Autobusy Doprava ve městě Trolejbusy

V Brně vznikne nová zastávka MHD, zmizí až osm parkovacích míst

Trolejbus Škoda 21 Tr v Brně. Foto: Zdopravy.cz / Jan Sůra
Trolejbus Škoda 21 Tr v Brně. Foto: Zdopravy.cz / Jan Sůra
Podle radních v oblasti Úvozu zastávka dlouhodobě chybí.

Radní v Brně schválili vznik nové zastávky městské hromadné dopravy na Úvoze na straně přilehlé k ulici Trýbově. Podle radních zastávka při vyústění Trýbovy ve směru na Mendlovo náměstí dlouhodobě chybí.

Dosud trolejbusy a autobusy mezi zastávkami Úvoz a Mendlovo náměstí absolvují přes jeden kilometr dlouhou trasu bez přerušení. „Vybudováním zastávky na Úvoze poblíž křížení s Trýbovou se zvýší dopravní obslužnost městskou hromadnou dopravou v této části města. Mezi zastávkou Tvrdého a Mendlovým náměstím dlouhodobě další zastávka chyběla,“ řekla primátorka Brna Markéta Vaňková.

Zastávce budou muset ustoupit stávající parkovací místa v zálivu, je jich šest až osm. „Místo nich vznikne zastávka až pro 13 tisíc lidí, kteří tudy denně projedou. Z tohoto pohledu se to jeví jako adekvátní řešení,“ dodala Vaňková.

Celková délka zastávky včetně nájezdového a výjezdového klínu bude 34 metrů. Délka nástupní hrany zastávky bude 19 metrů. Vedlejší jízdní pruh bude v tomto úseku 2,95 metru široký, stávající chodníkový pás bude v místě navrhované zastávky v šířce 1,7 metru.

Kvůli vybudování zastávky se ale zhorší výhledové poměry na výjezdu z Trýbovy na Úvoz. Proto je nutné výjezd přemístit novým propojením slepé ulice. „Povrch stávající účelové komunikace v ulici Trýbova, podobně jako povrch na ni navazujících zpevněných ploch u hromadných garáží, je ve stavu, který nutně vyžaduje rekonstrukci. V souvislosti s ní bude k jejímu odvodnění vybudován nový úsek dešťové kanalizace namísto původního systému povrchových žlabů. K výjezdu na Úvoz bude sloužit stávající jižní napojení ulic Trýbova a Úvoz,“ dodal radní pro oblast dopravy Petr Kratochvíl.

Předpokládaná cena investice je 11,3 milionu korun včetně DPH. Novou zastávku by lidé mohli začít využívat už do dvou let.

Mapa úprav v ulici Úvoz v Brně. Foto: Brno.cz
Mapa úprav v ulici Úvoz v Brně. Foto: Brno.cz
Odebírat
Upozornit na
guest
54 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
J.Siváček

Výborná zpráva. Konečně. To, že na tomto úseku chybí zastávka jsem si říkal už před 20ti lety a kolikrát jsem stejné poznámky zaznamenal i v místním tisku. Trvalo to, ale hurá. Třeba to i pomůže nekonečné debatě o problematické lince 35 (ex51), která je v tomto úseku tak nějak trpěna a lavíruje mezi nutností ji mít pro spojení na Žlutý kopec, ale jezdí s pár lidmi. Možná část lidí půjde dolu z kopce na novou zastávku (asi jich ale moc nebude).

Honza

Vítejte v Šu.inově. Parkovat se bude asi ve vzduchu… Jak dlouho si ještě tyhle všemožné blbárny a cílené šikanování řidičů/majitelů vozidel ještě necháme líbit? Skoro celé století se režim snažil, aby se doprava auty rozvíjela, na to aby navazovala celá odvětví distribuce PHM, kapalin, dílů, servisní a prodejní sítě, celé fabriky dodávající komponenty, a teď si budeme hrát na švindlekologii, jakýsi podivný antidopravní socialismus? Vždyť to je celé na palici. To chcete, poťapové nechápající, jezdit na velbloudech? Každý trochu soudný člověk, tím spíš, když jsme přetížení tranzitem a silničky odpovídají „provozu“ někdy v 60. letech (a jeho směřování ne obchvatem… Číst vice »

čecháček

Panebože…

robert

Město má omezenou plochu. A buď se dá prostor kapacitní veřejné dopravě, nebo se dá prostor každému autíčkáři, který si o to řekne. A jelikož je klidná dopravní situace v zájmu města, dá se tedy přednost veřejné dopravě. Jestli chceš mít kde parkovat, kup si nějaký pozemek nebo garáž a parkuj si tam. Na parkovací místo není žádné právo a ulice jsou zpravidla na pozemcích města.
A moc bych se nechlubil tím, že parkuješ na zakázaných místech. Pokud ti to vadí, přestěhuj se někam, kde s parkováním není problém. Co jiného na ten tvůj blábol napsat?

