V Brně skončila série tramvajových výluk, do Modřic jezdí tramvaje 70 km/h

Jízdní doba do Modřic se díky modernizaci zkrátí o zhruba minutu.
Dopravní podnik města Brna (DPMB) obnovil včera po několika měsících provoz na třech tramvajových tratích ve městě. Do oprav a modernizace investoval téměř 400 milionů korun.
Největší akcí byla modernizace trati mezi zastávkami Bohunická a smyčkou Modřice. Zakázku za 283 milionů korun získala společnost Skanska.
Na čtyři kilometry dlouhém úseku mezi zastávkami Bohunická a smyčkou Modřice jsou nové koleje, sanované podloží, odvodnění a upravená nástupiště. Přístupová schodiště na zastávku Ořechovská jsou nově osazena elektrickými plošinami, které umožní cestujícím s hendikepem bezbariérový přístup.
Díky modernizaci došlo současně ke zvýšení rychlosti. Doposud byla maximem rychlost 60 km/h. Kvůli špatnému technickému stavu však byla na několika místech povolená rychlost snížena až na 30 km/hod. Po nové trati budou moci tramvaje projíždět rychlostí až 70 km/hod, což zkrátí jízdní dobu asi o minutu. Trať umožňuje zvýšení rychlosti na 80 km/h, v Brně ale takovou rychlost žádná tramvaj nedosahuje. Většinu nákladů na tuto akci zaplatí Evropská unie z Operačního programu Doprava 3.
Práce začaly v půlce května, Skanska zakázku zvládla včas. Kvůli napjatému harmonogramu se na stavbě pracovalo 7 dnů v týdnu.
Během jarních a letních měsíců prošla rekonstrukcí 480 metrů dlouhá tramvajová trať v úseku Nerudova–Šumavská. V rámci projektu DPMB použil všechny moderní odhlučňovací prvky, jako jsou pryžové bokovnice a antivibrační rohože, aby tak snížil hlukovou zátěž v oblasti. Investice do rekonstrukce tramvajové trati dosáhla 76 milionů Kč. Během projektu, který byl koordinován s ostatními městskými firmami, došlo k vybudování nové trolejbusové zastávky Zemská knihovna u křižovatky s ulicí Hrnčířskou. Po dokončení veškerých prací a legislativních náležitostí budou zastávku v obou směrech obsluhovat trolejbusové linky 34 a 36. Součástí celé stavební akce je i úprava zastávky Nerudova, kde doposud vystupovali cestující do vozovky a nově je zde zřízeno nástupiště tzv. vídeňského typu na zvýšeném jízdním pruhu – čili bude nástup i výstup bezbariérový.
Opravou prošla také tramvajová trať na Zábrdovické ulici. Došlo zde k výměně kolejnic a úpravě osové vzdálenosti kolejí ze tří na tři a půl metru. Upraveno bylo i 240 metrů dlouhé tramvajové trati od zastávky Vojenská nemocnice po zastávku Kuldova. Povrch komunikace je nově z gumoasfaltu, který snižuje hluk z dopravy. Celkové náklady činí 21,8 milionu Kč.