Doprava ve městě Tramvaje

V Brně vyměnili 1400 metrů tramvajových kolejí, v Nových Sadech přibyl zelený pás

Tramvajová trať v Nových Sadech po rekonstrukci s novými zelenými pásy. Foto: DPMB
Tramvajová trať v Nových Sadech po rekonstrukci s novými zelenými pásy. Foto: DPMB

Tramvaje v Brně jezdí od včerejšího dne po celkem 1400 metrech vyměněných tramvajových tratích. Dopravní podnik města Brna během léta opravil celkem tři úseky a opravil tři zastávky za 106 milionů korun.

Ulice Nové sady během oprav v úseku Hybešova – Poříčí získala nejen nový kolejový svršek, ale také zelený travnatý pás, který spolu s dalšími standardními prvky přispěje ke snížení hluku tramvajové dopravy.

Travnaté pásy se předpěstovávají v trávníkové školce nedaleko Brna. Na místo je pracovníci dováží v rolích o šíři asi 50 cm, které rozbalují na upravenou zeminu vybavenou zavlažovacím zařízením,“ vysvětlil generální ředitel Dopravního podniku města Brna Miloš Havránek. Pokládka travnatých pásů s květinami bude pokračovat o prvních zářijových víkendech, již bez vlivu na dopravu. Oprava včetně rekonstrukce zastávek Soukenická a Křídlovická stála 46 milionů korun.

Na sociálních sítích největší pozornost upoutala oprava ulice Veveří v úseku ulic Jana Uhra – Žerotínovo náměstí. Práce zde koordinovaly tři městské firmy – Dopravní podnik města Brna, Brněnské komunikace a Brněnské vodárny a kanalizace.

Oprava trati zde probíhala nejen kvůli jejímu špatnému stavu, ale i kvůli vedení objízdné trasy pro další stavbu části brněnského okruhu VMO Žabovřeská – II. V ulici došlo k výměně kolejového svršku za použití odhlučňovacích prvků a úpravám zastávek Grohova, které jsou bezbariérové. Trať je nyní připravená na zvýšenou zátěž při výluce Žabovřeská, kdy tudy budou vedeny všechny tramvajové linky směřující do Bystrce – 3, 11 a X11. Ta bude náhradou za linku číslo 1. Kdy výluka začne, zatím není jasné.

Brněnské komunikace v tomto úseku prováděly opravy předjízdných pruhů. „Opravy jsme realizovali pokládkou souvrství asfaltové směsi a asfaltového mastixového koberce. Součástí opravy bylo i přesazení stávající přídlažby z kamenné kostky, přesazení nájezdů a lokální přesazení stávajících kamenných obrubníků,“ uvedl generální ředitel Brněnských komunikací Luděk Borový.

Rozruch kolem úprav chodníků na Veveří

Největší rozruch na sociálních sítích vzbudila údržba chodníku. „V rámci údržby chodníku byla na polovině plochy provedena výměna stávající nášlapné vrstvy z litého asfaltu za nový povrch z téhož materiálu. V místě přechodů byly vybudovány nové bezbariérové úpravy pro chodce. Nové předláždění mají chodníky z betonové dlažby, které nebyly v dobrém stavu. Součástí všech prací je i obnova vodorovného dopravního značení,“ uvedl DPMB v tiskové zprávě.

Řada uživatelů ale na twitteru upozornila, že po rekonstrukci nadále zůstává velmi výrazně omezen prostor pro chodce ve prospěch aut i o slibech, jak přidat prostor chodcům. Radnice to vysvětluje tím, že nešlo o celkovou rekonstrukci: k té má dojít až po dostavbě Žabovřeské.

V příštím roce plánuje Dopravní podnik města Brna opravy tramvajové trati v ulici Lesnická, opravu kolejového trojúhelníku v křižovatce u Semilassa a rekonstrukci tramvajové smyčky Komárov.

Odebírat
Upozornit na
guest
49 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Alexandr Mikulka

..po celkem 1400 metrech vyměněných tramvajových tratích…

To je v jakém jazyce?

franzJosej

Nemci za rok opravili 1500 km dalnic

Kalanis

A Plotní/Dornych bude kolejově kdy?

HonzaP

První šrám zelených pásů – Jeepem

None

Člověk s takovým autem nebude někde čekat… To si by si rovnou mohl koupit Fabii.

Dalibor

tak zelenej pás už mají čerstvě přeoranej, jak se tam někdo otáčel….

Odpadlik

Na tram na Barrandov při poslední rekonstrukci zelený pás zrušili. Nechápu proč. Bylo to fa

px50pha

pár se o to musí někdo starat a to se nikomu nechce…bohužel

Jakub Kosmider

Otázka, jestli to bude stačit …

MildaIV

Brno – 50 let pozadu.