Gwann

garáž na úvoze je cca za 800tis-1 mio. pokud se vůbec podaří sehnat. a panáček si tu chce parkovat zdarma 😉

robert

Když chci mít koně, musím mít i na stáj.

Gwann

a na seno

Jackub

Jistě. Proto taky vidíme, jak na našich zrekonstruovaných železničních i tramvajových tratích raketovým tempem přibývá moderních souprav! Honeckery, B a jejich deriváty, 560, 460, 810, 854, T3 a podobné už jsou jen v muzeu, neb protože máme na koně, máme i na stáj a na seno. Takže na moderních tratích máme jen moderní vozidla! 😁

Gwann

mňo…bydlím na úvoze cca naproti plánované zastávce. a toto jednoznačně kvituji. vzdálenost zastávek úvoz-mendlák je dost velká, v opačném směru je právě zastávka Tvrdého pouze ve směru do kopce, nyní se doplní i ta z kopce.

jen úplně nechápu, proč se to dělá tak složitě, stačilo by zrušit 3-4 parkovací místa před čísly 27 a 29 a napojení trýbové se řešit nemusí.

Gwann

po průzkumu mapky, zastávka má být kde jsem psal. jen nechápu porč mají rušit tolik míst (zbytečné)…a už vůbec nechápu proč budou předělávat napojení trýbové….

sice je ten asfalt u areálu garáží jak tankodrom, takže si opravu fakt zaslouží, jen nevím, zda to je nutné zrovna schovat pod novou zastávku MHD.

Protože zde není třeba budovat nic, jen stávající záliv rozdělit na dva a dát sloupek. (samozřejmě za předpokladu, že podloží unese trolejbus)

robert

Taky by mě to zajímalo. Třeba ten záliv bude tak dlouhý, že se tolik míst prostě zruší. Ale když napíšeš na město, tak by ti někdo měl odpovědět.

Gwann

s městem si už dopisuju ohledně územního plánu, nemusím být známý na všech odborech 😉

Jaaa

Ale jen pište. Úředníci jsou tu od toho, aby sloužili lidem. Když komunikují, tak je to snad OK.

Jaaa

Socialismus předvádíte vy. Chcete si parkovat zadarmo na obecním a navic ještě aby vám to všichni dotovali, to určitě.

Když chcete místo, tak si ho zaplaťte. Vaše auto slouží jenom vám, cizí babičky a školáky v něm nevozíte.

Kody

Přesně kvůli takovýmu kryplovi dementnímu, kterej si potřebuje vozit prd*l z kanclu až do obýváku bych nechal zrušit všechny neplacený stání. Každá socka by si hned rozmyslela, jak se bude dopravovat. Tfuj taková filcka mi tímhle vejblitkem takhle navečer hnula žlučí

RARA

Ještě lepší zpráva by byla, že vznikne jak nová zastávka, tak i nová parkovací místa, aby lidé mohli pohodlně zaparkovat a dále pokračovat MHD.

Jaaa

A kam byste ta nová místa chtěl dát? A kdo by je zaplatil?

Jackub

Z daní, jako všechno.

RARA

Jelikož přesně neznám to místo tak nevím. Ale kdo hledá tak najde. Začal bych tím, že u každé novostavby (myšleno ve městě, ne RD) by mělo být podzemní parkování min. 2 parkovací místa na 1 byt. Venkovní parkování by bylo pro návštěvníky. Totéž z kancelářskými budovami. Developeři by sice tolik nevydělali, ale nám ostatním by se hned žilo lépe.
Ptáte se kdo by to zaplatil. Přece my všichni. Myslím, že motoristé jsou zrovna jedni z těch co hodně, opravdu hodně přispívají do SR.

Kebab

Souhlasím, ale obávám se, že developeři by vydělali úplně stejně, jen by se dál zdražily byty.

RARA

To nejspíše ano, ale bylo by dost parkovacích míst. Kdo má na drahý byt ve městě už bude mít i na ta parkovací místa bez ohledu zdali je momentálně potřebuje či nikoliv.

PavelV

Tohle je fajn, jen škoda, že zastávka u MZK, která je teda mnohem víc potřeba, stále nic.

Mirek

Předpokládaná cena investice je 11,3 milionu korun včetně DPH… jedna zastávka …jeden zálivek? To jako vězně?

