Útok Íránu komplikuje letový provoz, dotkl se i spojů z Prahy
Boeing 777 letecké společnosti Emirates v Praze. Zdroj: Letiště Praha
Nejméně jeden dnešní let z Prahy do své cílové destinace nedoletí.
Nejméně jeden dnešní let z Prahy do své cílové destinace nedoletí.
Tak Emirates to už narozdíl od ostatních relevantních aerolinek vesele trajdá přes Írán. Teď tam namátkou vidím letadla do LA, Stockholmu a Glasgow. To jen k tomu až se příště zas zas bude naparovat, že letěl ÉemiREjtS…
Tak vzdušný prostor Íránu uzavřen není a leti přes jeho východní hranici. Nějak v tom nespatřuji zásadní problém.
To by mě zajímalo kudy byste chtěl z DXB na letiště v USA letět
Můžete nám nějak zjednodušeně říct, co jste nám chtěl vlastně říct? Díky.
Vy se naparujete, že letíte Emirates? Respektive pro vás je nějaká běžná aerolinka důvodem k tomu? A oprávněnost naparování ještě k tomu záleží na trase několika ze stovek letadel té dané aerolinky? A k tomu máte potřebu to sdělit zde na stránkách? Stačí poděkování, že o tom již víme, nebo chcete potlesk?
Třeba si taky na letenku od Emirates jednou ušetříš
No zajímavé je, že Írán patrně neuzavřel vzdušný prostor. Ve chvíli, kdy už létaly rakety, byl nad Íránem stále rušný provoz. Asi jim to ukrajinské letadlo sestřelené před 4 lety nestačilo… Zahraniční aerolinky už se teď Íránu vyhýbají, ale lety íránských aerolinek normálně létají (něco je vidět i na Flightradaru, zbytek na webu teheránského letiště).
Tak oni by tie iránske aerolinky moc bez lietania v Iráne fungovať nemohli. Ostatne to isté bude El Al ktorý tiež bude lietať čo to dá pokiaľ situácia nebude úplne akútna že už to naozaj nepôjde. Tam nie sú veľmi alternatívne letiská mimo tých štátov ktoré by miestna populácia mohla používať.
Však já neříkám, že by ho měli zavírat na měsíc. Ale ve chvíli, kdy sami aktivně útočí, by to asi bylo záhodno. V tom roce 2020 byli tak moc vynervovaní možnou odvetou, že to civilní letadlo sestřelili pár hodin po svém útoku sami.
Koukal jsem včera na Flightradar a takový Wizz měl v jednu chvíli nad Íránem hned několik letadel…
Wizz měl pár letů ze střední Asie do Abu Dhabi, které letěly přes východní regiony Íránu, kde je minimální riziko. Lety z Evropy byly divertovány nebo zrušeny.
Hodně zvláštní, odklonit letadlo do Budapešti, když už bylo pomalu u Iráckých hranic. To nemohli sednout někde poblíž v rámci Turecka, nebo se aspoň vrátit až do Prahy? Chudáci pasažéři, kteří se uprostřed noci ocitnou Bůh ví kde.
To není tak lehké. Odkloněných letů jsou stovky, ne všechna letiště fungují v noci, takže není kam létat. Létají se nesmyslné vzdálenosti, ale když to není emergency důvod, letí se klidně 6 hodin na druhou stranu, kde je místo, zázemí a personál.
Buh vi kde, treba v zemi s divnym premierem, taky bych se bal.
Právě že Budapešť není „Bůh ví kde“. Zeměpis pro druhý ročník ….
V planu je natankovat, dostat novy flight plan a letět zpatky do DXB. A ač se to nezdá tak tak BUD a VIE byly zřejmě nejbližší volné stanice s EK zastoupením.
Ani ne. Protože Emirates to bude točit na nějaké letiště, kde má zazemí (možnost postarat se o pasažery). Možnosti měli Instabul, Athény a pak až Budapest. Další možnosti jsou Kahira, a blízky východ, což bylo nereálné.
Instabul by byl plný. Takže Budapešť pak příchazela vhod, zaleží i na rozhodnutí posádky, proto možna neletěli do Athén.
Turecko sloužilo v tu chvíli pro letadla, kterým by docházelo palivo. Ti, kteří ho měli dostatek, měli BUD,VIE někdo letěl i WAW nebo Káhira. Kdyby všichni se rozhodli přistát v Istanbulu nebo Ankaře, tak ti bez paliva by neměli tolik šance.
Pak ještě záleží, jestli náhradní letiště kam ta společnost nelítá by mělo dostatek zázemí třeba pro 2 A380 apod… takže někdy je výhodnější letět o několik hodin více a přistát někde, kde i tu společnost odbavují.
No, nezáviděl jsem noční v BUD ani v VIE.
Je teď hodně divertů a neplánovaně dost tlačenice nad Egyptem, ale vypadá to, že vzdušný prostor Izraele a Jordánska už je opět otevřený.
Jako jeden z prvních proletěl EK36 NCL-DXB.
Uvidíme, jak dlouho se teď zase aerolinky budou vyhýbat Íránu. Naposledy to bylo letos březen-červen.
A QR292 už přesměrován do Ankary.
Vyčkávali ve FL430, ale už to asi nevychází.
EK36 nikam neproletěl. Nad středozemním mořem se ztratil z radarů, a tak ho „trackovače“ (např. flightaware) zobrazují na „predikované“ trase, kde by se měl teoreticky nacházet mezi poslední známou polohou a cílovou destinací. A ono to shodou okolností vychází na jordánsko/izrael.
Podle posledních informací EK36 divertuje do Káhriy, stejně jako desítky dalších letadel.