Gwann

Pozadu za čím či kým?

Lech Malý

A s čím či v čem?

Jedine vlaky

S vozovým parkem tramvají a dopravní infrastrukturou.

Jiří Kocurek

A s veřejným osvětlením!

px50pha

Praha je na tom stejně…! bohužel

Vašek

Jo, to je ta ulice, kde byly mezi vozovkou a tramvají pěkné keře, daleko lepší než nový trávník. A přesto se kasají, jak jsou ekologičtí a čemu všemu ten trávník pomůže. Že ty keře byly lepší, to jaksi nezmiňují… Pravda trávník nebyl mezi kolejemi, ale tak tam jej stačilo přidat, netřeba kácet keře.. Viz:
https://mapy.cz/s/gumadogoka

Marek

Naprosto souhlasím. Vůbec nechápu, proč odstranili ty keře. Trávník tam mohl byt i s nimi mezi kolejemi a celá ulice mohla být ještě více zelenější.

Ondra

Keře bylo nutné vykácet kvůli úpravám kabelů, které vedly pod nimi.

M H

Ono to může mít i ryze praktický důvod: Problém keřů je, že se v nich zachytávají odpadky, které jsou pak zejména v zimě, když keře nemají listí, velmi vidět. A z trávníku se odpad vysbírá líp.

Tomáš Gottschalk

Místo keřů bude louka.

Lojza

Ty keře se tam prý příští týden vrátí. Pokud to nebylo v plánu, tak po dnešní oranici to určitě bude…

Martin V.

Nové Sady jsou fajn, ale co ta Veveří??? Jako pro tramvaje a auta dobrý, tramvajový pás je přeasfaltovaný, takže ty hnusné rozbité panely, které tam byly poslední desítky let, konečně zmizely, ale to příčné parkování MÍSTO CHODNÍKŮ, to má znamenat co? A torzo bývalých kasáren je rok od roku hnusnější a hnusnější. Je mi z toho smutno, vypadá to tam jako po válce nebo po zemětřesení… 🙁

Dalibor

no příčné stání které je celý den úplně plný nahradíme čím??? Je krásné si představovat široké budoáry s ciklisty a trávníkem, ale kam dáme ta auta? A kudy budou jezdit? MHD je pro men například stále nepoužitelná. Buď pojedu do práce autem (20min) Nebo pojedu MHD (55min) + dobrý 1kilák pěšky, což je taky dobrejch 10÷15minut, nejlép v dešti jak dnes. rozdíl trávit cestou do zaměstnání 20 minut nebo hodinu je pro mne velmi významný. Opravdu nechi vylézt z baráku o 6:00 a být v práci 7:15, cesta zpět je totéž…. bejt v práci 10a více hodin nechci. Na oběd… Číst vice »

Martin V.

Parkování aut si mají jejich majitelé primárně řešit na svém pozemku (což platí obecně, ne jen v Brně). Proto se dnes musí stavět byty i s garážemi. To ale není případ Veveří, kde jsou domy z první poloviny 20. století. Tam je podle mě potřeba budovat podzemní garáže ve vnitroblocích. Já, když jsem poblíž bydlel, tak jsem měl garáž na úpatí Kraví hory. Plánuje se něco s okolím Albertu? Myslím tím bývalá kasárna, dnes dle ortofotky z většiny zplanýrovaná. Tam je určitě potenciál narvat nějakou tu stovku aut pod zem, ať už tam bude stát cokoli.

Martin V.

Dík za odkaz, tady jsem našel větší obrázek http://stavby-brno.webz.cz/wp-content/gallery/polyfunkcni-objekty/Veve%C5%99%C3%AD-Centre.jpg a nevypadá to špatně. Má tam být 300 bytů a podzemní garáže pro 800 aut. Tak to snad Veveří trochu vyčistí. Ale pokud to správně chápu, tak stavět se ještě nezačalo a zatím se „papíruje“.

robert

Kde budeš parkovat, je tvůj problém. Pak všude nemají být auta, viz třeba Lesnická, sotva tam na straně domů projde chodec. Kdybyste nebyli tak roztahovační, nikdo by si vás ani nevšiml.

mgr.pavel

A víte, proč to autem trvá tak krátce, ale MHD o dost déle?

I třeba proto, že svou tunu plechu po dojezdu odložíte ve veřejném prostoru, kde pak přes 8 hodin nečinně stojí. A zavazí. Tak jako auta na Veveří.

Prostoru ve městě je málo, a kolik moc jej obětujeme automobilové modle? Tomu společensky nejhoršímu druhu dopravy?

