Ústecký kraj odvrátil invazi syslografů. ČD pošlou do kraje další pantery, RegioJet nové nasadí dřív
Nové jednotky Škoda pro RegioJet pro provoz v Ústeckém kraji. Foto: Tomáš Rieger / Facebook.com

České dráhy pošlou do Ústí dvě jednotky z Ostravy, RegioJet vyjede na některých spojích o půlroku dříve.
Pro nás dálkové cestující Ostrava-Kadaň je střídání dopravců „skvělá“ zpráva. Když mi ujede osmiminutový přestup na spěšňák v Ústí, můžu si u druhého dopravce podruhé koupit trasu Ústí-Kadaň. Kompenzaci nedostanu, můžu přece počkat hodinu na Krušnohor. Ale bude ještě hůř, než se rok s rokem sejde, nebude žádný dopravce, se kterým by šlo projet celou trasu.
Když si koupíte SJT na doprvci nezaleži. Paj je moznost jizddenku rozděli na OVA -UNLa v apce Můj vlak nebo DÚKapce koupit jízdenku DUK do Kadaně. DÚK jizdenku můžete koupit v předstihu a aktivovat až v UNL
O těchto možnostech vím, všechny jsou dražší. Zkusil jsem si srovnat ceny tuto středu: ČD 295, SJT 551 (65+), Rozdělování jízdenek provádím již pár let díky provozování trasy Prunéřov-Kadaň RJ – stálo mě to už dost přes 1000 Kč.
Co tu čtu komentáře. Tak od Prosince by všechno kilometricky dle smlouvy mělo vše odpovídat díky tomu že ČD převezmou výkony na lince U7 a U16. Od 1.7. Tedy nevim jak to bude. Od prosince by tedy na lince U1 měli jezdit dva elfové od Regiojetu, dva Regiopanteři od ČD a dva sysli od ČD. Od 1.7. Předpokládám nahradí Regiojet s Pantery oběh syslů.
Jak probíhá taková úprava smluv, že RegioJet začne o půl roku dříve? To se ČD jen tak dobrovolně vzdají půl roku výkonu (a tím i peněz)? Nebo jim to kraj vykompenzuje?
ČD budou dočasně jezdit na některých (všech?) dnešních elektrických lokálkových výkonech, kde normálně jezdí Regiojet s pesami. Určitě se nevzdají zasmluvněných plateb, to by nedávalo smysl.
Kraj nemůže smlouvu jednostranně vypovědět, resp. říct že od příštího měsíce už nebude posílat peníze?
Ne, jen v případě hrubého porušení dopravce.
*smlouvy dopravcem.
To bych ještě pochopil, ale jak se taková smlouva dá upravit jen na půlku grafikonu, resp. roku? Jestli je něco takového možné a ve smlouvě to je, tak bych zase netvrdil, že ČD vydrbaly s krajem, byť za to dostávají teď slušně zaplaceno, ale kraj s ČD.
Možné pokuty za nedodržení nízkopodlažnosti vozidel či standardu objednatele. Druhá vec je cena provozních nákladů souprav s lokomotivou a nutnost cyklických oprav, které by se na pár měsíců nevyplatili.
Objednavatel si ale žádnou nízkopodlažnost snad neobjednal, protože mu ČD nic takového nemohly nabídnout, když s těmi jednotkami už počítaly jinam.
Klobouk dolů ČD , kvůli toho že do PÍĎ přesunuli jednu 471 a výměnou nám dali 2 pantery
Tak teď i tu náhradu si vezmou do Ústí
Zima v nedohlednu a poruchy zbývajících 471 jsou na místě
A to ještě z Bohumína odejde 640 007, která je od prosince pod smlouvou jinde.
Do toho připočítej ještě zničenou 471.081, tak by mě zajímalo, co bude v MS kraji jezdit 😁
Dodovatelsko odběratelské vstahy mezi ČD a krajem jsou v Moarvskoslezkém kraji prostě na jiné úrovni…
Já bych doporučil nejdřív zjisitit kolik v současné chvíli jezdí na lince U1 panterů, než napíšete tuhle kravinu. Protože to nahrazení panterů sysly je už reálné. Včera ze šesti souprav bylo myslím 5 v syslech. V Děčíně byly ještě nedávno 3 panteři ze 7, ale teď už to vypadá jen na 2.
Genau so ist es! Zur Zeit ist nur 640 107 im Umlauf.Das ganze Schauspiel geht doch schon seit Mitte August so!
Das ist halt wegen dem ETCS-Einbau schätze ich mal, nö. Ich frage mich, ob die zweiteiligen Panter nicht noch schlimmer als die hochflurigen Wendezüge sind, wegen der Kapazität vor allem in der HVZ
V PA kraji reálně zatím jezdí jen 2, zbylé 3 jsou tedy na dílnách?
Ano, na instalaci ETCS.
Proč se ETCS neinstalovalo současně s dualizací?
Protože v roce 2022 kdy proběhla dualizace se o ETCS nemluvilo
Protože je to jiná zakázka placená z jiných peněz.
