V Jílovém na Děčínsku auta musejí na provizorní most z válečného období
Oprava musí být hotova před zahájením rekonstrukce Benešova mostu v Ústí nad Labem.
Motoristé v Jílovém na Děčínsku na silnici I/13 musejí nově jezdit po provizorním mostu z válečného období. Doprava na něj byla převedena po dobu demolice půlky stávajícího mostku přes Jílovský potok, který je v havarijním stavu. Poté stavaři vybudují první polovinu nového mostu, a doprava poté bude převedena na ni. Poslední fází bude stavba druhé poloviny přemostění. ČTK to řekl stavbyvedoucí z firmy Strabag Miloš Červený. Práce musejí být hotové před zahájením opravy mostu Dr. Edvarda Beneše v Ústí nad Labem, protože přes Jílové pak povede objízdná trasa pro kamiony.
„Provádí se to z toho důvodu, aby byl zabezpečen plynulý provoz na jedné části komunikace,“ přiblížil Červený. Doprava je řízena semafory, po mostu projedou vozidla vždy jedním směrem. Původně se počítalo s využitím stávajícího přemostění, polovina stavby by však takový dopravní nápor nevydržela.
„Není to běžná praxe,“ řekl k provizorní stavbě stavbyvedoucí. „Vyplynulo to z kontroly spodní stavby, kdy na kamenném oblouku byly vypadané části a jsou tam velké trhliny,“ popsal stávající stav. Provizorní most se staví pomocí jeřábu. Unese 40 tun, což je pro běžnou dopravu dostačující, sdělil Jaromír Svoboda z firmy Strabag. Podle něj nápor vydrží i dřevěná podlaha.
Firma počítá s dokončením stavebních prací do konce letošního roku. Může nicméně stavět jen do minus pěti stupňů, záležet tak bude na klimatických podmínkách. Oprava Benešova mostu v Ústí nad Labem začne nejspíš v roce 2025, firma má tak na rekonstrukci za devět milionů korun dostatek času. Mluvčí Ředitelství silnic a dálnic Jan Rýdl dodal, že je nutné rekonstrukci provést tak, aby objízdná trasa byla zajištěna.