„V dopravě se děje něco, co tam nemá být.“ Policie vybrala během masivní akce za týden milion

Vážení nákladního auta. Foto: Policie ČRVážení nákladního auta. Foto: Policie ČR

Policie rozjela na Vysočině rozsáhlé kontroly kamionů.

286 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Libor

Dobrý den

jen at mi někdo vysvětlí , jak řidič kamionu může zjistit jakou hmotnost má náklad, případně i dispečer, který ho na nakládku poslal.
Toto musí upravit zákonodárci, tak jak je to i vmnoha jiných zemích , za přeložení musí odpovídat odesílatel, což jsou zpravidla nadnárodní společnosti a mají prostředky vozidlo před odjezdem zvážit, resp ví kolik náklad váží

Artaban

Dobrý den přeji,
V dnešní době je naprosto běžné mít u nakládek váhy při vjezdu a výjezdu z areálů. Každý skladník nebo kdo vás nakládá ví co která paleta a materiál váží a dle toho plánuji nakládku a zatížení, vše máte zapsáno navíc v dokladech od nákladu. Navíc dnešní moderní tahače a návěs vám vše zváží a ukáží na palubní desce. Pokud někdo přetíží kamión, tak dle mého názoru to je vědomě a cíleně, nemůže se vymlouvat, že to nevěděl. Můj názor, se soupravou jsem nějakou chvíli jezdil.

vbba

Nízké pokuty. Je potřeba zvýšit pokuty a také je vybrat.

Vladimír

Co vyřeší pokuta 100tis když ty prachy má řidič u sebe? Vůbec nic. Pokutu řidiči ano ale kdo vydělavá na přepravě tak ten má platit a citelně. Když to jde jinde proč ne u nás? A tachografy pořád ten stejný problém. Za vším stojí peníze a zisky za minimum nakladů.

O. M.

On to ten řidič neplatí ze svého, ty prachy má od firmy.
Až bude během takové jízdy po dálnici zvážen 5x, tak … začne jezdit po souběžných jedničkách.
Smysl by mělo vážit na hranicích a vůbec to sem nepouštět.

Leinad

Přetížení jsou často na místních cestách. Smysl umístit pevné váhy na pár bodů (možná hranice, možná dálnice, možná odpočívk,a či místo co se nedá objet). A další váhy náhodně přemisťovat, aby se těžko hledaly objížďky.
A pokud je rychloměření nepřesné, tak ho používat jako předvýběr (pro lustraci těch, co jsou pravděpodobně přes)

Sizifon

To není problém.Místa na bohužel bývalých celnicích pořád jsou. Stačí zkalibrovat,případně namontovat nové a může to frčet.

Dada

Dokud to za odmítutí vážení nebude milion a zákaz řízení na rok pro řidiče, není se o čem bavit. Firmě zváží jedno auto tak z tisíce jízd? …

none

Váhu na každém odpočívadle. Projede přes ni každý

Martin

počkej však nemáme ty odpočívadla, ale směšně malé parkovací plochy 😀 takže souhlasím, postavte velké odpočívky a záveň nainstalujme automatické vážení 🙂

Radim

Před pár dny jsem viděl video z US. Systém na dálnici sám vybírá kamiony a směřuje je na stacionární váhy. Pokud je vše OK, tak projedou a pokračují. Když ne, tak ho hned směřují k policajtům. Byla tam i plocha, na ni 2 kamiony, odstavené kvůli kauci. Těchto zařízení je tolik, že to údajně vychází minimálně tak 2-3x za mesíc. A rozhodně se nevyplácí taková praxe, že u nás jede přetížený kamion a před Rakouskem, nebo Německém se částečně vyloží.

Karel

Tady někdo objevil Ameriku….
Pozdě,ale přece 👍

Hanz

Jestli se porušujou předpisy v takovém množství, je třeba si položit dvě otázky:
1. Cílí ty sankce na správné osoby? Že jede řidič s přeloženým autem je sice třeba fakt, ale může to vůbec ovlivnit, nebo ověřit? Jestli ne, tak asi nemá cenu mu dávat pokutu.
2. Jsou vůbec předpisy nastavené správně, když je jejich porušování zcela běžné a přesto cesty nelemují mrtvoly?

cargo10

Tak zaprvé je povinností řidiče zajistit vážení, aby splnil a zadruhé čekáte mrtvoly z přeložených aut? Ty škodí tím,že nadměrně ničí silnice.

Gepard

Ty pokuty jsou tak směšné, že šofér dostane od zaměstnavateli obálku s hotovostí na pokutu, kdyby náhodou. Prostě se jim ty přetížená auta ekonomicky vyplatí. A pokutu má dostat dopravce. Případné spory ať si dopravce řeší soudem s šoférem. Kdo že za to může. Pokud šofér odmítne vážení, pak bych dal automaticky pokutu 50-ti násobek nejvyšší možné sazby.

Sizifon

A co třeba rovnou pověsit. Policie by mohla vozit skládací šibenici nebo by nás mohli střílet ve škarpě do zátylku. Dokud se nezmění celý systém přepravy,tak je to jen šikana.

Lukáš Chytil

Kolikrát za to vaše nesmyslné předjíždění, většinou kde se to ani nesmí, by vás člověk opravdu nejraději pověsil.

Leinad

1) Necílí
2) Rizik z přetížení je několik. Kromě ovladatelnosti auta třeba vyšší opotřebení silnice.

richmond

klasika, 30% z kontrolovaných něco porušuje. Ale opět jen náhodná akce a pak zas dál zavřeme oči… A ty pokuty jsou pro ně k smíchu. To se to pak vesele jezdí a konkuruje železnici…

Jiří

A ona železnice má kapacity? a nebo budeme stavět koleje do Kauflandu,to je zase blábol od někoho kdo ví velký kulový ale potřebuje se vykecat.

richmond

kupodivu má a jaksi to není o kamionech do kauflandu, ale taky máte evidentně potřebu se vyjádřit.

A propos když se můžou stavět stále nové a nové silnice, proč by nemohly železnice odpovídající dnešní době.
Skladové haly vznikájící vedle železnice není težké napojit, ale to byste nemohl podvádět s kamiony.

Sizifon

Dokud budou kamiony fungovat jako pojízdné sklady,tak to jiné nebude.Systém přijedˇ,když mi zrovna potřebujem a ani o minutu déle je nadále neudržitelný.

cargo10

Má. A do centrálního skladu Kauflandu samozřejmě mohla a měla vést vlečka.

A. Mikulka

Dominik Richmond :-D?

Johanes

Dokud bude Policie trpet tuto falesnou predstavu o demokracii u ridicu bude neporadek v doprave i nadale.Za takove zavazne prestupky ridice by bylo racionalni…odebrat rz a zakazat dalsi jizdu do doby nez zaplati 0pokutu.zadny alibismus bych netrpel.Pokud ano,je stat tim,kdo jednani ridice schvaluje.Tecka.

Jaaa

To není o policii, ale o těch pantátech v parlamentu, kteří nejsou ochotni zvednout pokuty, protože by to pak zase byla “šikana chudáčků řidičů”, tedy do značné míry i jich samých a jejich kámošů z byznysu.

Kapříci si rybník nevypustí. A kdopak je tam volí?

cargo10

Kdysi mi jeden borec vysvětloval, že vozí přes den přes Vysočina zemědělské produkty. Vím odkud kam ,vím i tuny, ale to není důležité. Měl jet osm otoček ,ale dával to na pět. Pointa…budou to dělat,dokud se po tom nepůjde pořád, všude a pořádné pokuty. Jim se to vyplatí i na silnicích 3. t.třídy.

