V Bohumíně roste nová hala pro měřicí vozy, SŽ vyjde na čtvrt miliardy
Stavba nové haly pro měřicí vozy pevných trakčních zařízení v Bohumíně. Foto: Msstavby.cz

Dosavadní objekt neumožňoval získat akreditaci nutnou pro kalibraci měřicích vozů.
Vidíte? A pak že SŽ neumí stavět levně. S velkou rezervou se dostala pod miliardu 😀
tak to je u dobré správy napůl darma
V té nové hale nebude ten starý měřící vůz na 160 km/h, ale ten nový z objednávky na 2 vozy od Siemens, se kterou se SŽ přidala k zakázce ČD na Comfortjety, a tu akreditaci potřebuje právě pro měření ve vyšších rychlostech. Ten starý tam bude možná dočasně. Alespoň podle článku v ŽM.
Ke kalibraci přístrojů instalovaných v měřicím voze novém nebo letitějším nepotřebujete halu za 250 mega. Navíc je titulek článku nepřesný v tom, že to platí SŽ. Nikoli, jde pro přes SFDI a jde o prašule z veřejného rozpočtu, tedy daňových poplatníků, tedy nás všech. Může mluvčí doložit, kdo že to požaduje halu kvůli akreditaci? A řečnická otázka na závěr,: jakou dobu stráví tento „vagon z“ v plechové garáží za 250 mega za celý rok, když je poměrně slušně v permanenci celý rok na elektrifikovaných tratích?
Zvládnete provést kalibraci přístrojů na MV PTZ bez haly? Jestli ano, tak super. 👍
Já vám nevím, Na jednu stranu se tady kritizuje dobrá správa za nedostatečnou údržbu (nejen) trolejového vedení, která pak vede k mimořádnostem, jako nedávno v Třebové. Když pak SŽ investuje do posílení možností diagnostiky, tak je to taky špatně…
Než bude dokončen nový vůz (na 230km/h). Bude tam starý. Do staré haly se nevleze jednotka o dvou vozech (bude to vůz z comfort jetu a s řídícím vozem, spojený semipermanentní spojkou).
A v čem nemá Plecháč pravdu, když píšeš to samé?
„akreditaci nutnou pro kalibraci měřicích vozů“, říká mluvčí SŽ, který jen zprostředkovává info od druhých, co mu kdo nakuká. Stačí si pročíst zadávací řízení na ezak.sz. Ve skutečnosti nejde o nic jiného, než o „plechovou“ garáž pro měřicí vůz pro tzv. klikatost trakčního vedení kvůli rovnoměrnému opotřebování ližin sběračů el.lokomotiv, říká se tomu dynamická a statická zkouška TV. 270 mega za oplechovanou garáž pro měřicí vůz PTZ? Určitě se tam vleze i „mandelinka“ pro údržbu a opravy TV pořízená rovněž v podobné cenové relaci. Onehdá jsem z ní viděl vylézat dva borce s kbelíkem barvy a šli natírat stožáry .… Číst vice »
A to kalibrační zařízení si taky vymyslel mluvčí?
Možná ano, možná ne. Tedy opakuji: Může mluvčí doložit, kdo, jaká instituce, požaduje nutnost haly kvůli akreditaci, a doplňuji: umístění kalibračních přístrojů v ní?
Momentálně SŽ (na rozdíl od dřívějška) žádnou akreditovanou zkouškou ani laboratoří nedisponuje, což by mohlo leccos naznačovat. Obecně podmínky pro akreditace řídí ČIA a jejich posuzovatelé, takže tam odtud zřejmě vítr fouká.
V zakázce se zmiňuje ČSN EN ISO/IEC 17025:2018 jako obecná metodika.
Požadavek na umístění kalibračního přístroje v krytém prostoru může vycházet jak z požadavků výrobce, tak může mít důvody ryze praktické.
Chce to VUŽ při akreditaci.
Kalibrační přístroje jsou zpravidla převozné/přenosné. K tomu mi stačí VW transportér. Ostatně, kalibrace přístrojů se provádí na delší časové období s platností min. rok (odvíjí se od požadavků výrobce). Jak to dělali dosud?
V jedné akreditované laboratoři se pohybuju, takže velmi hrubou představu mám 🙂
Ovšem jak se kalibrují zkoušky na trolejové vedení, netuším. Jak to dělali doposud – asi nijak, protože ty zkoušky PTZ nemají akreditované.
A tady zase ukazuješ, že víš ale naprostý prd o tom, do čeho se vrtáš. Velikost kalibračního přístroje může dost souviset s rozměry samotného měřidla. Frekvence kalibrací zase závisí na fyzikální podstatě měření. Pokud je měřící přístroj sběrač umístěný na střeše vlaku a pokud se klikatost měří fyzickým kontaktem s trolejí, tak ta kalibrace může mít povahu provozního seřízení a bude potřeba ji provádět poměrně často (cca. až tak často, že si kvůli tomu chtějí postavit halu, aby jim nesněžilo na lebku, když po té střeše běhají). Nabídka strejce trappera, že jednou za rok vyndá z transportéru heblo, kterým ze… Číst vice »
Pokud zvládnete provést s transportérem kalibraci MV PTZ tak, aby vyhověla požadavkům na akreditovanou zkušební laboratoř, ozvěte se SŽ. 🙂
Ty tady popisuješ garáž za čtvrt miliardy, ve skutečnosti je to soubor úprav tvořící nějaký technologický celek. Spíš bych se ptal, jestli jseš tak blbej, nebo tady úmyslně mystifikuješ.
Když nebudeš líný a přečteš si popis: https://zakazky.spravazeleznic.cz/contract_display_14144.html
Tak tam jsou kromě té tvojí „garáže“ (15,0 x 65,2m x 12m) i věci jako trafostanice, úpravy kolejiště a taky vystrojení 4 kalibračními přístroji. Na hale má být FVE, pokud je součástí zakázky, tak to taky něco stojí…
Takže rozporuj, ale věcně a s pochopením obsahu, ne výkřiky do tmy.