V Berlíně a okolí musí rušit desítky vlaků. Chybí personál, dopravce viní i stav infrastruktury
Výpadky budou trvat nejméně do konce roku.
Železniční dopravce ODEG čelí velké kritice za nepovedený start nového provozního konceptu v Berlíně, Sasku-Anhaltsku a Braniborsku. Kvůli výpadkům nebude nejméně do konce roku jezdit každý třetí vlak v síti Elbe-Spree. Podle braniborského ministra dopravy jsou problémy způsobeny i nekvalitní železniční infrastrukturou.
Problémy se týkají linky RE1, která propojuje Magdeburg, Berlín a Frankfurt nad Odrou. Se změnou jízdního řádu došlo k zavedení dvacetiminutového taktu na celé trase během špičky. K tomu má ale zatím reálný provoz daleko: velká část je zrušena, a to především kvůli nedostatku zaměstnanců. Dopravce to vysvětluje jejich nemocností.
ODEG oznámil na svých stránkách, že namísto tří vlaků za hodinu pojedou jen dva. Kromě RE1 se problémy týkají i linky RE8 Nord, kde dojde ke zkrácení některých spojů. Linka RB33 mezi Treuenbrietzen a Jüterbog je kompletně zrušena mezi 19. prosincem a 1. lednem 2023. Během tohoto období jezdí RB37 pouze každé dvě hodiny. O víkendu se dopravce za zrušení vlaků omluvil ve zprávě na svém webu. „Tato koncepce podporuje udržení základní stability našeho provozu,“ uvedl dopravce.
Podle braniborského ministra Guido Beermanna je za problémy i nekvalitní infrastruktura. „Provozovatel infrastruktury, DB Netz, bohužel v současné době nedokáže uspokojivě zajistit hladký chod sítě,“ řekl listu Tagesspiel. Podle dopravce je síť v Berlíně přetížená kvůli některým stavebním pracím i například zamrzáním výhybek.
ODEG převzal část výkonů v síti Elbe-Spreenetz od DB Regio. Na výkony nasazuje nové jednotky Siemens Desiro HC.