V gdaňském přístavu začali s rozšiřováním kontejnerového terminálu, po dokončení bude největším v Baltském moři
Vizualizace nového terminálu Baltic Hub Zdroj: Baltic Hub
Investice si vyžádá na 450 milionů eur, po dokončení zvládne Baltic Hub odbavit až 4,5 milionu 20stopových kontejnerů ročně.
Při čtení tohoto článku mně napadlo, že na tomto serveru nebyla ani zmínka o koupí podílu na hamburském kontejnerovém přístavu Číňany. Podle mne dost zásadní zpráva a tady se o ní mlčí.
Čínská společnost bude kupovat 24,9 % podíl na jednom ze čtyř kontejnerových terminálů v Hamburgu. Je to opravdu tak zásadní zpráva?
Podstatny je, ze chteli 35%. Cokoliv nad 25% znamena podstatny hlasovaci pravo. Kdyz se podivate na jiny akcionare, tak zjistite, ze koupit ted zbyvajicich 0.1% nebude pro ne vubec tezky. Je to veliky problem, klidne z toho muze vzniknout Nord Stream v cinskym stylu.
A důležité také je, že se z hlediska Číny nejedná jenom o Hamburg. Hamburg je jenom takový dílek čínské přístavní skládačky, která se rozprostírá po celé Evropě.
Protoze ta koupe byla spise otazka politickych zajmu, nez infrastrukturni nebo obchodni. A takovych zahranicnich politickych zajmu ohledne infrastruktur je mnoho, to by tady takovych zprav bylo 90%, vnitrozemske at tu jsou.
Bohuzel jinak plati a platit bude, ze na cizi se nejde prilis spolehnout. Proto Polaci buduji vlastni vyznamny přístav I vlastni silnou armadu.
Páteřní infrastruktura je vždycky politika.
Primarně investoval sukromy australsky fond. Nyni podily ma statní PFR (polsky rozvojový fond). Skutečně ale funguje vladní propaganda. Namořní armada je nejslabší za poslední roky. Např. je už pouze jedna ponorka, ktera není schopna potapět. A nejsou objědnane žadne nove. Staví se pouze remorkery…
Čongové to zkoušeli už před lety v Terstu, ale nakonec byli zvýhodnění Němci. Čongové jsou totiž tvrdí bussinessmani, kteří se nás pokouší ekonomicky obklíčit.
Což je taky jeden z důvodů, proč se do USA vrací výroba procesorů a staví se tam fab(rika).
Jj, ale přesto má vtomto odvětví výsadní postavení Taiwan.
Můžu se zeptat jestli rámcově platí, že kapacita terminálu v úrovni 40stopých kontejnerů = kapacita pro úroveň 20stopých kontejnerů děleno dvěma?
Když si vezmu činnost překládání kontejnerů a jejich mezisklad, tak 40stopý kontejner patrně líp využije kapacitu překladiště, než 20stopý… pletu se? Ale za to 40stopý vyžaduje patričně dimenzovaný (=dražší) jeřáb/zakladač/stohovač
https://www.youtube.com/watch?v=vA0ejYk1s4k
Je to teleskopické, umí to všecky rozměry a dva 20′ to dokáže vzít naráz. Přehazovat jeřáby je totiž nesmysl.
Díky