Ústecký kraj odvrátil invazi syslografů. ČD pošlou do kraje další pantery, RegioJet nové nasadí dřív
Nové jednotky Škoda pro RegioJet pro provoz v Ústeckém kraji. Foto: Tomáš Rieger / Facebook.com

České dráhy pošlou do Ústí dvě jednotky z Ostravy, RegioJet vyjede na některých spojích o půlroku dříve.
Škoda, ústecký kraj by si nic jineho nezasloužil 🙂
Jak probíhá taková úprava smluv, že RegioJet začne o půl roku dříve? To se ČD jen tak dobrovolně vzdají půl roku výkonu (a tím i peněz)? Nebo jim to kraj vykompenzuje?
ČD budou dočasně jezdit na některých (všech?) dnešních elektrických lokálkových výkonech, kde normálně jezdí Regiojet s pesami. Určitě se nevzdají zasmluvněných plateb, to by nedávalo smysl.
Klobouk dolů ČD , kvůli toho že do PÍĎ přesunuli jednu 471 a výměnou nám dali 2 pantery
Tak teď i tu náhradu si vezmou do Ústí
Zima v nedohlednu a poruchy zbývajících 471 jsou na místě
Já bych doporučil nejdřív zjisitit kolik v současné chvíli jezdí na lince U1 panterů, než napíšete tuhle kravinu. Protože to nahrazení panterů sysly je už reálné. Včera ze šesti souprav bylo myslím 5 v syslech. V Děčíně byly ještě nedávno 3 panteři ze 7, ale teď už to vypadá jen na 2.
V PA kraji reálně zatím jezdí jen 2, zbylé 3 jsou tedy na dílnách?
Ano, na instalaci ETCS.
Před nějakou dobou se mluvilo o tom, že Plzeňský a Karlovarský kraj chtějí od 12/2026 dva další Pantery na Sp Plzeň – Cheb – KV (aby jich bylo celkem 6). Nejde o tyto dva „nezasmluvněné“?
Ano, mělo by to tak být.
Putovní výstavka alá ČD, tak jak ji všichni moc dobře známe.
Kdyz neporusuji smlouvu, tak co proti tomu chcete namitat?
Koukám, že v Praze jsou dost odtržení od reality. V MS kraji sice nemají jednoho Pantera zasmluvňeného, ale na ostatních strojích mají velké množství nevyřešených závad a to se nebavim o problémech jednotek 471 po zástavbě ETCS. Takže strojvedoucí budou i nadále slýchat „musíš to vzít, i když to není v pořádku, nemám ti co dát“.
V Ostravě se vždy spokojili se šrotem, který nikde jinde nechtějí. Takže se tam nacpou honeckeršroty a bude…
No aktuálně v MSK není čím jezdit, místo 471 a 650 se tady prohání spojené regionovy a nebo 842… Nemyslím si že v novém GVD to bude jiné
V Děčíně už jezdí jen dva panteři z původních sedmi, tudíž o odvrácení invaze syslografů a „šoku cestujících“ nemůže být řeč, snad jen o jeho zmírnění a zkrácení 🙂
Však si to cestujicí zaslouží, zvolili si krajské vedeni které to chtělo ať si užijí.
Ten problém začal za vedení kraje v letech 2016-2020 a pokračoval 2020-2024.
Žlutí penteři hezcí. Ale co žluté Pesy na 200, které svět neviděl, a které mají vyjet za 15 měsíců? Nějak podezřele ticho po pěšine.
Na jaře 2026 by měli být na VÚZ v Cerhenicích.
Ono i s Foxy bylo dlouho ticho a potom jich najednou byl v Polsku plnej výrobní areál
O kolik navíc za to kraj zaplatí nebo zůstane cena stejná?
Co vlastně ČD v Ousteckym kraji zůstane za rok touto dobou?
Os Ústí – Praha a motorová trakce.
Z té motorové to bude taky jen něco, ne?
Děčín Rumburk, Louny Česká Lípa, Radejčín?
Ano, s tím že Děčín – Rumburk jsou dvě různé linky, každá jinudy 🙂 Plus ještě Podřipsko, Louny – Slaný a některé obraty turistické linky do Mikulášovic dolního, ale tím to opravdu asi končí.