„V dopravě se děje něco, co tam nemá být.“ Policie vybrala během masivní akce za týden milion
Vážení nákladního auta. Foto: Policie ČR
Policie rozjela na Vysočině rozsáhlé kontroly kamionů.
Policie rozjela na Vysočině rozsáhlé kontroly kamionů.
No a co z toho plyne? Že pokuty jsou příliš nízké.
že je to tu na palici jako víc věcí..
Musí se to řešit při nakládce aby problém nevznikl.
Ano děje se, děje.. něco moc špatného.
Akorád se to řeší až na silnici kde se dají dobře vybírat penízky..
Proč se to neřeší zákonem při nakládce? a proč zákon neřeší aby byla doprava podle druhu a nákladu dostatečně zaplacena?
To by bylo moc práce a žádné penízky..
A jak to vyřešit při nakládce? Že by tam stall ještě policista a vážil auto? (Rozumně) přetížené auto je win-win pro přepravce i dopravce.
Dopravce vytíží auto a přepravce ušetří peníze za další auto.
Ne nestál by tam policista. Bylo by ze zákona dáno že se nesmí naložit víc než může daná souprava vézt. Tak každý řidič musí vědět kolik může naložit to nahlásí. Nakladatel ví co nakládá a kolik to váží. Pokud při kontrole na silnici bude přetížen tak v papírech je napsáno kdo nakládal..
V dopravě se děje to, že spousta věcí, co by klidně mohla jet vlakem, jede autem.
Ano přesně tak.
Protože dopravci pojedou pod cenou a víc naloží tím se to dohání. Proto potom vychází pro zákazníka kamiony lépe než vagony!!!
31 vozidel za 7 dní. Tj. necelých 5 za den. Toto množství po D1 projede za okamžik. No v soukromé sféře by to byl projev flákačství, ve státní se píší oslavné TZ. Tak malé množství zkontrolovaných nevypovídá statistiky vůbec o ničem…
OK, přes pokuty tedy cesta nevede. Což tedy dopravci zabavit kamion a řidiči řidičák? To by mohlo fungovat, ne?
Je příliš brzy vzdávat se pokut. Spíš zdvojnásobit sazbu, jestli i potom bude tolik řidičů s připravenou zálohou v baťůžku. Když ano, tak znovu. Je to cenný „průzkum trhu“, kdy se to konečně přestane vyplácet. A kdyby těch policajtů bylo víc, třeba se z toho zaplatí aspoň nějaké výtluky.
Jestli ono to není jak s losováním u firmy Sazka. Kamioňáci jsou sázející, neví jestli vyhrají hlavní „výhru“. Zaměstnavatel také neví, kdo z kamioňáků tu hlavní výhru vyhraje, ale ví, že jednou za (den, týden, měsíc) dlouhodobě vychází, že výhra bude nějakému kamioňákovi vyplacena. Takže to zahrne do nákladů a rozpustí mezi ostatní tunokilometry. Protože mu jezdí po Evropě mnoho kamionů a dlouho…… přestávají intervaly mezi vyplácením výher a jejich výše oscilovat a statisticky se ustálí, takže z pokut se stává vypočitatelný náklad. Skoro bych řekl, že vzhledem k poměrně cenově stabilnímu sazebníku je to předvídatelnější náklad než v dnešní… Číst vice »
Když kamioňák zaplatí 100K cash na místě, tak je evidentní, že s tím počítají a že se jim to vyplatí. Chtělo by to takový pokuty, aby je to odradilo, min 1M. A ne že zaplatí kauci, zabavit kamión. Vím, pitomost, za chvilku by je nebylo kam dávat.
Přemýšlím, kolik přetížených kamiónů musí projet, aby se dopravcům takový záchyt vyplatil a to včetně toho, že „každý“ řidič extrémně přeloženého kamiónu vozí v batohu 100 litrů, které mu poskytl dopravce…
Ty zabavené kamiony se dají prodat v dražbě, stejně tak náklad. A zabavení nákladů dopravce naštve víc, než ztráta auta.
Náklad dopravci obvykle vůbec nepatří
Tak ať si ho vyzvedne, s přiměřeným papírem a za přiměřený poplatek. Legislativa o opuštěné věci už také existuje.
Na základě jakého právního principu byste chtěl zabavovat náklad, který dopravci nepatří?
Osobně bych nechtěl jít úplně cestou likvidačních pokut, protože to by dopadlo nepoměrně hůř na menší dopravce i v případě ojedinělého pochybení.
