V Anglii vyjíždějí nové elektrické jednotky od Alstomu, testovaly se v Česku

Nová jednotka Class 730. Foto: West Middlands RailwayNová jednotka Class 730. Foto: West Middlands Railway

Postupně kolem Birminghamu vyjede 48 jednotek.

23 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
mlokXCM

Na vlacích v Anglii se mi líbí, že jsou velmi prostorné. To při průchodu City Elefantem člověk musí neustále otevírat nějaké dveře.

Průvodce původní Aleš

To jste tady v menšině. Většinou se tu kritizuje, když není dveřmi oddělený představek od prostoru pro cestující. Pokud venku není krásně a 20-25 stupňů, tak to může být dost nepříjemné. Ale v Anglii jsou na to asi zvyklí…

Jiří Kocurek

Protože dveřma do vozidla vždycky táhlo. Kolikrát šel průvan i rámem okna a do Béčka kapky vody.
Umět udělat tešné dveře, kterýma netáhne, dosedají přesně…

Průvodce původní Aleš

Ty dveře se taky někdy otevírají, v tom bude větší problém, než popisujete.

Jiří Kocurek

V MHD to vůbec nevadí a někdy ty vlaky zastavují už tak často, jako by to fakt MHD byla.

Kamui

Proč se v kontinentální Evropě nepoužívají podobné jednotky s přechodovými měchy na čelech? Vypadá to sice ohavně, ale je to funkční.

Průvodce původní Aleš

Asi je věc názoru, zda je natolik potřeba průchod mezi spřaženými jednotkami, resp. jestli to stojí za diskomfort na stanovišti.
To je první, co mě laicky napadlo.

MRC

Tak u nás lze něco podobného vidět na 854 (sic jen jedna strana) či 842/843. A nevšiml jsem si, že by po tom u nás někdo nějak extra toužil dál..

Twix

Protože to má spoustu nevýhod a diskutabilní přínosy. Procházet vlakem nikdo moc nechce, v dálkové dopravě se díky dnešním informačním systémům zpravidla podaří cestujícímu nastoupit na první pokus do správné jednotky a v regionální je to obvykle fuk. Vzpomínám na nizozemské ICN „průchozí hlava“, kde byly při modernizaci průchody zaslepeny, protože s tím byly jen problémy a stejně tím skoro nikdo nechodil. Tenhle vlak vypadá, jako by někde nabral šatní skříň.

El Barto

U brněnských krokodýlů se při rekonstrukci ten přechod na straně u strojovny úplně zrušil, u těch olomouckých se alespoň zalepoval PUR pěnou, aby netáhlo dovnitř.

Xaver

A využíval se vůbec někdy ten přechod? Mám dojem, že se to v praxi nikdy nevyužilo.

Kubrt

Nevím jak u 850/851, ale v Praze u hyder se přechody někdy propojovaly, u rychlíků.

El Barto

Nevím jestli se to využívalo pro propojení mezi motorákem a vozem, ale především v závěru provozu vozů Bmx byla v Brně běžná praxe držet dvojice těchto vozů propojené dlouhodobě i těmi přechody. A to také z důvodu omezení manipulace s přechodovými měchy – co šlo rozpojit už mohl být problém znovu spojit.

Takto byly většinou drženy jedna až dvě dvojice vozů, výjimečně tři po vytěžení dílů přechodového měchu z motoráku 851.021.

jal

Jo, když je to v UK, je to následováníhodné, udělat ti škodovka, bude oheň na střeše.

Kubrt

Nejde o to, zda takto ty vlaky vyrobí Alstom nebo Škoda, ale o požadavek zákazníka. Tyhle jednotky se dělají jak s průchozími čely, tak „normálními“.

Xaver

Možná proto, že to vypadá ohavně a přitom u spřažené jednotky dle mě zbytečné.

Alibaba

https://da.wikipedia.org/wiki/IC3
Tohle jsou funkční měchy. Tady se po spojení jednotek přestupovalo za jízdy, aby se pak následně jednotky rozpojily.

A je to taky z Evropy.

Jan T.

Ty přechodový měchy na čele jsou super ošklivý. A ten výhled od strojvedoucího musí být taky mizerný.

Jiří Kocurek

Na parní lokomotivě to bylo daleko horší.

Xaver

To je pravda, klidně by ten měch mohli udělat 10 metrový 😉

Karel

Jenže tam byli na koukání na trať dva, každý na jedné straně

Průvodce původní Aleš

Asi mají v Británii menší oblouky než v Japonsku, jinak si tu masivnost toho měchu nedokáži zdůvodnit.

Jiří Kocurek

Spíš bych se díval na výhybky. Stačí jedna „blbá“, se kterou nejde za rozumné peníze nic udělat, a už je z toho chobot.