V anketě zvítězil červený Brejlovec, vyjede v březnu. Další hlasování probíhá
Vítězná podoba lokomotivy Brejlovec 754.074. Pramen: České dráhy
V retronátěru jezdí už zhruba rok i Brejlovec 750.338 společnosti ČD Cargo.
V retronátěru jezdí už zhruba rok i Brejlovec 750.338 společnosti ČD Cargo.
750.338 spíš bohužel stojí v depu, než jezdí. Snad ta jejich 754 dopadne líp. Nátěr je sice hezký, ale na ten to holt nejezdí.
Tohle bude také včetně komunistických hvězdiček?
Dnes proběhla přeprava lokomotivy 754 047 na R 843 Praděd z Olomouce do Lakovny ZEGA v Krnově, kde proběhne přelakování do vítězného laku.
Jen bych v textu upravil větu ,,151.023 jezdí v zeleno-krémovém laku s malým oranžovým reflexním pruhem“. 023 nejezdí s pruhem už tak 4 měsíce 🙂
A ten oranžový pruh byl opravdu reflexní? Mám dojem, že to byla normální barva. Za socialismu teda určitě.
Když retro nátěr, tak původní . Když historický, tak historicky doložitelný a ne pouze historizující.
Takovým pěkným příkladem je T 478.1002 . T478.1002 měla nejprve lak žluto-hnědý a za účelem její účasti na mezinárodním veletrhu v Brně 1965 byla přelakována do laku modro-bílého. To, co je na lokomotivě T 478.1002 v současné době je něco, co má do původní podoby prezentované na strojírenském veletrhu daleko, protože barva zde není bílá, ale šedá. Tedy napsat, že „získala svojí původní podobu z roku 1965 “ je řekl bych mimo. Podobná si sice je, ale původní podoba to není.
Když se podívám na fotky T478.1002 z veletrhu 1965, tak uprostřed skříně je šedá. A to je poznat i na těch 56 let starých fotkách. Odstíny, kterými se lakovala 1002 se řešili hodně dlouho, aby se co nejpřesněji určilo dnešní číselné označení RAL odpovídající původním barvám. Než začnete blít příště podobné sta.ky, bylo by si lepší zjistit fakta.
A jaká fakta si mám zjišťovat? Já na oněch historických fotografiích vidím spíše bílou. Dá se to porovnat s odstínem bílé na kolech a odstínem hvězdy a nápisů a čísel- není tam patrný rozdíl. Na té dnešní je hvězda a kola daleko světlejší než skříň a to je patrné na první pohled. Další věcí je, že pokud by byla tehdy šedá bude to uvedeno v jejím popise. Jenže ono se všude uvádí „modro-bílý“. Dále na historických fotografiích i pluhy a vzduchojemy měla v roce 1965 hodně tmavé a ne takto zářivé. Po veletrhu je zmiňován standardní lak „červeno- bílý. Tady… Číst vice »
Ve vašem prvním příspěvku, kde jste se heroicky pustil do kritiky nátěru T478.1002 se řešil rozdíl bílá verzus šedá. Jestli na fotkách nevíte ten rozdíl, tak skříň v roce 1965 je opravdu šedá. Zajděte k očnímu, pomůže vám to. A madla a podobně, které se během let provozu změnili, jsou pravda, ale těmito praktickými úpravami během provozu trpí většina historických strojů. Měj by jste se uklidnit nebo vám rupne cévka budete tahat nohu 😂
„Než začnete blít příště podobné sta.ky, bylo by si lepší zjistit fakta.“ Odpověděl jsem vám, ale příspěvek čeká na schválení. Ještě přidávám jeden odkaz. Podle všeho na technickém výkresu je 478.1001 (pluh bez 6ti otvorů a madla+ vystouplý střešní reflektor). V článku je rovněž fotografie 478.1002 z veletrhu 1965, kde za povšimnutí stojí mnoho detailů, které na dnešní .1002 jednoduše chybí a nebo přebývají. Takže řešit bílou či šedou je skutečně zbytečné, když se nejedná o naprosto identický stroj. V takovém případě měl tento nátěr zůstat v ˇšuplíku“. Ještě by bylo zajímavé zjistit, že současná 478.1002 má kabinu svařovanou a… Číst vice »
Červená, žlutá, blesk…prostě retro jede
https://www.youtube.com/watch?v=LfmrHTdXgK4
Dobrý nápad., který v podstatě nic nestojí.