Pokuty samozřejmě musí být cítit a být průběžně zvyšované, ale možná je spíš lepší více kontrol. Každopádně cíl musí být, aby se to nevyplatilo.
Pokud by takhle rychle jako policie pracovali třeba ve Škoda auto, tak jsou auta asi tak 10x dražší. Oni se vážně chlubí tím, že zkontrolovali pouhých 12 kamionů? Jim nedošlo, že by mohli třeba zkontrolovat 200 kamionů za den a zastavit jen ty přetížené a zbytek nechat jet? Fungovat takhle soukromá firma, tak zkrachuje ještě dříve, než rozjede nějakou činnost.
No pri nedavne prezentaci nove inspekce: Za den bude moci každá jednotka zvážit čtyři nákladní auta nebo provést nižší desítky kontrol emisí… cili za jednu smenu zvazi cele CTYRI !!! kamiony… to je teda vykon… jeden vehikl 2 hodiny…
To chce čas dělat věci rychle.
Tady je zakopaný pes celkových problémů české dopravy a zničených silnic. Pro kamiony zákony neplatí, to jsou přejezdy, zákazy vjezdu, zničené mosty, krajské silnice a utracené miliardy daňových poplatníků bez zjevného efektu kvalitních silnic.
ale ale… to je zajímavé, že se to asi dost dlouho dařilo – a kde byla PČR celou tu dobu ?? Že si řidiči nákl. vozidel zvykli a spoléhají, že jim projde přetěžování, tachografy atd… No, ale tak hurá, aspoň něco.
Když dnes dostane papíry na kamion každý hňup, nelze se divit…
A každý hňup může komentovat problematiku o které nic neví , mimo toho co mu nakukají média .
Jasně. Můžete to jít vysvětlit těm ostatním, že mají vše zahodit a jít kroutit koláčem.
Myslím si, že řidič kamionu nerozhoduje o tom, kolik a čeho kam veze.
Správné naložení ovlivnit může a správné nakládání s kartou je v jeho režii.
Tak jen houšť a větší kapky.
Třeba se nám pak zase začne vyplácet i ta „zatracená“ železnice.
Železnice není zatracená, ale mnohde spíš ztracená.
Nicméně železnice váží všechny vlaky. Asi před šesti lety jsme si vyrobili bezpečnostní „fópá“, jeřábník špatně naložil, vozmistrem to na nárazníkový rozdíl prošlo a v Rakousku nám navážili 25 tun na nápravu. Vůz samozřejmě okamžitě vyřadit ze soupravy. Náklady byly cca 500 000 Kč a samozřejmě k tomu ještě byla pokuta.
Dnešní váhy na terminálech máme samozřejmě dávno z těchto potencionálních průšvihů zaplacené.
No já, když si vzpomenu na pilu v Plané u Mariánských Lázních a jejich udávané váhy dřeva v kontejneru. Dokonce z toho byl i průšvih po naložení lodi v pristavu. Na MIT Mělník měli kluci na kalmarech zákaz nám říkat váhy kontejnerů. V papírech váha 20t ve skutečnosti 35t s plechovkou. To byly žulový desky ve 20″, 40″ jsem měl nejtěžší 45t, to jsem se dozvěděl až na vykládce při přejezdu váhy na vrátnici.
Mimochodem, tady v KV nám ti nejhorší grázlové, co jezdí přetížení s kaolínem a nejlíp bez řidičáku, prorostli na krajský úřad a do krajského zastupitelstva…
Co to je? Odmítl vážení. To pak jel normálně dál? To snad si někdo dělá legraci.
Kdysi byla pokuta za odmítnutí vážení (do) 30 tisíc, která se často vyplatila, když pokuta byla pro firmu 7 tisíc za každou tunu + pokuta do 15 tisíc pro řidiče.
Nyní je to myslím (odmítačka) (do) 100 tisíc. A to už celkem bolí.
Zjevně pořád málo.
Je to směšné, pokud odmítne, tak by měl následovat zákaz jízdy přeložit jinam a zvážit před další jízdou. Samozřejmě až po uhrazení pokuty.
Tak to je. Odmítne zvážení – dostane pokutu 100k a nesmí odjet, dokud úspěšně neprojde dalším vážením (část nákladu tedy musí přeložit na další vůz).
