V Beskydech havaroval autobus, 32 zraněných studentů

Nehoda autobusu ve Starých Hamrech. Foto: HZS MSKNehoda autobusu ve Starých Hamrech. Foto: HZS MSK

Raněné převáželi i hasiči.

Odebírat
Upozornit na
guest
48 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Jan Sova

A co brzdy? ty měl v pořádku. To vypadá, že se mu to utrhlo tak to opřel o sloup, ať to není ještě horší někde pod kopcem….

igor

Nahoru na Grůň je značka zákaz autobusů, je to hodně úzká horská silnička, kde se nevyhnou ani dvě osobní auta.

papajon

Řidič jel určitě jak hovado, zcela běžné tady u nás.

Jarek

Vzhledem k tomu v čem jsme jeli na fotbal do Varšavy a Vídně, tak 20 let starých autobusů se tady pohybuje více než dost.Technickou to projít musí, ale jízda utrpení

Pavel Skládaný

Velmi zajímavé by bylo zjistit, kolik pasažérů se poctivě připoutalo. Při tomto typu nehody zpravidla nejsou extrémní síly a zranění jsou pádem, pás může většině zranění zabránit.

N.N.

Šel nabok. Pásy drží v pase a tudíž nezabrání pohybu truhu a hlavy do stran. Ti, co seděli vpravo u okna … raději nepřemýšlet.

thegrid

Bez pásů (co na 90% neměli) leželi při převrácení na skle jistě před dopadem. Pás to těžko zhorší. Možná pak při pádu do toho jezírka co je na foto. To mohlo dopadnout o dost hůř.

thegrid

Asi tak, někdy mám pocit, že jsem v buse jediný. Přitom je to povinnost se připoutat když to jde.

N.N.

Podle poslední fotky to vypadá, že uhýbal něčemu v protisměru. No přejme všem brzké uzdravení.

V. K.

Zajimalo by mě, v jakem technickém stavu bylo vozidlo. Když jsme jezdili na školní výlety my, tak autobus byl vždy ten největší vrak v okrese.

Kubrt

Moje jediná „nemuzejní“ jízda busem 706 RTO byla v roce 1986 na (krátký) školní výlet 🙂
Uvidíme, co ukáže vyšetřování, podle fotek má ten bus dost za sebou, ale to není rozhodující.
Naše škola využívání smluvní dopravy z ekonomických důvodů dost zredukovala (máme dobré spojení se světem veřejnou dopravou), ale když, tak je bus slušný (náš lokální dopravce jiné než slušné nemá).

Jiný Petr

Taky tak (školní výlety). To snad bylo všude (a dneska je to taky, zda všude nedokáži říci), Když jedou gympláci na výlet, tak mám pocit, že ten autobus ráno vytáhli z kopřiv 🙂

Juraj

Jak kdy, občas se poštěstilo a na školu v přírodě nás vezla Karosa LC, to byl docela luxus. Na druhé straně na soutěž na opačný konec republiky to bylo příměstskou Karosou C734, to byl úplně jiný zážitek 😀

Martas

Jelikož jde o Renault Illiade (navazoval na RT1) a výroba byla ukončena 2007, tak supermoderní vůz. Nechápu ty školy kvůli pár stovkám…

Kubrt

Zatím nevíme, jestli ta nehoda nějak souvisela s technickým stavem autobusu.
Ale jo, nebyl bych nadšený, kdyby moje děti vozidlem tohoto druhu v roce 2025 cestovaly na výlet..

N.N.

Jak píše Kubrt: Nevíme, jestli něhoda souvisí s technickým stavem vozidla. Víme jen to, že kolo se mu neutrhlo, všecky jsou na svých místech.

Guest

Asi jste myslel že navazuje na Renault FR1, jsou velmi podobné.

Martinák

Tento konkrétní vůz byl z roku 1999. A předchůdce se jmenoval FR1.

Pezos

Čelní srážka autobusu s kamionem u Košic (jeden mŕtvy, 28 zraněných), teď toto. A to je s bídou poledne…

Violka

Jojo, ekonomické autobusy a kamiony. Hlavně, že bezpečné vlaky musí mít ETCS.

Jméno

Asi byste si měl minimálně porovnat, kolik lidí běžně cestuje v autobuse a kolik ve vlaku, a jakou rychlostí se běžně pohybují.

Patrick

Ďalší autobus havaroval pri Trnave, čelná zrážka s osobným autom

Marek Janík

Tak on tu šílenou cestičku na Grúň (blbou i pro osobák) projede a 20 metrů před koncem se vysype o_O

Ivan_pha

Tohle je hodně starý Renault Illiade, pásy míval, ale nemusel to být standard.

Jméno

Zajímalo by mne, kolik pasažeréů bylo připoutáno.