Jan Boleslav

Hledání výhody/efektivity/úspor a maximální výdělek je v kapitalismu běžná praxe. Tyto znalosti a hlavně důsledky z toho vyplývající zatím nepronikli do státní správy.

Frantík

Babiš měl nápad „řídit stát jako firmu“, ale je otázka, jak dobře svoje firmy řídí.

Jan Tichavský

Právě že se řídí stejným stylem, očůrat dotace pro malé podniky i když je sám největším agrobaronem široko daleko. A kreativní účetnictví využívá taky naplno, nejen ke koupi francouzských nemovitostí. Jeho kmotr Faltýnek měl takových triků plný zápisník.

David Peca

Souhlasím s dovětkem vaší první věty “ v mezích zákona“…a na vymáhání vlastních zákonů je právě stát, který se plete do všeho možného a přitom by měl jen vymáhat vlastní pravidla.

Jan Sova

On ten stát musí navíc vymáhat i Evropská a mezinárodní pravidla….

Oldřich

Tohle není efektivita, ale krádež na úkor ostatních! Zničené silnice platíme všichni. A nebezpečí přetížených kamionů jsou také vystaveni všichni.

Jaaa

A pak je z toho tragédie obecní pastviny…

Nešotouš

Jasná věc normalně vozí legál 33t takže 8x33t je pane 264t a když to dal na 5x tak mame bratru 53t nakladu na fůrku, nechci vás nejak strašit ale komodity nenaložite tolik jedině že by měl návěs 5m výšky a nehledě na to že by to dlouho souprava neodjezdila.
Takže tady máme senzace které jsou nesmysl ale prosím

Oldřich

Moderní tahače nejsilnější třídy zmáknou 50 – 60t . Bohužel to nezmáknou silnice! Jinak na 3 nápravový kamion + 3 nápravový přívěs to není problém narvat.

Leinad

Odkud víte, že to bylo auto s nosností 33t?A aby to bylo na 8 aut, stačí nepatrně víc než kapacita 7 aut. 7*33 = 231, takže zakázka třeba 232 tun. 232/5 je necelých 47t.
Neříkám že tomu věřím.

cargo10

To se jim to konkuruje železniční dopravě, když nedodržují pravidla a ministr Kupka vše mete pod koberec

Jan Sova

To mu fandíte, má tam na to lidi a celou padající hierarchii…

cargo10

Samozřejmě že jde o systém „rozdel a panuj „. Nicméně v rozhovoru na tomto webu prozradil komu patří jeho sympatie. Ústy mu snad poradci nehýbou, nebo….?

Robert

Děje se něco divného? Inu zřejmě proto, že pokuty se dopravcům stále vyplatí. 🙁 Takže plná pálka a co nejčastěji 😉

J.Š.Hájek

Za to samozřejmě policii díky. Mám ale obavu že to byl jen takový výkřik do tmy a zase bude dlouho klid.

J.Š.Hájek

P.S. dovolím si spekulaci s politickým pozadím: blíží se volby a strana pana ministra bude potřebovat podporu a na druhou stranu Česmad je velký a bohatý spolek autodopravců. Jak se to může ve finále navzájem ovlivňovat ? 🤔😁

cargo10

Mělo by to fungovat systémově,tohle vypadá na lehký pohled pod hladinu se strachem, aby toho nevyplavalo víc…

Jan Tichavský

Takže podobně jako podvody s emisema. Vyhmátli si pár obětních beránků, ale hlavní byznys jede dál.

Peter Man

Policie se probudila? Na silnicích je vidět výjimečně a najednou se něco děje? Komedie ala nas sranda stát…

Sizifon

Policie se probudila na pokyn ministerstva.Letos začala předvolební kampanˇ trochu dřív.

Kocour Garfield

Žádná kauce, odstavit auto do vyřešení správního s patřičným flasterm. To už by si páni dopravci rozmysleli.

Motýl Emanuel

Svědčí to o jednom, vysoký limit celkové hmotnosti a všeobecná znalost o absenci systematického vymáhání limitu státem. Nic víc.

B0R1S3K

Tohle je pro mě naprosto fascinující. U nás je pokud vím limit 48tun. Všude okolo je většinou 40 nebo 44. A stejně se to u nás porušuje. Výsměch.

Sch

To ano, ale ten vyšší limit by využije jen šesti napravova souprava, a ty v mezinárodní kamionove dopravě nejezdí.

B0R1S3K

Díky za doplnění. Ono i kdyby to u mezinárodní využít šlo, tak by to i tak byla blbost, když ve vedlejším státě mají menší limit.

Otto

A jak je to teď s vysokorychlostním vážením? Podle mne teď váží na limit 48t bez ohledu na počet náprav, nebo ne?

Nešotouš

Ne váží na napravy a proto pořád chodí pokuty, vždy nějaká náprava nesedne

Jan Sova

Pokud je ta celková hmotnost rozložena do více náprav, nepáchá to takové škody. Největší zlo je váha na malých kolečkách a do toho malý počet styčných koleček.

Ondřej V.

Při ceně kamiónu by se už případně integrované váhy na nápravách pomyslně ztratily. Ano, není to levné ale není to neřešitelné. V osobních automobilech řeší každou prkotinu a navyšují tím cenu aut ale tady, kdy se primárně jedná o komerční použití k tomu ještě nepřistoupili. Nákladní vůz tímto vybavený by měl možnost nastavení možného naložení a v případě překročení nastavené úrovně by byla třeba rychlost omezena na 5 km/u což by umožňovalo například popojet v rámci nakládky. Vyžadovat to v rámci STK a klidně zřídit půjčky (vnímejte jako vratné dotace) pro stávající, tímto nevybavené na dovybavení. Pokud by to někdo… Číst vice »

hroch.obojzivelny

A v globálu se nic nezmění, pouze místo odmítnutí vážení budou padat pokuty za neoprávněnou manipulaci s nápravovými váhami. A jako bonus dáte vydělat různým pokoutním „úpravcům“ (jako je to už u tachografů a odometrů) a úplatným kontrolorům na STK.

Jindřich Štěpánek

Samozřejmě musí být zákonem dáno, že manipulací s nápravovými váhami ztrácí dané vozidlo tech. způsobilost pro provoz.

Jan Sova

Myslíte pšonské internetové trhy, kde se to podobnými zařízeními jen hemží ?

Honza

A co byste říkal na to, že by stejně byla vybavena osobní auta a hlídalo by se dodržování rychlosti?

Nešotouš

95% kamionu má váhy ale nesedí to u návésu na jednotlive napravy takže tam bývá ten problém a pokuty

Josef Pešek

A co nedovolené parkování na sjezdech z dálnice? Na sjezdu z D5 na Bory a na Klatovy jich v devět večer stálo sedm a opravdu je potřeba okolo nich jezdit obzvlášť opatrně, aby do nich někdo nevlítl.

Jindřich Štěpánek

Je třeba volat 158

Josef Pešek

To už jsem udělal jednou při jiné příležitosti: Kvůli rušení nočního klidu v CHKO o půlnoci. Přijeli, domluvili, odjeli a bengál začal znovu. Protože tam byl ;mezi rušiteli i starosta. Tak nějak by to dopadlo i s odstavenými kamiony.

Jindřich Štěpánek

To si nemyslim. Zavolal bych je znova a když nic, tak stížnost

Karel

Na všechny výjezdy a nájezdy na dálnici omezit rychlost na 30km. Bylo by to bezpečné a kamiony mají kde parkovat. A hlavně by to moc nestálo. Problém s parkováním kamionů vyřešen.

hroch.obojzivelny

A nebo by se mohla ta třicítka dát rovnou na dálnici a potom by kamiony mohly parkovat normálně v pravém pruhu, nemusely by vůbec sjíždět. Pouze pokud by měli špajzku s vařičem na levém boku, tak by musely částečně do odstavného, aby se vešla i židlička.

