Ústecký kraj zavádí doplatek do 1. třídy, součástí bude i rezervace
První jednotka pro RegioJet pro zakázku v Ústeckém kraji. Foto: RegioJet

Doplatek bude pro jednorázové i časové jízdenky.

Doplatek bude pro jednorázové i časové jízdenky.
A to v době, kdy jiným krajům konečně došlo, že 1. třída v regionálních vlacích je k ničemu. Ach jo…
A kde třeba? Nové Pantery a Foxy s oddílem 1. třídy nahrazují vlaky, které ji zpravidla neměly, a takový PID nedávno tarif na 1. třídu zavedl – ačkoliv se týká jen nových linek Regiojetu a přišel k tomu komentář že jde o buržoazní přežitek 🙂
První třída patří do dálkových vlaků. Mít první třídu v „S-Bahnu“ typu Praha hl.n. – Úvaly je jako mít první třídu v metru…
Zkuste se někdy jet podívat do Švýcarska.
Ale zkuste také někdy porovnat nabízenou kapacitu míst 2. třídy ve Švýcarsku a v příměstské dopravě u nás: až bude i u nás nabídka běžných míst dostatečná, tak klidně může být nabídka nadstavby v podobě míst 1. třídy oprávněná.
Byl jsem. Tam i v Německu jezdí jednička z 90 % případů úplně prázdná…
Máte k tomu prosím i nějaká oficiální data kromě vašeho pozorování?
To nikoliv, ale úplně typicky pro jízdě S-Bahn Frankfurt lidi stojí, zatímco oddíl 1. třídy s úplně stejnými sedačkami jako ve 2. třídě zeje prázdnotou.
Rád bych podotknul, že jedničkou občas jezdím u nás i v zahraničí – ale u krátkých regionálních vlaků mi to jen přijde mrhání kapacitou u jednotky za desítky milionů…
A proč ne?
Kde třeba? Tipuji, že třeba v celé pražské příměstské dopravě, protože tam nestačí v jednotkách kapacita míst 2. třídy a 1. třída ji ještě navíc omezuje. Dokud nebude základní nabídka odpovídat poptávce, je nabídka „nadstavby“ nepřípadná – stejně jako třeba ve zdravotnictví.
Linka L7 (Liberec – Seifhennersdorf) bude platit až do České Lípy? To nějak nedává smysl. Nebude to L4?
Moc jsem nepochopil ten Cranzahl, jak jinak bych tam měl dojet z DÚK než T7? Jako že by mě napadlo vzít to přes Oberwiesenthal a párou? Dneska tam dostanu speciální jízdenku za 60 Kč (děti za 30) z Vejprt do Cranzahlu, kterou může průvodčí vydat až po odjezdu z Vejprt, takže když už v tom vlaku sedím předtím, musím platit dvakrát.
Proč jenom v DÚKapce, vždyť by to rj i čd ve své aplikaci taky zvládli
Dlaší střípek do všeobecné smartphonové povinnosti (bez appky se 1. třídou v UK nesvezete).
Svezete – stačí si kúpiť OneTicket.
Nestačí, jízdenku sice s OT budete mít do jednička, ale rezervaci v osobáku DÚK umí jen DÚK.
A je tá rezervácia povinná?
Stejně ten smartphone všichni dávno máme.
Všichni ne – ČSÚ uvádí 82% (mobilní telefon pak 99% starších 16 let). Takže tu máte necelých 20% obyvatel, kteří Samrtphone nemají. A to není málo. – pozn. je to téměř 2x více než voličů STAN v posledních volbách a jen o málo méně, než kolik volilo SPOLU – to je pro srovnání , zda je to máko nebo hodně
A tipl bych si, že mezi cestujícími ve veřejné dopravě jich bude v průměru vetší podíl než u těch co jezdí indiv. dopravou. Je to můj tip a rozdíl v % mezi skupinami nedokáži odhadnout.
To srovnání procent je dost nešťastné, jelikož ta procenta jsou počítána z úplně jiného základu – u volebního zisku jde o procenta z platných hlasů, což bylo letos nějakých 5,6 milionu lidí, zatímco u rozšíření smartphonů jde o procenta z celkového počtu obyvatel.
Nemáme a nechceme!!!!
Holt bych to bral jako nějaký nenárokovatelný nadstandart objednavatele dopravy. Pokud máš aplikaci, můžeš 1.tř využít, pokud ne, spokoj se s jízdou mezi ostatními.
Pokud budou zařízení průvodčích nebo automaty schopné vydávat jízdenky podle tarifu DÚK, co (kromě doplnění SW na těchto zařízeních) brání tomu, aby to uměly také?
Konečně U11 na DÚK do České Lípy, chválím. 🙏
Velice chvalim rezervaci mista, nekolikrat se mi stalo na spojich kolin -svetla nad sazavou, ze jsem si zakoupil jizdenku do 1.tridy a pak si kvuli 100% obsazenosti byl nucen sednout mezi dvojkové lidi
Kolik je v krátkém Panteru míst 1. třídy? 8? 12? V osobácích Kolín – HB bývá spec. mezi Kolínem a Čáslaví kolikrát 100 % obsazenost i ve dvojce.
Konkretni vlak byl ve druhe tride obsazen cca ze 75% . Kazdopadne si myslim, ze si hodne lidi zvyklo cestovat 1.tridou a na mnoha spojich zacina byt tezce poddimenzovana. Extremnim prikladem je linka Praha – Munich (tusim jen 18 mist)
A ono snad není možné koupit si spolu s jízdenkou 1. třídy i příslušnou místenku?
A jak to řeší nedostatek míst v 1. třídě?