Dart Nihilus

Dle mne Renault Illiade, byly snad původně bez pásů

Jméno

Takže klasika starý střep, vždyť v tom pojedou „jen děti“*, těm to stačí… Hlavně, že je cena zájezdu nižší o 50KČ na hlavu…

* o věku „studentů“ se v článku nepíše, ale staří asi nebyli.

vojtech.horacek

Dle informací z dalšího zpravodajství povětšinou kolem 15 let.

Kubrt

Teď je období adapťáků v prváku na SŠ.

vojtech.horacek

Vím, syn odjíždí zítra (šestá třída ZŠ).

Guest

Iliade nemusí automaticky být šrot, doposud jsou to docela slušné autobusy. Být to nějaké Récréo nebo obdobný typ Karosy, tak bych se o technický stav bál mnohem více.

N.N.

Opravdu to vypadá jako dálnice, kde se jezdí přes 80 km/h?

Jméno

Aha, vy se v autě poutáte pouze na dalnici…

Jiný Petr

Ano 🙂

N.N.

V běžných linkových autobusech, které po takových kotárech jezdí … pásy nenajdete. V MHD se také nepoutám.

Ta cesta je spíš na 30 km/h než na 50 km/h.‘

A nepodsouvejte mi přestupek, bylo by to křivé obvinění.

Jméno

Jak je vidno, k převrácení autobusu na bok není potřeba velké rychlosti. Právě silnice „po takových kotárech“ jsou nejnebezpečnější, protože jsou často úzké, v komplikovaném terénu, nelemované svodidly a podobně.

Já s vámi souhlasím, že ten autobus jel spíše 30km/h, a podívjte se jak dopadl. Což ale jasně dokazuje potřebu se poutat i v nízkých rychlostech.

Nikdo vám žádný přestupek nepodsouvá, tak mi nepodsouvejte křivé obvinění…

Jméno

Místním čtenářům zjevně přijde pobuřující to, že se zajmám o to, zda se dalo poměrně vysokému počtu zranění mladých lidí nějakým způsobem zabránit, například použitím bezpečnostníách pásů.

Jiný Petr

Možná dalo. Ale my jsem taky jezdili v autobusech bez pásů – a armagedon se nekonal.
Mimochodem – možná to nevíte, ale autobusem se na dálnici bez pásů – i na stojáka – stále jezdí 🙂

Kubrt

Armagedon se nekonal a nekoná, ale když už k něčemu dojde, tak ty pásy pomáhají. Tudíž nevidím důvod, proč jejich význam relativizovat.

Jiný Petr

K nehodám docházelo, dochází a docházet bude. To prostě patří k životu. Ano, je to neštěstí (naštěstí ne tragické) – a ano, pásy by něčemu pomohly, ale bez zranění by to i tak nebylo.

Na druhou stranu – i na dálnici se s autobusem jezdí bez pásů a na stojáka. Takže to používání pásů relativizuje samo o sobě

Jan Tichavský

Studentské zájezdy na stojáka nejezdí a už tu bylo několik případů vážné nehody, které se obešla bez větších zranění právě díky připoutaným cestujícím. A ti kdo to nerespektovali tak dopadli o dost hůř. Je to stejně jako v letadle. Ve většině případů to nemá žádný viditelný efekt, až najednou přijde nečekaná turbulence a lidi si rozmlátí hlavu o strop.

Jiný Petr

Studenstké zájezdy na stojáka ne (ale po třech na dvojsedačce, nebo sezení v uličce, protože nevyšla místa – to už ano, již viděno.
A ano, na dálnici na stojáka jezdí pravidelné linkové autobusy

N.N.

V ledatle se pohybujete nesrovnatelně vyšší rychlostí než autobusem na okresce.

MPE

Tak ony jsou taky pasy a „pasy“ – ty dvoubodove brisni jsou IMHO vicemene k nicemu…

N.N.

Ty dvoubodové břišní při převácení autobusu nemají šanci zabránit tomu, aby se nešťastník praštil do hlavy.

Jméno

Kdyby šlo jen o ochranu hlavy, stačila by přilba nebo polstrovaný strop kabiny.

Důležité je, že nevypadnete/nevyletíte z vozidla ven. Ten autobus po převrácení často ještě jede bokem po zemi a vypadnuvší cestující pod sebou rozmačká.

Jméno

Nevypadnete ze sedačky, stejně jako v letadle. Tím, že zůstanete viset v sedačce nezraníte svým tělem další cestující, nevypadnete rozbitým bočním oknem ven, často pod ještě pohybující se vozidlo.

Kdyby šlo jen o ochranu hlavy, stačila by přilba nebo polstrovaný strop kabiny.

Pepe

Nevypadnete ze sedačky, letíte dopředu i se sedačkou. Mrkněte na německé testy ADAC.