V Barceloně začaly jezdit nové vlaky metra od Alstomu, TMB si jich objednal 50

Nové metro pro Barcelonu. Foto: TMBNové metro pro Barcelonu. Foto: TMB

Nové vlaky postupně nahradí starší, které mají ještě stopy azbestu.

6 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
DavidS

Kéž by něco takového moderního a průchozího jezdilo i v Praze. Snad spolu s Déčkem

zubozrout

Musím říct, že možnost průchodu vozy je to nejmenší, co mě v Praze trápí. I když je to dnes už asi standard. Ale co se samotného metra týče, to v Praze je v porovnání s Barcelonou zlaté. Žádné turnikety (v BCN běžně některé nefungují a bývají i celkem dlouhé fronty), velký prostor na nástupištích, snadný přístup na nástupiště, vesměs příjemné klima. A to nemluvím jen o starých trasách metra. Nové pro autonomní linky L9 a L10 již mají klimatizaci a dostatek prostoru, ale než se člověk dostane z povrchu na nástupiště, tak to vzhledem k hloubce a uspořádání vstupů trvá.

zubozrout

A protože nemůžu editovat komentář, ještě doplním. Mluvím o klimatizaci v prostorách metra (nástupiště). Co se klimatizace ve vozech metra týče, tu mají v BCN všechny.

Jeden by skoro řekl, že nemá smysl chladit vagóny, ze kterých pak sálá teplo, a dále teplý vzduch odvádět ještě druhou vrstvou ze stanic. Jestli by nebylo efektivnější chladit pouze stanice a tím odvádět teplo i z vozů.

Panoramix

Je fakt, že tyto aspekty hovoří ve prospěch Prahy, zejména ta uzoučká nástupiště všude v širším centru Barcelony jsou děsivá. Plus bych přidal cestovní rychlost, ta je v Praze na mnohem vyšší úrovni. Ale na druhou stranu můžeme Barceloně jenom závidět rozvoj sítě metra v posledním desetiletí. Tolik nových linek a prodloužení těch původních… A spousty nových souprav, ne stále jenom nějaké rekonstrukce jako u nás. Ono je to ale asi logické, protože povrchová doprava tam absolutně není vhodná pro jakoukoliv delší přepravu, zatímco v Praze se klidně autobusem přemístíte za 20 minut po nějaké tangenciální lince o pěkných pár… Číst vice »

DavidS

Nové vozy by mohly být méně hlučné, daly by se projít, byly by na provoz levnější a jednodušší, měly by display s více informacemi (info o památkách v okolí, navazující tramvaje a vlaky…) apod. Ještě by mohly být bez řidiče (těším se na Déčko). Celkově mi pražské metro přijde dobré, co mám tak porovnání s pár městy, která jsem navštívil. Nepůsobí klaustrofobně, je dost světlé, i bez klimatizace je tam většinou docela fajn vzduch (nicméně v horkých letních dnech by se šikla), má prostorná nástupiště, je poměrně rychlé… atp. Nevýhody: nedostatečné a nejednotné označení stanic (což se teď změní), složité… Číst vice »

Juraj

Průchodnost soupravy určitě není nejpalčivější problém pražského metra, ale je to dobrá věc – a je škoda, že to M1 nemají, zatímco srovnatelně staré vlaky metra v jiných městech ano.

Jednak to docela přidává kapacitu na stání, ale taky to umožňuje rozložit lépe cestující po soupravě. I v Praze se leckdy děje, že střed soupravy je plný, zatímco konce poloprázdné.