Filip

A v čem je problém? Stojí na šrafování. Předpokládám, že tak uvědomělý občan jako vy se drží pouze v jízdním pruhu a tím pádem vám to nijak nepřekáží.

Jan

Podvádí se všude a ve všem. Dávno. Novináři na to přijdou 35 let po revoluci a jsou z toho vyjevení.

TnM

Novinari? Spis policajti

cargo10

Policajt to ví, ale nemá „notičky“.

Greta

Proto je potřeba s tím něco dělat. A jak mi říkal můj první šéf, když chceš, aby tě lidi poslouchali, musíš jim sáhnout na peníze, tomu rozumí každý.

Vamid

Kde je v článku jakékoli vyjevení novináře?

SYN

Hm, tak mě napadá, ve videích z Ameriky jsem viděl občas že si kamioňák zajel na „dobrovolné zvážení“ měli to semtam na některé benzínce/odpočívadle… dal za to několik dolarů a vytisklo mu to oficiální protokol…
Existuje něco takového u nás? Pokud ne, nebylo by marné to semtam pořídit?

luzkovyvagon

Tohle tady nebude ani za 50 let. A především to přemýšlení obyvatel tu nebude ani za 200 let, aby „dobrovolné vážení“ fungovalo.

Jan Sova

Něco obdobného funguje na některých nakládkách… Možná i bezplatně. Ale je to o volné ruce trhu…

Žuwač Hôrny

Tady v Nizozemsku, kde ziji projedu cestou z prace alespon 5 vah. Jsou vsude, uplne vsude.

Jméno

Asi je to takovy byznyz ta pretizena auta, ze se vyplati instalaci váhy blokovat.

Dejv

No a co z toho plyne? Že pokuty jsou příliš nízké.

Martin

že je to tu na palici jako víc věcí..
Musí se to řešit při nakládce aby problém nevznikl.

laska

Musí SE TO řešit při nakládce… To je samozřejmě pravda, problém ale je, že SE TO neřeší. A teď jde o to, co s tím?

Švejk

Přesně tak, dát pokutu i firmě, která to naložila. Myslím, že něco takového v Německu funguje.

Sizifon

Tak,tak. U nás se schody zametají zásadně od spoda a né z vrchu.

Gajda

A kontrol málo – v poměru aut co projelo okolo a počtu zkontrolovaných aut, se to každýmu dopravci s víc autama královsky vyplatí. Vzorek zkontrolovaných to vždycky jasně ukáže.

Jeffer

Skôr že šanca, že bude skontrolovaný, je nízka. Keby mal pri preťažení istotu pokuty (a kľudne menšej), tak si to rozmyslí. Ale keď mu to 99krát prejde a raz zaplatí 100000 za odmietnutie váženia, tak je to 1000 na jednu jazdu a to je dosť dobré.

Otto

V zásadě jsou dvě cesty – buď drasticky zvýšit pokuty, nebo frekvenci vážení….

Dusmor

Bé je správně.

Vojtech

Obojí je správně

Vamid

Ne nutně, nízká je kombinace pokuta – pravděpodobnost kontroly

Martin

Ano děje se, děje.. něco moc špatného.
Akorád se to řeší až na silnici kde se dají dobře vybírat penízky..
Proč se to neřeší zákonem při nakládce? a proč zákon neřeší aby byla doprava podle druhu a nákladu dostatečně zaplacena?
To by bylo moc práce a žádné penízky..

Movia

A jak to vyřešit při nakládce? Že by tam stall ještě policista a vážil auto? (Rozumně) přetížené auto je win-win pro přepravce i dopravce.
Dopravce vytíží auto a přepravce ušetří peníze za další auto.

Martin

Ne nestál by tam policista. Bylo by ze zákona dáno že se nesmí naložit víc než může daná souprava vézt. Tak každý řidič musí vědět kolik může naložit to nahlásí. Nakladatel ví co nakládá a kolik to váží. Pokud při kontrole na silnici bude přetížen tak v papírech je napsáno kdo nakládal..

lada

Ale v právních předpisech to přeci uvedeno je, kolik může souprava vážit – na základě toho se udělují ty pokuty. Nějak nechápu vaše sdělení. A proč by měl zákon řešit, kolik dostane dopravce zaplaceno? To už je úplně postavené na hlavu. Je to obchodní vztah dopravce s vlastníkem zboží.

Martin

Já mluvím ale o místě nakládky tam to dodržet tu váhu.
Proč? protože když bude mít dopravce určitý zisk při dodržení zákona nebude tato tendence překládat a více vydělat. Pojede raději znovu aby vydělal. Aktuálně vezme raději víc aby vydělal.

Movia

Ale tak to přece je, v CMR přece stojí jméno odesilatele (toho co nakládal) a příjemce a maximální hmotnost soupravy je všem též známa.

V praxi se zpravidla ty pokuty přefakturovávají od dopravce odesílateli. Momentálně jediný problém je, že v Čechach to nikdo moc nekontroluje a tak se vesele přetěžuje…

SYN

Inu, toto ale platí jen když se zvládne vybrat ta pokuta (klidně tomu říkejme daň) z přetíženého auta… jinak je to win-win-loose (víc poškozená silnice).

Jaaa

Lose. Loose je volně.

Tomáš Záruba

V dopravě se děje to, že spousta věcí, co by klidně mohla jet vlakem, jede autem.

Martin

Ano přesně tak.
Protože dopravci pojedou pod cenou a víc naloží tím se to dohání. Proto potom vychází pro zákazníka kamiony lépe než vagony!!!

SYN

Hm, jak se na dráze řečí přetížené vozy? Existuje vůbec možnost to někde vážit? Dovolené zatížení na nápravu…

Martin

Ano řeší se to podle komodity která se veze. Nepřetěžuje se a musí se to zaplatit. Proto to pak není zajímavé pro zákazníka a raději zavolá kamiony.

hroch.obojzivelny

Místo vykřičníků radši doložte výpočet.

Martin

Jaký výpočet, mluvím z praxe..

Martin

kdy jsi jel naposledy vlakem?

Happy

31 vozidel za 7 dní. Tj. necelých 5 za den. Toto množství po D1 projede za okamžik. No v soukromé sféře by to byl projev flákačství, ve státní se píší oslavné TZ. Tak malé množství zkontrolovaných nevypovídá statistiky vůbec o ničem…

Jaaa

No ono než to zastavíte, zvážíte,, vypapírujete… Hodina a půl pryč.

Jan Sova

Jakmile to vážení někde začne, tak řidiči zastaví a jdou na oběd/svačinu/večeři. Pošlou vlaštovku a dají si vědět přes vysílačky. Navíc všude to vážení nejde dělat za pochodu. Odstavných ploch a rovných, je jako šafránu.

VRTjecesta

OK, přes pokuty tedy cesta nevede. Což tedy dopravci zabavit kamion a řidiči řidičák? To by mohlo fungovat, ne?

tarten

Je příliš brzy vzdávat se pokut. Spíš zdvojnásobit sazbu, jestli i potom bude tolik řidičů s připravenou zálohou v baťůžku. Když ano, tak znovu. Je to cenný „průzkum trhu“, kdy se to konečně přestane vyplácet. A kdyby těch policajtů bylo víc, třeba se z toho zaplatí aspoň nějaké výtluky.

SYN

Jestli by nebylo lepší zvýšit procento kontrolovaných vozidel…

Greta

Přes pokuty cesta vede. Ale musí kontrolovat sto aut denně, ne 32 za týden.

Jaaa

Sto? Vzhledem k počtu projíždějících vozidel?

Martin

všechny by tě uspokojilo?

