Autobusy Doprava ve městě Elektromobilita Trolejbusy

V Hradci začaly jezdit nové autobusy Iveco, elektrobusy SOR vyjedou o prázdninách

Nová vozidla MHD Hradec Králové. Autor: DPMHK
Nová vozidla MHD Hradec Králové. Autor: DPMHK

V královéhradecké MHD jsou od pondělí k vidění první vozy z letošní velké akviziční vlny. Do provozu poprvé vyjely tři nové autobusy Iveco Urbanway. Deníku Zdopravy.cz to potvrdil vedoucí marketingu Dopravního podniku města Hradce Králové František Meduna.

Třídveřové dieselové autobusy s kapacitou 28 sedících a 78 stojících cestujících splňují emisní normu Euro 6. Jsou vybaveny klimatizací pro řidiče i cestující. Podnik za ně zaplatil 16 milionů korun bez DPH.

Zbytek letošních akvizic je zaměřen na elektromobilitu. Ve čtvrtek podnik završil přejímku první série elektrobusů NS 12 Electric od SORu. V garážích už jich má deset, nyní na ně školí řidiče, vyjet by měly o prázdninách.

Přepravní kapacita vozu se třemi dveřmi je sto cestujících, z nichž 35 bude mít místo k sezení. Minimální dojezd je 180 kilometrů na jedno nabití. Podnik si celkem objednal 20 těchto elektrobusů za 246 milionů bez DPH. Zbylých deset dostane do září. Součástí ceny jsou i pomalé nabíjecí stanice pro každý vůz a tři rychlonabíjecí stanice. S nasazením nových elektrobusů se počítá u sedmi linek hradecké MHD, z toho linky 12 a 14 budou zajištěny výhradně elektrobusy.

Třetí velkou akviziční skupinou jsou parciální trolejbusy. Podnik jich pro letošek objednal devět za 121 milionů bez DPH. Jde o typ SOR TNB 12. „Nové trolejbusy, které jsou již u nás zatím v počtu tří, chystáme do provozu na podzim letošního roku,“ upřesnil ředitel podniku Zdeněk Abraham. Nové trolejbusy budou schopné ujet až deset kilometrů bez trolejí, zajíždět budou na sídliště Plachta, podnik s jejich nasazením počítá i na linku 27.

Dopravní podnik měl dosud 125 vozidel, z toho tři elektrobusy a 31 trolejbusů. Nákupem nových elektrobusů a trolejbusů se jejich počet zvýší na 23, respektive na 40. Celkově se ale počet vozů MHD nezmění, dopravní podnik vyřadí 32 nejstarších dieselových autobusů.

1 komentář

Klikni pro vložení komentáře
  • Významná část trasy linek 12 i 14 je pod trolejí. Asi proto zde musí jezdit bateriové autobusy a nikoli parciální trolejbusy. Naopak pro parciální trolejbusy bude zřízena nová linka. Nejspíše protože současný nesystém linkového vedení je nedostatečně chaotický.

Newsletter

Partneři


Konference Doprava 2018

Výběr editora