V Hudčicích na Příbramsku vykolejila Regionova, na přejezdu se střetnula s míchačkou
Mimořádnost na přejezdu v Hudčicích. Foto: Hasiči SŽ

Nehoda si vyžádala 6 zraněných, po případných dalších pátral vrtulník i psovod.

Nehoda si vyžádala 6 zraněných, po případných dalších pátral vrtulník i psovod.
Bavme se racionálně a to co je podstatné. Již jsou následky nehody odstraněny a je obnoven provoz?
V 11 hodin jednotka odtažena. https://www.facebook.com/groups/zeleznicnipostrehy/permalink/3704546186343888/
Chválím redakci, že už ustoupila od nadpisů typu „Míchačka na přejezdu narazila do Regionovy“.
Vždyť je jasné, že vlak narazil do míchačky, tak proč by psali opak?
Míchačka je takový ten vehement, co mám na dvorku, když betonuju základy pod plot.
To těžko narazí do regionovy, zvednout to a kus s tím popojet dá docela práci a do sousední vsi bych to rozhodně tlačit nechtěl…
To, je jezdí po silnici, vrčí, smrdí a točí nádrží na beton, je domíchávač, příp. lidově automixér :-).
Autoškolu do toho netahej. Ten řidič ví, co ukazuje PZZ, ale buď si toho nevšiml, nebo to ignoroval, nebo se stalo ještě něco jiného, ale určitě to nebyla chyba autoškoly.
Aha, takže když mám vlak zleva, jedu dál 🙂
zůstat na místě a neopouštět místo nehody, dokud nedojde k přepočítání cestujících
… inu, člověk nemá co lepšího na práci než čekat než bude přepočítán, že. A všechny případné ztráty mu dopravce bez řečí proplatí, že …
Navic určitě přesně věděli kolik tam maji jak platících lidi… jako jo, někdo mohl mit zranění a byt v šoku, ale hledat je vrtulníkem a nebo po nich poslat psy, mi už přijde přes čáru
A kdo by to věděl? Fíra zraněný a spoléhat na někoho z cestujících? Účastník nehody, musí zůstat na místě nehody. Cestující zapomínají, že nejsou jen svědci.
Koukám že je tu spousta mínusářů, kteří by jako spolujezdec, nebo cestující utekly od nehody. Takže spolujezdec je stejně jako řidič účastníkem dopravní nehody a je povinen zůstat na místě nehody. Jeho hlavní povinností je spolupracovat s řidičem a účastnit se opatření pro zajištění bezpečnosti v místě nehody, jako je například označení místa a pomoc při první pomoci. V případě ohrožení, jako je požár, musí nehodu co nejdříve opustit. Povinnosti spolujezdce Zůstat na místě: Spolujezdec je účastníkem nehody a neměl by bezdůvodně opouštět místo nehody. Poskytnout pomoc: Je povinen pomoci zraněným a zajistit bezpečnost v okolí. Zabezpečit místo nehody: Může… Číst vice »
Blbost, spolujezdec možná ale podle okolností , to chcete malé dítě držet na místě nehody, když pro něj a matku může někdo dojet? A cestující, nesmysl, nekde počká nemá jinou možnost, ale třeba ve městě při nehodě vystoupi a pokracuje jinak
Však nikdo Vám nebrání lobovat za změnu legislativy.
Proč měnit legislativu, pokud je to tedy někde v legislativě dáno. CLověk si pomůže sam když je v ní blbost.
Takže když někdo usoudí, že zákaz vraždy je blbost, může si pomoct sám? No to snad nemyslíte vážně.
Ano, zodpovědný člověk si pomůže sám. Na to, že vraždit lidi se nevyplácí, nepotřebuji legioslativu.
Ne, to bezny cestujici z vlaku opravdu nemuze.
Nikdo nesmí bez souhlas provozovatele dráhy vykonávat v obvodu dráhy činnosti, které se považují za podnikání, vstupovat na dráhu a v obvodu dráhy na místa, která nejsou veřejnosti přístupná, pokud zvláštní právní předpis nestanoví jinak.
