V Čakovicích dokončili obnovu vlečky, vznikly nové zastávky. Pravidelné vlaky ale vyjet nemohou
Zastávka Zámecký park v Praze-Čakovicích. Foto: Městská část Praha-Čakovice

Na vlečce jsou dvě nové zastávky.

Na vlečce jsou dvě nové zastávky.
Když se o této akci začínalo mluvit, jevilo se jako problém uspořádání dvou přejezdů vedle sebe (hlavní trať plus vlečka) – dva samostatné (bezpečnost?) nebo jeden s dlouhou vyklízecí dobou. Jak to nakonec bude řešené? Děkuji.
Ty přejezdy na Cukrovarské jsou od sebe 210 metrů. To si úplně neumím představit jako jeden přejezd. Navíc když je mezi nimi vjezd do areálu bývalého cukrovaru na jedné straně a na druhé autosalon a parkoviště.
Když to vezmu odhadem podle loňských čísel, tak kompletní modernizace přejezdu vychází v průměru na 12 milionů.
24 mega za dva přejezdy, to je v pražském dopravním rozpočtu plivnutí do moře. Je to pár zastávkových přístřešků, nebo necelé dva elektrobusy. V kontextu jiných investic jsou toto nejlépe utracené peníze široko-daleko.
To zcela jistě a pokud to mistím umožní přímou dopravu ze sídliště na okraji do centra, je to super. Škoda, že se takto neuvažuje i jinde. Takových nevyužívaných vleček v blízkosti sídlišť je po celé republice víc než dost.
Obávám se, že nejde jen o přejezdy, ale i o vlastní stanici Čakovice.
To je podle mě chybný argument. Ano, v pražském dopravním rozpočtu jsou to drobné, ale zase tato linka motoráčku je v kontextu pražské mobility úplně malinkaté prd. Co se týče nejlépe utracených peněz, nebyl bych si tak jistý. Dejme tomu, že jiné než tyto výdaje nebude nutné nejbližších 5 let na ty přejezdy vynakládat. Kolik motoráčků za těch 5 let po přejezdech projede a kolik cestujících tudy převezou?
Linka S34 jezdí v x po hodině 15x denně. Takže za 5 let je to kolem 17-18 tisíc motoráčků v každém směru. To mi přijde jako smysluplná investice.
Na ceny zastávkových přístřešků jsem se díval, nabízejí je za 70 až 130 tisíc Kč, hned několik firem. Plus teda doprava a montáž, ale ta neudělá násobek ceny, aby přístřešek vyšel na více než milion.
No jo, ale to není jediný správný (vysoutěžený) dodavatel 😀
Copak, někdo přišel na to, že výstražný kříž není zabezpečením?
Teď aby to v tom předpise zvýraznili barvou
„Zejména zastávka Severní nástupiště má svou polohou velký potenciál dostat do vlaků více cestujících, je v blízkosti největšího čakovického sídliště.“
Ja vam nevim, nehovori se zde nahodou spis o te druhe ze zastavek?
Je to tak, tou větou je myšlena zastávka Zámecký park.
Nechtěli by Čakovičtí poradit Praze 14, jak postavit vlakové zastávky? Nedaleko se na ně totiž docela čeká.
To jako fakt? Můžete to upřesnit?
Jsou nějaké další vlečky, které mají takový potenciál?
Napadá mě Solo Sušice.
Dvůr Králové nad Labem? Neměla by ale být znemožněna nákladní obsluha přilehlých průmyslových ploch, pokud by došlo ke zlepšení parametrů hlavní tratě. Tady se řeší jeden přestup na autobus, který sveze lidi i z více míst, zatímco jinde plánujeme přestupní uzly vymístěné do polí, kam jej klidně přidáme, a svoz abychom tam zaváděli extra (nemá-li to být jen pro auta).
Ne, budovat nácestné terminály VRT v centrech měst opravdu nemá smysl, protože tím by se popřela ta rychlost vlaků na nich. Jediné řešení jsou, pokud to místní podmínky dovolí, sjezdy z VRT na konvenční tratě.
Pro připomenutí, jak to mnozí zpochybňovali. 😉
https://zdopravy.cz/mestska-cast-praha-cakovice-zahajuje-opravu-vlecky-chysta-ji-pro-osobni-vlaky-76533/?comments=1#comments
Dvě lokálkové zastávky za 6 mega? Co na to SŽ se svojí KV aréna za 20 (před pár lety)?
Sajeme Železnici
Soutěžila MČ zabezpečovací zařízení nebo je u to ztráta času a možný dodavatel je jen jeden?
Třeba z Opočna do Dobrušky se jezdí bez zabezpečovacího zařízení a jistě tam jsou i nějaké přejezdy. Asi budu dělat konzultanta.
Ale asi to neplatí pro obvod žst. Opočno. 😉
A spočítal jste dopravní moment na přejezdu?
Aby jste toho konzultanta vůbec mohl dělat… 🙂
Mezi Opočnem a Dobruškou je přejezdů 8, přičemž PZZ z nich nemá ani jeden. Dokonce ani ten, co je přímo v obvodu žst. Opočno vedle autobusové zastávky. Na druhou stranu tam jezdí celé dva páry osobních vlaků denně (jeden ráno, druhý odpoledne) + občas manipulák se dřevem.
Nesoutěžila, když nemá ještě zajištěné financování.
Pro určení vhodnosti až potřebnosti PZZ – přejezdového zabezpečovacího zařízení je určující 1.) nejen vytížení tratě počtem vlaků (zde u linky S34 dnešní rozsah 2x 15ti spijů -https://jrportal.dpp.cz/DataFTP/JRPortalData/1334/20241215/1334_(3212_301)Z.pdf v pracovních dnech dává výhledově smysl rozšířit na obdobný jako mají BUS linky MHD – denně od cca 5h ráno do cca 1h nasledujícího dne minimálně 2 vlaky za hodinu, protože 1 z centra/Masarykova nadr. a naopak 1 zase na něj = 40 vlaků denně, ale po modernizaci trati se zdvoukolejněním a eletrifikací přes Satalice a Kbely se dá interval zkrátit na poloviční až čtvrtinový = zdvou až zčtyřnásobit počet spojů na… Číst vice »