Úzkokolejky jsou unikátním dědictvím, které je třeba zachovat, říká budoucí majitel Moťka

Krátký letní provoz na jindřichohradeckých úzkokolejkách (srpen 2024). Autor: Zdopravy.cz/Jan ŠindelářKrátký letní provoz na jindřichohradeckých úzkokolejkách (srpen 2024). Autor: Zdopravy.cz/Jan Šindelář

Majetek se musí udržet kompletní, což byl ostatně i důvod, proč jsem do toho vstupoval, říká podnikatel.

64 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Milan

takových budiž k ničemu je v ČR hodně…. železniční doprava rozhodně levná není… a údržba lokálek taky ne.

Nemel

A kolik milionů máte na účtu Vy?

Tomáš Záruba

Držím palce, aby se rychle dohodl s kraji na co nejrozsáhlejší dopravní obslužnosti, a sehnal pro ni nějaká přijatelná vozidla. Kromě samotného zprovoznění tratě je to dlouhodobě to nejdůležitější.

Svojšín

Tzv. ZDO směrem do Nové Bystřice by byl úlet a tím myslím celou trasu.

Tomáš Záruba

První asi třetina OK. Na sever (skoro) celá trať, pokud jako srovnání použijeme jiné běžně provozované tratě.

Svojšín

To by záleželo, s čím to srovnáme.
Vzhledem k vedení bus , umístění zastávek a množství cestujících v čase to vychází na vedení nula vlaků jiných, než. tzv. turistických.

Svojšín

Výše platí pro trať do NB

Tomáš Záruba

V čem se liší situace Blazejova a třeba Nové Včelnice? Paradoxně spíš do toho prvního má vlak proti busu větší šanci…

Svojšín

Netrvam na každodenním ježdění směr Kamenice, ale rozhodně spíš tam, než směrem k NB.
Tam by to využil alespoň někdo .
Sice málo z mého pohledu na věc, ale pořád násobně více lidí.

Tomáš Záruba

Protože…?

M1M2

Jaký přepravní potenciál může mít takový Blažejov? Aby se jeho obsluha vyplatila vlakem. A za Blažejovem je krásná krajina, ale je to čistá turistická záležitost.

Tomáš Záruba

Srovnejme třeba s tratí do Humpolce, Blatenské lokálky,… Proč zrovna tady by měla být jiná měřítka? Kvůli atypičnosti rozchodu? 🙂

Svojšín

Protože na konci trati je Humpolec, tedy žádný zázrak,ale přece jen velký rozdíl. Tady je NB, kam vlakem z místních nebude jezdit nikdy nikdo a po cestě je nula zastávek, kam by jelo alespoň trochu zajímavý počet lidí.
Nehledě na zbytečný souběh s busem, který tam zůstane v rámci více linek.

760 mm

Ve vyjádření nabyvatele majetku JHMD nevidím nic příliš nasvědčujícího tomu, že by snad chtěl investovat do vozidel, která nyní součástí majetku nejsou. Ale třeba „trojdohoda“ mezi ČHŽ, JHMD a „Osoblažkou“ o přechodném využití upravených aktuálně na ČHŽ nepotřebných vozidel na úzkorozchodkách v ČR by přínosem být mohla – jen si neumím představit, je-li něco takového vůbec „legislativně“ možné a jak náročné by to bylo, aby vůbec stálo za snahu se do takové akce zkusit pustit.

M 474 003

Tohle nedopadne dobře, kdyby to byla záchrana nějakých starých aut, tak možná. Ale vlaky, koho to zajímá, možná několik úchylů…

Tuzemák

Jéé, hlavně to už někomu tedy prodejte, ať už je po téthle komedii. Snad už JHMD mají tedy konečně definitivního vlastníka, ať se to někam pohne. Tohle fakt nekonečná komedie na pokračování.

Stráťa

To nebude konec. Bude to pauza na dvacet let.

Franta

Přeji novému panu majiteli v hospodaření alespoň černou nulu a ať dokáže zachovat to, co naši předci vybudovali, aby to mohli užívat i další generace.

rypáček

Celkem zajímavá sonda do hlavy zdejších šotoušů, když pan Fikáček vyhrál, tak se tu předháněla celá plejáda lidí v pění ód na něj a jak je to super, že to má srdcař a ne byznysmen. Teď to má pan Moťka a obratem je Fikáček průšvih bez peněz a byznysmen je jediná záchrana, protože má prachy (sice sám víceméně řek, že je v tom nebude topit, ale co už). Osobně nejsem vyhraněn ani na jednu stranu, ani jedna není úplně dobrá, ale fascinuje mě pružnost jakou lidi přebíhají z jedné strany na druhou a kopou do té proti. Hned jsem si… Číst vice »

Ferda

Jste si jist, že oba Vámi popsané pohledy na věc psali ti samí lidé?

M 474 003

Co je na tom divného, jsme v České Republice.

