Uzavřený most z Lanžhota na Slovensko po D2 jen tak bezplatně neobjedete. Otázka měsíců, tvrdí Slováci
Most na silnici II/425 Lanžhot – Brodské. Zdroj: SÚS JMK

Pro českou stranu je povolení bezplatného průjezdu otázkou několika dnů.
SK si uvědomuje,že to je hlavní cesta přes z ČR do jejich země a tak to prostě nejde vyjmout ze zpoplatnění. Toto celé 😏
jaký stavební úpravy? to myslí pár značek a případné vypnutí systému kamer na vymáhání pokut (pokud ho tam mají?)
Jen pro připomenutí… když se uzavřel most v Seredi, tam to trvalo 2 měsíce od začátku uzavírky, než slovenské ministerstvo dopravy umožnilo vyjmutí ze zpoplatnění silnice R1 okolo města jakožto objízdné trasy.
https://www.seredskymost.sk/aktualne-informacie/12-po-dialnici-pri-seredi-sa-bude-jazdit.php
To je typické. Auta to sice mohou bez problémů objet po dálnici, ale politici se hned snaží, aby při tom neutrpěla nějaký diskomfort. Pěší mohou tak maximálně přelézt plot (a doufat, že most s nimi nespadne), protože na dálnici nesmí a jejich problémy nikoho nezajímají. Osobáky zrušíme, most necháme spadnout … naučte se plavat, holoto!
Úseky dálnic mezi posledním exitem v 1. zemi a prvním exitem v 2. zemi by obecně měly být bez poplatku v celé EU, případů, kdy řidič s platnou dálniční známkou pro 1. stát nemůže koncový úsek ve svém státě využít, protože nemá známku na těch pár km v 2. státě, je mraky. Ale jelikož jde o výnosný zdroj pokut pro všechny státy EU, nedočkáme se.
No. A taky benzin by mohl bejt zadarmo, protože bez něj nemůžu využít auto, který jsem si koupil.
A taky všechny úseky, kde můžete na dálnici najet z jiné silnice, která je první v zemi, žejo… O elektronické zámkce a nákupu přes internet jste už slyšel?
Jediné řešení je mostní provizorium.
V rámci společného cvičení armád NATO…
Tento nápad Ficovi rozmluvil russký velvyslanec, když omylem zabloudil do budovy vlády…
…nemluve o potenciálnom výpadku na diaľničných poplatkoch…
A zase je všechno jinak… a měli by vás o tom informovat…!!! Nedávno jsem jel na inzerát z Hodonína do Podivína… Cestu znám hlavně z kolejí za 40 let práce i u nákladních vlaků… A tak jsem jel s autem bez navigace a u Břeclavi mě tabule vytáhla směr Podivín na dálnici… ….po čase mě odbočka na Podivín konečně vyvedla z dálnice… ale bez dálniční známky…!!! … Informoval jsem se jestli dostanu pokutu… Lidé řekli že když si zakoupim známku ještě ten den tak nedostanu… .. Zastavil jsem se na benzínce v Hodoníně abych zakoupil známku ale naštěstí tam byla… Číst vice »
Tak kromě známky si běžte koupit i brejle, protože rozdíl mezi zelenou cedulí, ukazující směr na dálnici (s obrovským symbolem) a modrou cedulí, která vás tam dovede „po staré“ přes Ladnou (a podél těch vašich kolejí), byste jako řidič měl poznat. Ta druhá křižovatka je asi o 300 metrů dál, jen číst…
Viz https://maps.app.goo.gl/YUNyVjhcP1LipBBB7
O kus dál jsou další šipky a Hustopeče jsou na nich značené ještě rovně, doprava je to jen na Brno po dálnici – to si už najděte sám, až budete mít ty brejle.
Nejhorší je vyplašený děda co aní neví kam jede, dokážu si to představit. Pak to bude ještě házet na dopravní značení, protože on tam několik let jezdil jinak.
Ještě poznámka – po asi 3 km za břeclavským nájezdem je pumpa (Shell Ladná), tam de dá známka koupit kdykoliv, i když je řidič jouda 🙂
A pokud (asi) bydlím v Hodoníně, tak netrefit do Podivína poslepu je dost dobrý výkon… 😉
– Spuštěná navigace i na cestu, kterou znáte, se hodí právě kvůli jakékoliv mimořádností
– V případě chybějící dálniční známky vás někdo musí zastavit a identifikovat jako řidiče, pokuta nemůže přijít provozovateli vozidla
– Ne, koupit známku až po sjetí z dálnice by nepomohlo, je tam čas nákupu
– Jít se sám udat policii, to už radši bez komentáře
– Tak buďme všichni rádi, že jste tu jízdu přežil bez úhony a neskončil na té dálnici třeba v protisměru
Na Slovensku nejsou takoví komici jako tady a vozidla bez známky systém sám identifikuje a pokutuje.
To s nákupom do polnoci neoficiálne funguje na Slovensku, keďže kontrola všetkých zaznamenaných prejazdov za daný deň prebieha o polnoci (teda pokiaľ vás medzitým nezastavia – vtedy rozhoduje, či máte zaplatené v danom čase).
Mám pocit, že v Maďarsku to takto mali aj oficiálne, po zavedení župných známok ale skrátili čas na dodatočný nákup na jednu hodinu od vjazdu na diaľnicu.
