Útlum dopadl i na železničního premianta. Ve Švýcarsku začalo propouštění strojvedoucích
Nákladní vlak SBB Cargo v čele s lokomotivou Re620. Foto: Dario Haeusermann / SBB

Pro nadbytečné zaměstnance v nákladní dopravě firma našla místo v osobní dopravě, část odešla do důchodu.
I v USA nákladní železniční doprava pomalu ale jistě klesá.
A řidiči/majitelé kamionů neuvěřitelně tuní své miláčky – v silniční dopravě je cítit obrovská motivace. Co nabídne železnice? Vykradené kontejnery za jízdy na předměstí LA?
Ono to nebude jenom o uhlí a oceli, jak se někteří snaží tvrdit. On to bude celoevropský systémový problém, který nyní vylezl na povrch. Nekonkurenceschopná železnice vůči kamionu. Dvounásobné zdražení silniční dopravy nepomůže. I kdepak.
Jaká je podpora železnice? Kolik u nás platí kamion za km a kolik železnice. Jinak na spoustě nádraží zrušili nakládací koleje a kolik se zrušilo vleček. Do Dukovan vede vlečka a kraj investuje do silnic a mostů. Proč se vlečka nezadrátuje? Cementárna v Mokré má také vlečku.
Tak zrovna JE Dukovany asi nebudou jenom o betonu žejo….
Ty silnice k Dukovanům se řeší s ohledem na technologické celky, které z důvodu rozměrů po železnici přepravit nelze.
Komponenty VVER 1000 (u nás Temelín) byly konstruovány pro možnost přepravy po železnici, ovšem na síti 1435 mm už i to znamenalo vypínání trakčního vedení, demontáž návěstidel a podobné radosti.
Cement, ocel, kamenivo se doufám do Dukovan budou vozit po železnici – ale samozřejmě to záleží zejména na dopravcích, jaké zhotoviteli stavební části dají nabídky.
Stavební materiál přiveze do Dukovan silnice, bude to rychlejší a levnější. Drátovat to tam rozhodně nikdo nebude.
A jaká je podpora silnice? Co si silniční dopravce nevydělá, to nemá. Proč stát nedotuje silničním dopravcům nákup elektrických tahačů? Ty do Dukovan dráty nepotřebují a otočit Mokrou by zvládly 3x za den na jedno nabití.
Pokles nákladů a v SBB? To není možné, Švýcarsko železniční vzor… Kde se obchody a hospody zásobují vlakem 😄😄😄
No, tož teď jen doufat, že se jim ta projektovaná návratnost Gotthardského úpatního tunelu jaksi nerozpadne.
Jojo, to jsou ty studie návratnosti, často u nás vychází u chlup ( uvidíme, co naše Velenice, Domažlice, které vyšly díky nákladům)
Však to nová vláda zcela určitě zařízne. Z této stavby nekyne žádný prospěch pro našelidi. Jen tam zahučí miliardy a nic. Eventuální tři páry nákladních vlaků Metransu to nespasí.
To se nikdy nezaplatí, stejně jako převážná většina takových gigantických staveb.
Pro spoustu staveb to asi platí, ale zrovna tunely se v dlouhém horizontu zaplatí skoro jistě. Ten tunel bude sloužit velice pravděpodobně víc než 100 let, každou jednou jízdou to ušetří hromadu energie a času, to se nakumuluje,
Možno sa to nezaplatí investorovi, ale zaplatí sa to v celkovom súčte spoločnosti, na ušetrenej energii a cestovnom čase, rýchlejšej preprave tovaru atď., takýto úžitok sa ťažšie vyjadruje v peniazoch. San Gottardo som si vlani prešiel tunelom aj vrchom, a keď zrovna nie sú pred tunelom kolóny ako teraz v lete, tak je ten rozdiel obrovský. Po dokončení druhej rúry sa časová úspora ešte zvýši. U železnice to trebárs môže byť podobne.
Prostě hospodářství podle Stačilo a Soc Dem.
Jak kde … Někde je Vám režijka úplně na … A to nemluvím o tom jak se dostanete na nástup vlakem ve dvě ráno….
Kór když byste na ten nástup měl jet z Interlakenu…
Ve Švýcarsku je u velké části dopravců u téhle profese standartně benefit GA – taková „režijka“ na skoro všechno.
Stejně tak má rakouský strojvedoucí běžně jako benefit KlimaTicket.
U nás je strojvedoucích dlouhodobě nedostatek a v dnešní době je běžné se za prací stěhovat či dojíždět. S režijkou je to dojíždění ani na moc nepřijde.
„S režijkou je to dojíždění ani na moc nepřijde.“ Zaleží odkud kam dojíždíte
To snad téměř u každé jízdenky, ne?
Místní šotoušstvo zjevně nepostřehlo, že se jedná o ironii a vážně se cítí ohroženo náhlým přívalem švýcarských migrantů…
Rozeznat ironii či vtip, nedej bože se z toho ještě nepohoršit? To byste, drahý, chtěl po místním výkvětu moc…🤭
Místní šotouši nemají smysl pro humor…😉