V Brně promění za 386 milionů korun nebezpečnou křižovatku mezi Komínem a Bystrcí
Termín stavby nové křižovatky není jasný, kraj ale udělal první důležitý krok. Místem denně projede 20 tisíc aut.
Jihomoravští radní odsouhlasili plán na stavbu nové mimoúrovňové křižovatky Kamenolom poblíž brněnského obchodního centra Uni Hobby mezi městskými částmi Bystrc a Komín. Stavba má přijít na 386 milionů korun, půjde o společný projekt s Brnem.
Už loni kraj s městem uzavřel dohodu o spolupráci, tento týden krajští radní schválili samotný investiční záměr. Místo stávající křižovatky, která spojuje Bystrckou a Kníničskou ulici, vznikne nové mimoúrovňové křížení. Místem denně projede až dvacet tisíc aut za den.
Část aut na tomto místě odbočuje na ulici Bystrckou a kříží přitom tramvajové koleje. Ve špičkách se na křižovatce kupí auta a lidé mají problém vyjet z nedaleké benzínové pumpy i z obchodního centra.
„Na křižovatce dnes evidujeme zvýšený počet dopravních nehod. Tvoří se zde kolony, řidiči nebezpečně odbočují přes koleje a jiní zas nemohou ve špičce vyjet ani z přilehlé benzínové pumpy, ani z parkoviště u obchodního centra. Řešením je komplexní přestavba křižovatky se zachováním přímého směru pro automobilový provoz do a z Brna-Bystrce, s oddělením tramvajového provozu a s vhodným řešením cyklistické a pěší dopravy,“ shrnul záměr náměstek hejtmana Jihomoravského kraje pro oblast dopravy Roman Hanák.
Nevhodné dopravní řešení by mělo napravit přebudování křížení silnice a kolejí na mimoúrovňovou křižovatku se začleněním okružní prstencové křižovatky. „Návrh umožní vedení segregované tramvajové tratě současně se souběžným vedením přímé komunikace směrem z centra do Bystrce v mírném lokálním zahloubení do stávajícího terénu pod nově vzniklou okružkou, ponechává přímé vedení komunikace z Bystrce do centra vnější stopou podél řeky Svratky a zaručuje prostorovou návaznost na stávající most přes řeku Svratku. Nově vzniklá okružní křižovatka bude nadvýšena o asi 4,5 metru, částečně na násypu a opěrných zdech. Pěší a cyklistická doprava bude řešena v prostoru kamenolomu lávkou přes celý dopravní koridor, na levém břehu řeky Svratky s napojením na stávající cyklostezku podél řeky, na straně kamenolomu klesne rampa lávky do prostoru zastávky trolejbusů,“ shrnul plány Hanák.
Celá akce by měla přijít na přibližně 386 milionů korun, přičemž Jihomoravský kraj by se na stavbě podílel 126 miliony. „O datu zahájení prací je zatím předčasné diskutovat. Čeká nás ještě dlouhé období příprav,“ ukončil Hanák.