Invaze šrotu probíhá už několik týdnů, Panterem jsem jel tak max. 1x týdně a to jen na U1. Na U3 nejezdily Pantery už dlouho před prázdninami.
Na U3 vesměs nejezdí Pantery už od prosince, vyjma pár spojů kde se přejíždí na U1 (např. Os6857), jezdil jsem tím do půlky července docela často a vždycky jsem tam chytil Panter.
Na U3 nejsou Pantery turnusovány už od změny grafikonu v prosinci 24.
To nic nemění na tom, že pro cestující je to zhoršení (navíc v kombinaci se zdražením DÚK).
Před nějakou dobou se mluvilo o tom, že Plzeňský a Karlovarský kraj chtějí od 12/2026 dva další Pantery na Sp Plzeň – Cheb – KV (aby jich bylo celkem 6). Nejde o tyto dva „nezasmluvněné“?
Ano, mělo by to tak být.
Ono to tak skutečně je.
Putovní výstavka alá ČD, tak jak ji všichni moc dobře známe.
Kdyz neporusuji smlouvu, tak co proti tomu chcete namitat?
Zde úřaduje kraj. Jak to nastavil, tak to má. Doplácí na to samozřejmě jen cestující.
Koukám, že v Praze jsou dost odtržení od reality. V MS kraji sice nemají jednoho Pantera zasmluvňeného, ale na ostatních strojích mají velké množství nevyřešených závad a to se nebavim o problémech jednotek 471 po zástavbě ETCS. Takže strojvedoucí budou i nadále slýchat „musíš to vzít, i když to není v pořádku, nemám ti co dát“.
V Ostravě se vždy spokojili se šrotem, který nikde jinde nechtějí. Takže se tam nacpou honeckeršroty a bude…
Ale vůbec ne. Když vám v Ostravě Honeckery nejsou dost dobré, v Praze se užijí podobně jako jejich další kolegové. Všechno lepší, než se nevejít do elefanta.
Honekery byly poslední tedy nejnodernější vozy, které drahy respektive ministerstvo dopravy v minulem režimu pořidily. Podvozky jsou na 160 km/h. V připadě války se daly přestavět na lazaretni vozy.
V Praze hlavně jezdí tolik Honeckerů, že to vypadá normálně.
To ala muže vyznívat následovně: „Když Honecker v Praze, tak pro všechny, pomstě neujdete!“ Což bych opravdu nechtěl.
Tak to může vyznívat tomu, kdo do toho vloží vlastní zášť. 😉
No aktuálně v MSK není čím jezdit, místo 471 a 650 se tady prohání spojené regionovy a nebo 842… Nemyslím si že v novém GVD to bude jiné
Za zmínku určitě stojí „dočasná“ libovka v oběhu 411, kde jezdí 2×843+2×943.
V Děčíně už jezdí jen dva panteři z původních sedmi, tudíž o odvrácení invaze syslografů a „šoku cestujících“ nemůže být řeč, snad jen o jeho zmírnění a zkrácení 🙂
Však si to cestujicí zaslouží, zvolili si krajské vedeni které to chtělo ať si užijí.
Ten problém začal za vedení kraje v letech 2016-2020 a pokračoval 2020-2024.
Na tom krásně vidíte rozdíl mezi mstou a spravedlností: Pomstu nezajímají fakta.
Jenže s nimi to odnesou i ti cestující, co je nevolili. Třeba já.
Žlutí penteři hezcí. Ale co žluté Pesy na 200, které svět neviděl, a které mají vyjet za 15 měsíců? Nějak podezřele ticho po pěšine.
Na jaře 2026 by měli být na VÚZ v Cerhenicích.
Ono i s Foxy bylo dlouho ticho a potom jich najednou byl v Polsku plnej výrobní areál
15 měsíců ? To je ještě dost času. Vezměte, jak dlouho bylo ticho po pěšině s Pesami pro PID a během měsíce tu byly téměř všechny. Jedna však chybí dodnes.
Ty zrovna byly zpožděné, ne?
Myslíte si že pro pesy na R9 to bude jinak?
Taky budou spozdene
Nechybi, poslední jednotka je odstavena v Malešicích,
Tím ze jsou ve zkušebním provozu muže jich jezdit jen 6, tam to bylo i dvouvozové varianty
Poslední jednotka teda nemá povolení k provozu
O kolik navíc za to kraj zaplatí nebo zůstane cena stejná?
Co vlastně ČD v Ousteckym kraji zůstane za rok touto dobou?
Os Ústí – Praha a motorová trakce.
Z té motorové to bude taky jen něco, ne?
Děčín Rumburk, Louny Česká Lípa, Radejčín?
Ano, s tím že Děčín – Rumburk jsou dvě různé linky, každá jinudy 🙂 Plus ještě Podřipsko, Louny – Slaný a některé obraty turistické linky do Mikulášovic dolního, ale tím to opravdu asi končí.
Krom zmíněných osobáků plus taky R15, R20 a Ex5
O ty R taky přijdou
V nejbližších letech určitě ne
Do jakého roku mají ČD u R20, a u R15 smlouvy?
2029 a 2034, pokud se nic nezměnilo.
Do 8.prosince 2029