín neustále posouvá…

berda

Když se podívám sem: https://www.tenderarena.cz/profil/zakazka/seznamDokumentu.jsf?id=314519, tak důvodem je koronavirus, respektive kvůli němu odsouvaná prohlídka místa plnění.

Standa

Koukám že toho Metrostav před pravomocným rozhodnutím nabírá hodně….. Chtělo by to ještě nějaký dvě velký zakázky a tři roky bez možnosti ucházet se o státní zakázky se ho nějak nedotkne… Něco případně dohodí subterra a je to v klídku…