Švagrovi před čtyřmi lety (pravda, bylo to v Rakousku) zvážili evidentně přetíženou dodávku. Odstavili ho bokem, muselo přijet druhé auto, kam přeložili část nákladu a po zvážení obou vozů mohli odjet. Pokutu splácel dva roky.
Pokuty jsou cajk, rozpočítají se do nákladů. Takový řidičák nebo licence jsou jiné kafe…
Při opakovaném porušení předpisů by odebrání řidičáku nebo licence mělo být automatické.
Když je náklaďák přetížen jednou, dvakrát, může jít o chybu. Pokud pětkrát, už je to úmysl a systém.
Pokutu si úplně do daní nedáte, jde proti výsledku hospodaření – reálně vám jde ze zisku.
Řidičák je kravina. Ten řidič asi nejezdi přetížený pro svoji zábavu, ale na neci příkaz.
Pokud nechci nevozím a přikazovat mi může kdo chce co chce… A pokud na tom bude trvat? Není to jediný provozovatel kamionóvé dopravy.
Ale moment, do tohohle bodu se v ČR ještě nedospělo. Někdo už jo, ale jsou to spíš jednotky procent zaměstnanců.
Furt lepší postihovat toho, kdo vydal příkaz, a případně odmítajícího muže všelijak šikanovat.
Řidič je za náklad zodpovědný před zákonem. A co se týče opravdu hrubého přetěžování a nedostatečného upevnění, i před svým vlastním životem, jak jsme nejednou viděli.
Hájíte mafiánské praktiky „z devadesátek“?
A kolik vybraly vysokorychlostní váhy?
Židlochovice téměř nekonečno
Výborně. Jen vydržet a nepolevovat. Chce to vydobýt do podobný respekt k zákonům jako třeba v Rakousku.
To nebude sranda.
Kdo říkal že bude.
Zaplatí to zákazník. Zase se zdraží sboží. Už tak je tu dost draho
Bodejť. A proto se maj nejlíp lidi v zemích, kde se na předpisy kašle, zatímco třeba v tom Rakousku je hlad a bída.
Jak by jste se zachoval v situaci, když by jste stavil svůj dům ? Domichavač uveze papírově 7m3 betonu ( jinak v pohodě 9m3) A vy potřebujete 8m3. Zaplatíte 2 auta ? Rozdíl může být i několik tisíc . To se vám může stát víckrát. Rozdíl i 100 000 Kc. Jak se zachováte ?
Co to je za pičovinu?
Vůbec nerozumím té otázce. Domíchávač uveze 7m3, pokud zákazníku potřebuješ 8m3, objednej si je, přijedou ale 2 mixy, které zaplatíš.
Jasně Ok. Ale , když máš na výběr jedno nebo dvě auta . Jak se zachováš ? Podle mínusů by tady všichni platili dvě. No v reálu je to jinak. A neobhajuji tady přetěžování.
POkud na to nejsou peníze, tak nemáte stavět.
Na výběr? Ten, kdo vám ten beton přiveze, vám opravdu dá na výběr, že pokud chcete, přiveze vám těch 8 m3 ve dvou mixech nebo v jednom s tím, že ten jeden bude ale přetížený? To myslíte fakt vážně?
Vážně si vůbec neuvědomujete sobeckost svého chování?
Čím jsem sobecký ?
V zájmu ušetření porušujete předpisy. Pro názorné příklady, kam takové věci mohou vést, doporučuji například sérii Letecké katastrofy.
Kde porušuji předpisy ? Nemám dopravní společnost ani nejezdím nákladním autem nebo dodávkou.
A kdo a jak vám ten beton v přespříliš naloženém voze (v rozporu se zákony) teda doveze?
Jako můžeme si hrát na slovíčka, že vy neporušujete zákon, jen do krve obhajujete vyčuránky co zákon porušují a silnice nám tím ničí. Anebo že takové vyčuránky si „jen“ objednáváte, cíleně, a ještě to berete za správné.
A přesně díky takovým dementům pak jsou zničené silnice.
Byste. Byste. Do třetice, byste.
No rozhodně nebudu huntovat silnice jako nějaký idiot.
Přesně tak, zaplatíte dvě auta. O co jde?
No to je tedy názor. Pokud řidič mixu takto zcela vědomě a flagrantně poruší zákon, tak má dostat body a takový flastr, že už si to nikdy nedovolí zopakovat a ještě o to bude všem vyprávět.
Já se nezachovám vůbec nijak, protože se tak musí zachovat firma, která dopravuje beton. V jedné dodávce dodá 7 m3. Tečka.
