V Bratislavě plánují nový přístav, multimodální terminál by spojil tři druhy dopravy

Připravovaný nový přístav v Bratislavě. Zdroj: Harbour ParkPřipravovaný nový přístav v Bratislavě. Zdroj: Harbour Park

Celková výše investice se odhaduje na 25 miliard korun.

Soukromá společnost Win-Port Invest představila projekt plánovaného trimodálního přístavu Harbour Park ve Vlčím hrdle v bratislavské části Ružinov. Terminál by kombinoval vodní, železniční a silniční dopravu. Celková výše investice je odhadována na jednu miliardu eur (25 miliard korun).

Developer chce v blízké době vstoupit do procesu posuzování vlivů na životní prostředí (EIA) a podat žádost o závazné stanovisko města Bratislavy.

Projekt bude zahrnovat přístavní bazén a navazující logistický park se silničním a železničním napojením. Výstavba by byla rozdělená na etapy, první se má týkat samotného bazénu spolu s infrastrukturou včetně napojení na rychlostní silnici R7. V rámci druhé etapy by se měla dobudovat severnější část projektu.

„Navrhovaný přístav má být koncipován tak, že v něm bude docházet k překládání, meziskladování, skladování a dopravě běžných lodních kontejnerů,“ napsala agentura TASR.

V přístavu bude moct kotvit 22 lodí, počítá se se 14 jeřáby. Osobním vozidlům bude určeno 2 046 stání, nákladním 91. Práci by v přístavu mohlo najít 2 400 lidí.

Připravovaný nový přístav v Bratislavě. Zdroj: Harbour Park

Připravovaný nový přístav v Bratislavě. Zdroj: Harbour Park

792 000 metrů čtverečních

Řešené území o celkové ploše 792 000 m² bude sestávat z vodní plochy o rozloze 105 500 m². Plochy zeleně mají být více než dvojnásobné. Logistika bude tvořit 270 000 m² a zastavěná plocha budov 207 000 m². Celkovou užitnou plochu 378 000 m² zabere kromě logistiky i 11 000 m² ubytování, 39 000 m² administrativy a 58 000 m² pro obchod a služby.

Jak uvedl web yimba.sk, podle investora je zvolená lokalita pro daný účel vhodnější než Zimní přístav, který leží blíže centru města. Ten by se mohl více otevřít rekreaci, jednou z možností je osobní marína, která dnes ve slovenské metropoli prakticky neexistuje.

„Pokud se podaří projekt realizovat, mělo by jít o investici s národním významem. Harbour Park má podle investora výrazně zvýšit rozvojový potenciál bratislavského přístavu a posílit postavení Bratislavy jako významného centra mezinárodního obchodu, dopravy a logistiky,“ uzavřel web Yimba.sk.

Tagy Bratislava přístav slovensko
9 komentářů