Ústecký kraj bude opět vybírat dopravce na trať z Postoloprt do České Lípy. Nelíbí se mu cena za regionovy
Motorová jednotky 814 Regionova na horním nádraží v Litoměřicích. Foto: Správa železnic
Součástí zakázky by mohly být i nové spěšné vlaky z Loun do Ústí nad Labem, jejich zavedení ale není jisté.
Jaký rok výroby je uveden na výrobním štítku MJ 814-CZ a jaký na štítku MJ 642-DE. Většina MJ 642 DE byla vyrobena v letech 1999-2002, první MJ 814 CZ vyrobena v roce 2005.
Čili nabídka DLB nabízí starší vozidla než ČD ….. Na místě ULK bych požadoval „nové“ MJ 642 vyrobené po roce 2020 …..nikoli ojetinu „z přelomu minulého tisíciletí“ ….
Jenze tady každý ví že každý motorový vůz regionovy byl původně motorovým vozem 810, vyrobeným v 70. letech
On je asi problem nekde jinde na trati ktera je pomalejsi nez silnice jezdi vlak ktery ma kapacitu 2autobus a cenu 5autobus byt vozi pocet osob rovnajici se 1/2autobus
Nevim nechapu ale ty regionalni osobni trate je nejvyssi cas uzavrit a za usetrene posilat treba co 7minut mikrobus na trasu
Vsichni budou spokojeni
Ano, proto nechápu projekt Regiomouse.
Jan Sůra….tak jen heslovitě ať to není na dvě stránky. Psal jste že 165 za reginu je úlet, no možná je a to to kraj nevěděl před rokem? Obě smlouvy platej rok, jsou na 10 let a po roce vadí Usteckemu cena kterou si sjednal? Po roce vadí Libereckému vozidla které si sjednal? Všeobecně by výpověď měla být podána ze závažných duvodu, porušování smlouvy, CD proti ostatním dopravcům plní slušně, v nasazování vozidel bez debaty na obou linkách. To je opravdu liberalizace vskutku vzorová. Toto má motivovat dopravce v nabízení lepších souprav když dostanou smlouvu na krátkou dobu a nebo… Číst vice »
1. Věděl, neměl jinou možnost, do DMU120 se nikdo jiný nepřihlásil (resp. přihlásil se DLB, ale nakonec odstoupil). ČD toho maximálně využily. Nyní začíná být na trhu více ojetých vhodných vozidel a tak je logické, že to chtějí zkusit znovu.
2. Smlouva výpověď umožňuje.
3. Na L2 nejezdí jen Pesa, jeden oběh je 843.
Okolností znám, na všech těch tratích jezdím, vím že tam CD nakonec zůstaly samy protože DLB obhájil trať na Hrádek a techniku tedy potřeboval asi tam. Pokud na to konto CD takto šponovaly cenu tak uznávám že to košer není. K bodu 2 že to smlouva umožňuje…. To je určitě pravda ale jak už jsem psal, těžko tohle bude motivovat… A teď jakéhokoli dopravce dát něco lepšího když za A.. Cena… Za B…. Můžu dostat výpověď i když vlastně plním smlouvu dobře. A k bodu 3… Ano, však jsem psal že pesa jezdí ze dvou třetin…. Ale takto by to… Číst vice »
Pokud o tom něco vím, pak taková cena za Regionovu je příliš vysoká, stejně jako jsou ceny za 810. Je otázkou, proč to tak je a co v cenách je započteno. To by minimálně mělo zajímat majitele podniku a dobře si to se svým podnikem probrat. Jinak opět to tzv. vylepšení Desiry i s tou cenou je nesmysl. Pohodlnější rozhodně nejsou. To není žádná kvalita a ta cena i zde je vysoká.
165Kč za Regionovu je rozhodně úlet … ale pokud si kraj dal do smlouvy podmínku, že může kdykoliv takto vypovědět smlouvu, tak asi ze strany ČD nebyl důvod vycházet s cenou vstříc. Desetiletá smlouva, která může být už za dva roky ukončena nemůže přece žádného dopravce motivovat k nějakým „věrnostním“ slevám. A kraj si tím sám zavřel dveře k nějakým novým vozům …
Kraj si nedal podmínku, že může smlouvu kdykoliv vypovědět, ale s dvouletou výpovědní lhůtou. Takže už v době podpisu smlouvy ČD věděli, že tam minimálně pětinu doby kontraktu budou (nakonec jsou to roky tři) a to bez jakékoliv vstupní investice, prostě vytáhli ojeté šroty, pro které by jinak neměli práci a jezdí s nima dál.
A co tím chcete říct?
Ale,ale
Copak?
Zajímavé
Prostě Arri…
Jakožto obyvatel obce na trati bych změnu vozidel a především jejich vybavení uvítal. Z většiny vysokopodlažní vůz bez internetu a zásuvek prostě potřebám dnešní doby neodpovídá. Za to, kolik ČD za provoz na této trati dostávají, by měla být linka pro cestující zadarmo.
Klidně ať si tam ČD zůstanou, ale s důstojnými vozy pro rok 2021 a za odpovídající cenu. Sypat někomu jenom proto, že je státní, tak tyhle doby se snad pomalu na dráze chýlí ke konci.
