Úzkokolejky jsou unikátním dědictvím, které je třeba zachovat, říká budoucí majitel Moťka
Krátký letní provoz na jindřichohradeckých úzkokolejkách (srpen 2024). Autor: Zdopravy.cz/Jan Šindelář

Majetek se musí udržet kompletní, což byl ostatně i důvod, proč jsem do toho vstupoval, říká podnikatel.
takových budiž k ničemu je v ČR hodně…. železniční doprava rozhodně levná není… a údržba lokálek taky ne.
A kolik milionů máte na účtu Vy?
Držím palce, aby se rychle dohodl s kraji na co nejrozsáhlejší dopravní obslužnosti, a sehnal pro ni nějaká přijatelná vozidla. Kromě samotného zprovoznění tratě je to dlouhodobě to nejdůležitější.
Tzv. ZDO směrem do Nové Bystřice by byl úlet a tím myslím celou trasu.
První asi třetina OK. Na sever (skoro) celá trať, pokud jako srovnání použijeme jiné běžně provozované tratě.
To by záleželo, s čím to srovnáme.
Vzhledem k vedení bus , umístění zastávek a množství cestujících v čase to vychází na vedení nula vlaků jiných, než. tzv. turistických.
Výše platí pro trať do NB
V čem se liší situace Blazejova a třeba Nové Včelnice? Paradoxně spíš do toho prvního má vlak proti busu větší šanci…
Netrvam na každodenním ježdění směr Kamenice, ale rozhodně spíš tam, než směrem k NB.
Tam by to využil alespoň někdo .
Sice málo z mého pohledu na věc, ale pořád násobně více lidí.
Protože…?
Jaký přepravní potenciál může mít takový Blažejov? Aby se jeho obsluha vyplatila vlakem. A za Blažejovem je krásná krajina, ale je to čistá turistická záležitost.
Srovnejme třeba s tratí do Humpolce, Blatenské lokálky,… Proč zrovna tady by měla být jiná měřítka? Kvůli atypičnosti rozchodu? 🙂
Protože na konci trati je Humpolec, tedy žádný zázrak,ale přece jen velký rozdíl. Tady je NB, kam vlakem z místních nebude jezdit nikdy nikdo a po cestě je nula zastávek, kam by jelo alespoň trochu zajímavý počet lidí.
Nehledě na zbytečný souběh s busem, který tam zůstane v rámci více linek.
Ve vyjádření nabyvatele majetku JHMD nevidím nic příliš nasvědčujícího tomu, že by snad chtěl investovat do vozidel, která nyní součástí majetku nejsou. Ale třeba „trojdohoda“ mezi ČHŽ, JHMD a „Osoblažkou“ o přechodném využití upravených aktuálně na ČHŽ nepotřebných vozidel na úzkorozchodkách v ČR by přínosem být mohla – jen si neumím představit, je-li něco takového vůbec „legislativně“ možné a jak náročné by to bylo, aby vůbec stálo za snahu se do takové akce zkusit pustit.
Tohle nedopadne dobře, kdyby to byla záchrana nějakých starých aut, tak možná. Ale vlaky, koho to zajímá, možná několik úchylů…
Jéé, hlavně to už někomu tedy prodejte, ať už je po téthle komedii. Snad už JHMD mají tedy konečně definitivního vlastníka, ať se to někam pohne. Tohle fakt nekonečná komedie na pokračování.
To nebude konec. Bude to pauza na dvacet let.
Přeji novému panu majiteli v hospodaření alespoň černou nulu a ať dokáže zachovat to, co naši předci vybudovali, aby to mohli užívat i další generace.
Celkem zajímavá sonda do hlavy zdejších šotoušů, když pan Fikáček vyhrál, tak se tu předháněla celá plejáda lidí v pění ód na něj a jak je to super, že to má srdcař a ne byznysmen. Teď to má pan Moťka a obratem je Fikáček průšvih bez peněz a byznysmen je jediná záchrana, protože má prachy (sice sám víceméně řek, že je v tom nebude topit, ale co už). Osobně nejsem vyhraněn ani na jednu stranu, ani jedna není úplně dobrá, ale fascinuje mě pružnost jakou lidi přebíhají z jedné strany na druhou a kopou do té proti. Hned jsem si… Číst vice »
Jste si jist, že oba Vámi popsané pohledy na věc psali ti samí lidé?
Co je na tom divného, jsme v České Republice.
Konečně někdo, komu se dá věřit alespoň to, že ví, co dělá. Také díky historii zachráněných firem v minulosti.