Michal

Pardon, chápu správně, že ty pokuty platili ti svatouškové, co bychom bez nich neměli v krámě rohlíky a hajzlpapír?

Jan Sova

No na fotce je auto se dřevem, tak snad jen ten papír.
Zrovna ty dřevařské firmy, to je kapitolka sama pro sebe…

Vavrroch

„Kdo chce býti mravným Čechem,
ne papírem, ale mechem!“
(český folklór)

Karel

Takže oprava dálnice za 20mld Kč a za zničení kamiony vyberou 1mil…denně kontrolu a vybírat milion každý den !!!!!!

Karel

Víš ale kolik se vybere na mýtu? Jste všichni jak fotbalový trenéři, všechno víte a přitom víte o dopravě kulový

Jan Tichavský

Akorát mýto se nevybírá podle skutečného zatížení vozidla. A největší destrukci provádějí ty nejvíc přetížené náklaďáky.

Jirka

Jestli ono to není jak s losováním u firmy Sazka. Kamioňáci jsou sázející, neví jestli vyhrají hlavní „výhru“. Zaměstnavatel také neví, kdo z kamioňáků tu hlavní výhru vyhraje, ale ví, že jednou za (den, týden, měsíc) dlouhodobě vychází, že výhra bude nějakému kamioňákovi vyplacena. Takže to zahrne do nákladů a rozpustí mezi ostatní tunokilometry. Protože mu jezdí po Evropě mnoho kamionů a dlouho…… přestávají intervaly mezi vyplácením výher a jejich výše oscilovat a statisticky se ustálí, takže z pokut se stává vypočitatelný náklad. Skoro bych řekl, že vzhledem k poměrně cenově stabilnímu sazebníku je to předvídatelnější náklad než v dnešní… Číst vice »

Jan Tichavský

Tohle bohužel platí i pro blbě navržená vozidla (respektive nebezpečné šetření). Výrobce si spočítá kolik může teoreticky platit na pokutách nebo soudních výlohách versus stažení daného typu a provedení hromadné opravy. Nebo šetří už přímo při návrhu a schvalování typu, viz Boeing Max, sám sobě certifikátorem.

Mail

Zvednout pokuty…. Fialo at mas na nemecky platy. V CR jsou pokuty a tresty vysmech proti zapadu…

Bob

Když kamioňák zaplatí 100K cash na místě, tak je evidentní, že s tím počítají a že se jim to vyplatí. Chtělo by to takový pokuty, aby je to odradilo, min 1M. A ne že zaplatí kauci, zabavit kamión. Vím, pitomost, za chvilku by je nebylo kam dávat.

Petr Šimral

Přemýšlím, kolik přetížených kamiónů musí projet, aby se dopravcům takový záchyt vyplatil a to včetně toho, že „každý“ řidič extrémně přeloženého kamiónu vozí v batohu 100 litrů, které mu poskytl dopravce…

Dejf

No a k tomu je to ještě otázka pro loupežníky, když mají celkem slušnou šanci, že řidič u sebe bude mít jackpot. Představa že u sebe vozím stále kilo a všichni okolo to vědí je taková nepříjemná…

Jan Sova

Existují zlodějské silniční gangy, které se na řidiče kamionů zaměřují. Sledují je, počkají až jdou spát v kabině, pustí jim rajský plyn a okrádání jede v plném proudu. U těch lesáků nebo štěrkařů to tak nehrozí, odpoledne mají auta prázdná a peníze odevzdají na firmě.

MKzB

Ty zabavené kamiony se dají prodat v dražbě, stejně tak náklad. A zabavení nákladů dopravce naštve víc, než ztráta auta.

Jméno

Náklad dopravci obvykle vůbec nepatří

tarten

Tak ať si ho vyzvedne, s přiměřeným papírem a za přiměřený poplatek. Legislativa o opuštěné věci už také existuje.

Air Traveller

Na základě jakého právního principu byste chtěl zabavovat náklad, který dopravci nepatří?

hroch.obojzivelny

Nejspíš na základě principu vox populi, vox dei. Tady je to samý právník z lidu.

rodilyslavkovak

z lidlu 🙂

Leinad

Změnit legislativu je řešitelné. Ať si přepravce žaluje dopravce.

Air Traveller

pravnicka fakulta, vysoka ulicni, cerveny diplom?

vy jste dite, nebo? protoze normalne inteligentni dospely jedinec by nemohl nikdy nic takoveho vymyslet.

Náhodný Kolemjdoucí

Osobně bych nechtěl jít úplně cestou likvidačních pokut, protože to by dopadlo nepoměrně hůř na menší dopravce i v případě ojedinělého pochybení.
Pokuty samozřejmě musí být cítit a být průběžně zvyšované, ale možná je spíš lepší více kontrol. Každopádně cíl musí být, aby se to nevyplatilo.

SYN

Proč hned tak drasticky? Proč raději nezvýšit procento kontrolovaných kamionů? Když můžeme kontrolovat teď „masivně“ třeba ty výfuky, proč ne víc vážit? Aby to nebyla „nešťastná náhoda“ (být zkontrolovaný) ale spíš „běžná událost“ (když už ne pravidlo)…

Jaaa

Protože to chce automatické váhy všude a “to nejde”, protože to je “šikana řidičů”.

lvy

Pokud by takhle rychle jako policie pracovali třeba ve Škoda auto, tak jsou auta asi tak 10x dražší. Oni se vážně chlubí tím, že zkontrolovali pouhých 12 kamionů? Jim nedošlo, že by mohli třeba zkontrolovat 200 kamionů za den a zastavit jen ty přetížené a zbytek nechat jet? Fungovat takhle soukromá firma, tak zkrachuje ještě dříve, než rozjede nějakou činnost.

Otto

No pri nedavne prezentaci nove inspekce: Za den bude moci každá jednotka zvážit čtyři nákladní auta nebo provést nižší desítky kontrol emisí… cili za jednu smenu zvazi cele CTYRI !!! kamiony… to je teda vykon… jeden vehikl 2 hodiny…

Kebab

To chce čas dělat věci rychle.

SYN

Hm, docela mě zaráží ten poměr… že změřit emise je rychlejší než zvážit?? To to měření emisí teda musí vypadat… různé režimy, ustálení hodnot a tak…

Otto

taky mě to zarazilo …. spíš bych čekal opačný poměr.. přece najet na váhu a sjet z ní přece nemůže zabrat 2 hodiny…. na jednu stranu máme vyskokorychlostní vážení a na druhou nám zvážení jednoho kamionu na odstavné ploše zabere 2 hodiny?

Dusmor

Tak pokud to inteligenti počítají jako čas dojetí ze základny na místo meření + čas na rozbalení nádobíčka + čas na vytipování vhodné oběti + čas na vlastní vážení + čas na vyplnění papírů + čas na sbalení nádobíčka + čas na odjezd zpět na základnu. To je pak div, že to vůbec za ty dvě hodiny stihnou 🙂

Jan Tichavský

To jako na jeden zátah převáží jednoho vytipovaného a pak už musí zas jet a jiné místo?

Dusmor

Snad byste nechtěl, aby úředník byl efektivní. Placený je tak i tak, tudíž proč si přidělávat práci.

SYN

Ale zas když už tam jednou jsou, mohli by „brát“ třeba i dva-tři za hodinu ne?

Otto

jo, mezitím gáblík, dvě svačinky, a pak už jen odpolední klid a volná zábava…

Pavel

Tady je zakopaný pes celkových problémů české dopravy a zničených silnic. Pro kamiony zákony neplatí, to jsou přejezdy, zákazy vjezdu, zničené mosty, krajské silnice a utracené miliardy daňových poplatníků bez zjevného efektu kvalitních silnic.