Internet i zásuvky jsou to poslední, co je v dopravě potřeba. Důležité je pohodlí, klidná jízda, soukromí, uzavřený prostor, aby tam netáhlo, aspoň dvě WC, pro případ poruchy jednoho nebo obsazenosti apod. (samozřejmě, pokud nejde o jeden motorový vůz s kapacitou do 50 sedadel)
A to jsou ty rozdíly mezi přáním cestujícího a nádražáka. 2 WC kdyby jedno mělo poruchu….tak proč ne 2 motory kdyby…..,Navíc na lokálkách kde cestující jede krátce to WC bohatě stačí – mám zkušenosti z Waldbahnu kde linka jede 90 minut a 1 WC stačí v pohodě. A jako cestující musím říct, že Regionova je šunt kde jet i 15 minut je utrpení. Hlučné, rozvrzané, nepohodlné, ale netáhne tam….
My z Ploskovic by jsme uvítali především kvalitní cestu z obce na nádraží. Jít po frekventované silnici je dost nebezpečné a tak k cestě do Litoměřic i dál volíme raději autobus, který staví přímo v obci, ale mnohem více auto. Druhá možnost po štěrkové cestě, která sloužila jako spojnice nádraží a 2km vzdálené obce již v počátcích provozu. Ta je zase nepoužitelná v období dešťů, bujení vegetace a v zimě. Přitom by stačilo kvalitně zaštěrkovat a zakázat vjezd nadrozměrným traktorům. Jsem přesvědčen, že zejména o vikendy, kdy jezdí minimum autobusů by se počet nastupujích/vystupujících v Ploskovicích zvýšil.
To si musíte pořešit s vedením obce.
Já Vám nevím. DLB se ukázalo v nehezkém světle. Občas s nimi cestuji na lince Most – Louny – Rakovník a to co tam předvádí, to je k pláči. Na každé druhé jednotce, nefunguje záchod. Zima je tam skoro taková jako venku. Při rychlosti nad 70km/h Sprinter vydává takové zvuky, že z toho má člověk strach. Navíc třeba v úseku Chrášťany – Rakovník jezdí v noci 100km/h i když podle slov člověka od SŽ je tam podle TTP rychlost nižší. Wifi a informační systém? Wifi sice funguje, ale není ve všech jednotkách. IS na některých jednotkách mluví jak Google překladač.… Číst vice »
To nepište sem, to napište drážní inspekci. Tachograf v tom vlaku určitě mají.
Drážní inspekci to nepište, to je věcí Drážního úřadu. Drážní inspekce šetří příčiny a okolnosti vzniku mimořádné události, státní dozor ve věcech drah (=kontroly) od 1. 4. 2017 již neprovádí.
Velice zajímavý postřeh, 100km/h jste zjistil jak? Stahovák jste data z registračního rychloměru? Nebo jste podle staničení a času na vašich rádiem řízených hodinkách počítal rychlost? Je to hezké nařčení, ale rád bych věděl jaký důkaz k tomu máte, nevěřím, že by si fira ještě k tomu v noci v místech, kde se pohybuje tolik zvěře něco podobného dovolil, ale tak to je taková česká vlastnost když se mi něco nelíbí tak si to umím ještě přibarvit, i když o tom vím kulový.
GPS?
Tak tu máme na mašinách taky.
Ale moc bych ji nevěřil.
V autech letadlech lodích na kole nebo na výletě v přírodě ji věříte?
Je to nějaká fyzikální vlastnost vlaku že tam se jí věřit nedá?
to víte vlak jezdí zásadně v hlubokém horském údolí nebo hustém pralese a má zásadně malá pokovená okýnka
Podle těch mínusů byste asi měl ostatním nejdříve vysvětlit co to GPS je : – D
Pravděpodobně to považují za nějaké čáry …
GPS = Gde Proboha Su
Naprostý souhlas, ale o tom se nějak nechce mluvit. Proč asi?
ušatá: Proč se o tom nechce mluvit??
Přesně tak, venku trochu mrzlo a okna byla zamrzlá i zevnitř, sedačky ledové, WC nefunguje už nikde. Jeden Sprinter je tak obutý, že se nad podvozkem nedá sedět. Bydlím u trati a když projíždí, je to slyšet na kilometry daleko.
Tvl tak dlouho do toho budou rejpat až to tam zavřou. Dokážou nám že to dokážou.
Spíš dostali od někoho příslib všimného. Kdo maže ten jede.
Co je šotouš: V sedmdesátých letech min. století se jednalo o partu nadšenců jejichž cílem bylo projet či projít všechny železniční tratě v bývalém Československu. Dokonce tehdy v bývalém časopisu Mladý svět byla reportáž s prvním šotoušem,který všechny tratě projel či prošel.
To bylo až v letech 80.
Tak ono je to potom výhodné pro všechny. Např. Länderbahn naslibuje nízkopodlažní jednotky s klimou za nižší cenu než ČD regionovy, ale 90% výkonů jezdí stejně s provozně finančně levnými 810. Kraj se poplácá po zádech, že vybral „lepší“ jednotky (co na tom, že stejně nejezdí) a ještě vyinkasuje zpět třeba 10% nákladů na pokutách. A cestující má smůlu a musí jezdit ještě větším šrotem než jsou regionovy. Vlak se nažral a koza zůstala celá.
Dnes jsem z toho byl v šoku v Lužné u Rakovnika…
Přesně o tom mluvím. Ale je vidět, že nejezdíš moc často, ta 810 tam jezdí už cca rok takhle…a nikoho to nesere, hlavně že Länderbahn nasliboval a platí kraji penále ☺️ ale výsledek pro cestující ještě horší než když tam jezdili ČD.
Pište na kraj
Co vím tak DLB má 8 regiosprinteru a podle smlouvy musí do dvou let všechny zrekonstruovat, proto mu nezbylo nic jiného, když má dvě jednotky na rekonstrukci, než si vypůjčit jednu 810 od KŽC a nějak se nemohu dopočítat jak jeden Šukafon v turnusove potřebě 6. až 7. strojů udělá 90%, asi nejsem tak dobrý matematik jako pan xxHonza.