Škoda těch tří měsíců, které jsme ztratili s panem Fikáčkem
To ano, je to hlavně letní turistická atrakce. Ve své rychlosti je to konkurence neschopné.
Vždy, když se zdá, že se věci začínají dařit, bylo něco přehlédnuto.
Což ovšem může klidně nastat i v tomto případě. Opatrnosti není nikdy dost: dokud nebude zjevný skutečný pokrok i přímo „v terénu“, je předčasné dělat jakékoli závěry. Jisté je zatím jen jedno: nový majitel má aspoň takový kapitál, aby v případě zájmu o záchranu JHMD, jaký naznačuje, nemusel už od samého počátku chodit žebrat dům od domu o přispění. Na druhou stranu se obávám, že si zatím ještě není dostatečně vědom úplně všech problémů (včetně finančních), které se záchranou a veřejným provozováním JHMD budou souviset, a i když určitě rozumí byznysu, bude hodně záležet i na tom, od koho a… Číst vice »
No, pokud se p. Moťkovi podaří hattrick záchraněných „srdcařských“ firem, klobouk dolů. Věřím mu! „Broumov bez Veby – Broumov v p…li“
Snad se z nestrhne nějaký trapný boj mezi Gepardovcema a Moťkovcema a oba subjekty budou spolupracovat na brzkém obnovení provozu.
JHMD budou podstatně tvrdší oříšek než Veba. Ta se dostala do problémů a konkursu kvůli poklesu objednávek a z toho plynoucí neschopnosti splácet úvěry, z nichž část byla na investice vůbec nesouvisející s výrobou (hotel, kongresové centrum, krytý bazén…). Ale pořád to byla plně funkční firma, se stovkami zaměstnanců, relativním dostatkem zakázek a kvalitním technickým vybavením. Pan Moťka dodal do Veby chybějící kapitál, firma v rámci restrukturalizace prodala nepotřebný majetek, některé zastavené nemovitosti předala věřitelům a pronajala si je od nich, ale výroba jela celou dobu dál. Oproti tomu jsou JHMD v zoufalém technickém stavu, provoz (kromě dílny) stojí a… Číst vice »
Veba je ale také o dost větší firma. Zaměstnává asi 700 lidí.
Veba je ale zase o řád větší firma.
P.S. kdyby šéfové Veby nechtěli za každou cenu ušetřit na svých afrických prodejcích kteří jim zajišťovali zákazníky, tak nemuseli mít takové problémy…
Jinak pan Moťka bude muset intenzivně „leštit kliky“ na kraji Vysočina a Jihočeském kraji. Ale účel světí prostředky… A do toho ještě mohou zcela zásadně zasahovat volby…
Souhlas se vším!
Ja si furt říkám, to je nějaké zlaté vejce? Že se o to tak perou?
Perou? Kde? Jak?
Zatím to spíš vypadalo jako boj o to, kdo se zachrání a komu nakonec zbude ten pověstný „Černý Petr“ …
Rozumný a logicky přístup, tak nechť to dobře dopadne. Přeji úspěch panu Motkovi.
Pravý mecenáš. Všechna čest a ať se dílo podaří!
Asi jsem v menšině, ale myslím si, že Fikáček by byl lepší. Právě pro ten neziskovej drajv.
Protože prodělečnej byznis nelze řídit jako firmu…
Je to sice srdcař, to ale stačí jen do tý doby, dokud na to jsou prachy. Bohužel ty (ne)došly ještě než to koupil..
Fikáček „smrdí korunou“ (s prominutím), což u Moťky nehrozí.
Vždyť neměl vlastní zdroje ani na koupi majetku samotného. Z čeho by financoval uvedení do provozu přitom jak je veškerý majetek dlouhodobě pod financovany. Ano patrilo by to srdcari, ale love jsou potřeba. Z prodelecneho majetku musíte udělat majetek alespoň provozem na nule, když to bude neziskovka. A Fikacek měl firmu.
Mohl byste mi objasnit, jak se má správně řídit prodělečný byznys? A veřejné finance z toho protentokrát vynechejte. Děkuji.
Vždyť pan Fikáček prodělal 5 mil. Kč tímto úkonem. To bohužel svědčí o jeho přístupu. Tvrdý byznys nelze srdcem nahradit. Třeba se oba pánové spojí a budou to rozvíjet spolu, třeba jako správce, ředitel jedné divize jhmd. Určitě by bylo výhodné zapojit i jej.
Uff, tak snad to dobře dopadne 🙂
A stejně už nikdo neřeší kdo to vlastně nezaplatil včas. Město to asi nebylo, takže to nebude úplně fér…..