Dalibor

hmm takýe já , klaně se bohu hromadného přepravováníse v zapařeným autobuse, mám každej den odepsat hodinu života a ještě si platit šalinkartu?
Tak takovej masochista nejsem.
A nákupům věnovat celou sobotu a obíhat obchody pěšky se síťovakou jako v 70 letech?
Děkuji. Už nechci.

Gwann

Kupte si vrtulnik

Dalibor

Málo heliportů. Pro přistání je třeba o dost víc prosotru….

Gwann

PS: až tou plechovkou budou jezdit všichni, tak se udusime a krom toho se vlastně ani nikam nedostaneme. Auta dojizdejicich nepatri do centra města.

Dalibor

Tak proč mne nutí tím centrem jezdit? Mohl bych to v pohodě objet po okruhu, kdyby byl. Jet ráno přes žabimopisárky, tak to už je rychlejší to MHD. Z druhý strany gajdoška a Tomkáč. Takže jezdím středem města, je to nejrychlejší…sportovní, drobného, příkop, koliště, úzká , uhelná, poříčí, heršpická. Nejrachlejší trasa ráno. Zpět heršpická, poříčí nový sady, husova, veveří, pod kaštany, hradecká.. nejrychlejší odpoledne domů. Jezdím tudu kudy je to nejrychlejší. Nechci prosrat zbytek života „přesunováním se“ Nemačná se na mně žádnej smradlavej bezdomovec, mám v autě klimu, takžýe i v hycu 30°C v pohodě, daťoh s notebooky + kufr… Číst vice »

p73

Po zavedení modrých zón rozhodně neplatí, že stání je celý den úplně plné. Třeba *teď* byla obsazena odhadem maximálně polovina míst.

Dalibor

modrý zóny na hlavních ulicích jsou super, hodinka zdarma… je kde zastavit.
Jen doufám, že to nedoleze až k nám na periferii, páč pak by to bylo drahý… za dlouhodobý stání neopomíná radnice vybírat bakšiš (2kila na osobu s trvalým pobytem – tj musel bych přepsat auta, nyní všechy na mne psaná, na ženu a švagra, i tak nám to veme 600 (kdybych je nepřepsal tak je to úplně mimo mísu ta cenadruhý auto 8litrů, třetí 12 litrů, masakr) – a to na ulici nenajdu).

Frantisek

A to nejde to auto odhodit někde cestou, odkud už něco jezdí? Nebo se přestěhovat někam blíže? Jo, ono by to chtělo vyvinout nějakou iniciativu za lepší spojení nebo dostupnější bydlení (hlavně, že hned vedle je stále snad ještě opravitelná ruina). A autem po hospodách ve městě, no…

Dalibor

komplikovaný, „něco“ jezdí středem, ale oba „kraje“ tj z domu a pak do práce jsou MHD obsuhovaný „naprd“. Dále pak bych musel na oběd tlačit tak rohlík, páč MHD se do hospody v rámci 30 min nestihnu dostat. A žrát ty blafy ze zatavenejch vaniček, co tu rozváží (a onen oběd dovezou v 9:00, tzn ohřívačka v mikrovlnce notně zapařenýho jídla – to je fakt luxus žrádlo!!!), nemám chuť. Zkusil jsem to a není to dlouhodobě poživatelný. Knedlíky jsou rozmáchaný, hranolky měkký, šla tak leda rejže nebo bramborová kaše. Jinak děs!

Jiří Kocurek

Jasně, ve starých kasárnách by chtěl bydlet každý. Záchody na chodbě. A stále je to opravitelné, ikdyž to prošlo drtičkou stavební suti. A lidi se mají přestěhovat, aby nemuseli jezdit autem po hospodách. Geniální!

Ondra

Kdyby tam aspoň dali ty oranžové obrubníky jako na Botanické, ale to bychom chtěli moc. Koho zajímá, že tam kočárek neprojede.

Jiří Kocurek

Kočárek je dítě od auta. Zakázat! 😀

Ondra

Stavební akce realizované na Veveří byly opravou do stávajícího stavu a ze své podstaty ani nemohly mít ambice měnit uspořádání ulice. Celková změna uspořádání je plánována až na plánovanou celkovou rekonstrukci Veveří.

mgr.pavel

Jj. Jen ty fotky širokánské ulice, jejíž většina šíře slouží jen pro auta, ty fotky ukázaly v plné nahotě nevyhovující stav.

Veveří není městský bulvár, to je parkoviště..

Dalibor

a on to má být městský bulvár?
Na to je snat Masaryčky, Rašínova, Česká a tam okoloo, ne?
Nebo budeme tahat bulváry až do Žabin?
A pak plynule dál až k príglu?

Dalibor

Nestačí mít „vybulvárovanou“ Lidickou a půlku Kauničky?

Beekee
Jenda-71

Ten trávník se mi tam fakt líbí, ta ulice je jako omlazená.

none