To je tzv. modrá matematika. U vlaků konkurence znamená jeden ze sedmi neplnění 90% výkonů, kdežto u ČD se všechno vždycky plní na 100%. Učí se to v odborech.
Rozhodně lepší Regionovy, než 810, i regiosprinter je horší, Regionovám chybí pouze zásuvky, WiFi, ale to se někde dosazuje. Další nevýhoda je trochu pomalejší rychlost, ale 80 na lokálky stačí.
Tady se to právě za miliardu zrychlovalo, aby tu zůstávaly pomalý popelnice.
Říkejte si co chcete, tam kde jezdí Regionovy, já s nimi pravidelně jezdím, jsem s nima spokojený, hlavně že něco jede, rozmazlený lidi budou chtít vždy něco víc.
V roce 2005 ano, ale dnes je Regionova úplně mimo…
Já jako vlastenec, mám rád české věci, vyjma 810, tu jen v případě Moravskoslezského kraje 811. Nejsem šotouš, jsem normální cestující a zájemce o dráhu
A co máte proti modernizované 810 ?
A komu se vlastně říká šotouš?
To je takové zvláštní slovo. Co má za obsah?
Sotous od slova sotit =fotit
To by byl spíš fotouš.😁
Šotouš se považuje za zájemce o dráhu(nebo celou veřejnou dopravu), často se jde o lidi, kteří vnucují ostatním řadu 814 či šukafony. A to pod hesly, že mají rádi české věciaapd.
Ti víc ultra vidí všude nepřátele železnice a i když dojde ke zrušení vlakového spoje se kterým nikdo poslední půlrok nejel, jde o spiknutí beton – asfaltové lobby.
No atd.
Ano přesně tak, ale já se zastávat 814, jsem cestující a nadšenec, slovo šotouš nemám rád, co se týče té Regionovy, tak já s ní jezdím denně prakticky a vyhovuje mně, určitě lepší než 845, která se ani pomalu nerozjede
Slovo šotouš nemusíte mít rád, ale min. částečně jím jste, stejně jako skoro všichni, co sem lezem.
U vás bych odhadoval v reálu spíš toho šotouše, než částečného….
Vy si říkejte co chcete, mě neurazíte, i když nadávat mi do šotoušu nemusíte, já jsem nadšenec a cestující, který má rád kvalitní vozy, když je lokálka zmodernizovaná, tak 814 je ok, tuplem když má moderní vybavení.
Já to neberu jako nadávku.
Dobře, hezký zbytek dne
Nápodobně.
Neberte svojsina vážně je postižený. Člověk může mít rád vlaky a nemusí být sotous ani nic podobného..
Jerry: Zrovna ty teoriím o šotouších odpovídáš opravdu hodně.
Takže budeš nejspíš ještě postiženější…
Já mám hlavně rád techniku, co se týče dráhy
V tom s vám i souhlasím, protože i já s tím jezdím, ale stejně tak s 810, a problémy nemám. Prostě jsou to vozidla na místní tratě, levná a na krátké vzdálenosti. A tomu všemu plně vyhovují. A ty 810 po rekonstrukci jsou prakticky v tomto ohledu bez chyb. A i u těch 814 záleží na jednotlivých vozidlech. některá jezdí tiše a klidně a jiná drnčí a jedou neklidně. Čili chyba bude někde jinde než v jejich podstatě. Dále hodně záleží na kvalitě svršku. Na novém pružném uložení jezdí obojí bez chyb.
Můžete podložit ty výhody 810tek ?
Tis vymyslel však ? Nebo bereš drogy
Jerry: Seš úplně mimo. Rodiče by ti měli vyhledat odbornou pomoc….
https://cs.m.wikipedia.org/wiki/%C5%A0otou%C5%A1
Případně zde:
https://necyklopedie.org/wiki/%C5%A0otou%C5%A1
Žádný, jde o nesmysl a snahu pomlouvat lidi, co mají zájem o železnici. Prostě když nejsou fakta a znalosti, tak se jakoby nadává a dehonestuje.
Ti „rozmazlení lidé“ jezdí místo Reginy autem.
Urltrašoto: Když se poruší vlaky z Prahy do Ostravy, tak začne víc lidí jezdit do Bochova.
Investice byla veliká hlavně díky změně z tratě D3 na D1 a zrychlene úseky jsou stejne jen na rychlost 80, vyjma Libochovice město… Dubany, ale to je sotva 2 km usek takže ta pomalá popelnice je úplně v pohodě.
Potíž je v tom, že tahle popelnice se nerozjede ani na těch 80 a už musí brzdit.
Tak to se asi měli napřed zeptat v jiným patře budovy na nábřeží, jestli tam hodlají v příštích 50ti letech jezdit s něčím aspoň trochu na úrovni
Jo tuhle jsem tou popelnicí jel na Špičák – 45 minut zpoždění a Max.35km/hod dle tachometru v kabině…..
Tady jde o to, že by měly být právě velmi levné na rozdíl o d jiných vozidel. O cenách za provoz mám informace přímo od lidí, co o tom něco ví. Takže spíš je otázkou, co stojí za tak vysokou cenou 810 i Regionov.
Mezi lounskými a lovosickými strojvedoucími se mluvilo o nedávno dovezených Stadlerech. Jestli cena nebyla za regionovy trochu vyšší, právě proto, že se zde doopravdy počítalo s jejich průběžným nahrazením něčím lepším. Pokud kraj obnovil hledání jiného dopravce, vidím to tak, že ČD ty Stadlery chtějí dát nakonec prostě jinam.