M19

Zkuste si ten článek přečíst celý znovu a pomalu. V té investici je i kus nové silnice atd….

Jaaa

Kanál.

M19

ten také

Jiří Kocurek

Nedalo mi to. Přes kilometr to doopravdy je, o 30 metrů: https://mapy.cz/s/rekaseneda

robert

To je dobře. Některé úseky jsou podle mě zbytečně dlouhé, i když je fakt, že se lehce prodlouží jízdní doba. Třeba by pomohlo, kdyby to byla zastávka na znamení.

Jiří Kocurek

Ta současná, v jednom směru, je na znamení celodenně.

robert

Vím, mělo by to tedy být stejně.

Gwann

a málokdo tam vystupuje.

jen já to mám hned z dveří trajflu do dveří domu, což je bezva. teď to budu mít blíž i na mendlák. ještě lepší.

Jiří Kocurek

Jezdit jednu zastávku MHD je zpovykanost.

Gwann

tak si to zkuste s 30kg zavazadlem…i tu jednu zastávku. jakkoliv máte pravdu, podstatnější je do kopce než z nej

Gwann

PS: vemte v úvahu, že se na Mendlaku hodně přestupuje…

Jaaa

Pěší cesta po Úvoze fakt není něco, co bych chtěl absolvovat každodenně. Hluk, smrad, prach. Jedna z nejhorších ulic v Brně, byť to samozřejmě bývalo mnohem horší.

Petr5

Když není nové nádraží, i bus zastávka je dobrá ke zviditelnění primátorky. A určitě přijde i na stříhání pásky a vypouštění modrých strak.

realistický odhad

Nevím, proč by nemělo být využito snah modrého postbolševika o zviditelnění, když se to hodí ku prospěchu slušných lidi (ano, i takoví se v Brně občas najdou!) – kvůli tomu přece ještě nikdo z nich pak modrým strakám do kloak vůbec lézt nemusí!

a8n

Když to není ku prospěchu Slušných lidí, tak dobré.

TomasN

Tak pořád lepší než přechod, který Zelení a spol slibuju obnovit už kolik? 6 let? A nic

Jaaa

D
Pokid vím, do toho hází vytrvale vidle státní správa, tedy především krajská policie, která proslula už svými snahami o systematické rušení všech cykloopatření v Brně, musel ji opakovaně krotit až soud. Podobně to má s chodci – bezhlavá preference autodopravy až za hrob.

Ty policajty tam na tom odboru neznám, ale musí to být dobrá partička civilizačně zaostalých autofanatiků. Snad se je podaří co nejdřív vymést a nahradit dopravními odborníky.

Tomáš H

Za 2 roky nejsou žádné volby, takže to dopadne stejně jako se zastávkou u MZK, tedy nic. Pokud ta zastávka Tvrdého vůbec vznikne, tak 2026, to budou volby do Brna.

LiborV

Právě, že za 2 roky volby jsou. A to komunální. To znamená, že se v roce 2022 bude ve městech na rychlo lecos otevírat. Nejen v Brně, ale i v Praze.

Jiří Kocurek

Takže raději ani neotvírat novou zastávku, jen aby u toho ODS nebyla? A co šalina do Kampusu, stavbu zastavit, aby u toho nemohla být ODS?

Jedine vlaky

Ano

Gwann

Trolling

Polobrňák

V druhém směru zastávka existuje a lidi ji používají, takže tady asi není moc co řešit.

Jaaa

Jj, ve špičkách tam trolejbusy zastavují skoro vždy, byť je celodenně na znamení.

hoholu

to že stojí přestup mezi linkami 25,26 a 38,39 za (dle všeho výběru) je pravda, ale tohle je takové polovičaté řešení, by byla ještě potřeba ještě zastávka 38 a 39 do toho brutálního stoupání na žlutý kopec.. (což je asi trochu oxymoron..)

Par

ano přestup mezi 25/26 – 38/93 pořád chybí . tam je situace dost tristní protože tyto zastávky jsou 200m od sebe. těžko říct jak to řešit. místo pro zálivy tam není

Jaaa

Místo by bylo, ale musel by se zrušit nebo významně zkrátit odbočovací pruh doprava v obou směrech (na Údolní do centra a na Žluťák). To asi není moc kapacitně vhodné, ale třeba by se to dalo.

Jan Kavan

Druhá nejzásadnější zpráva od doby, co v Brně hořel pařez.

Tomáš Gottschalk

Lepší než tisíc cajzlovských aktualit.

Facepalm

Nezapomínejte na mrtvého srnce u krematoria!

Jan Hojsák

Už ta samotná kontroverze z vašeho příspěvku je k popukání. 😀