V Brně vyměnili 1400 metrů tramvajových kolejí, v Nových Sadech přibyl zelený pás
Tramvaje v Brně jezdí od včerejšího dne po celkem 1400 metrech vyměněných tramvajových tratích. Dopravní podnik města Brna během léta
Tramvaje v Brně jezdí od včerejšího dne po celkem 1400 metrech vyměněných tramvajových tratích. Dopravní podnik města Brna během léta opravil celkem tři úseky a opravil tři zastávky za 106 milionů korun.
Ulice Nové sady během oprav v úseku Hybešova – Poříčí získala nejen nový kolejový svršek, ale také zelený travnatý pás, který spolu s dalšími standardními prvky přispěje ke snížení hluku tramvajové dopravy.
„Travnaté pásy se předpěstovávají v trávníkové školce nedaleko Brna. Na místo je pracovníci dováží v rolích o šíři asi 50 cm, které rozbalují na upravenou zeminu vybavenou zavlažovacím zařízením,“ vysvětlil generální ředitel Dopravního podniku města Brna Miloš Havránek. Pokládka travnatých pásů s květinami bude pokračovat o prvních zářijových víkendech, již bez vlivu na dopravu. Oprava včetně rekonstrukce zastávek Soukenická a Křídlovická stála 46 milionů korun.
Na sociálních sítích největší pozornost upoutala oprava ulice Veveří v úseku ulic Jana Uhra – Žerotínovo náměstí. Práce zde koordinovaly tři městské firmy – Dopravní podnik města Brna, Brněnské komunikace a Brněnské vodárny a kanalizace.
Oprava trati zde probíhala nejen kvůli jejímu špatnému stavu, ale i kvůli vedení objízdné trasy pro další stavbu části brněnského okruhu VMO Žabovřeská – II. V ulici došlo k výměně kolejového svršku za použití odhlučňovacích prvků a úpravám zastávek Grohova, které jsou bezbariérové. Trať je nyní připravená na zvýšenou zátěž při výluce Žabovřeská, kdy tudy budou vedeny všechny tramvajové linky směřující do Bystrce – 3, 11 a X11. Ta bude náhradou za linku číslo 1. Kdy výluka začne, zatím není jasné.
Brněnské komunikace v tomto úseku prováděly opravy předjízdných pruhů. „Opravy jsme realizovali pokládkou souvrství asfaltové směsi a asfaltového mastixového koberce. Součástí opravy bylo i přesazení stávající přídlažby z kamenné kostky, přesazení nájezdů a lokální přesazení stávajících kamenných obrubníků,“ uvedl generální ředitel Brněnských komunikací Luděk Borový.
Rozruch kolem úprav chodníků na Veveří
Největší rozruch na sociálních sítích vzbudila údržba chodníku. „V rámci údržby chodníku byla na polovině plochy provedena výměna stávající nášlapné vrstvy z litého asfaltu za nový povrch z téhož materiálu. V místě přechodů byly vybudovány nové bezbariérové úpravy pro chodce. Nové předláždění mají chodníky z betonové dlažby, které nebyly v dobrém stavu. Součástí všech prací je i obnova vodorovného dopravního značení,“ uvedl DPMB v tiskové zprávě.
Řada uživatelů ale na twitteru upozornila, že po rekonstrukci nadále zůstává velmi výrazně omezen prostor pro chodce ve prospěch aut i o slibech, jak přidat prostor chodcům. Radnice to vysvětluje tím, že nešlo o celkovou rekonstrukci: k té má dojít až po dostavbě Žabovřeské.
Den za dnem Brno nenávidím čím dál víc. Fakt. A ještě před nedávnem se o Veveří mluvilo jako o pěší zóně s cyklotrasou, zelení a zahrádkami restaurací. Šílený. https://t.co/LNEU6OhPpg
— Josef Nosál (@NosalJosef) August 31, 2020
V příštím roce plánuje Dopravní podnik města Brna opravy tramvajové trati v ulici Lesnická, opravu kolejového trojúhelníku v křižovatce u Semilassa a rekonstrukci tramvajové smyčky Komárov.