Karel

ale ale… to je zajímavé, že se to asi dost dlouho dařilo – a kde byla PČR celou tu dobu ?? Že si řidiči nákl. vozidel zvykli a spoléhají, že jim projde přetěžování, tachografy atd… No, ale tak hurá, aspoň něco.

Jan Novotný

Když dnes dostane papíry na kamion každý hňup, nelze se divit…

Pavel Hutník

A každý hňup může komentovat problematiku o které nic neví , mimo toho co mu nakukají média .

Tomáš V.

Jasně. Můžete to jít vysvětlit těm ostatním, že mají vše zahodit a jít kroutit koláčem.

mgr.pavel

Myslím si, že řidič kamionu nerozhoduje o tom, kolik a čeho kam veze.

tarten

Správné naložení ovlivnit může a správné nakládání s kartou je v jeho režii.

superhero

Jenže ten tlak ze strany zaměstnavatele a klienta bude jaksi větší než aby to byla schopná většina řidičů ustát. Takhle je nastavený systém.

Jan Sova

Pokud je takto nastavený systém uvnitř dopravní firmy, pak není nastaven legálně a je v přímém rozporu s příslušným nařízením EP a rady Evropy č. 561/2006. Vnitrostátní legislativy na to není potřeba, je to přímo apklikovatelné právo EU. Problém je v tom, že naše legislativa si na to nestanovila sankce a vymáhá právo jen na silnici.

Leinad

Může kontrolovat papíry, že *uváděná* hmotnost naloženého nepřesáhne nosnost auta.
Ale pokud přepravce kecá a naloží víc než objednal, těžko to řidič bez váhy zjistí či ovlivní.

Petr Šimral

Tak jen houšť a větší kapky.
Třeba se nám pak zase začne vyplácet i ta „zatracená“ železnice.

Daniel Jablonecký

Železnice není zatracená, ale mnohde spíš ztracená.

Petr Šimral

Nicméně železnice váží všechny vlaky. Asi před šesti lety jsme si vyrobili bezpečnostní „fópá“, jeřábník špatně naložil, vozmistrem to na nárazníkový rozdíl prošlo a v Rakousku nám navážili 25 tun na nápravu. Vůz samozřejmě okamžitě vyřadit ze soupravy. Náklady byly cca 500 000 Kč a samozřejmě k tomu ještě byla pokuta.

Dnešní váhy na terminálech máme samozřejmě dávno z těchto potencionálních průšvihů zaplacené.

Zrzek

No já, když si vzpomenu na pilu v Plané u Mariánských Lázních a jejich udávané váhy dřeva v kontejneru. Dokonce z toho byl i průšvih po naložení lodi v pristavu. Na MIT Mělník měli kluci na kalmarech zákaz nám říkat váhy kontejnerů. V papírech váha 20t ve skutečnosti 35t s plechovkou. To byly žulový desky ve 20″, 40″ jsem měl nejtěžší 45t, to jsem se dozvěděl až na vykládce při přejezdu váhy na vrátnici.

Petr Šimral

Ne, že bychom to kdysi neznali… Od instalace dynamických vah na naších terminálech problémy postupně ustaly a dnes řešíme už jen chyby nakládky, typicky přehozené kontejnery na pozicích.
A to byly i případy, že nám vlak uvázl, protože rozdíl mezi deklarovanou a skutečnou hmotností byl i 200 tun.

Leinad

Uvázl „jenom do stoupání“ nebo zničil trať pod sebou? „Jenom 200 tun celkem“ nebo i překročení na nápravu či na metr délky?

Petr Šimral

V tomto případě nešlo o překročení hmotnosti na nápravu, již vůbec ne u limitu na metr délky (to fakt u kontejneráků neuděláte), ale o vyšší dopravní hmotnost, než bylo deklarováno v dokumentaci. A když se to stalo podruhé, začali jsme vážit a dnes již máme váhy dynamické a je svatý klid.

PedroKV

Mimochodem, tady v KV nám ti nejhorší grázlové, co jezdí přetížení s kaolínem a nejlíp bez řidičáku, prorostli na krajský úřad a do krajského zastupitelstva…

Jan Sova

Není to Kaznějov ?

Mirek

Co to je? Odmítl vážení. To pak jel normálně dál? To snad si někdo dělá legraci.

PedroKV

Kdysi byla pokuta za odmítnutí vážení (do) 30 tisíc, která se často vyplatila, když pokuta byla pro firmu 7 tisíc za každou tunu + pokuta do 15 tisíc pro řidiče.

Nyní je to myslím (odmítačka) (do) 100 tisíc. A to už celkem bolí.

tarten

Zjevně pořád málo.

lvy

Je to směšné, pokud odmítne, tak by měl následovat zákaz jízdy přeložit jinam a zvážit před další jízdou. Samozřejmě až po uhrazení pokuty.

Jiří Šrámek

Tak to je. Odmítne zvážení – dostane pokutu 100k a nesmí odjet, dokud úspěšně neprojde dalším vážením (část nákladu tedy musí přeložit na další vůz).
Švagrovi před čtyřmi lety (pravda, bylo to v Rakousku) zvážili evidentně přetíženou dodávku. Odstavili ho bokem, muselo přijet druhé auto, kam přeložili část nákladu a po zvážení obou vozů mohli odjet. Pokutu splácel dva roky.

SYN

Hm, asi nebylo optimální rozhodnutí jet s „evidentně“ přetíženou dodávkou…

Jan

Pokuty jsou cajk, rozpočítají se do nákladů. Takový řidičák nebo licence jsou jiné kafe…

mgr.pavel

Při opakovaném porušení předpisů by odebrání řidičáku nebo licence mělo být automatické.

Když je náklaďák přetížen jednou, dvakrát, může jít o chybu. Pokud pětkrát, už je to úmysl a systém.

SYN

No ano, nějaká progrese by tedy být měla… ale to aby fungovalo tak je potřeba aby ty kontroly nebyly jen vyjímečné…

mgr.pavel

To souhlas. Chlubit se provedením pár desítek kontrol, když denně jezdí desítky tisíc kamionů, to je impotence a ne chlubení.

František

Pokutu si úplně do daní nedáte, jde proti výsledku hospodaření – reálně vám jde ze zisku.

Tomáš Záruba

Řidičák je kravina. Ten řidič asi nejezdi přetížený pro svoji zábavu, ale na neci příkaz.

Hasler

Pokud nechci nevozím a přikazovat mi může kdo chce co chce… A pokud na tom bude trvat? Není to jediný provozovatel kamionóvé dopravy.

Ale moment, do tohohle bodu se v ČR ještě nedospělo. Někdo už jo, ale jsou to spíš jednotky procent zaměstnanců.

Tomáš Záruba

Furt lepší postihovat toho, kdo vydal příkaz, a případně odmítajícího muže všelijak šikanovat.

Swariner

Vím, co myslíte, a jistě uvažujete správně, ale pochopte, že ten řidič bude vždy v nevýhodné pozici a ne každý chce střídat zaměstnavatele jak fusekele.

tarten

Řidič je za náklad zodpovědný před zákonem. A co se týče opravdu hrubého přetěžování a nedostatečného upevnění, i před svým vlastním životem, jak jsme nejednou viděli.

Hájíte mafiánské praktiky „z devadesátek“?

Tomáš Záruba

Naopak, to ze je za něco odpovědný řidič jsou pravé devadesátky. Úplně správně by postižen mel být objednatel přepravy, tím by teprve pominul “tlak na efektivitu až za hranu”.

SYN

Tomu objednateli nějak komunikovali kolik má nosnost jejich auto, jestli pojedou jenom s jeho zakázkou a tak??

