dkv_obrazok

Ústecký kraj odvrátil invazi syslografů. ČD pošlou do kraje další pantery, RegioJet nové nasadí dřív

Nové jednotky Škoda pro RegioJet pro provoz v Ústeckém kraji. Foto: Tomáš Rieger / Facebook.comNové jednotky Škoda pro RegioJet pro provoz v Ústeckém kraji. Foto: Tomáš Rieger / Facebook.com

České dráhy pošlou do Ústí dvě jednotky z Ostravy, RegioJet vyjede na některých spojích o půlroku dříve.

67 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Posleda

Pro nás dálkové cestující Ostrava-Kadaň je střídání dopravců „skvělá“ zpráva. Když mi ujede osmiminutový přestup na spěšňák v Ústí, můžu si u druhého dopravce podruhé koupit trasu Ústí-Kadaň. Kompenzaci nedostanu, můžu přece počkat hodinu na Krušnohor. Ale bude ještě hůř, než se rok s rokem sejde, nebude žádný dopravce, se kterým by šlo projet celou trasu.

Vendelin

Když si koupíte SJT na doprvci nezaleži. Paj je moznost jizddenku rozděli na OVA -UNLa v apce Můj vlak nebo DÚKapce koupit jízdenku DUK do Kadaně. DÚK jizdenku můžete koupit v předstihu a aktivovat až v UNL

Posleda

O těchto možnostech vím, všechny jsou dražší. Zkusil jsem si srovnat ceny tuto středu: ČD 295, SJT 551 (65+), Rozdělování jízdenek provádím již pár let díky provozování trasy Prunéřov-Kadaň RJ – stálo mě to už dost přes 1000 Kč.

Sheriffko

Co tu čtu komentáře. Tak od Prosince by všechno kilometricky dle smlouvy mělo vše odpovídat díky tomu že ČD převezmou výkony na lince U7 a U16. Od 1.7. Tedy nevim jak to bude. Od prosince by tedy na lince U1 měli jezdit dva elfové od Regiojetu, dva Regiopanteři od ČD a dva sysli od ČD. Od 1.7. Předpokládám nahradí Regiojet s Pantery oběh syslů.

Jméno

Jak probíhá taková úprava smluv, že RegioJet začne o půl roku dříve? To se ČD jen tak dobrovolně vzdají půl roku výkonu (a tím i peněz)? Nebo jim to kraj vykompenzuje?

Kubrt

ČD budou dočasně jezdit na některých (všech?) dnešních elektrických lokálkových výkonech, kde normálně jezdí Regiojet s pesami. Určitě se nevzdají zasmluvněných plateb, to by nedávalo smysl.

Caprad

Kraj nemůže smlouvu jednostranně vypovědět, resp. říct že od příštího měsíce už nebude posílat peníze?

tarten

Ne, jen v případě hrubého porušení dopravce.

tarten

*smlouvy dopravcem.

Zapa

To bych ještě pochopil, ale jak se taková smlouva dá upravit jen na půlku grafikonu, resp. roku? Jestli je něco takového možné a ve smlouvě to je, tak bych zase netvrdil, že ČD vydrbaly s krajem, byť za to dostávají teď slušně zaplaceno, ale kraj s ČD.

noerf

Možné pokuty za nedodržení nízkopodlažnosti vozidel či standardu objednatele. Druhá vec je cena provozních nákladů souprav s lokomotivou a nutnost cyklických oprav, které by se na pár měsíců nevyplatili.

Zapa

Objednavatel si ale žádnou nízkopodlažnost snad neobjednal, protože mu ČD nic takového nemohly nabídnout, když s těmi jednotkami už počítaly jinam.

Avlaky

Klobouk dolů ČD , kvůli toho že do PÍĎ přesunuli jednu 471 a výměnou nám dali 2 pantery

Tak teď i tu náhradu si vezmou do Ústí

Zima v nedohlednu a poruchy zbývajících 471 jsou na místě

Pepa

A to ještě z Bohumína odejde 640 007, která je od prosince pod smlouvou jinde.

Jakub

Do toho připočítej ještě zničenou 471.081, tak by mě zajímalo, co bude v MS kraji jezdit 😁

vlachjan

Dodovatelsko odběratelské vstahy mezi ČD a krajem jsou v Moarvskoslezkém kraji prostě na jiné úrovni…

Železničář

Já bych doporučil nejdřív zjisitit kolik v současné chvíli jezdí na lince U1 panterů, než napíšete tuhle kravinu. Protože to nahrazení panterů sysly je už reálné. Včera ze šesti souprav bylo myslím 5 v syslech. V Děčíně byly ještě nedávno 3 panteři ze 7, ale teď už to vypadá jen na 2.

Eisenbahnpferd

Genau so ist es! Zur Zeit ist nur 640 107 im Umlauf.Das ganze Schauspiel geht doch schon seit Mitte August so!

Hoermalmeister

Das ist halt wegen dem ETCS-Einbau schätze ich mal, nö. Ich frage mich, ob die zweiteiligen Panter nicht noch schlimmer als die hochflurigen Wendezüge sind, wegen der Kapazität vor allem in der HVZ

Joe

V PA kraji reálně zatím jezdí jen 2, zbylé 3 jsou tedy na dílnách?

Kubrt

Ano, na instalaci ETCS.

troglj

Proč se ETCS neinstalovalo současně s dualizací?

StrojvedoucíJČ

Protože v roce 2022 kdy proběhla dualizace se o ETCS nemluvilo

Apollo 17

Protože je to jiná zakázka placená z jiných peněz.

troglj

Invaze šrotu probíhá už několik týdnů, Panterem jsem jel tak max. 1x týdně a to jen na U1. Na U3 nejezdily Pantery už dlouho před prázdninami.