Režijky a odměny zaměstnanců
Souhlasím, rozhodně tisíckrát lepší 814, než regiosprinter.
Souhlasím. Navícwifi je naprostá zbytečnost. Vlakem se chci někam dopravit, ne tam blbnout s počítračem. To mohgu jít do nějaké internetové kavárny. V regionově je mnohem pohodlnější posez, je tam teplo.
WiFi umožňuje zajímavé věci – pracovat na notebooku, číst si zprávy. Jasné, asi to není potřeba na každé lokálce ale na dálkových linkách definitivně ano. Je rok 2021.
S dálkovými linkami souhlasím. Ale na lokálce ten notebook ani nestačím zapnout.
Proto nosím tablet.
Tak to nejezdíte na lokálkách v ČR, kde se rychlost pohybuje v průměru okolo 30 km/h a tedy i krátká cesta trvá věčnost.
A není lepší se dívat z okna a dívat se na to, jak vypadá tato země? určitě zajímavější a důležitější. Aspoň pak nebudou lidi, kteří ani nevědí, jak to zde vypadá, natož aby si ji vážili.
V RegioSprinteru je dokonce i klimatizace. Není tak hlučný. A je rychlý, a topí celkem hodně
Ty vraky od DLB právě moc netopí.
Regionovám chybí otočný podvozky a odhlučnění. Jsou to dobytčáky v osobní verzi. Makety moderních souprav.
Nerad bych se mýlil , ale 810 a odvozené deriváty mají pojezd je A´1´ (+ 1´1´<- 814), tedy vždy dva jednonápravové podvozky, tudíž otočné jsou. S odhlučněním naprosto souhlasím.
Moje dvouleté dítě si hralo s mym mobilem a skoro všem dal palec dolů, tak se všem omlouvám:-D
Palec dolů (i nahoru) se zde dá „stornovat“ kliknutím na opačný palec. 🙂
A někdy tak i stornuju hlasování někoho jiného. 😀
Tak małé a už tak rozumné!
Ono je očividně potřeba modré gumy čas od času přidusit a probrat z letargie pohrůžkou konkurence…
Zato ty jsi použitá prasklá guma, kterou je potřeba vyhodit .
Prasklá guma co mneli nastříkat do kopřiv
No vy jste visoce ynteligentný dvojička.😂
Nalijme si čistého vína… bez dotace to nejde nikomu. A ČD nemají na Oberlandrátech Aussig unf Reichenberg v oblibě.
No, bez dotace to nejde nikomu. A to se klidně postavte na hlavu.
On tu nikdo netvrdí, že tahle linka se da jezdit na komerční bázi.
Na železnici se nic nedá jezdit bez dotace.
Stejně jako na silnicích. Celá doprava je taková za současného pojetí a lhaní a jen se to nechce slyšet a vidět. Proto se také zbytečně přepravuje vše a všude po stovkách km. Jenže nic netrvá věčně.
On zas někdo naslybuje hory doly jako Jančura a zkutek utek. Kde jsou ty elektronický jednotky z Polska.
Nemají být žluté „panťáky“ až od letošního prosince?
Mají a elektrický ne elektronický, ale vysvětluj ten rozdíl modrým gumám.
Vaše notorické označování modré gumy by bylo na míste ještě na přelomu 80. a 90. let, kde se ještě nosily modré uniformy s hodnostmi ve velkém. Dnes zbyli s prvky modrých krojů akorát průvodčí a mizející výpravčí.
Modrá guma mentální nastavení, s barvou uniformy to nutně nesouvisí.
Tak elektronický snad taky budou. Není to žabotlam 🙂
Co ty červivá švestko, nebo švestková gumo?
Jako oni to stihnou dodat?
Tak Regiojet zaplatí ústeckému kraji penále, které zaplatí Pesa.
Regiojet rekonstruuje stávající jednotky a Ústecký kraj ušetří. Cestují to mají totožné jako 814, 843, …
Ne, nestihnou.
Pesa už je smířená s penále.
A penále je jednorázové, nebude se zvyšovat s narůstajícím zpožděním dodávky? 😀
Při dobře napsané smlouvě by se Pesa moc nesmiřovala, raději by se snažila aby penále nenarůstalo.
Já, dobrá čeština 😀
Už by se měly vyrábet.
Mimochodem, kam ČD přesunuly (po náhradě Arrivou) Desira z rychlíků Praha – Rakovník a Praha – Příbram – ČB, kterážto Desira tam jezdila od roku 2010 coby následek jistoty 10letého kontraktu pro ČD díky přihrání 10letých kšeftů bez soutěže? 🙂
To by mě taky zajímalo, víme jistě že nejezdí na Kladno, tam už tři roky jezdí žraloky.
Čeština pláče.
Tady napadají ředitele zeměkoule všechny kteří mají jiný názor než oni a ani si nedokážou připustit, že Jančura namazal všem med kolem huby. Od grafikou nevyjde ani jedna jednotka, protože by už musela kroužit po okruhu a takovou úžasnou zprávu by nám určitě editor tohoto kecwebu určitě naserviroval na zlatem podnose.
Zajímalo by mě kolik už kraj vybral za penále od AŽD, které téměř denně nahrazuje 1-2 Regiosprintery solo řadou 810.
Zeptejte se na Krajském úřadu.
A rovnou se na kraji zeptejte, kolik vybral na pokutách za nasazování 810 místo nasmlouvaných Desir dopravce ČD. Ať to máme všechno v jednom.
UK kraj někdy officiálně s ČD nasmlouval na nějaké výkony Desirra? Můžete mi tyto případy připomenout?
