Doprava ve městě Tramvaje

V Brně se srazily dvě tramvaje, při nehodě se zranilo deset cestujících

Tramvaj v Masarykově ulici. Foto: KDU-ČSL Brno-střed
Tramvaj v Masarykově ulici. Foto: KDU-ČSL Brno-střed

Při dnešní ranní srážce dvou tramvají v Brně v Křížové ulici se zranilo více než deset lidí. Dva zraněné záchranná služba ošetřila na místě, tři odvezla do nemocnice a další cestující vyhledali lékařskou pomoc sami. Mluvčí Fakultní nemocnice u sv. Anny v Brně Dana Lipovská ČTK řekla, že nemocnice v této souvislosti ošetřila deset pacientů. Ulice byla dopoledne uzavřena, omezení se dotklo šesti linek městské hromadné dopravy.

Nehoda se stala v 8:25, kdy jedna z tramvají zezadu narazila do druhé. V obou tramvajích cestovalo dohromady 200 lidí, řekl ČTK provozní ředitel brněnského dopravního podniku Jan Seitl. Dopravní podnik obnovil provoz linek krátce před 10:00. Podnik bude podle Seitla teprve zjišťovat, co přesně se stalo. Uvedl, že z vozů vyjmuli záznamová média, karty i kamery, i to by mohlo pomoci zjistit příčiny nehody. Mluvčí policie Chaloupka ČTK řekl, že klíčové budou i výpovědi obou řidičů.

Mluvčí záchranné služby Hedvika Kropáčková uvedla, že záchranáři na místě ošetřili dva lidi, další tři převezli do nemocnice. Mladá žena a muž středního věku utrpěli podle mluvčí lehká poranění, jeden z řidičů tramvaje středně těžké.

Poblíž místa nehody je nemocnice u sv. Anny a také Milosrdných bratří. Mluvčí Fakultní nemocnice u svaté Anny Dana Lipovská ČTK řekla, že v souvislosti s nehodou v Křížové ulici ošetřili deset pacientů. „Jednalo se o lehká poranění typu oděrky a pohmožděniny. Je možné, že číslo není konečné,“ uvedla mluvčí. Ředitel Nemocnice Milosrdných bratří Pavel Piler ČTK řekl, že zhruba do 11:30 v souvislosti s nehodou neošetřovali nikoho. Policie má podle mluvčího Davida Chaloupky potvrzeno sedm zraněných.

Omezeny byly linky městské hromadné dopravy, zdržení bylo asi 30 minut. Omezení se dotklo tramvajových linek 2, 5, 6 a autobusových 44, 82 a 84.

ČTK

21 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Kopr51

Jela jela šalina
jízda jako malina
než dojela na Mendlák
přišel náraz-zezaďák

drcla do ní další
cestující starší
popadali jako hrušky
mají chuť ládovat pušky

několik se zranilo
nic hrozného nebylo
takže žádná truda
dál je v Brně nuda

(abych nebyl Herodes
uzdravení zotavení
přeji všem a ještě dnes)

Karel

Dneska se kolejovému provozu DPmB ve velkém daří. Jedna vykolejená, dvě sražený a raní cyklista 🙁 Není pátek 13-tého

Dalibor

Není jedń maj šaliny dnes nějakou nějakou neposednou.

Jarek

To je neuvěřitelné, v Brně se náhodou objeví dvě tramvaje a hned se tam i srazí?

Zlámalík

Tak vzhledem k tomu, že v Brně máme dohromady asi 100 metrů tratě a to ještě jednokolejky, tak je to dobrý, ne?

Kopr51

Zlámalík, to hovoříte o tom zaasfaltovaném kusu tramvajové tratě od konečné 5 ve Štefánikově čtvrti směrem na Lesnou? Ale to je dvojkolejka!! Jak takhle můžete jako patriot uzurpovat svému rodnému městu jednu kolej?!?

Radovan Komínek

Plně Vám rozumím. Mám v Brně část rodiny a když chci na tramvaj, řeknou mi, že nejbližší jezdí v Olomouci, protože v Brně jsou jenom šaliny. Otázka zní, kde se v Brně ty tramvaje vzaly, šalinám by se takové neštěstí nestalo.

Laik

Tramvaje by měly být vybaveny něčím podobným co máme v autech pod názvem Front Assist. Tento typ nehody by se pak prakticky nemohl stát.

Dalibor

Jak kdo má v autě. Já třeba ne. a myslím, že odpovědnost je v prvé řadě na řidiči, než spoléhat na nějaký „udělátka“

Ondřej

Tady nejde o odpovědnost, ale bezpečnost…

jva

Obávám se, že vzhledem k adhezním rozdílům mezi suchou , mokrou a zejména zalistěnou kolejnicí by se šalina (pokud by měl asistent počítat s nejhorší adhezí) sotva hnula (stejně tak asistent v autě nepočítá s náledím).

Dalibor

opět budeme doufat v deux ex machina, kteý bude řešit onu bezpečnost, misto toho aby se bezpečně choval člověk?

Y.K.

To neřeší primární bezpečnost. Asistenti jsou druhá instance, pomáhají v situacích, kdy člověk selže (ať už je to tím že čumí do mobilu nebo má výpadek pozornosti). Chyby člověka odstranit nelze, je to nemožné.

liposh

A co vlaky a front assist? 😀 Víte jak ta šalina dlouho brzdí i když to zadupne? Chci vidět jak to ta šalina bude mít nastavené třeba na 100 metrů dopředu a pokaždé, když někdo 100 metrů před ní vjede autem na koleje, tak to automaticky zabrzdí a všichni popadaj jak hrušky.

Tomáš Gottschalk

Všechna média mají fotky z místa. Ta Vaše ilustrační je trapná.

Kubrt

Mě teda fotka dvou nabořených tramvají nechybí.

michal

Přesně tak, nabořených T3 už člověk viděl, nic nového na tom nevykoukáte.

JménoJeštěNevymyslel

Já jsem rád, že vidím po dlouhé době vidím něco jinšího než ty pražské T15.

Jiří Vízner

Možná to bude tím, že se zdopravy.cz zaměřuje na trochu šťavnaťejší témata než na bouračky – ty, správně jak jste zmínil, mají všechna ostatní média.

Jan Sůra

Každý trapnost posuzuje jinak. Nesnažíme se konkurovat serverům, pro kterou je hlavní událostí dne v dopravě srážka tramvají.

Dalibor

Tak proč je kopírovt i sem, že? Z dopravy myslím podobné fotky nepotřebuje.