Tak tohle nevymyslíš…
Je to totálny výsmech kompetentných mamlasov s nadštandardnymi platmi…a argumentovať stavebnými úpravami môže iba veľmi nenáročný “ odborník“
A když tak strašně potřebuju jezdit na Slovensko, je takový problém pořídit si dálniční známku? (Ona se hodí i jinak, zrovna v této oblasti se dálnice vyskytují.)
Pokud potřebuji jet pár km za hranici, tak to je zbytečný výdaj.
Však Vás nikdo nenutí tam jezdit. Když jedu vlakem do sousedního státu, byť kousek, taky si musím koupit jízdenku ne? 🙂
Však jo, můžu jet přes Hohenau.
Mmch. ta vaše analogie je totálně nesmyslná – platila by, kdybyste za tu cestu vlakem musel platit jen v případě výluk/odklonu atd. a ne při cestě standardní trasou.
Ještě pár ježků, protitankový miny, a jedno místo máme hotový. Koleje jsou vytrhaný, most přes Váh na betonce u Trenčína zlikvidovali Slováci. Ještě trochu, a východní hranice bude zabezpečena…
Pravo neco objet bezplatně? Proč proboha? 😀
U nás naprosto běžná věc, na Slovensku neřešitelný problém.
Když byl zavřený most přes Vltavu v Praze, taky se za náhradně provozovaný přívoz platilo standardně jízdné (pokud to člověk nechtěl obcházet přes most další – s podobným dopadem na čas chůze jako tady).
Nebo snad řidiči jsou něco víc jak chodci? Na ty se tady ostatně kašle úplně (obejít to reálně nejde vůbec)!
Snad by to šlo řešit podobně i tady. Prostě by u zavřeného mostu na chodce čekalo třeba taxi s oběma dálničními známkami, která by je za určitý poplatek převezla na druhou stranu menší oklikou přes dálniční most. Eventuálně by tam snad pro chodce mohl být nějaký místní převozník s loďkou. 😉 S osobní auty by to bylo podobné – něco jako odtahovka, na kterou by auto najelo, a ta je převezla kratší trasou přes D2. Jen by asi bylo nutné zakrýt SPZ na tom převáženém autě, protože prý kamerový systém na Slovensku detekuje SPZ auta i na podvalnících, a rozesílá… Číst vice »
Tady se zase motají hrušky a jablka.
U nás když se opravovala silnice 1. třídy, která vede souběžně s dálnici, tak byla dálnice po dobu oprav bez poplatku.
Nebo jsem si měl zaplatit autobus co by přes tu rozkopanou silnici přeletěl (jelikož, na rozdíl od Prahy, není jiná možnost) nebo jak si máme to vaše srovnání vyložit?
Na Slovensku je to tak…
V Česku to ale snad problém není, ne? Nebo už neplatí, že pokud je po dálnici vedena objížďka nezpoplatněné silnice, tak její použití je osvobozeno od poplatku?
Sám se doplním, že by to platit mělo:
Zákon o pozemních komunikacích § 20a (2) Je-li nutno při uzavírce podle § 24 užít pro vedení objížďky zpoplatněnou komunikaci, je možné užít tuto komunikaci bez zpoplatnění.
A nezalezi kudy je ta objizdka vedena? Kdyz rozhazou oranzove sipky na tu silenou objizdku, tak uz ten zakon neplati, ne?
Aby náhdou nemusel někdo platit, to je hned priorita, na který se budou honit politický body. Ale co ti, kteří na dálnici nesmí?
Ano, mlčící většině se zvedne dálniční známka o stokoruny a pro pár strejců z Lanžhota se vymejšlí rovnák na ohýbák…
Několik měsíců, možná let, to bude slovenské straně trvat, to je priorita?
Vždyť osobních aut se mýtné brány stejně netýkají.
A těžší nákladní auta (kterých by se mýto týkalo) na ten most nesměla ani předtím.
Neslouží na SK mýtné brány k automatickým pokutám?
Nie.
A jak myslíte, že na Slovensku probíhá kontrola zakoupení dálniční známky?
V zálivu u dálnice stojí dodávka dialňičné spoločnosti a o kus dál policejní dodávka která kasiruje. D1 směrem na Žilinu.
Jeden způsob. Ten druhý?
K nepokutování konkrétního úseku stačí ústní dohoda dvou policejních ředitelů, ať už si softwary říkají co chtějí…
Na SK je to zautomatizované…
Velký problém odpojit tu mýtnou bránu od elektřiny
Na Slovensku má na starosti kontrolu zaplacení Národná dialničná spoločnost a policie jen poskytuje součinnost. Takže domluva dvou policejních ředitelů je celkem na nic, když pominu, že předpokládat, že dva policejní šéfové budou takto pletichařit a obcházet zákon, patří spíče někam dále na východ. Asi tak o 2 000 km dále. 😉
Podle minusů vidím, že bolševiků je tu dost. 😉
To mi chcete říct, že pro nastavení ceny za nějaký úsek na 0 € je potřeba něco víc, než pár kliknutí v obslužném softwaru?
Na Slovensku máme nespoplatnené úseky uvedené vo vyhláške, takže ju okrem iného treba novelizovať, ale ak sa chce, dá sa to realizovať za niekoľko dní
Slovensko je ještě víc země budoucnosti než my. A to už je těžká konkurence…
A nedá mi to: Za vratama do garáže…
Přede vraty, říkal Plíhal…