Na mezistátních vlacích Děčín – Bad Schandau – Rumburk. Ovšem s ohledem na zavřenou hranici v tuto chvíli ani není možné Desira provozovat.
ČD Desira nevlastní. Vlastní je DB. Na lince U28 DB zajišťuje vozový park a ČD personál velmi zjednodušeně řečeno. Pokud jsou zavřený hranice, tak Desira nejsou. Smlouva tam je ještě na 2 roky, DB desira už vyřazuje pro provoz v Německu, už nemají na kolejích v Německu co dělat, tak je za 2 roky vyřadí a nahradí něčím jiným, co bude ještě záležet na spolupráci s ČD a výrobci. Vyřazený neprovozuschopný Desira se prodají Arrivě nebo Landerbahnu a jiným takovým to firmám.
Takže současný provoz muzejních krámů 810 do Žlebu je bez postihu?
A co by tam mělo jezdit, aby to odpovídalo cenově a zatížení? Pokud na to máte, můžete tam nasadit rychlíkové vozy a platit to. Všechno jen řeči bez uvažování a logiky.
Cokoliv,jen ne 810,843,854
A místo starého šrotu z roku 2005 tady budou surpemodehní Regionovy z roku 1985. Ale nedejbože, dkyby ty ojetiny koupily ČD. To by odpůrci šrotu udělali čelem vzad a převlíkli kabát.
Hranice samozřejmě zavřená není, cargo nebo Sv s posádkou vlaku projet může, takže není žádný důvod aby na obou našich úsecíh jezdilo Desiro podle smlouvy, které se v případě potřeby vymění přes hranici. Eventuelně nesmíme zapomínat na to, že zde jezdí velkodopravce ČD s dostatkem adekvátních záloh, který jistě promtně najde něco lepšího než vyžilý šrot 810.
Pravila červivá Švestka
Švestka vy máte duševní problém? Zřejmě ano, protože vy už vstáváte s nenávistí k ČD. Je mi vás líto. Patrně vás odtamtud vyhodili.
Hele Koubo a že jsi nereagoval na Krušky-Středohoří, ta jeho nenávist k DLB je přímo pověstná, jestli oni ho nevyhodili, nebo jde jen o to, že mu tam neplatí režijka?
Ona to není tak nenávist jako zkušenosti. Já je musím také potvrdit.
Kde konkrétně jsem zmíňil že nenávidím DLB? Pokud by na U11 nasadil něco lepšího jak Regionovy, potažmo Regiosprintery, tak si jeho nástup vysloveně přeji.
A také za nasazování klasických souprav místo Interpanterů na R19.
Čím to, že s těmi RS jsou problémy a s těmi proklínanými 810 nejsou?
Už jsem to psal v jiné diskuzi, ale když se dělá vyvazovačka na RS od AŽD. tak se musí dopravit do dalekého depa v Bečově nad Teplou, když se mění kola, tak se musí kamionem odeslat do Bohumína na nějaký speciální soustruh a pak zase do Bečova. 810 jsou v záloze hned další 3. V neposlední řadě se ani AŽD nevyhýbají srážky na přejezdech. Jak je tomu u RS DLB nevím.
Ano za Reginu 165 na km je hodně,ale není to zas jen o tom ,že tam chci dostat jezdit někoho kdo je kamarád?Ve Středočeském kraji jezdí 810 ka Čelákovice-Mochov za 169.60 na km a vozí to vzduch ,smlouva je na 10 let .Podobně drahé za 169.60 jsou turistické linky od této společnosti jako Rakovnický rychlík,nebo Podlipanka ,kde také jezdí jen vzduch a to nikomu nevadí ,pravda je to jinej kraj.Jinak pokud by ÚK vybral někoho kdo má třeba Desira tak za mě dobré je to živé a má to i 1 třídu A Sp vlaky Žatec-Louny-Ústí to by potenciál mít… Číst vice »
já jsem ke spěšňákům Žatec-Louny-Lovo-Ústí skeptický. Z oblasti Loun i Libochovicka je spádová oblast na dojíždění do zaměstnání spíše ku Praze.
taky si myslím. Hádám, že zavedení této linky je z důvodu, aby koleje „získaly“ větší smysl, přičemž ale dojížďka do Prahy jak ze Žatce, tak i Loun, případně Postoloprt násobně převyšuje spádovost do Ústí nad Labem, Lovosic, Litoměřic (tedy místa, kam ta linka míří), někdy to je až o řád. Takže místo toho, aby kraj(e) řešil(y) spojení tam, kam lidi opravdu dojíždí (Praha), tak zde jsou realizovány mokré šoto sny lidí, co řeší dopravní obslužnost na kraji a možná nějaké poradenské firmy, co jim tuto doslova kravinu našeptala. Pokud je z tohoto koutu někam dojížďka do Ústeckého kraje, kterou má… Číst vice »
A jak byste si takové řešení představoval? A který kraj by ho měl mít na starost?
Zde je prostě myšleno, aby kraje konečně přestaly blbnout a investovat do tratí, kde jsou přepravní proudy minimální jen proto, aby podpořili domácí zaměstnavatele jako Strabag, Monzas, N+N, Chládek a Tintěra, Pedasta. Ale do tras kde ty přepravní proudy do zaměstnání, či kvůli místním vazbám doopravdy jsou. V případě Loun a Žatecka však prosazení kvalitního železničního spojení na Prahu na státní úrovni bude těžké, protože každodenní dojíždějící přivykli silniční dopravě a raději by měli dokončenou dálnici D7.