Snad Jan Šindelář to zjistí a bude o tom další článek
Jsem rád, že to převzal někdo, kdo to zachrání. Být to v 90.letech, tak to byli tehdy často takoví „podnikatelé“, kteří akorát vše rozprodali a namastili kapsy.
Ja to chápu jako správný výsledek. Úzkokolejka nepatří do rukou nadšeným šotoušům typu Kysela nebo Fikáček. Tady chápu ze nedošlo k dodržení termínu ale navíc se projevilo riziko bonity nového potenciálního majitele a signály o tom ze by to nemuselo dopadnout finančně dobře. Oběma výše jmenovaným pánům neupírám nadšení ale úzkokolejka potřebuje investice = tuny peněz a to nadšením nenahradíte. Je smutné kam to dotáhl pohádkář a slobotechna BČ za jeho vedení. JHMD mě je líto, byla to profesní etapa i mého života a je mi to líto.
Njn, ale byznysovým přístupem – „nesmí to prodělávat“ je také neseženu. Těžko říct, kdo z pánů by byl lepší, šanci dostane jeden, tak uvidíme.
On říká „provozně prodělávat“, což je logické. Ta počáteční investice a náklady na opravy se nikdy vrátit nemohou.
Ale uvědomujete si, co ten výraz „provozně prodělávat“ bude znamenat v praxi? Že to bude především obtížné hledání výše jízdného, aby je byli zákazníci ještě ochotni platit, ale provoz přesto nebyl prodělečný? Čeští zákazníci pořád ještě nejsou tak movití, aby jejich zájem kvůli vysokému jízdnému rychle neochladl, a chtít založit takový byznys především na blízkosti Rakouska také nebude fungovat do nekonečna. A totéž bude platit i pro provoz těch ubytoven, které díky modelu Honzy Šatavy vznikly v minulosti.
Tržby nejsou jen jízdné, ale hlavně objednávka nějaké veřejné ruky …
Nerozporuji, že „objednávka nějaké veřejné ruky“ je velmi důležitá (a úplně bez ní by to asi vůbec nešlo), ale sama o sobě nemůže stačit a zájem veřejnosti o svezení (a tedy i tržby z jízdného) je podstatným faktorem pro to, aby ta „objednávka nějaké veřejné ruky“ neskončila třeba už po roce či dvou: kraje nemají pokladny bezedné a právě Moťka přece prohlásil, že prodělek z provozu nebere – a náklady na provoz netvoří jen platby za PHM a personál, ale i náklady na údržbu vozidel a na zajištění řádné provozuschopnosti tratí, přičemž hlavně ty poslední se příliš neliší podle toho,… Číst vice »
Proč tedy stačí u normálně rozchodné železnice? Sám vlastně dokládate, že nemůže nesmyslně nastřelit jízdné. Zachránil dva podniky, kdy ostatní lámal ly hůl. Ne železnice není nic extra, protože si to šotouši myslí.
Byla to tedy ale fuška…. 😉😂😂
Vtip. Samozřejmě. Panu Moťkovi přeju úspěch!
Prostě jste podplatil toho tajemného partnera, aby Fikáčka sabotoval, to už vám nikdo neodpáře prostě. 😀
Zdravý rozum zvítězil, dráha je v nejlepších možných rukách! Moc panu Moťkovi fandím a nemůžu se dočkat, až místní kyseláči za pár let budou valit voči, jak úspěšně JHMD fungují!
👏👏👏
Nebo přijdou pumpičky jaká tam mohla bejt prímová cyklostezka.
Cyklostezky neprosazují až tak pumičkáři, jako čerpači nejrůznějších dotací z EU.
Jako cyklista, kterej rád projíždí zrušený tratě přestavěný na cyklostezky, jsem upřímně rád, že z toho cyklostezka nebude. Rád bych si ale část projel na šlapací drezíně a samozřejmě vlakem.
Jako jsem přál mnoho úspěchů panu Fikáčkovi, přeju je i panu Moťkovi. A určitě se přijedu svézt!
Jako cyklista rád projíždím cyklostezky vedoucí paralelně nebo v blízkém souběhu s tratí, jako např. Ostrava – Ostravice / Ostrava – Krnov / Hranice nM – Vsetín – Velké Karlovice/Bylnice apod. Už několikrát mě postihla závada vyžadující návrat vlakem a je skvělé, když to lze.
Čekám, kdy se objeví první zpochybňovači. Sice na základě dojmologie, ale s o to větším přesvědčením. 😉
..to já také.. to je právě ,,kouzlo,, tohoto fóra – vždy se najdou ti, co nejlépe vědí, jak na to …
Já vím, jak na to. Jen nevím, jak na to… 😉