Honzík

Konečně někdo, komu se dá věřit alespoň to, že ví, co dělá. Také díky historii zachráněných firem v minulosti.

Škoda těch tří měsíců, které jsme ztratili s panem Fikáčkem

Jirka

To ano, je to hlavně letní turistická atrakce. Ve své rychlosti je to konkurence neschopné.

M 474 003

Vždy, když se zdá, že se věci začínají dařit, bylo něco přehlédnuto.

hobbysta

Což ovšem může klidně nastat i v tomto případě. Opatrnosti není nikdy dost: dokud nebude zjevný skutečný pokrok i přímo „v terénu“, je předčasné dělat jakékoli závěry. Jisté je zatím jen jedno: nový majitel má aspoň takový kapitál, aby v případě zájmu o záchranu JHMD, jaký naznačuje, nemusel už od samého počátku chodit žebrat dům od domu o přispění. Na druhou stranu se obávám, že si zatím ještě není dostatečně vědom úplně všech problémů (včetně finančních), které se záchranou a veřejným provozováním JHMD budou souviset, a i když určitě rozumí byznysu, bude hodně záležet i na tom, od koho a… Číst vice »

Beny

No, pokud se p. Moťkovi podaří hattrick záchraněných „srdcařských“ firem, klobouk dolů. Věřím mu! „Broumov bez Veby – Broumov v p…li“

Snad se z nestrhne nějaký trapný boj mezi Gepardovcema a Moťkovcema a oba subjekty budou spolupracovat na brzkém obnovení provozu.

Šejdr

JHMD budou podstatně tvrdší oříšek než Veba. Ta se dostala do problémů a konkursu kvůli poklesu objednávek a z toho plynoucí neschopnosti splácet úvěry, z nichž část byla na investice vůbec nesouvisející s výrobou (hotel, kongresové centrum, krytý bazén…). Ale pořád to byla plně funkční firma, se stovkami zaměstnanců, relativním dostatkem zakázek a kvalitním technickým vybavením. Pan Moťka dodal do Veby chybějící kapitál, firma v rámci restrukturalizace prodala nepotřebný majetek, některé zastavené nemovitosti předala věřitelům a pronajala si je od nich, ale výroba jela celou dobu dál. Oproti tomu jsou JHMD v zoufalém technickém stavu, provoz (kromě dílny) stojí a… Číst vice »

Beny

Veba je ale také o dost větší firma. Zaměstnává asi 700 lidí.

Beny

Veba je ale zase o řád větší firma.

J.Š.Hájek

P.S. kdyby šéfové Veby nechtěli za každou cenu ušetřit na svých afrických prodejcích kteří jim zajišťovali zákazníky, tak nemuseli mít takové problémy…

Jinak pan Moťka bude muset intenzivně „leštit kliky“ na kraji Vysočina a Jihočeském kraji. Ale účel světí prostředky… A do toho ještě mohou zcela zásadně zasahovat volby…

Beny

Souhlas se vším!

Ares

Ja si furt říkám, to je nějaké zlaté vejce? Že se o to tak perou?

Daniel

Perou? Kde? Jak?

hobbysta

Zatím to spíš vypadalo jako boj o to, kdo se zachrání a komu nakonec zbude ten pověstný „Černý Petr“ …

M1M2

Rozumný a logicky přístup, tak nechť to dobře dopadne. Přeji úspěch panu Motkovi.

Průvodce původní Aleš

Pravý mecenáš. Všechna čest a ať se dílo podaří!

Zdeněk Štěpánek

Asi jsem v menšině, ale myslím si, že Fikáček by byl lepší. Právě pro ten neziskovej drajv.

Protože prodělečnej byznis nelze řídit jako firmu…

vitapb

Je to sice srdcař, to ale stačí jen do tý doby, dokud na to jsou prachy. Bohužel ty (ne)došly ještě než to koupil..

Petr S.

Fikáček „smrdí korunou“ (s prominutím), což u Moťky nehrozí.

M1M2

Vždyť neměl vlastní zdroje ani na koupi majetku samotného. Z čeho by financoval uvedení do provozu přitom jak je veškerý majetek dlouhodobě pod financovany. Ano patrilo by to srdcari, ale love jsou potřeba. Z prodelecneho majetku musíte udělat majetek alespoň provozem na nule, když to bude neziskovka. A Fikacek měl firmu.

Jozo_cz

Mohl byste mi objasnit, jak se má správně řídit prodělečný byznys? A veřejné finance z toho protentokrát vynechejte. Děkuji.

Kolvrat

Vždyť pan Fikáček prodělal 5 mil. Kč tímto úkonem. To bohužel svědčí o jeho přístupu. Tvrdý byznys nelze srdcem nahradit. Třeba se oba pánové spojí a budou to rozvíjet spolu, třeba jako správce, ředitel jedné divize jhmd. Určitě by bylo výhodné zapojit i jej.