Zde je v zájmu kraje aby intenzivně loboval za odbočné rameno z budoucí VRT (Středohoří) Praha – Ústí – Drážďany. Ústecký kraj by si opravdu mohl uvědomit, že ta vysokorychlostní odbočka do Loun, potažmo dále, by jižní část kraje mohla ekonomicky nakopnout. (myšleno hlavně to dojíždění). Je tedy s podivem, že když komise MD rozhodla o VRT do Drážďan, bez větve do Loun, tak se kraj vůbec neozval. Tím nemyslím že by hejtman a náměstek pro dopravu měly vyřvávat “My to chceme” , ale že kraj je připraven být nápomocen v jakékoliv fázi přípravy. Například kvalitní kampaní, s cílem vysvětlit… Číst vice »
Pro kraje tohoto typu je vlak něco zcela mimo jejich myšlenkový svět. Jejich reprezentace všude jezdí auty.
A nabízet MD nějaké hotové projekty? Blázníte? Jak to osobně neschválil Sosna, tak to neexistuje. A ještě bychom obešli SUDOP…
třeba takhle
http://portal.idos.cz/Down.aspx?f=pdf/L109389_201213_284831.pdf
Louny mají ještě nějaké rychlé (asi) komerční spoje, ale Žatec je na tom dost bídně.
Jestli se něco stane na železnici, aby z tohoto koutu byla použitelná do Prahy, nebo bude řešení na silnici, je asi celkem běžnému cestujícímu jedno, doba jízdy je na autobus snesitelná
I z jízního řádu je evidentní, že se nejedná o komerční spoje. Ústecký a Středočeský kraj mají dohodu o mezikrajské spolupráci i v rámci autobusové dopravy do které linky PID tj. i linka 389 v rámci úseku na území Ústeckého kraje spadá. Komerční spoje jsou např. ty z Mostu nebo Teplic.
ale to přece nikde nepíšu, že ta linka je 109389 komerční.
Píšu, že existují ještě rychlé linky, kterou budou asi komerční
Žatec je ale asi čistě na komerci, co se týče spojení do Prahy a podle toho to taky vypadá – děs a hrůza.
Hlavně, že se autorům a autorkám myšlenky Sp Žatec – Louny – Ústí má proč postavit/zvlhnout ústrojí mezi nožkami :-(, místo aby řešili to, co skutečně lidi potřebují
Správná otázka. Tady zrovna krajské řešení evidentně selhává…
Ono to souviselo s revitalizací tratě 114 a nezapomínal bych na Libochovice.
a pro Libochovice je nepřekonatelný problém přestup v Lovosicích pro cestu do Ústí nad Labem? přestoupit do Ústí musí zvládat Terezín, Budyně, Úštěk (ten přišel o přímou linku, tak musí přestoupit buď v Lovečkovicích, nebo Lovosicích), Třeběnice, tak i snad Libochovice by to zvládli/zvládají do Roudnice (vlakem, bus jede přímo), Prahy, kam jezdí ve větším počtu, než do Ústí, jim nic jiného také nezbývá Mezi Libochovicemi a Louny je takový zlom dojížďky, že podle mě je hodně na zvážení, zda to je na železnici, tamní dopravní proudy. Vymyslet si spěšné vlaky, aby se obhájila v lepším případě existence trati, v… Číst vice »
Ta čísla jsou předpokládám z období půlhodinové pauzy uprostřed. A podle mě je revitalizace takovýchto tratí zcela v pořádku, tohle nejsou Štíty. Jiná věc, zda právě sem mají být směřovány EU fondy, ale holt tento stát nechce či tehdy nechtěl dělat „levněji, ale za národní“. Mimochodem, ty Sp (v Libochovicích zastavující) měly být do Lovosic právě nějak po čtvrt. A návrh Sp sice určitě nebyl tím, co by rozhodlo nebo rozhodujícím způsobem napomohlo rozhodnutí tu trať revitalizovat. Napomohly ovšem silně tomu, že výsledná podoba té revitalizace nejsou vyhozené peníze (uvažovalo se až o 120 km/h Libochovice – Koštice a „jen“… Číst vice »
čísla o počtu cestujících byla zveřejněna ústeckým krajem v dopravním plánu z roku 2015. Někde v této diskuzi je na to odkaz. Nevím, jaký tam byl tenkrát (2015) jízdní řád, nemám knihu, možná by se to dalo nějak dohledat na internetu. Vzhledem ke skutečným přepravním proudům, které asi nebude možné ohýbat tak, jako se to leckdy dělá s čísly ve studiích a projektech :-), upřímně pochybuji, že by se zrychlení nějak na počtu lidí projevilo více, než v jednotkách % a to je pořád málo na to, aby se platilo za vlak z veřejných peněz asi tak 4 krát více,… Číst vice »
Čísla z 2015 jsou k ničemu, plus mínus „cílový“ JŘ (bez Sp) byl zaveden až loni. Cílový stav infra nyní těžko, na to by musely projít komplexní obnovou i traťové úseky Lovosice – Libochovice (mimo Čížkovic a pár jednotlivých míst, co se do „revitalizace“ vešla) a z Koštic do Loun (mimo Radonic a zase nějakých spíš bodových míst již realizovaných). Provozně by se to ale projevilo už jen vatou na koncích, takže řekněme, že k dlouhodobému „cíli“ už chybí právě ty dva páry Sp v kladiva (v Libochovicích cca v 6 a 7 ráno, opačně tuším v 15 a 16,… Číst vice »
Eh pardon, nikoli Koštice – Louny, nýbrž Radonice (mimo) – Louny.
