regio-vlak

Uzavřený most z Lanžhota na Slovensko nahrazuje 50kilometrová objížďka, řešením má být bezplatná část D2

Most na silnici II/425 Lanžhot – Brodské. Zdroj: SÚS JMKMost na silnici II/425 Lanžhot – Brodské. Zdroj: SÚS JMK

Důvodem uzavírky je stav mostu, kdy panuje silná obava z možnosti kolapsu celé mostní konstrukce.

Rekonstrukci uzavřeného přeshraničního mostu na silnici II/425 Lanžhot – Brodské hodlá Jihomoravský kraj řešit společně s Trnavským samosprávným krajem. Prioritou je nyní dočasné vyjmutí blízkého úseku dálnice D2 ze seznamu zpoplatněných úseků, dokončení souhlasů dotčených orgánů i zajištění mechanismu financování rekonstrukce.

„Okamžitě po uzavření mostu jsem požádal ministra dopravy Slovenské republiky Jozefa Ráže o dočasné vynětí dotčeného úseku dálnice D2 ze seznamu zpoplatněných úseků, aby mohli řidiči využívat dálnici bezplatně. Aktuálně čekáme na jeho stanovisko,“ uvedl trnavský župan Jozef Viskupič s tím, že česká strana je připravena zpoplatnění na své straně odpustit.

Aby se přes řeku dostali alespoň cyklisté a chodci, hledá se alternativa, jak jim to umožnit. Poptáno bylo mostní provizorium a v jednání je i alternativa lávky. Česká strana již zajistila projektovou přípravu rekonstrukce mostu. Ta je hotová, nyní musí obě země zajistit vyjádření dotčených orgánů a samotné stavební povolení.

Most na silnici II/425 Lanžhot – Brodské. Dotčený most vpravo od dálnice. Zdroj: Google Maps

Most na silnici II/425 Lanžhot – Brodské. Dotčený most vpravo od dálnice.
Zdroj: Google Maps

Z hlediska povolení bezplatného průjezdu přes hranici po D2 a samotného povolení je to otázka několika dní. Jakmile souhlas získáme, budeme obratem informovat veřejnost,“ informoval ředitel Správy a údržby silnic Jihomoravského kraje (SÚS JMK) Roman Hanák. V Česku má být povolení bezplatného průjezdu jednodušší, na Slovensku není tato možnost ošetřena legislativně.

Prioritou obou stran je momentálně také stanovit podrobný plán vyplývající z povolovacích procesů, veřejných zakázek a následné realizace rekonstrukce. Obě strany se dohodly na setkání v horizontu příštích týdnů na úrovni předsedů krajů.

Most M1644 Brodské – Lanžhot na silnici II. třídy byl pro všechny druhy dopravy úplně uzavřen po mimořádné technické prohlídce stavby. Důvodem uzavírky je stav mostu, kdy panuje silná obava z možnosti kolapsu celé mostní konstrukce.

Mimořádná prohlídka uzavřela most z Lanžhota na Slovensko, hrozí jeho kolaps

V oblasti poblíž kloubů vkládaného pole směrem k pilířům, tedy oblastem s velkými smykovými silami, se podle Hanáka vyskytují statické smykové trhliny. V havarijním stavu je navíc samotný kloub vkládaného pole, kde se také nachází trhliny v betonu. Výztuž je v této oblasti obnažená (silně opadaná krycí vrstva betonu) a koroduje.

„Označená objížďková trasa pro všechna vozidla vede po silnicích II. a III. třídy, a to z Kútů přes Holíč do České republiky. Alternativně mohou cestující využít vlakovou dopravu nebo dálniční úsek D2,“ uvedl Jihomoravský kraj v tiskové zprávě.

Stav uzavřeného mostu na silnici II/425 Lanžhot – Brodské.
Foto: SÚS JMKStav uzavřeného mostu na silnici II/425 Lanžhot – Brodské.
Foto: SÚS JMKStav uzavřeného mostu na silnici II/425 Lanžhot – Brodské.
Foto: SÚS JMKStav uzavřeného mostu na silnici II/425 Lanžhot – Brodské.
Foto: SÚS JMKStav uzavřeného mostu na silnici II/425 Lanžhot – Brodské.
Foto: SÚS JMKStav uzavřeného mostu na silnici II/425 Lanžhot – Brodské.
Foto: SÚS JMK
Tagy II/425 Lanžhot - Brodské Jihomoravský kraj Lanžhot Lanžhot - st. hranice Správa a údržba silnic Jihomoravského kraje Trnavský samosprávný kraj
3 komentáře