dkv_obrazok

Útlum dopadl i na železničního premianta. Ve Švýcarsku začalo propouštění strojvedoucích

Nákladní vlak SBB Cargo v čele s lokomotivou Re620. Foto: Dario Haeusermann / SBBNákladní vlak SBB Cargo v čele s lokomotivou Re620. Foto: Dario Haeusermann / SBB

Pro nadbytečné zaměstnance v nákladní dopravě firma našla místo v osobní dopravě, část odešla do důchodu.

26 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Caprad

I v USA nákladní železniční doprava pomalu ale jistě klesá.

Josef Pešek

A řidiči/majitelé kamionů neuvěřitelně tuní své miláčky – v silniční dopravě je cítit obrovská motivace. Co nabídne železnice? Vykradené kontejnery za jízdy na předměstí LA?

Josef Pešek

Ono to nebude jenom o uhlí a oceli, jak se někteří snaží tvrdit. On to bude celoevropský systémový problém, který nyní vylezl na povrch. Nekonkurenceschopná železnice vůči kamionu. Dvounásobné zdražení silniční dopravy nepomůže. I kdepak.

Klemovak

Jaká je podpora železnice? Kolik u nás platí kamion za km a kolik železnice. Jinak na spoustě nádraží zrušili nakládací koleje a kolik se zrušilo vleček. Do Dukovan vede vlečka a kraj investuje do silnic a mostů. Proč se vlečka nezadrátuje? Cementárna v Mokré má také vlečku.

Hasler

Tak zrovna JE Dukovany asi nebudou jenom o betonu žejo….

Kubrt

Ty silnice k Dukovanům se řeší s ohledem na technologické celky, které z důvodu rozměrů po železnici přepravit nelze.
Komponenty VVER 1000 (u nás Temelín) byly konstruovány pro možnost přepravy po železnici, ovšem na síti 1435 mm už i to znamenalo vypínání trakčního vedení, demontáž návěstidel a podobné radosti.
Cement, ocel, kamenivo se doufám do Dukovan budou vozit po železnici – ale samozřejmě to záleží zejména na dopravcích, jaké zhotoviteli stavební části dají nabídky.

Josef Pešek

Stavební materiál přiveze do Dukovan silnice, bude to rychlejší a levnější. Drátovat to tam rozhodně nikdo nebude.

Josef Pešek

A jaká je podpora silnice? Co si silniční dopravce nevydělá, to nemá. Proč stát nedotuje silničním dopravcům nákup elektrických tahačů? Ty do Dukovan dráty nepotřebují a otočit Mokrou by zvládly 3x za den na jedno nabití.

Libor

Pokles nákladů a v SBB? To není možné, Švýcarsko železniční vzor… Kde se obchody a hospody zásobují vlakem 😄😄😄

Nemel

No, tož teď jen doufat, že se jim ta projektovaná návratnost Gotthardského úpatního tunelu jaksi nerozpadne.

Libor

Jojo, to jsou ty studie návratnosti, často u nás vychází u chlup ( uvidíme, co naše Velenice, Domažlice, které vyšly díky nákladům)

Josef Pešek

Však to nová vláda zcela určitě zařízne. Z této stavby nekyne žádný prospěch pro našelidi. Jen tam zahučí miliardy a nic. Eventuální tři páry nákladních vlaků Metransu to nespasí.

Josef Pešek

To se nikdy nezaplatí, stejně jako převážná většina takových gigantických staveb.

Kicruj

Pro spoustu staveb to asi platí, ale zrovna tunely se v dlouhém horizontu zaplatí skoro jistě. Ten tunel bude sloužit velice pravděpodobně víc než 100 let, každou jednou jízdou to ušetří hromadu energie a času, to se nakumuluje,

TomasB

Možno sa to nezaplatí investorovi, ale zaplatí sa to v celkovom súčte spoločnosti, na ušetrenej energii a cestovnom čase, rýchlejšej preprave tovaru atď., takýto úžitok sa ťažšie vyjadruje v peniazoch. San Gottardo som si vlani prešiel tunelom aj vrchom, a keď zrovna nie sú pred tunelom kolóny ako teraz v lete, tak je ten rozdiel obrovský. Po dokončení druhej rúry sa časová úspora ešte zvýši. U železnice to trebárs môže byť podobne.

Josef Pešek

Prostě hospodářství podle Stačilo a Soc Dem.

Kačák

Jak kde … Někde je Vám režijka úplně na … A to nemluvím o tom jak se dostanete na nástup vlakem ve dvě ráno….

Dusanh

Kór když byste na ten nástup měl jet z Interlakenu…

Michal Němčanský

Ve Švýcarsku je u velké části dopravců u téhle profese standartně benefit GA – taková „režijka“ na skoro všechno.

Josef Pešek

Stejně tak má rakouský strojvedoucí běžně jako benefit KlimaTicket.

Jméno

U nás je strojvedoucích dlouhodobě nedostatek a v dnešní době je běžné se za prací stěhovat či dojíždět. S režijkou je to dojíždění ani na moc nepřijde.

Třicátáprvní Béé

„S režijkou je to dojíždění ani na moc nepřijde.“ Zaleží odkud kam dojíždíte

Jméno

To snad téměř u každé jízdenky, ne?

Jméno

Místní šotoušstvo zjevně nepostřehlo, že se jedná o ironii a vážně se cítí ohroženo náhlým přívalem švýcarských migrantů…

Nemel

Rozeznat ironii či vtip, nedej bože se z toho ještě nepohoršit? To byste, drahý, chtěl po místním výkvětu moc…🤭

Libor

Místní šotouši nemají smysl pro humor…😉