Sice technicky ani nesmi vlak opustit, ale v soku lidi delaji i horsi veci…
Přesně tak, pokud právní předpis nestanoví jinak.Např. Velitel zásahu při záchranných pracích, pokud jsou ohroženy lidské životy má oprávnění požádat o osobní a věcnou pomoc.
Nemyslím si, že by měl být problém u takovéto nehody vydržet do přepočítání. Můžete to vzít jako čas na rozjímání a děkování vesmíru, že jste v pohodě. Pokud máte schůzku, na které záleží váš život, tak alespoň nechte psanou zprávu s telefonem, že jste museli odejít.
Nejde o vás, třeba jste fakt v pohodě, ale záchranáři neví, jestli jste neodešel z šoku za roh s traverzou v břichu a nezkolaboval jste u prvního stromu. A to bych pak fakt nechtěl řešit, že jsem za rohem nenašel zraněného a nechal ho tam umřít.
Trochu ohleduplnosti, toť vše.
A kdo bude vědět kolik tam má být lidí? Trať je prej bez štíplistka, fíra na tom bude kdo ví jak… jo ma smysl se podívat po okolí, a záchranáři to dělají. Ale držet tam kde koho a nahánět je pak vrtulníkem/psovodem je fakt hodně přes čáru.
A kdyby po týdnu našli nějakého mrtvého, který v šoku utekl zraněný od nehody, tak to bude řešit celý internet a v Blesku budou velké titulky. Ono totiž i když si člověk myslí, že se nezranil, může mít takové vnitřní zranění, které nepřežije. Zvlášť u takovéto rány.
A v tom šoku jistě ví, že tam má zůstat. Nepiš kraviny.
Rozporovalo se, že použili psy a vrtulník. Tak se nerozčiluj.
https://plzensky.denik.cz/krimi/pohresovany-nehoda-smrt-jizni-plzensko.html
Akorát že vlak na vždycky přednost 😉
Tedy mě fascinuje, že na fotkách HZS StČK jsou zakryté nápisy na regionově. To je nějaký nový druh hyperkorektnosti? Že se zakrývají názvy firem: budiž, byla by to skrytá reklama (v případě nehod spíše negativní). Zakryté registrační značky aut mi smysl moc nedávají. Běžný smrtelník stejně nikoho podle značky neidentifikuje, je to jen nic nevypovídající kombinace písmen a číslic. Ale zakrýt na kolejovém vozidle číslo, nápis „ČD národní dopravce“ a znak „S“ mi přijde jako blázinec non plus ultra.
Tiež som na to pozeral, pričom 914 305-8 na obrázku ostalo. Trvá dve skundy vygúgliť si aktuálne fotky tých jednotiek aj s logom „S“. Možno to spracovala nejaká umelá inteligencia, ktorá usúdila, že musí odstrániť práve to.
SPZ je unikatni identifikator, tak jake pak neidentifikuje. Stejne tak cislo na lokomotive. Take opravdu neni zadouci, aby se treba clenove rodiny ucastnika nehody dozvedeli o udalosti napred z tisku.
SPZ dejme tomu, ale u těch lokomotiv to nechápu, zejména když některé fotky jsou rozmazané a jiné ne.
Ovšem u auta je vlastník podle SPZ jasný. Strojvůdce dostane přidělenou pokaždé jinou lokomotivu, tam to opravdu není tak, že jen z čísla lokomotivy by člověk hned věděl, kdo byl strojvůdce. A když daný strojvůdce sdílí se svými blízkými bližší detaily o tom, kde zrovna jezdí, tak k identifikaci stačí už jen údaj, kdy a kde k nehodě došlo, a kdo tyhle bližší detaily nemá, tomu ani číslo lokomotivy k identifikaci nepomůže.
Není to jen automat se zadáním „rozmaž písmena a ksichty?“
Máte pravdu mě to taky přijede divné , kdo jiný než ČD by provozoval 814 na os z Blatné do Berouna?
Alkohol u strojvedoucího byl? Tyhle nehody jsou zajímavým exkurzem do toho, jak málo na lokalkách jezdí cestujících, ale i do toho, jak moc se na dráze pije
Jako že by měl dát přednost autu?