Franta Palkoska

Uff, tak snad to dobře dopadne 🙂

tomas.vachalec

A stejně už nikdo neřeší kdo to vlastně nezaplatil včas. Město to asi nebylo, takže to nebude úplně fér…..

Kryštof

Snad Jan Šindelář to zjistí a bude o tom další článek

Karel M

Jsem rád, že to převzal někdo, kdo to zachrání. Být to v 90.letech, tak to byli tehdy často takoví „podnikatelé“, kteří akorát vše rozprodali a namastili kapsy.

Optim

Ja to chápu jako správný výsledek. Úzkokolejka nepatří do rukou nadšeným šotoušům typu Kysela nebo Fikáček. Tady chápu ze nedošlo k dodržení termínu ale navíc se projevilo riziko bonity nového potenciálního majitele a signály o tom ze by to nemuselo dopadnout finančně dobře. Oběma výše jmenovaným pánům neupírám nadšení ale úzkokolejka potřebuje investice = tuny peněz a to nadšením nenahradíte. Je smutné kam to dotáhl pohádkář a slobotechna BČ za jeho vedení. JHMD mě je líto, byla to profesní etapa i mého života a je mi to líto.

rypáček

Njn, ale byznysovým přístupem – „nesmí to prodělávat“ je také neseženu. Těžko říct, kdo z pánů by byl lepší, šanci dostane jeden, tak uvidíme.

hobbysta

Ale uvědomujete si, co ten výraz „provozně prodělávat“ bude znamenat v praxi? Že to bude především obtížné hledání výše jízdného, aby je byli zákazníci ještě ochotni platit, ale provoz přesto nebyl prodělečný? Čeští zákazníci pořád ještě nejsou tak movití, aby jejich zájem kvůli vysokému jízdnému rychle neochladl, a chtít založit takový byznys především na blízkosti Rakouska také nebude fungovat do nekonečna. A totéž bude platit i pro provoz těch ubytoven, které díky modelu Honzy Šatavy vznikly v minulosti.

hobbysta

Nerozporuji, že „objednávka nějaké veřejné ruky“ je velmi důležitá (a úplně bez ní by to asi vůbec nešlo), ale sama o sobě nemůže stačit a zájem veřejnosti o svezení (a tedy i tržby z jízdného) je podstatným faktorem pro to, aby ta „objednávka nějaké veřejné ruky“ neskončila třeba už po roce či dvou: kraje nemají pokladny bezedné a právě Moťka přece prohlásil, že prodělek z provozu nebere – a náklady na provoz netvoří jen platby za PHM a personál, ale i náklady na údržbu vozidel a na zajištění řádné provozuschopnosti tratí, přičemž hlavně ty poslední se příliš neliší podle toho,… Číst vice »

M19

Proč tedy stačí u normálně rozchodné železnice? Sám vlastně dokládate, že nemůže nesmyslně nastřelit jízdné. Zachránil dva podniky, kdy ostatní lámal ly hůl. Ne železnice není nic extra, protože si to šotouši myslí.

Oldřich Sládek

Byla to tedy ale fuška…. 😉😂😂

Oldřich Sládek

Vtip. Samozřejmě. Panu Moťkovi přeju úspěch!

Tomáš Záruba

Prostě jste podplatil toho tajemného partnera, aby Fikáčka sabotoval, to už vám nikdo neodpáře prostě. 😀

Nemel

Zdravý rozum zvítězil, dráha je v nejlepších možných rukách! Moc panu Moťkovi fandím a nemůžu se dočkat, až místní kyseláči za pár let budou valit voči, jak úspěšně JHMD fungují!

👏👏👏

Pan Gogo

Nebo přijdou pumpičky jaká tam mohla bejt prímová cyklostezka.

Davidoff

Cyklostezky neprosazují až tak pumičkáři, jako čerpači nejrůznějších dotací z EU.

bakiy

Jako cyklista, kterej rád projíždí zrušený tratě přestavěný na cyklostezky, jsem upřímně rád, že z toho cyklostezka nebude. Rád bych si ale část projel na šlapací drezíně a samozřejmě vlakem.
Jako jsem přál mnoho úspěchů panu Fikáčkovi, přeju je i panu Moťkovi. A určitě se přijedu svézt!

Michal

Jako cyklista rád projíždím cyklostezky vedoucí paralelně nebo v blízkém souběhu s tratí, jako např. Ostrava – Ostravice / Ostrava – Krnov / Hranice nM – Vsetín – Velké Karlovice/Bylnice apod. Už několikrát mě postihla závada vyžadující návrat vlakem a je skvělé, když to lze.

M19

Čekám, kdy se objeví první zpochybňovači. Sice na základě dojmologie, ale s o to větším přesvědčením. 😉

dispečer

..to já také.. to je právě ,,kouzlo,, tohoto fóra – vždy se najdou ti, co nejlépe vědí, jak na to …

bakiy

Já vím, jak na to. Jen nevím, jak na to… 😉