Tomáš Záruba

Ten by si to samozřejmě smluvně ošetřil (nějaká klauzule typu „dopravce se zaručuje uhradit objednateli případný postih, ke kterému dojde v důsledku porušení…“).

Jan Sova

Opakovaně (recidivou) by to sbírat šlo. Ony ty dopravní firmy by si rozmyslely, poztrácet půlku řidičů kvůli distancům, které dostali na základě příkazů vedení dopravní firmy.

Tomáš Záruba

A proč máchat bahnem ty lidi a nejít po firmách rovnou?

Jan

No a to je právě ta licence…

richmond

a když vám někdo přikáže se zastřelit, taky to uděláte?
Asi těžko, tak nemelte tyhle píčoviny.

Tomáš Záruba

A v poněkud méně extrémním případě? Fakt si myslíte, že řidič je někdo, kdo může s úsměvem říct „ale to je přeložený, s tím nejedu“, a nic se mu nestane a v klidu zůstane dále v práci?

Petr

A kolik vybraly vysokorychlostní váhy?

Nešotouš

Židlochovice téměř nekonečno

Michal Bartoníček

Výborně. Jen vydržet a nepolevovat. Chce to vydobýt do podobný respekt k zákonům jako třeba v Rakousku.

Radek

To nebude sranda.

tarten

Kdo říkal že bude.

Ondrřej

Zaplatí to zákazník. Zase se zdraží sboží. Už tak je tu dost draho

Petr

Bodejť. A proto se maj nejlíp lidi v zemích, kde se na předpisy kašle, zatímco třeba v tom Rakousku je hlad a bída.

Ondrřej

Jak by jste se zachoval v situaci, když by jste stavil svůj dům ? Domichavač uveze papírově 7m3 betonu ( jinak v pohodě 9m3) A vy potřebujete 8m3. Zaplatíte 2 auta ? Rozdíl může být i několik tisíc . To se vám může stát víckrát. Rozdíl i 100 000 Kc. Jak se zachováte ?

PedroKV

Vůbec nerozumím té otázce. Domíchávač uveze 7m3, pokud zákazníku potřebuješ 8m3, objednej si je, přijedou ale 2 mixy, které zaplatíš.

Ondrřej

Jasně Ok. Ale , když máš na výběr jedno nebo dvě auta . Jak se zachováš ? Podle mínusů by tady všichni platili dvě. No v reálu je to jinak. A neobhajuji tady přetěžování.

PvvS

POkud na to nejsou peníze, tak nemáte stavět.

Ondrřej

Drtivá většina lidí staví na krev. A ti co maj peníze tak chcou ušetřit ještě více.

PvvS

No a ?

Michal Bartoníček

Na výběr? Ten, kdo vám ten beton přiveze, vám opravdu dá na výběr, že pokud chcete, přiveze vám těch 8 m3 ve dvou mixech nebo v jednom s tím, že ten jeden bude ale přetížený? To myslíte fakt vážně?

Ondrřej

Dá. Pracuji ve stavebnictví 25 let . A realita je, že 9 m3 se vozí běžně. A nejde jen o beton. Je to i kamenivo , řezivo, hlína. Kolikrát to nejde ani zvážit. Zaprší a hmotnost je jinde.Pak vozíte poloprázdná auta a zákazník se na vás dívá jako na zloděje.

Michal Bartoníček

Tak dlouho ve stavebnictví přehlížíte tyhle špatnosti a nic s tím neděláte? Že se takový objem vozí běžně, neznamená, že je to normální.

SYN

Tak k tomu právě jsou reálně potřeba ty váhy, aby byly k dispozici. Oni jsou, a mohlo by být i víc. Pak se nemusíte bavit o tom jestli je kamenivo suché či mokré. Kromě toho, kolik to dělá rozdílu, fakt 20% a víc? Těch 9 kubíků oproti 7mi je rozdíl skoro 30%!

vbba

Z reálného světa v Praze mám zkušenost, že přijedou 2 auta. Žádný výběr 1 nebo 2 auta. Kolik chceš materiálu, tolik zaplatíš, žádné smlouvání a to je dobře. Když na to nemáš peníze, tak to nedělej.

mgr.pavel

Vážně si vůbec neuvědomujete sobeckost svého chování?

Ondrřej

Čím jsem sobecký ?

Nemel

V zájmu ušetření porušujete předpisy. Pro názorné příklady, kam takové věci mohou vést, doporučuji například sérii Letecké katastrofy.

Ondrřej

Kde porušuji předpisy ? Nemám dopravní společnost ani nejezdím nákladním autem nebo dodávkou.

mgr.pavel

A kdo a jak vám ten beton v přespříliš naloženém voze (v rozporu se zákony) teda doveze?

Jako můžeme si hrát na slovíčka, že vy neporušujete zákon, jen do krve obhajujete vyčuránky co zákon porušují a silnice nám tím ničí. Anebo že takové vyčuránky si „jen“ objednáváte, cíleně, a ještě to berete za správné.

Ondrřej

Nikoho nikde neobhajuji. Jen jsem se zeptal, jesli , když půjde o vaše peníze, budete chtít jedno nebo dvě auta.

mgr.pavel

A dle minusů i explicitních odpovědí jste už snad pochopil, že ano, zaplatili bychom ze svého auta dvě.

A že jsem tak smělý, zeptám se stejně: kolik aut byste zaplatil vy?

Michal Bartoníček

Ne, neobhajujete. Jen lakonicky sdělíte, že ve stavebnictví pracujete 25 let a přetěžování je běžné. Tak s tím se jděte bodnout.

vbba

Zamyslete se nad tím co píšete, Ondřeji.
Lidově se říká: Bez peněz, do hospody nelez.
A jen doplním, a nedělej ze sebe hlupáka…

SYN

Podle toho co tu popisujete jste se pravidelně zůčastňoval konání organizované skupiny za účelem porušování zákona… pokud vám ŘEKLI kolik je limit a vy jste chtěl víc, těžko to omlouvat tím že jste o tom nevěděl…

Jaaa

Bohužel problém je v tom, že pokud byste to nedělal, tak tam, kde porušují předpisy všichni, získáte velkou konkurenční nevýhodu a taky můžete s podnikáním skončit.

Proto je potřeba s tím něco dělat, aby konkurenční nevýhodou bylo pravidla porušovat.

lvy

A přesně díky takovým dementům pak jsou zničené silnice.

Nemel

Byste. Byste. Do třetice, byste.

Priserak77

No rozhodně nebudu huntovat silnice jako nějaký idiot.

Michal Bartoníček

Přesně tak, zaplatíte dvě auta. O co jde?

Ondrřej

No realita je jiná. Naprostá většina lidí co staví , chce jedno auto.

Jan Tichavský

Skoro každej chce neplatit daně, ale to neznamená že nad tím budeme zavírat oči a říkat že je to v pořádku. Realita má být rovnost před zákonem, jak ve stavebnictví tak ve financích, prostě všude. Tím se liší vyspělé země od banánových republik.

Michal Bartoníček

To je ta vaše pokřivená realita. Nějaká zodpovědnost a respekt před zákonem jsou vám úplně ukradené.

MP3

Když si objednám 8 m3 betonu, tak mě zajímá tak maximálně cena a parametry betonu. A ne jestli to přiveze jeden domíchávač nebo dva. Nebo třeba 100 maníků s kolečkama…
Aspoň doteď jsem si to myslel. Teď trochu váhám.

PetrN

Vás nezajímá kolik bude doprava stát? To opravdu nejsou stokoruny…

MP3

Nezajímá. Neboť domíchávač nevlastním. Ani 100 koleček. Takže stejně budu muset poptat někoho na dovoz 8 m3 betonu. Pokud vyjde nejlevněji doprava psím spřežením, tedy budiž..