Něco si o tom přečti, potom se nad tím zamysli a pak něco napiš…Tvé ubohé názory nikoho nezajímají….místo otázky zda je strojvedoucí v pořádku, jen metáš hovna..
Ono, pokud oficiálně jsou zaměstnanci testováni a reálně se zjistí, že strojvedoucí jezdi pod vlivem alkoholu (pendolino v Ostravě, nehoda s vlakem KŽC v Praze), kdy v obou případech došlo k porušení vnitřních předpisů dopravce, tak to u veřejnosti nebudí moc dobrý dojem, zejména pokud strojvedoucí jako účastník nehody výjimečně Praze přišel z důvodu jízdy pod vlivem dvakrát o řidičský průkaz).
Navíc u každých takových nehod tu kde kdo přeje smrt všem lidem co vzali do ruky volat … ale u alkoholu za mašinou je to většinou o tom, že jako zbytkáč a že není možnost to nijak kontrolovat, protože nikoho v práci nepotká a tak to ani nemůže být nikomu divné, že z něj táhne …
Jo a fírovi přeji brzké uzdravení! Nicméně alkohol na dráze kupodivu problém je.
Alkohol je problém celé naší společnosti, nejen dráhy.
Jj, alkohol na dráze je problém, zastavíš na Balabence a čekáš, až tě naprcá zezadu někdo naprosto střízlivej. 😀
Na dráze se pije asi tak moc jak na silnicích spíše snad o něco méně díky kontrolám.😀
To skoro zní, jako by podnapilým řidičům silničních vozidel nehrozil žádný postih a tudíž je v tomto konání nic neomezuje.
Jinak jste zdravý?
Kamiony jezdí tak blbě že ani nemusí pít.
Kdyby se tyhle zbytečné lokálky už dávno zrušily, žádná nehoda by se nestala.
Ta „zbytečná lokálka“ měla loni 35 vlaků denně včetně rychlíků linky R26. Já bych naopak zvýšil laťku očekávání pro ty, kdo sotva mají mozkovou aktivitu, ale dovolíme jim řídit těžký náklaďák.
Vidím, že se čtením to není o nic lepší 🙁
Kde máte na 203 R26. Nemyslíte Sp. CykloBrdy?
Já bych zrušil přejezd,to je to,co tam dělá ten problém 😀
Ono možná kdyby se zrušily domíchávačky tak by se ta nehoda také nestala.🤦
Tady se pred par lety delala svetelna signalizace namisto stopky. Uz tehdy jsem nechapal, proc tam rovnou nedali zavory. Udelali na tehle trati nekolik takovych prejezdu bez zavor, ale vlastne mi to prislo, ze jen potrebovali narychlo utratit penize.
Když tam dají závory, točvolanti zůstanou mezi.
No on je spíš přerazí, když to před přejezdem neubrzdí.
Ne on tam vjede, protože to „ještě stihne“ a uvízne mezi nimi, a pak, než by je přerazil, tak z auta uteče.
Na signalizovanych prejezdech se zavorou je mnohonasobne nizsi nehodovost, nez bez. Je to obrovsky rozdil podle statistik.
Tehdy se mluvilo o privatizaci blatenských lokálek. Takže se dělalo lepší zabezpečení přejezdů než na Protivínce. Tenhle přejezd je navíc špatný v tom, že to zhora okolo lomu klouže. Když je zima tak ten kopec namrzá a když prší , tak se tam dělá kašička z prachu z lomu. Říkalo se, že budou dělat odprášení, ale zda to tam je, to nevím. Je to jedna z těch „hlavních“ silnic Vnitřních Sudet na tomto Trojmezí krajů.
Zajímavé, 3 roky tam jezdím v podstatě denně do práce a z práce a žádný prach z lomu jsem tam nezaregistroval… A ta privatizace to jsou naprosté nesmysly
Něco podobného jsem chtěl napsat. Já tam jezdím jen občas, zato více než 40 let a žádnou kašičku z lomu jsem tam nezažil. Možná mlha mohla být nepříjemná, když tam byla jen stopka, ale to i jinde. Zkrátka železniční přejezd je jako každá křižovatka s jasně danou předností. Rozdíl je v tom, že na silniční křižovatce může situaci zachránit řidič, co má přednost. Na ŽP tahle šance není.