A co si předem rozmyslet a případně upravit, kdy a kolik toho stavba bude potřebovat?
Mno zatím to platíme my všichni mizernou kvalitou dálnic a jejich drahými opravami.
Je správné, aby zákazník platil celou cenu, ne?
Naproti tomu opravy silnic poničených přetíženými auty, odstraňování následků nehod, to je zadarmo.
— „Maminko, a kdy přijede tatínek?“
— „Tatínek nepřijede, zabil se při autonehodě. Ale to nevadí, hlavně že máme levnější mandarinky.“
A jak píše Petr, není to zvláštní, že ekonomicky dobře se mají lidé zrovna v zemích, kde lidé zákony dodržují?
Moc věříte médiím
říkalo jedno médium, že u sousedů je tráva zelenější
Radši ani nechci vědět, čemu věříte vy.
Dost svůj úsudek přeceňujete.
Zákazník přejde ke konkurenci.
A že je tady draho? Nezdá se mi. Nemáte spíš jen málo peněz? A nejste moc náročný?
Tak to opravdu nechceš vědět co se děje v rakouské a německé vnitrostátní dopravě. Když ti dřívější BAG řekne, že jízda na druhou kartu je absolutně běžná a když to má nějakou štábní kulturu, nemůžou to ani dokázat. A k dodržování pauz, stačí se podívat na okolí Brna nebo Prahy, kde v době stavební sezóny není problém proskákat výkon a potom, kam odstavit NV, nebo mám rezervu ve výkonu 4 hodiny a než proskacu k nejbližšímu parkovišti mám hodinu přetaženo, nemluvě o tom, že ani nezaparkuji. D7 od Chomutova jedna pumpa 5 kamionů u Loun a další u Slaného a… Číst vice »
A ty to snad víš? To jsou tvoje vlastní zkušenosti?
No občas člověk pokeca s BAG, nebo v polizei v Rakousku. Kdysi dávno jsme při kontrole mých kotoučků kecaly o problematice a z původní min. 200€ to dopadlo za 50€, další věc je, že jsem donedávna jezdil rozvozy nábytku po německých domácnostech a to se člověk dozvěděl věci o kterých se u nás nepíše a dočíst se to dá maximálně v regionálním tisku. A neboj s kotoučky jsem uměl fixlovat bez potřeby papíru na volno. Poté co jsem na tom Franka Petera ( nyní už důchodce) z hamburské pobočky vyškolil, že věděl jak to dělám a nedokázal mi to dokázat,… Číst vice »
Tyhle pohádky se šířej mezi váma kamioňákama, že? Abyste si zdůvodnili ty prasárny, které tady na českých dálnicích praktikujete, že?
Tohle je tvrdá realita. Nakládka latí v Čáslavi na pile. Odvážit prázdný auto, naložit a plné znovu odvážit. Jen byl zákaz říkat řidičům kolik to váží a displej u váhy nebyl. Toť realita v ČR. Dokud se nezavede spoluodpovědnost odesilatele, tak se nehneme z místa. Ani v případě její uplatňování se to nezmění, protože se to vyplatí i odesilateli.
Ne já se jen směju, schválně jsem vylovil kotoučky z té doby a koukám na razítka od kontrol a vzpomínám, jak jsem byl hodnocený podle kvality falšování. Čím víc popsány problemama zezadu tím menší straf, čím víc a sofistikovaněji jsem je upravoval tím lepší výsledek, ale člověk nejdřív musí vědět něco o tom co chce ocuravat. Mezi námi i digital jde očurat a jde to úplně legálně.
Tak teď ses vybarvil. 👎
Jo zapomněl jsem dodat, že největší podvodníci jsou rakouský spedice. V době, kdy český auta nesměli vykonávat rakouský vnitro, nebyl problém naložit na nordwest frachtbahnhof Wien kontejner na terminál Wels. Dostal jsem papíry ke kontaku pro terminál a další pro případ kontroly. Občas jsem tahal rakousky návěs, no větší šrot jsem netáhl. Jeden kotouč chyběl, zábrany zdratovany, ale mělo to rakouskou SPZ a při kontrole to bylo OK. Mít to naši SPZ tak mě snad zastřelí, ale jejich je OK. Pneu to samé, co kus to originál, jedna s jelitem, z další kousky dráty. A tenhle pronárod uvádís jako vzor.
Ty taky asi nebudeš vzor ctnosti.