SYN

Oni existují i auta (míchače…) co to dokážou (legálně) odvézt najednou, jsou holt trochu dražší (pojede víc z dálky)… ale 100 litrů za jednu fůru (jen za formanku), to fakt vozí beton mezinárodně??

vbba

Potom je ale velká hloupost dopravce, že nechce vydělat víc a ještě být “fair” k předpisům.

Michal J

No to je tedy názor. Pokud řidič mixu takto zcela vědomě a flagrantně poruší zákon, tak má dostat body a takový flastr, že už si to nikdy nedovolí zopakovat a ještě o to bude všem vyprávět.

PetrN

Řidič o tom moc nerozhoduje. Představte si to, šéf vám řekne – nalož 9 m3 a dovez to tam a tam. Řeknete mu, že to teda ne?

Michal Bartoníček

Jak můžu naložit 9 m3, když se do auta fyzicky vejde jen 7 m3? Jak chcete do 2litrové konvice nacpat 3 litry vody?

SYN

Tak to zas pr, tak to není, do toho domíchávače vejde nějaký objem (než se to začne fyzicky vylívat vrchem) ale „v papírech“ má (vzhledem k počtu náprav a tak) maximální hmotnost. V betonu moc rozptyl (hustot) není ale trochu přecejen. Ale hlavně jak říkám, limit fyzický není limit zákonný…

Jan Sova

On ty body dříve řidič dostal….
Někdo to ze zákona o silničním provozu dostal/vymazal … A nepodezírejme hned tu organizaci, co zastupuje profesně dopravní firmy, že by snad někde lobbovala nebo co….?

Petr Šimral

Já se nezachovám vůbec nijak, protože se tak musí zachovat firma, která dopravuje beton. V jedné dodávce dodá 7 m3. Tečka.

Ondrřej

Lidem, když jde o jejich peníze, tak špekulují.

PetrN

Tady na internetu je každej zásadovej. Reálně se lidi hádají o každou korunu.

Michal Bartoníček

Tak ať se pak nediví, jaké následky to přinese. Ve výsledku zaplatí ještě víc, než co stačili ušetřit.

SYN

Tady se bavíme o překročení o 30% to není nějaká troška… kdyby mi řekl že ho lámal o půl kubíku tak to nějak pochopím, holt zaplatí navíc tu pokutu , to porovná s dvěma jízdama nebo použitím většího auta…

tarten

A co si předem rozmyslet a případně upravit, kdy a kolik toho stavba bude potřebovat?

Ondrřej

Rozmýšlet můžete, ale podmínky na stavbě se mění každou chvíli.

Ondřej Holub

Jak byste se zachoval v případě, že někdo místo vás získal lukrativní zaměstnání? Zabijete ho, protože je to pro vás výhodné, nebo vás to ani nenapadne, protože to porušuje zákon?

Dokud je relevantní alternativa s porušením zákona, tak se to u nás nikdy nezlepší.

Lukan

100 000 Kč, to vozíte vysokopevnostní beton přes půl republiky? Mimochodem v ceně stavby domu je 100 000 Kč rozdíl maximálně pár procent

PetrN

A pro vás není 100 000,- hodně peněz? Tak to máte dobrý. Všichni si všude stěžují, jak je vše drahé a bydlení vůbec. Ale klidně budou platit za dopravu dvojnásobek. Ondřeuj jen popsal realitu – a taková je i v jiných případech. Firma si objedná přepravu něčeho a udá váhu. Často není v možnostech ani řidiče, ani přepravní firmy, zjistit, že to váží místo 12 tun třeba 13. Jak to chcete řešit? Po naložení, když si v autě zjistí překročení tlaku na nápravě? Má řidič říct „složte to, jsem přetížen“. Kdo zaplatí čas a km takového auta?? Jasně, že to… Číst vice »

Michal Bartoníček

To je ale realita těch, kteří to připouští. Že existují nějaké limity a oni je neznají nebo dokonce vědomě porušují, je jejich blbost. Pokud moje auto pojme 5 lidí a reálně se jich bude chtít svézt 7, tak ti dva budou na střeše? Nebo v kufru?
S touhle vaší realitou běžte do háje, akorát ji násilně křivíte pod vidinou domnělých úspor. Takže řidič by měl vědět, kolik jeho souprava uveze a kolik má naloženo. Dle toho se taky odvíjí i ovladatelnost. Vy si opravdu zahráváte s ohněm.

PetrN

Ale já nic nepokřivuji, já jen píši jak to ve skutečnosti chodí. Neřeším přepravu betonu, ale tu a tam přepravu nejrůznějších strojů. Zatím vždy, když jsem upozornil zákazníka, že by menší auto auto bylo přetížené, a sdělil jsem mu cenu za větší vůz, objednal si dopravu jinde – tam, kde nějakou tu tunu přes váhu nikdo neřešil. Jiiná věc je zodpovědnost řidiče – sice zodpovídá za naloženou váhu, ale co má dělat? Přijede k zákazníkovi, tam ho naloží a zjistí, že je přes – co navrhujete řidiči – zaměstnanci, že má dělat?Náklad musí být přepraven v objednaném čase…Chci tím říct,… Číst vice »

vbba

V betonárkách ví přesně, kolik které auto uveze. Argumentujete trochu mimo.

PetrN

Ale naloží tolik, kolik si řidič řekne. Nebo ne? A řidič má obvykle nějakou objednávku, kterou musí dovézt. Ale myslím, že beton byl jen příklad od Ondřeje – jak to chodívá. Mixy jezdívají na krátké vzdálenosti a moc dálnice nevyužívají.

Petr

No a v tom je ten pes zakopanej, že se vůbec vyplatí takhle uvažovat. Ty sankce je potřeba nastavit tak, aby o tomhle nikdo ani nepřemejšlel. Obecně se tenhle problém jmenuje „Tragédie občiny“.
Jinak abych odpověděl – nebudu si hrát na svatýho – pokud na sebe dodavatel vezme riziko pokuty, tak proč bych to já řešil?

Dusmor

Taková dlouhá diskuze a přitom nikoho nenapadlo se podívat, že rozdíl mezi 7 m3 betonu a 9 m3 betonu je ten, že místo šestikolky přijede osmikolka. V obou případech bez překročení hmotnosti na nápravu.

SYN

No právě, a ta osmikolka se nám tu snaží vysvětlit že ne že jede za 100k, ona musí jet ještě za víc, protože přeložená šestikolka by prý jela o těch 100k levněji…

SYN

I kdybych nebral že holt má mít vhodnější auto, tak teda zaplatíte pokutu okolo 30ti litrů…
Ale teda žeby se FAKT nenašla nějaká „stará mr*ka“ kterou by vám někdo za 30 litrů ten přebytečný kubík neodvezl??

mgr.pavel

Mno zatím to platíme my všichni mizernou kvalitou dálnic a jejich drahými opravami.

Je správné, aby zákazník platil celou cenu, ne?

Filip Jirsák

Naproti tomu opravy silnic poničených přetíženými auty, odstraňování následků nehod, to je zadarmo.

— „Maminko, a kdy přijede tatínek?“

— „Tatínek nepřijede, zabil se při autonehodě. Ale to nevadí, hlavně že máme levnější mandarinky.“

A jak píše Petr, není to zvláštní, že ekonomicky dobře se mají lidé zrovna v zemích, kde lidé zákony dodržují?

Pavel Hutník

Moc věříte médiím

asfalter

říkalo jedno médium, že u sousedů je tráva zelenější

Filip Jirsák

Radši ani nechci vědět, čemu věříte vy.

Michal Bartoníček

Dost svůj úsudek přeceňujete.

Otto

jasně, nejlepší je VŠŽ a třeba Aeronet, že….

