Infrastruktura Silnice

V Liberci na průtahu mizí most ze 70. let, omezení jsou na obou koncích města

Demolice mostu na silnici I/35 v Liberci - Doubí. Foto: ŘSD
Demolice mostu na silnici I/35 v Liberci - Doubí. Foto: ŘSD
Během víkendu se zcela uzavře provoz pod mostem.

Na okraji Liberce začala demolice mostu na silnici I/35 ve směru od Turnova v Doubí u sjezdu k Makru. Řidiče na silnici i pod ní kvůli tomu čeká dlouhé omezení až do podzimu.

Uzavírka začala minulý týden, v těchto dnech začala samotná demolice. „Do soboty 17.4. je doprava pod mostem řízena semafory (kyvadlově). Od soboty 17. 4 do 21. 4. je pod mostem naplánovaná úplná uzavírka. Na silnici I/35 je sveden provoz do dvou jízdních pruhů,“ uvedlo Ředitelství silnic a dálnic na svých stránkách.

Silnice I/35 bude letos několik měsíců rozkopaná na obou stranách města, od března trvají opravy povrchu na výjezdu ve směru na Chrastavu. V případě sjezdu v Doubí je provoz sveden kompletně na most ve směru do Prahy.

Most postavený v 70. letech minulého století byl na hranici životnosti. Důvodem je koroze betonu a výztuže v nosnících a vážný stav obou krajních opěr. Po mostě se jezdí od roku 1973, po demolici stavaři postaví nový. Po dokončení této akce by měla začít v roce 2022 velká oprava mostu na průtahu Liberce o zhruba dva kilometry dál.

Zakázku za 50,9 milionu korun získalo sdružení firem Eurovia CS a Brex. ŘSD vyjde stavba výrazně levněji, než se očekávalo. Původní rozpočet byl 93 milionů korun, soutěž deseti firem stlačila cenu na téměř polovinu.

Odebírat
Upozornit na
guest
11 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Mirek

Jen tak dál zničit něco když to jde opravit jinak. Zbytečně se vyhazují peníze za bejkarny. Už se na radnici vzbuďte a řešte to.Jste tady pro lidi nebo my pro Vás

Facepalm

Jo, rekonstruoavat bolševickej železobeton se shnilou armaturou, to by jistě vyšlo řádově levněji než to postavit znova.

Jinak, skutečně se domníváte, že zřizovatelem ŘSD je liberecký magistrát?

stanik

Přejme si, aby polistopadový řemeslníci , byli lepšími než ti předlistopadový. A to včetně projektantů a inženýrů. On polír se spš je podobný těm z trojské lávky i když za průser může architekt.

Václav

Pravda je a zároveň také potíž, že celá naše dopravní infrastruktura je v dost špatném stavu jako v Itálii. Jen s tím rozdílem, že u nás ještě dálniční nebo silniční most zatím nespadl. Lepší snad je chvíli to vydržet, než aby se pod námi něco zhroutilo.

Sch

Takže máme zavřený sjezd na Jablonec, objížďka vede přes Liberec a na té objížďce zbouráme most a omezíme provoz, aby zdržení bylo ještě větší a více řidičů jsme motivovali k ježdění po co nejmenších silničkách. Skvělá koordinace.

Jirka

Ve skutečnosti po oficiální objížďce jede málokdo. Od Turnova se do Jablonce jezdí přes Frýdštejn, tak jak se jezdilo před 50 lety než byla postavena silnice přes Rádelský mlýn.

Jiří Kocurek

Pár roků dozadu obléhalo ŘSD Brno. Spolu se SŽDC, aby to stálo zato. Náhradní autobus na dálnici, kde byl 1 pruh v každém směru, stál opravdu zato.
Přeju pevné nervy a ať to mají co nejdřív hotové.

pkajetan

tohle je na ÚHOZ, co si ta liberecká mafie stále dovoluje…. (v celé republice stovky mostů v havarijním stavu, ale tady jsou zbytečné prachy, tak něco vymyslíme…)

Jiří Kocurek

A kdyby se začal opravovat jiný, tak to můžete opsat znova: „stovky jiných…“ Ať začnou kterýmkoliv, vždycky jim to můžete napsat. Poněkud neřešitelná situace, což?