A víte o v současnosti připravené dokumentaci pro zakázku „II/174, Březnice – Hudčice, hranice kraje“?
https://pribramsky.denik.cz/zpravy_region/breznice-silnice-rekonstrukce-oprava.html
Jenže ta privatizace měla proběhnout již před čtvrt stoletím. Dělal jsem pro doly a lomy odprášení, takže klidně nevěřte.
Co takhle začít dávat pro idioty závory i na křižovatky? Aby náhodou nejeli má červenou.
Na křižovatkách jsou také závory?
Já viděl dokonce mezi Zavorama prokličkovat i policajty!závora není zeď
Nehoda na přejezdech ne vždy způsobí řidič. Jsou případy (a není jich tak málo), kdy ta nehoda nebyla zaviněna řidičem a ba naopak, mohl za ní opilý strojvedoucí (https://www.idnes.cz/jihlava/zpravy/soud-strojvedouci-nehoda-zeleznicni-prejezd-golcuv-jenikov-havlickuv-brod-vysocina-alkohol.A170912_100444_jihlava-zpravy_mv), chyba zaměstnance provozovatele dráhy (https://www.novinky.cz/clanek/zahranicni-evropa-za-havarii-vlaku-a-autobusu-suspendovali-na-slovensku-tri-vypravci-40478764)
A četl jste rozsudek z nehody u Golčova Jeníkova?
„Hlavním viníkem nehody je podle názoru soudu obžalovaný Vejpustek, který vjel na přejezd vzhledem k okolnostem příliš vysokou rychlostí, a navíc byl pod vlivem alkoholu. V krvi mu bylo naměřeno 1,8 promile alkoholu“
„Žádné značení u přejezdu mu (řidiči) nepřikazovalo zastavit. Choval se stejně jako ostatní řidiči, což mu nelze vyčítat, hlavním viníkem je strojvedoucí,“ uvedl soudce.
Pokud někde máte celý rozsudek, tak sem s ním, rád si to pročtu celé, pouze sehnat takto starý rozsudek není úplně jednoduché.
Ještě bych rád doplnil, že redakčním zásahem, byl smazán komentář, na který jsem svým příspěvkem původně reagoval.
Regíny to schytávaj strašně moc. Ne že bych si nepřál jejich rychlý konec, ale pokud možno bez lidí uvnitř..
Reginy právě bez lidí jezdí…
A proto jich tam je šest zraněných (!?)🫣
Řidič míchačky, fíra, listkoštípek…a 2 cestující?
Když už, tak si najděte, že S60 jezdí sám strojvedoucí , tedy, že žádný štiplístek není.
20 lidí je necelá poloviční obsazenost sedících v běžném dvouosém autobusu jezdící za třetinu ceny.
Z jednoho případu dokážete srovnávat s busem?
autor příspěvku tak učinil.
Protože 13:38 je vrchol přepravní špičky, a tedy naprosto reprezentativní vzorek pro změnu objednávky, žejo 🤦♂️
Na lokálkách klidně může být (školní frekvence), když pomineme, že odpolední není tak ostrá jako ranní. Ale samozřejmě je pak potřeba zohlednit dnešní prázdniny.
https://x.com/HZS_STC/status/1982819629379600559
Deset lidí i s řidičem míchačky…
Na tratích, nejvíce prošpikovaných přejezdy bez závor či jen s kříži, tvoří většinu provozu a na druhou stranu, jezdí nejvíce právě na takových tratích.
Jestli má hnutý rám, je po ní.
Už ani nemusí,nám bylo řečeno,že po násilném poškození už se opravovat ani nebudou,je tu spousta nových souprav
Její střeva poslouží nějaké rezivějící Liazce někde v družstvě….
Tak aspoň budem mít dvojkolí 👌
Pokud by byla prokazatelně chyba na straně řidiče, v takových případech obecné ohrožení a doživotní sebrání papírů. Jinak se situace nezlepší.
Pevně doufám, že stejně prosazujete doživotní distanc pro strojvůdce, když projedou červenou.