Jan Sova

Odstraňování následků nehod je řešeno proplácením hasičským sborům, kdy na to pojišťovny mají speciální fond. Ale to pouze fyzicky na místě nehody, ne poplatky pozůstalým apod.

Filip Jirsák

No právě, následky nehod jsou daleko větší, než jen že je potřeba neutralizovat vyteklou naftu a odklidit auta ze silnice.

Michal Bartoníček

Zákazník přejde ke konkurenci.
A že je tady draho? Nezdá se mi. Nemáte spíš jen málo peněz? A nejste moc náročný?

Karel

Ale prdek…prostě někteří šmejdi zkrachují

Lukan

Sboží je prosím pěkně co? Máme předpisy a ty má dopravce dodržovat. V okolních zemích jsou limity nižší a taky to tam funguje…

SYN

Ale ty cesty platí taky, v daních. Takhle je to spravedlivější, než tolerovat téměř neomezeně porušování. Za tunu navíc nikoho nezlikvidujou, a 5t není omyl…

Zrzek

Tak to opravdu nechceš vědět co se děje v rakouské a německé vnitrostátní dopravě. Když ti dřívější BAG řekne, že jízda na druhou kartu je absolutně běžná a když to má nějakou štábní kulturu, nemůžou to ani dokázat. A k dodržování pauz, stačí se podívat na okolí Brna nebo Prahy, kde v době stavební sezóny není problém proskákat výkon a potom, kam odstavit NV, nebo mám rezervu ve výkonu 4 hodiny a než proskacu k nejbližšímu parkovišti mám hodinu přetaženo, nemluvě o tom, že ani nezaparkuji. D7 od Chomutova jedna pumpa 5 kamionů u Loun a další u Slaného a… Číst vice »

Michal Bartoníček

A ty to snad víš? To jsou tvoje vlastní zkušenosti?

Zrzek

No občas člověk pokeca s BAG, nebo v polizei v Rakousku. Kdysi dávno jsme při kontrole mých kotoučků kecaly o problematice a z původní min. 200€ to dopadlo za 50€, další věc je, že jsem donedávna jezdil rozvozy nábytku po německých domácnostech a to se člověk dozvěděl věci o kterých se u nás nepíše a dočíst se to dá maximálně v regionálním tisku. A neboj s kotoučky jsem uměl fixlovat bez potřeby papíru na volno. Poté co jsem na tom Franka Petera ( nyní už důchodce) z hamburské pobočky vyškolil, že věděl jak to dělám a nedokázal mi to dokázat,… Číst vice »

Michal Bartoníček

A tím se chlubíš nebo si stěžuješ?
Uměl jsi fixlovat? No tak to jsi zkrátka obyčejný grázl. Takže už vím, koho mám proti sobě.

Ferda

Tyhle pohádky se šířej mezi váma kamioňákama, že? Abyste si zdůvodnili ty prasárny, které tady na českých dálnicích praktikujete, že?

Zrzek

Tohle je tvrdá realita. Nakládka latí v Čáslavi na pile. Odvážit prázdný auto, naložit a plné znovu odvážit. Jen byl zákaz říkat řidičům kolik to váží a displej u váhy nebyl. Toť realita v ČR. Dokud se nezavede spoluodpovědnost odesilatele, tak se nehneme z místa. Ani v případě její uplatňování se to nezmění, protože se to vyplatí i odesilateli.

Roll

Tak mu na té váze stojím, dokud mi to neřekne.

SYN

Tak minimálně – kotoučky jsou o jízdní době, ne o přetížení. Tam má řidič plnou kontrolu (má hodinky) neexistuje že by mu někdo zatajil údaj „z displeje“. Pokud jde o přetěžování, tam těžko něco našidíte ne? Buď vás zváží, nebo nezváží… a větší část platí zaměstnavatel, tak holt když vám to nechce říct tak riskujete „jen“ tu vlastní spoluvinu…

Zrzek

Ne já se jen směju, schválně jsem vylovil kotoučky z té doby a koukám na razítka od kontrol a vzpomínám, jak jsem byl hodnocený podle kvality falšování. Čím víc popsány problemama zezadu tím menší straf, čím víc a sofistikovaněji jsem je upravoval tím lepší výsledek, ale člověk nejdřív musí vědět něco o tom co chce ocuravat. Mezi námi i digital jde očurat a jde to úplně legálně.

Michal Bartoníček

Tak teď ses vybarvil. 👎

SYN

A pak kdo tady věří tomu co mu povídají jiní…

Zrzek

Jo zapomněl jsem dodat, že největší podvodníci jsou rakouský spedice. V době, kdy český auta nesměli vykonávat rakouský vnitro, nebyl problém naložit na nordwest frachtbahnhof Wien kontejner na terminál Wels. Dostal jsem papíry ke kontaku pro terminál a další pro případ kontroly. Občas jsem tahal rakousky návěs, no větší šrot jsem netáhl. Jeden kotouč chyběl, zábrany zdratovany, ale mělo to rakouskou SPZ a při kontrole to bylo OK. Mít to naši SPZ tak mě snad zastřelí, ale jejich je OK. Pneu to samé, co kus to originál, jedna s jelitem, z další kousky dráty. A tenhle pronárod uvádís jako vzor.

Michal Bartoníček

Ty taky asi nebudeš vzor ctnosti.

Zrzek

Je vidět, že víš o dopravě kulový, to co popisují, jsou reálie. Pod rakouskou spedici jsme jezdili, půl roku a preventivně z toho šéf vycouval. To nebyl týden, aby rakusak něco nevymyslel. Jinak, když s tím chce stát něco dělat, měl by začít u sebe např. tím že do ulic, silnic, kde jsou podniky, obchody bude dávat zákaz s dodatkovou značkou. Ne, že se dá zákaz a poté se v dané oblasti začne stavět a na žádost o povolení dostanete odpověď že povolení na vjezd nedávají. Už jste viděl někoho, kdo staví, aby vozil 40m3 betonu nebo cihly na vozíku… Číst vice »

Otto

A proč myslíte, že tam ty zákazy nad 12t jsou? Asi ne proto, že tam někdo jednou za uherský rok chce jet s cihlama… je to proto, že dopravci aby ušetřili 10 km (a případně za mýto) jsou schopni kamiony hnát naprosto nevhodnými místy, pravidelně a masivně. No tak se lid brání…. ani se nedivím lidem, co jim pod okny sviští kamiony místo 50 třeba 70, hluk to dělá, jak když startuje letadlo, že je tam prostě nechtějí. Tranzit patří na jedničky a dálnice, ne na okresky… a když už jste zmiňoval to Rakousko, tak je zákaz nad 12t snad… Číst vice »

Michal Bartoníček

Je vidět, že o zákonech víš kulový a pokřivuješ realitu. Jenže ono se to ucho jednou utrhne. 😉 A brečet budeš ty, ne já, takže machruješ úplně zbytečně.

Vojtěch

Tady nejde o ctnost, Zrzek popsal realitu, já mám zkušenosti podobné. Nebo si vážně myslíte, že rakouští dopravci v enormním ekonomickém tlaku od dopravců z východu všechno dodržují a platí dobrovolně náklady vyšší, přičemž zákazníci to dobrovolně platí? A vážně si myslíte, že nějaký turek, Čech, Rumun nebo Ukrajinec nemá problém s ignorací pravidel silničního provozu třeba v Rakousku jen proto, že tam má pobyt? Ta realita je úplně jiná, v Německu nebo Rakousku mají násobně větší pouty, což hlavně optikou naší finanční reality budí respekt, vypadá to dobře i z pohledu rakouských nebo německých voličů, když se ve svých… Číst vice »

Michal Bartoníček

Ta vaše realita 🙁