Sap1k

Na U3 vesměs nejezdí Pantery už od prosince, vyjma pár spojů kde se přejíždí na U1 (např. Os6857), jezdil jsem tím do půlky července docela často a vždycky jsem tam chytil Panter.

Apollo 17

Na U3 nejsou Pantery turnusovány už od změny grafikonu v prosinci 24.

troglj

To nic nemění na tom, že pro cestující je to zhoršení (navíc v kombinaci se zdražením DÚK).

Ventura35

Před nějakou dobou se mluvilo o tom, že Plzeňský a Karlovarský kraj chtějí od 12/2026 dva další Pantery na Sp Plzeň – Cheb – KV (aby jich bylo celkem 6). Nejde o tyto dva „nezasmluvněné“?

Pán jeskyně

Ano, mělo by to tak být.

Hynek

Ono to tak skutečně je.

Happy

Putovní výstavka alá ČD, tak jak ji všichni moc dobře známe.

Ondra L.

Kdyz neporusuji smlouvu, tak co proti tomu chcete namitat?

Dave

Zde úřaduje kraj. Jak to nastavil, tak to má. Doplácí na to samozřejmě jen cestující.

Mynic

Koukám, že v Praze jsou dost odtržení od reality. V MS kraji sice nemají jednoho Pantera zasmluvňeného, ale na ostatních strojích mají velké množství nevyřešených závad a to se nebavim o problémech jednotek 471 po zástavbě ETCS. Takže strojvedoucí budou i nadále slýchat „musíš to vzít, i když to není v pořádku, nemám ti co dát“.

Pezos

V Ostravě se vždy spokojili se šrotem, který nikde jinde nechtějí. Takže se tam nacpou honeckeršroty a bude…

tarten

Ale vůbec ne. Když vám v Ostravě Honeckery nejsou dost dobré, v Praze se užijí podobně jako jejich další kolegové. Všechno lepší, než se nevejít do elefanta.

Vendelin

Honekery byly poslední tedy nejnodernější vozy, které drahy respektive ministerstvo dopravy v minulem režimu pořidily. Podvozky jsou na 160 km/h. V připadě války se daly přestavět na lazaretni vozy.

tarten

V Praze hlavně jezdí tolik Honeckerů, že to vypadá normálně.

N.N.

To ala muže vyznívat následovně: „Když Honecker v Praze, tak pro všechny, pomstě neujdete!“ Což bych opravdu nechtěl.

tarten

Tak to může vyznívat tomu, kdo do toho vloží vlastní zášť. 😉

Uuu

No aktuálně v MSK není čím jezdit, místo 471 a 650 se tady prohání spojené regionovy a nebo 842… Nemyslím si že v novém GVD to bude jiné

No comment

Za zmínku určitě stojí „dočasná“ libovka v oběhu 411, kde jezdí 2×843+2×943.

Kubrt

V Děčíně už jezdí jen dva panteři z původních sedmi, tudíž o odvrácení invaze syslografů a „šoku cestujících“ nemůže být řeč, snad jen o jeho zmírnění a zkrácení 🙂

Num

Však si to cestujicí zaslouží, zvolili si krajské vedeni které to chtělo ať si užijí.

Jindra CV

Ten problém začal za vedení kraje v letech 2016-2020 a pokračoval 2020-2024.

N.N.

Na tom krásně vidíte rozdíl mezi mstou a spravedlností: Pomstu nezajímají fakta.

Zdrasa

Jenže s nimi to odnesou i ti cestující, co je nevolili. Třeba já.

Caprad

Žlutí penteři hezcí. Ale co žluté Pesy na 200, které svět neviděl, a které mají vyjet za 15 měsíců? Nějak podezřele ticho po pěšine.

noerf

Na jaře 2026 by měli být na VÚZ v Cerhenicích.

Tom

Ono i s Foxy bylo dlouho ticho a potom jich najednou byl v Polsku plnej výrobní areál

Pan průvodčí

15 měsíců ? To je ještě dost času. Vezměte, jak dlouho bylo ticho po pěšině s Pesami pro PID a během měsíce tu byly téměř všechny. Jedna však chybí dodnes.

Náhodný Kolemjdoucí

Ty zrovna byly zpožděné, ne?

Avlaky

Myslíte si že pro pesy na R9 to bude jinak?

Taky budou spozdene

Avlaky

Nechybi, poslední jednotka je odstavena v Malešicích,

Tím ze jsou ve zkušebním provozu muže jich jezdit jen 6, tam to bylo i dvouvozové varianty

Poslední jednotka teda nemá povolení k provozu

David

O kolik navíc za to kraj zaplatí nebo zůstane cena stejná?

Svojšín

Co vlastně ČD v Ousteckym kraji zůstane za rok touto dobou?

Caprad

Os Ústí – Praha a motorová trakce.

Svojšín

Z té motorové to bude taky jen něco, ne?

Kubrt

Děčín Rumburk, Louny Česká Lípa, Radejčín?

Twix

Ano, s tím že Děčín – Rumburk jsou dvě různé linky, každá jinudy 🙂 Plus ještě Podřipsko, Louny – Slaný a některé obraty turistické linky do Mikulášovic dolního, ale tím to opravdu asi končí.

Jan

Krom zmíněných osobáků plus taky R15, R20 a Ex5

Num

O ty R taky přijdou

Achilles

V nejbližších letech určitě ne

Karel

Do jakého roku mají ČD u R20, a u R15 smlouvy?

Náhodný Kolemjdoucí

2029 a 2034, pokud se nic nezměnilo.

Pan průvodčí

Do 8.prosince 2029