V Jihlavě po více než dvou měsících oprav otevřou tunel, MHD je do pátku kvůli kolonám zdarma

Opravený úsek I/38 v Jihlavě. Foto: ŘSDOpravený úsek I/38 v Jihlavě. Foto: ŘSD

Na části silnice zůstane ještě do 20. září kyvadlový provoz.

Odebírat
Upozornit na
guest
8 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Karl vB.

Nestálo by za úvahu legendárního jihlavského ŘSD konečně se zabývat proražením druhé tunelové trouby, aby se při revizích/ opravách mohl provoz převést do protisměru a město tak nezažívalo pravidelná kolaps?
Městským konšelům tahle dlouhodobě blbá situace zřejmě nevadí, jinak by aspoň v pudu sebezáchovy před veřejností presentovali, že o tom s místním ŘSD alespoň jednají.

Pavel S.

Drobná poznámka – tunel se nerazil, ale hloubil. Na věcném obsahu Vašeho komentáře to samozřejmě nic nemění 🙂

Karl vB.

To máte pravdu, ale pokud by se druhá trouba dělala stejným způsobem, jako ta první, tak by přišlo vniveč vše, co tam nahoře po dostavění té první trouby vzniklo a vyrostlo (vodní biotop + jakýsi pokus o park s altánem).
Nemám přehled o cenách pro porovnání výhodnosti stavby hloubením (odtěžení, stavba, opětovné zasypání a uvedení povrchu do původního stavu), nebo ražením (bez většího vlivu na ty bytové domy nahoře).
https://www.google.com/maps/place/Jihlavsk%C3%BD+tunel/@49.3982385,15.5612178,543m/data=!3m1!1e3!4m6!3m5!1s0x470d1bc86d818b23:0xc8210ea45598e36!8m2!3d49.3995661!4d15.5633024!16s%2Fg%2F11f5_61qt1!5m2!1e4!1e1?hl=cs&entry=ttu&g_ep=EgoyMDI1MDgyNS4wIKXMDSoASAFQAw%3D%3D

Pavel S.

Ražba potřebuje určitou mocnost a vhodný charakter nadloží, to tady není ani jedno. Na 100 % musí být i druhá polovina hloubená.

Karl vB.

Děkuji za logické vysvětlení. V tom případě si kladu (dnes už marnou) otázku, zda by nebylo levnější a výhodnější obě trouby udělat v minulosti „jedním vrzem“.
Nahoře by okolí absolvovalo nepohodlí vyvolané hloubením díry pro tunel pouze jednou a město by mělo už jistotu, že tam mohou udělat něco stabilního volnočasového, aniž by to časem, kvůli 2. etapě, vzalo za své. Optimální odklonová trasa při údržbě, opravách a revizích jedné trouby by vyloučila dopravní horory, které Jihlava kvůli uzávěře tunelu pravidelně zažívá..

Pavel S.

Můj názor je, že ani dnes není vhodná doba na stavbu druhé trouby – intenzity nejsou takové, aby to ospravedlnilo vysokou investici, po republice je celá řada potřebnějších úseků. Mosty už jsou od začátku na druhou polovinu čtyřpruhu připravené, jestli se ji někdy dočkáme, kdoví… Chápu, že v Jihlavě by za ni teď byli rádi, ale přece jenom to je situace, ke které dojde jednou za čas, jinde jsou ty problémy každodenní. Škoda zdržení při výběru zhotovitele východní části obchvatu, ten kdyby už stál, tak to taky pomohlo.

Petr V.

Tato varianta druhého tubusu je hodně vzdálená budoucnost. v říjnu by měla být otevřena další část jihovýchodního obchvatu Jihlavy. Tato část propojí Brněnskou silnici s Třebíčskou a ta už je propojena se směrem na Znojmo. Jihlava půjde objet z D1 přes „Beranov“

ukulele

To není řešení pro všechny případy. Viz oprava Pisáreckých tunelů v Brně, kde budou uzavřeny oba tubusy.