V gdaňském přístavu začali s rozšiřováním kontejnerového terminálu, po dokončení bude největším v Baltském moři
Investice si vyžádá na 450 milionů eur, po dokončení zvládne Baltic Hub odbavit až 4,5 milionu 20stopových kontejnerů ročně.
Konsorcium stavebních firem Budimex a DEME zahájilo v gdaňském přístavu výstavbu třetího hlubinného kotviště pro největší kontejnerové lodě světa. Kotviště se stane součástí rozsáhlého terminálu Baltic Hub dříve známého jako DCT Gdaňsk. Projekt je rozdělen do dvou etap; v první fázi vznikne platforma o rozloze 36,5 hektaru, která naváže na původní terminál 1. Celková investice má hodnotu 450 milionů eur.
S dokončením první etapy se počítá v první polovině roku 2024. Vznikne na moři a zvýší manipulační kapacitu terminálu na 4,5 milionu 20stopových kontejnerů ročně. Ve druhé fázi vyroste v přístavu 717 metrů dlouhá a 17,5 metrů hluboká nábřežní zeď. Hotova by měla být ve druhém čtvrtletí roku 2025.
Projekt T3 rovněž zahrnuje nákup sedmi přístavních jeřábů schopných nakládat a vykládat největší lodě na světě a 20 poloautomatických kolejových jeřábů. Operátoři je budou ovládat na dálku, což má umožnit bezpečnější, efektivnější, modernější a pohodlnější práci 365 dní v roce.
Baltic Hub vznikl v roce 2007, tehdy ještě pod názvem DCT Gdaňsk. Současná dvě hlubinná kotviště nabízejí odbavovací kapacitu až tři miliony 20stopových kontejnerů ročně. Za jeden rok odbaví Baltic Hub přes 600 lodí, délka jeho nábřeží je aktuálně 1,3 kilometru, což mu umožňuje odbavit čtyři lodě zároveň. Po dokončení nejnovější investice bude Baltic Hub největším kontejnerovým terminálem v Baltském moři a jedním z největších v celé Evropě.