- Voda •
- Stavebnictví •
- Infrastruktura •
- Zprávy
V červnu se vrátí velké lodě do komory Hořín, dokončovací práce začnou na podzim
Na přestavbě památkově chráněného zdymadla Hořín, která začala loni v červnu, již běží práce na betonování a vyzdívání nových konstrukcí
Na přestavbě památkově chráněného zdymadla Hořín, která začala loni v červnu, již běží práce na betonování a vyzdívání nových konstrukcí rozšířených ohlaví. Kompletují se také nová ocelová vrata a připravuje se jejich osazení do ohlaví plavební komory. Na jaře pak budou vrcholit práce tak, aby 11. června mohly velké lodě opět po roce plavební komorou proplout. Oznámilo to Ředitelství vodních cest.
Komora tak bude v hlavní letní sezoně funkční. Na konci sezóny 12. října se ovšem znovu zavře a rozběhnou se dokončovací práce. Kameníci budou dokončovat obklady zdí, přičemž maximálně využijí kameny z původního zdiva z roku 1905. Bude se také zprovozňovat nový zdvižný most, který se bude pohybovat na pístech. V březnu 2021 pak má být modernizace plavební komory u Mělníka, která si vyžádá na 400 milionů korun, hotova.
Podjezdná výška na dolním ohlaví plavební komory, která dosud často klesala i pod 4,5 metru, bude novým pohyblivým mostem zvýšena na sedm metrů. To umožní pohodlné proplutí velkých hotelových lodí, ŘVC přitom do budoucna počítá i s kontejnerovými nákladními plavidly. Ohlaví plavební komory bude zároveň rozšířeno z 11 na 12 metrů, což je druhý parametr evropských vodních cest
Projekt přestavby komory na Vraňansko-hořínském plavebním kanálu je součástí velké modernizace vodní cesty severně od Prahy. Rekonstruuje se rovněž zdymadlo Praha-Štvanice, prohlubuje se koryto na ponor 2,2 metru a přestavbou prochází řada mostů. Některé budou nově zdvihací. Celkové náklady se pohybují kolem dvou miliard korun.