nemyslím, že čísla z roku 2015 jsou k ničemu, rozhodně jsou dobrá k tomu, aby se porovnalo, kolik to přineslo cestujících, provedené změny. Protože pokud, jak je zmíněno, se moc nedělalo s úsekem Libochovice – Lovosice, tak to je o to více blbě, že do celkem perspektivního úseku se moc neinvestovalo a do toho, podle mě na zavření, se peníze daly. Všechna veřejně dostupná data (údaje z ČSÚ ze sčítání obyvatel, zatížení komunikací – sčítání dopravy 2016) svědčí o tom, že v ose Lovosice – Louny není mobilita příliš velká. To sčítání dopravy už příliš neposlouží k tomu, aby se… Číst vice »
Proto také řešení dopravy na trati 110 je nevyhovující a scházejí zde min. ty Sp – rychlejší než to bylo dřív, s rozumným zastavováním a přípoji. Pro kritiky – nejde jen o spojení Loun, Mostu a Prahy. Ony jsou tu také jiná sídla.
Ano 110 na je neprávem opomíjena Třeba ze Slaného opět vyhrává dálnice, než se kodrcat do Kralup a pak stát na chodbě v rychlíku. . Pořád se mluví, zejména na Středočeském kraji a v Praze jak chtěj přesunout lidi z aut do vlaků. Budují se záchytná parkoviště, přidávají spoje. Přijde mi však že se zaměřují pouze na oblasti jako Nymbursko, Kolínsko, Milovicko, potažmi Dobřichovicko. Z oblasti od Roztok na sever zřejmě nedojíždí denně žádní vlivní úředníci/lobbisté. Od Kralup dále už vůbec ne.
Jako exŽatečák plný souhlas. Do Prahy dnes všichni jezdí jen busem, navíc to nádraží daleko od města k použití vlaku nemotivuje. Zrychlit Chomutov-Lužná- Praha by mohlo být zajímavější, jenže s pokračující výstavbou D6 to časově pro vlak nebude moc výhodné.
Obojí. Proto schází ty spěšňáky i od Libochovic na Mšené Lázně – Straškov a na Kralupy a Prahu. To tu schází i přes řeči, že tu jakoby zajišťují nějaké autobusy. Bohužel to není pravda. Schází to. Opět i z mých zkušeností a požadavků na dopravu, které tu jako cestující mám. A vím, že nejsme sám. Spád je tu jednoznačně na Kralupy a Prahu, nikoliv do Ústeckého kraje, který to zde objednává a logicky o to nemá zájem. Proto také ty názory, že to objednávání ze strany krajů není moc šťastné, protože tu schází nějaká podpora a řešení dopravy v podstatě… Číst vice »
Jaká je u spojů na této trase průměrná obsazenost cestujícími? Stačí orientačně. Jinak jet 86km z Loun do České Lípy vlakem 2h28 je slušný bizár:)
Je to osobák, který staví všude, takže zas takový bizár to není. A ano, pokud neuvažuji koronu, ve špičkách pracovních dnů je to plné tak z 80 %, což je slušné.
80% by bylo slušné, ačkoli pohledem do mapy na trasu a do JŘ, kde je většina zastávek na znamení, až těžko uvěřitelné.
Ano ale v okolí Úštěka, Blíževedel, Zahrádek je jedna přírodní zajímavost za druhou, kde si na své přijdou jak cyklisté, krosnaři, horolezci, i novodobí trampové co si rádi ubalí nějakého jointa 🙂 . Hodně pasažérů pak pokračuje do oblasti Máchova jezera a směr Jedlová/Liberec
mimo Coronu se často stojí po celý den ( mezi Ltm a Lovo)
Velmi silná obsazenost je mezi Litoměřicemi a Lovosicemi, kdy se i mimo Covid stojí. V létě jsou pak vlaky na Českou Lípu od/na pražských rychlíků silně obsazeny cyklisty a krosnaři. S úsekem Lovosice-Louny to je horší. Z Loun do České lípy nejezdí tíměř nikdo, takto souprava jede jen kvůli oběhu.
Z Loun do České Lípy nikdo nejezdí, je to jen dlouhé vozebni rameno pokrývající x usekovych frekvencí.
Často se ale jezdí do Lovosic na R do Prahy a Ústí. A do té Lípy zase třeba z Libochovic apod. Je to opravdu úseková doprava. Ale schází skutečně to spojení přes Mšené. A to i od Loun. Dále na trase scházejí i zastávky nebo jejich lepší umístění jako např. Černčice, přes které jede apod. Obdobně na trati 100 nebo ze Zlonic do Straškova apod. Nelze se pak divit, že se to moc nevyužívá, když to není promyšlené. A o přípojích autobusů ve stanicích nemluvě. Právě třeba ve Zlonicicích, Libochovicáích atd.
Stačí se podívat na mapu ze sčítání v r. 2015 na str. 7-8. To je podle Vás málo?
https://rskuk.cz/files/Strategicke-a-rozvojove-dokumenty-UK/Dopravni-plan-2017-2021-Prilohy.pdf
Jestli kraj obnovil hledání jiného dopravce, tak se ČD zřejmě moc neměli k nasazení lepších vozidel ( u nově dovezených regiospiderů z Německa také nevědí co s nimi chtějí) Jestli o U11 fakt přijdou tak už můžou českolipské i lounské depo prodat/pronajmout.
SOSAD a FSČR budou lobbovat za demolici depa 😀
V depu v Lounech poskytují ČD své služby DLB. To je podnikání, jen někteří to stále nechápou.