Pokud z toho udělá hromadu…
Ano, přesně tak. A také pro strojvůdce pod vlivem OPL nějak se z toho na dráze stává problém.
Jedna věc je statistika, za většinu podobných nehod může řidič auta. Já si myslím, že i v tomhle případě.
Druhá věc, kdybych to měl soudit, chci pořádný důkaz. Už tu byly případy jako Golčův Jeníkov (pzz vypnuté a „vlak“ překračuje rychlost), Nové Zámky (svědci viděli pozitivku)
Svědci viděli pozitivku i v Zelči, kde žádná není
Nové Zámky: Přejezd byl vypnutý. Přes vypnutý přejezd se má jezdit 10 km/h, jen to strojvedoucímu neřekli, ten je v tom nevinně.
Byl vypnutý jen pro jednu kolej.
Ano … byl vypnutý v koleji, ve které jel ten nabořený vlak
Ano … ukázkové dva případy těch drtivých výjimek
ad Nové Zámky: v přibližovacím úseku se nacházel vlak a fungovala pozitivka?
Zabezpečení bylo vypnuté jen na jedné koleji. Byla na ní výluka a tu někdo ukončil aniž zabezpečení zapnul.
Takže tu pozitivku tam nikdo vidět nemohl. A pokud ji tam viděl, lže
Vy jste tam nebyl, ale určitě víte co tam fyzicky přítomní svědci, kterým dala za pravdu i tamní policie, vidět nemohli…
Nebyl, ale vím, že když je na PZS i byť v jedné koleji zavedena výluka ovládacích prvků, bílá nebliká
Teorie s praxí se dost často rozchází.
V tomto případě ale ne.
Jinak pozitivku „viděli“ blikat i na výstražnících, kde je zakrytá plechem…
GJ bylo něco jiného. Tady i kdyby byl přejezd v poruše a nesvítilo nic, tak silniční předpis hovoří zcela hasně
Silniční předpis říká, že bez signalizace má řidič se má rozhlížet a pokud možno poslouchat.
A kdyby vlak výrazně překročil rychlost nebo by tam bylo něco ve výhledu, může se teoreticky stát, že řidič koukne, vlak nevidí, auto jede, rychlej vlak přijede a urazí mu zadek.
Vlastně i to byl GJ, nepodařilo se prokázat že řidič nečuměl.
Vidíte podle minusů měla dát přednost Regínka.
Toto je z vaší hlavy. Nevíte kdo a proč mínusoval a vědět to ani nemůžete.
Ty mínusy z mé hlavy nejsou. Bártová.
Kde jste byl, když udělal chybu fíra a nerespektoval červené světlo? Bylo z toho násobně víc zraněných.
Na dálnicích se umírá nejméně ze všech druhů komunikací. V roce 2024 to bylo 33 osob, do 30.9.2025 to bylo 25 osob.
Zdroj: https://nehody.cdv.cz/
Ze vsech druhu? Ze by na chodnicich nebo cyklostezkach umiralo vice lidi, nez na dalnicich?
Jenže fíra to v drtivé většině případů projede nechtíc, zato „polovodič“ většinou vědomě, úmyslně
A tohle tvrzení se zakládá na jakých datech?
Ještě to v podstatě ani neodklidili, a Vy už máte viníka?
Ale no tak.
Halásek si na soudce z lidu hraje velice rád a často bez ohledu na jeho aktuální přezdívku…
Poznámka: Tento komentář jsem psal jako odpověď na komentář onoho hochštaplera, který byl zjevně smazán.
pošlete mi příště upozornění na sura@zdopravy.cz, máte na něj zjevně lepší cit:)
No jo, bylo by super kdyby smazané komentáře zde zůstávaly součástí vlákna, ale bez obsahu. Jak to řeší třeba Reddit.
S ohledem na fyzikalni zákony a prislusne vyhlasky bude z jistou mirou pravdepodobnosti nejspis na strane uzivatele silnicni pozemni kominikace?
Samozrejme indispozice, lze predpokadat, nicmene po mnostvi obdobnych nehod bude takova pricina pravdepodobne limitne se blizit nule. Ostatni nedodrzeni ustanoveni, nepozornost, nedbalost je preci veci ridice.
