Autobusy Doprava ve městě Elektromobilita Trolejbusy

V Hradci začaly jezdit nové autobusy Iveco, elektrobusy SOR vyjedou o prázdninách

Nová vozidla MHD Hradec Králové. Autor: DPMHK
Nová vozidla MHD Hradec Králové. Autor: DPMHK

V královéhradecké MHD jsou od pondělí k vidění první vozy z letošní velké akviziční vlny. Do provozu poprvé vyjely tři nové autobusy Iveco Urbanway. Deníku Zdopravy.cz to potvrdil vedoucí marketingu Dopravního podniku města Hradce Králové František Meduna.

Třídveřové dieselové autobusy s kapacitou 28 sedících a 78 stojících cestujících splňují emisní normu Euro 6. Jsou vybaveny klimatizací pro řidiče i cestující. Podnik za ně zaplatil 16 milionů korun bez DPH.

Zbytek letošních akvizic je zaměřen na elektromobilitu. Ve čtvrtek podnik završil přejímku první série elektrobusů NS 12 Electric od SORu. V garážích už jich má deset, nyní na ně školí řidiče, vyjet by měly o prázdninách.

Přepravní kapacita vozu se třemi dveřmi je sto cestujících, z nichž 35 bude mít místo k sezení. Minimální dojezd je 180 kilometrů na jedno nabití. Podnik si celkem objednal 20 těchto elektrobusů za 246 milionů bez DPH. Zbylých deset dostane do září. Součástí ceny jsou i pomalé nabíjecí stanice pro každý vůz a tři rychlonabíjecí stanice. S nasazením nových elektrobusů se počítá u sedmi linek hradecké MHD, z toho linky 12 a 14 budou zajištěny výhradně elektrobusy.

Třetí velkou akviziční skupinou jsou parciální trolejbusy. Podnik jich pro letošek objednal devět za 121 milionů bez DPH. Jde o typ SOR TNB 12. „Nové trolejbusy, které jsou již u nás zatím v počtu tří, chystáme do provozu na podzim letošního roku,“ upřesnil ředitel podniku Zdeněk Abraham. Nové trolejbusy budou schopné ujet až deset kilometrů bez trolejí, zajíždět budou na sídliště Plachta, podnik s jejich nasazením počítá i na linku 27.

Dopravní podnik měl dosud 125 vozidel, z toho tři elektrobusy a 31 trolejbusů. Nákupem nových elektrobusů a trolejbusů se jejich počet zvýší na 23, respektive na 40. Celkově se ale počet vozů MHD nezmění, dopravní podnik vyřadí 32 nejstarších dieselových autobusů.

nejnovější nejstarší nejlépe hodnocené
Upozornit na
Martyk
Host
Martyk

Významná část trasy linek 12 i 14 je pod trolejí. Asi proto zde musí jezdit bateriové autobusy a nikoli parciální trolejbusy. Naopak pro parciální trolejbusy bude zřízena nová linka. Nejspíše protože současný nesystém linkového vedení je nedostatečně chaotický.