Se mi nezdá, že by lakování bylo zadarmo. Většina těch 754 by se bez přelakování obešla. Jestli půjde z najbrtu do retra i 754.075, to už bude opravdu vyhazování peněz oknem. Lepší by bylo ty peníze vrazit do technického stavu vozidel. Hlavně že zaměstnanci ČD všude slyší, jak se musí šetřit.
Jen na doplnění:
ČD Cargo má v retro laku kromě 750.338 i 742.333, 230.091 a v původním „bohumíském“ laku 742.007.
U IDS C je to zase 740.763. A nakonec i za hranicemi v Německu se můžeme setkat s podobnou reklamou dopravce.
Cena nátěru korporátu vs cokoliv jiného je stejná.
Asi je zcela zbytečné zde odpovídat na příspěvky od Brama a spol., kteří mají potřebu zpravidla jen prudit ostatní.
Nakonec lze použít známá věta, ať si koupí svoje vozidlo a to ať si napatlají dle libosti.
Ještě by k tomu měla být fotka pana Debnárika ve fialovém saku a bílých ponožkách.
A ano – každý si může natřít něco podle libosti, ale každý to může okomentovat:
Je to vkus omezených šotoušků, s vyšší dívčí estetiky to nemůže ani koketovat.
Jako že v býv. ČKD pracovali šotouši? že vedení tehdejším dep bylo šotoušské? Já jen, že mistře ani jeden návrh nepochází od šotoušů.
Doporučuji ze sebe nedělat blbce a něco si nastudovat.
„Jako že v býv. ČKD pracovali šotouši?“
Já myslím, že určitě ano. Stejně jako by jste je našel mezi strojvůdci, tramvajáky a jinými profesemi. Někdo chodí do práce jen pro výplatu a někteří mají zaměstnání i jako koníček.
Bla bla bla.
To je dost přesný 👍
Šotouší orgie.🤪🤦♂️
viz výše
Nechápu, proč není anketa uvedena na oficiálních firemních internetových stránkách společnosti ČD, ale je umístěna na soukromém facebooku.
Mohl by mi to někdo z ČD kompetentní pro styk s veřejností vysvětlit? Děkuji
No tu anketu byste musel do stránek doprogramovat, pokud na to už není nějaký jednoduchý nástroj v tom v čem je firemní web napsaný. Ksichtkniha je i tou formou (všimněte si že jen využívají již existující smajlíky) jednodušší. Hodíte tam post vs. specifikace + otravování programátora, testera a správce.
Děkuji za vysvětlení, tyto technické aspekty jsem neuvažoval.
Bral jsem to z pozice, že pro účast v (vcelku bezvýznamné) anketě státní organizace by si měl zájemce zřizovat profil právě na profláklém FB.
ČD si samozřejmě profil na FB nezřídily proto, aby mohly uspořádat anketu – už ho tam mají léta 😉
Zájemcem o hlasování asi nebude myšlen zadavatel. Byť na tom hlasování zájem má. 🙂
Taky bych rád hlasoval, ale zřizovat si kvůli tomu účet na Facebook určitě nebudu.
Moje řeč. Kdyby to byl web, rád zahlasuji. Ale do ksichtoknihy mne nikdo nedonutí. Bohužel, občas jsou některé věci jen tam
Plakat kvůli tomu ale nebudu.
Děkuji vám za dovysvětlení mého, pro některé jedince zřejmě nejednoznačně formulovaného, textu. 🙂
A tu anketu z Xychtbuku snad maji nejak embeddovanou na vlastnim webu? Ve skutecnosti to udelali hloupe, a havni duvod bude ten, ze to dostal na starosti Franta Vopička, pro ktereho internet = Facebook, a ktereho maji ostatni za odbornika, protoze Mana zna jenom Seznam.cz.
Stacilo jednoduse pouzit nastroj k tomu urceny – napr. Google Forms (volne dostupnych jich bude vice) a odkaz hodit na svuj web i socialni site.
