V Brně otevřeli rozšířenou Šámalovu ulici, má být branou do nové čtvrti
Šámalova ulice v Brně po rozšíření a rekonstrukci. Pramen: Město Brno/Z. Kolařík

V rozšířené ulici vznikly tři jízdní pruhy, obousměrné jízdní pruhy pro cyklisty, parkovací zálivy a chodníky.
Ten přesmyk cyklopruhu mi přijde dost děsivý.
To fakt nemůže být cyklopruh podbarvený červeně alespoň v místě, kde ho kříží auta a kde je z obou stran sevřený pruhy pro auta? Pak se všichni diví, že tu málo lidí jezdí na kole, když v investicích do cykloinfrastruktury není ani na jeden kyblík červené barvy.
Tě pic tam to bude zaházený 🙂 Vivat Nová Zbrojovka.
Kdo seje asfalt, sklízí kolony aut. Odbočku tramvaje udělat nemohli?
Z Prahy nebo Olomouce je to pro tramvaje celkem zajížďka.
V plánu jsou trolejbusy, které budou spojovat tuto novou křižovatku s odbočkou již nachystanou na Tomkově náměstí.
Alespoň něco. Pro 30isíc lidí by se uživila i ta šalina.
To je krása, úplná exploze asfaltu.
Čím víc asfalt, tím víc ulice, asi.
V létě to bude další tepelný ostrov, třikráte hurá, že magistrát dělá něco pro lidi, pardon auta.
Nová třída a cyklopruhy mezi jízdním a parkovacím pruhem. Proč?
Protože Brno. Kdyby to udělali jako v Kodani, jezdili by jim tam lidi na kole…
Ano….je to taková Hospůdka na mýtince
a kde by mel ten pruh byt? kdyz se udela vedle chodniku, tak se tam budou motat chodci, nehlede na to ze nekterym cyklistum je zatezko na tu stezku najet a radeji se motaji po silnici
Cyklopruh může mít jiný povrch než chodník, může být oddělen výškově. A také by pomohlo to, kdyby se to tak v ČR dělalo běžně a lidé by si na to zvykli.
Kdyby cyklostezky tvořily ucelený systém, cyklisté na ně najíždět budou. Pokud musí cyklista jezdit po silnici, a na 200metrovém úseku je náhodně umístěná cyklostezka, o které se cyklista ani nedozví, není divu, že zůstane na silnici.
Oddělení jiným typem povrchu nic neřeší, to je mnohokrát vyzkoušeno. U výškovýho oddělení bych viděl riziko úrazu a složitějšího úklidu. Podle mého názoru je jediným rozumným oddělením pás zeleně, který chodce a cyklisty oddělí jak opticky tak fyzicky.
Když ta ulice nemá aspoň 50m tak se to v Brně „nevleze“ no
A když má, tak se to nevleze taky…
To je Brno…nejvíc je to v jednosměrkách v protisměru.
Protože Brno je kopcovité a pro kola nevhodné. Tohle je, pravda, totálně na rovině u Svitavy, stejně jako cesta odtam do centra, ale kopec je v dohledu!
Tohle je věc názoru. Například, já jako cyklista preferuju tohle uspořádání, neboť IAD je mnohdy mnohem předvídatelnější než chodci.