Jak to vsak obcas byva, ukaze se ze z nejakeho duvodu dopadne dil i na szeojvedouciho (rychlost, nedoststecna navest pozor).
Takze bych jen koleguv prispevek vyse upresnil: Bude-li vina na strane ridice silnicniho vozidla, pak …
samozřejmě, je velmi pravděpodobné, že to tak bude.
Nicméně takovéto jednoduché rozsudky a odsudky jsou dost hloupé a o lecčems vypovídají.
Návěst pozor se tady nedává je tam světelný pzz
Při světlech dává „pozor“ ta signalizace
No … statistiky jsou v tomto ohledu neúprosné. Točvolanti jako viníci drtivě vedou
Auu. 🙁
vypadá to, že byl prázdnej, takže regína měla lehce navrch. už aby všechny vlaky plnily tsi a fírové byli víc chráněný.
Ano, na to, že to byl řidičák, nedopadl špatně.
Řidič ví, že toto se u nás toleruje. Dokud nebude dost mrtvých při nehodě. Mají přejezd na háku.
hmm myslím že regína dala jasně najevo, že se to tolerovat nebude.
Netoleruje se to, padají za to pokuty a v případě nehody i tresty odnětí svobody. Dokud to ale nebude řádně vyšetřeno, nemůže se říct, kdo za to může. Ne všechny tyto nehody zaviní řidiči.
Já teda vím v poslední době jen o jedné nehodě, kde šla vina za dráhou a to ta 380 na Slovensku. Jsou nějaké další?
Třeba tato: https://www.idnes.cz/jihlava/zpravy/soud-strojvedouci-nehoda-zeleznicni-prejezd-golcuv-jenikov-havlickuv-brod-vysocina-alkohol.A170912_100444_jihlava-zpravy_mv
Ale to už je dost staré, odhaduji to na 5 let
9, to nic nemění na faktu, že se to děje. A je tu dost dalších podobných případů. Jsou vzácné, ale jsou.
Nevím jestli šla vina za dráhou, ale za řidičem ne – Dolní Lutyně 01/2024
Nedá se říct toleruje … není vůle ani síla to vymáhat, což je k toleranci ještě pořád daleko.
Celé to stojí na rozšířené přezíravosti k pravidlům, hřešení na šťastnou nehodu a jakési „kolektivní demenci“ … čest výjimkám. Že jsou to výjimky bohužel vůbec nepřeháním. Řidiči nepoužívají mozek
A to „hřešení na šťastnou náhodu“ je ovlivněno i tím, že často je možné přejet zavřený přejezd a neriskovat.
Přejezd zavřený kvůli vlaku stojícímu v zastávce.
Bohužel tohle se dá řešit akorát tím, že by mezi zastávkou a přejezdem byl rozdělen traťový úsek. Projíždějící vlak by měl postaveno standardně, zastavující vlak až od začátku stanicování.
Takže řešení existuje. Proč se nepoužívá? §1?
Protože to jen teorie. Ve skutečnosti to nejde.
Jste potvrzením §1. Děkuji
Ad „kolektivní demence“ : jen hypothesa, není třeba dnes problém v tom, že je přejezd svým značením (vím, léta stačilo a furt je dost varující pro jedince s dostatečným IQ) pro řidiče „neobvyklým až exotickým“ obtížně vnímatelný a tudíž na něj adekvátně nereagují? To je jen nápad z letecké kultury přístupu k opakujícím se bezpečnostně problematickým událostem. Alespoň jak ji chápu
Mě jako řidiči silničního vozidla tento přejezd přijde jako naprosto bezproblémový a přehledný.
Záleží jaké vozidlo máte. Nejhorší na tom je, že na tento úsek bývalé siolnice první třídy I/30 která byla degradovaná na II/174, je připravena dokumentace na rekonstrukci, ale je to stejné jako u II/118 v úseku Zdice – Příbram. Není to ta preferovaná část Středočeského kraje. A to i přes sliby politiků. Již 107 let čekají místní obyvatelé, že si jich Praha všimne.