Google forms neznám, ale umím si představit že by to mohlo představovat problém pro uživatele, kdyby na ně vyběhlo něco takového. Samozřejmě je (asi ještě) dost nástrojů, před (moment depky) 13 rokama jsem jich sám používal na svém primitivním pubertálním webu několik, ale vyžadovalo to vložení kódu do stránky. To asi ksichtkniha nedovoluje a v případě webu by to zase znamenalo otravovat jak programátora (by by to bylo tak 10 minut), tak hlavně testera, jestli to nerozbíjí stránku jako takovou, což by vložení ankety mohlo. Nevím jaký mají proces, ale ta operace „vložit anketu“ je celkem drahá a navíc asi… Číst vice »
Krásná ukázka Dunning-Krugerova efektu…
Totiž: hlasování na webu je hezký, ale firma z něj nic nemá. Naopak na Facebooku to má celkem kvantifikovatelný přínos. Víc lajků => větší síla profilu – a tím víc se potom zobrazují lidem i ty nudné posty, kdy jim ČD nabízejí zlevněné jízdenky apod.
ale jo proč né…i takovéhle nátěry mívaly brejláci za našich mladých let…
151.023 už oranžový proužek nemá. Ne že by to bylo podstatné, ale když už šotočlánek, tak šotopřesně 😉
Co se stalo, že po době, kdy muselo vše do korporátního nátěru, se najednou dělají ankety o přelakování do dřívějších nátěrů. Před pár lety vyjednat historický nátěr byl nadlidský úkol. A také mě překvapuje, že se bude lakovat 754.047. To asi ČD na tom nejsou peněžně tak špatně.
Marketéři tomu říkají „word of mouth“ nebo také buzz marketing. Tzn. mluví se o tom a dělá to reklamu „zdarma“. A k té 047, tipnul bych si že lak je potřeba a počítá se, že ještě pár let bude jezdit.
A hlavně blesky namalované na skříni brejlovce zvyšují jeho výkon zhruba o třicet procent a řadí ho mezi elitní stroje, které zasluhují pozornost nejen v depu:-):-):-).
A možná by to dokázalo i měsíc v kuse na volnoběh temperovat push-pully bez jakékoliv poruchy. Motor zkrátka s bleskem získává úplně nové vlastnosti.
Blafání na volnoběhu motoru moc nesvědčí a u nových dieselů je přímo škodlivé, protože neběží regenerace filtru apod.
Radio Jerevan upřesňuje předchozí Bramovo tvrzení: ano, skutečně existuje něco, co zvyšuje výkon o třetinu. Ale není to blesk, ale uzamykatelný přepínač, a není to na Brejlovci, ale na Kyklopovi (kterej úspěšně budí pozornost i bez blesků).
O této záležitosti Bram ví a dodává, že uzamykatelný přepínač na kyklopovi lze odemknout jen pro zvýšení výkonu motoru pro účely zkušebních jízd. To proto, aby nějaký nezodpovědný strojvedoucí zbytečně netrápil motor kyklopa při občasné jízdě s vlakem po síti Správy železnic, což je pro kyklopa jen a jen dobře:-).
Však ano. Stačí oprášit vzpomínky. Tento nátěr něčím připomíná Supermana, ale myslím si, že k takovému Flash Gordonovi odkazuje daleko lépe.
https://comicscoasttocoast.com/wp-content/uploads/2011/08/Flash-Gordon-flash-gordon-23444671-1024-768.jpg
Chápu. Skoro úplně zadarmo to uvede do povědomí firmu, o které 99,9 % lidí v životě neslyšelo.
Reklama nefunguje tak že o firmě jednou uslyšíte a tím je splněno.
Změnilo se vedení ČD a více slyší na různé prosby od lidí z provozu i fanoušků. Myslím, že i samotný generální p. Bednárik na tom má velkou zásluhu, neboť se mu tento nápad velmi líbil a již před časem tomu dal veřejnou podporu. No a teď když by se ty stroje stejně lakovaly, tak přišel čas to uvést ve skutečnost. 🙂
Jestli to není tím, že někdo ve Zvolenu viděl 750 199-2, která tam s ČD 754 absolvovala MH.. docela tam mezi lidmi z ČD vzbudila poprask, a nejednou budeme lakovat mašinky do laků z 90tek jako VDA? Markeťáci se s touhle myšlenkou ani moc nenadřeli..
A to je zajímavý, že 199 se dělal lak před dvěma měsíci a 754.067 byla v retrolaku spatřena již zhruba před rokem…
Vyjednat retrolak na 754 067 byla jiná situace. Strojvedoucího, který na ní jezdí, to stálo měsíce úsilí. Kdyby to on nedělal, tak je 067 v Najbrtu. Teď najednou jde na mašiny udělat neNajbrt o dost snadněji.
Možná jen přišli na to, že na historické stroje patří historické nátěry 😁
Tak jako u modelářů, nový lak bude nutno ještě v lakovně napatinovat.
Za tímto účelem byla na ONJ už vybudována patinovna, zatím maskovaná pod názvem myčka.