V Česku už jezdí 50 tisíc elektromobilů. Do dvou let jich má být dvakrát tolik

Dobíjení elektromobilu. Foto: Škoda AutoDobíjení elektromobilu. Foto: Škoda Auto

Národní plán počítá s milionem elektromobilů v roce 2035.

Odebírat
Upozornit na
guest
12 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Pavel

Osobáky jsou v pohodě, ale co ty nákladní auta? Myslíte si, že se prosadí troleje na českých dálnicích?

Davidoff

Hahaha, už je to vymyšlené. Jmenuje se to železnice.

Vladimír

Vsak spalovak uz nedava smyl jak ekonomicky, tak ve srovnani s novými modely ani s dojezdy. Uz se objevuji auta s dalnicnim dojezdem 600km a to jsme v technologiich baterek terpve v plenkach.

Dejf

hmm jenže dvojku za elektrickou A6 zatím kdekdo dát holt nemůže. jako neříkám, že to není budoucnost, ve městě je ta efektivita výborná, při domácím nabíjení je cena provozu velmi zajímavá, ale jak se vyjede na dálnici se spotřebou přes 20kWh/100km a cenou rychlého DC nabíjení někde okolo 12-14kč/kWh, tak začíná mít příběh tendenci ke špatným koncům. jako mý další auto už patrně elektrický bude, ale ještě to bude nějakej ten roček zrát, zatím moc není kam spěchat.

Filip Jirsák

Otázka je, zda bude mít smysl optimalizovat osobní auta pro jízdu po dálnici. Jestli prostě nebude daleko efektivnější místo ve štrůdlu aut po dálnici jet vlakem a auto, pokud je potřeba, si půjčit až na druhém konci.

ABCD

Teď je víkend většina českých měst je průjezdná, takže pro pár lidí to možná teď vychází lépe autem. No a někdo teď řekne, že jim bude třeba změnu vnutit nedobrovolně. Já to spíš nutit nebudu…

Caprad

Lidé chtějí svoje auto, ne si půjčovat nějaký křáp ve kterém předtím jezdilo nějaké prase, navíc za zcela neadekvátní cenu.

Dachs

Hodinová sazba práce v autorizovaném servisu je u mé značky u EV asi 2,5x vyšší než u spalováku, …u kterého (jde o nové auto koupené minulý rok) jsem příjemně konsternován spotřebou, čili reálným dojezdem. Při delších výpravách vážně super. Advokacie se EV dělá hezká (ano, ten odpich…), ale dojezd 600 km, byť to nechci zpochybňovat, je u drtivé většiny modelů a v řadě situací pořád ještě chiméra. „EV“ alternativa by u mě za podobné auto znamenala vysolit o 400 tis. (nějaký základ modelu), spíše o 700 tis. víc (právě lepší baterka aj.). To je pořád šílený rozdíl a ekonomiku v… Číst vice »

Ondra

Čím více a především ve městech, tím lépe

Želvák

A nebo vůbec žádné elektroauto a životní prostředí se naopak zlepší…

Honza

Ve městech především MHD

Huh

Upřímně si přiznejme, že auta nezmizí. To by pro část společnosti bylo horší než pohřbít rodiče 🙂 Takže o každý ušetřený litr uhlovodíků spálených ve městě buďme rádi i tak