že zaměstnanci ČD v Lounech opravují regiosprintery DLB vím také. Ale zároveň se stále jedná o základnu pro regionovy pro linku U11, pokud toto padne, tak už to i se zaměstnanci mohou DLB nechat celé. A kvůli zbývající údržbě soupravy pro spěšňák do Prahy a 809tky na Podřipsko nevím jestli se to vyplatí držet
I kdyby se v Lounech neudržovala žádná vozidla ČD, může být pro ČD ekonomicky výhodné provozovat tam jen údržbu pro jiné dopravce. Jsou to objekty a zamestnanci ČD, „nechat to DLB“ by znamenal prodej/pronájem objektů a převedení zaměstnanců. Pochybuju, že o takovou akci by DLB měla zájem, pro ne je mnohem snazší si údržbu zajistit tak jako dosud, než řešit budovy, stroje a zaměstnance.
Nebo to udělají jako s Libercem. Tam se mají po odchodu 843 do Trutnova dělat větší opravy řady 814.
Případně údržba pro jiné firmy.
Pokud bude Matka dráha šikovná, jistě řešení najde.
Plus se do Liberce budou vozit mašiny Carga, jejichž údržba se doteď dělala v HK.
Využití vozidel z U52 o víkendech na Moldavu už jsem tady navrhoval, je fajn že kraj o tom přemýšlí také. Pokud by našli fakt hodně peněz a odvahy, zkusil bych to s bateriovými vlaky.
Když už, tak vodíkové vlaky. Bateriové vlaky jedině po výrazném zlepšení technologie baterií.
Já nevím… trasy jsou z poloviny pod trolejí, resp. žatecká asi méně než z poloviny, ale trolej je na obou koncích. Je ale otázka jestli nepočkat na konverzi.
Jsou bateriové vlaky vyzkoušeny na tratích se sklonem až 37,5 ‰ ? Jestli by při jízdě poměrně dlouhým úsekem z Louky na Mikulov Nové město vydržely. Za to při jízdě dolu by hezky dobíjely.
Jestli ty baterie vydrží dlouhodobé zatížení odebíraným porudem (odvod odpadního tepla) ta není důvod věřit tomu, že by to trakční motor nezvládl.
Přesně tak, věřím že není obtížné spočítat, jestli nějaká konkrétní bateriová jednotka na Moldavu vyjede nebo ne. Provozovat vodíkové vozidlo na trase která je z poloviny zadrátovaná mi naproti tomu přijde poněkud redundantní.
RegioSpider je kapacitně podobný Regionově? Ahaa 😀 Cestující přecpaní jako v tramvaji… bez záchoda 🙂 ALEEEE!! Je to levnější, tak to joooo O:) O:)
Záchody tam už jsou, dodatečně. Ale zima (nedostatečné topení + bez příček), v původním provedení nepohodlná sedadla, zavazadlové police jen ve střední části (ta je bez topení, chlad sem proniká i měchy).
V jakém Regiospideru (resp. jestli jste myslel Regiosprinter, tak Regiosprinteru) provozovaném na českém území není WC?
pletete bojlery a brojlery
Zase kují pikle proti národnímu dopravci. Jednou zde máme České dráhy jako národní majetek, které jsou určeny k zajišťování této služby. Je to stejné, jako kdyby si kraje vybíraly, zda bude bezpečnost zajišťovat Policie ČR nebo nějaká soukromá ochranka. Stát zřídil České dráhy k tomu, aby zajišťoval službu, kterou je dopravní obslužnost. Stejně jako vězeňskou službu, soudy aj.
„Je to stejné, jako kdyby si kraje vybíraly, zda bude bezpečnost zajišťovat Policie ČR nebo nějaká soukromá ochranka.“
Samozřejmě že to není stejné.
ČD, a.s., jsou obchodní společnost jako každá jiná (na což se mimochodem někdy upomínají i ony samy – když se jim to hodí).
Mimochodem – kraje nemají s ČD nic společného ani majetkově, tzn. i v tomto ohledu jsou jen „jedním z mnoha řadových dopravců“.
a klíčema jste cinkal?
Přesně, lidi cinkali klíčema a teď bude do Postoloprt jezdit odporné imperialistické desiro. Kdbysme necinkali, jezdila by tam stejná 810 s rudou hvězdou jako před 40 lety a polonalitým průvodčím a byl by klid, na který by navíc dohlíželi soudruzi z OSOŽ.
Za tohle určitě ne!
Myslím, že jste si nevšiml jisté drobné události proběhnuvší koncem roku 89.
A že tedy stát nezjistil regionální a dálkovou autobusovou dopravu alá ČSAD?
A dále tu máme Nařízení Evropského parlamentu a Rady (EU) 2016/2338 ze dne 14. prosince 2016, kterým se mění nařízení (ES) č. 1370/2007( otevření trhu vnitrostátních služeb v přepravě cestujících po železnici)
Takže asi tak..
Tohle víte vy, tohle vím já, ale vyprávějte to místním šotobolševikům, pro které je existence jakéhokoli legislativního rámce věcí zcela nepochopitelnou, protože se slzou v oku vzpomínají na časy, kdy tím legislativním rámcem byl telefonát z ÚV, že…
No právě. Stát se měl rozhodnout, jestli službu zajistí sám ve své režii (jako třeba tu policii) a nebo si službu bude pronajímat od soukromých subjektů (jako třeba ty autobusy). Současný kočkopes, kdy stávající úřad jménem ČD soutěží s firmami je blbost. Úřad totiž pracuje v jiných schématech než firma a celkově ta situace zbytečně budí vášně…
Toho a.s. v názvu jste si ráčil všimnout? Je to firma jako jakákoliv jiná, pokud ovšem její zaměstnanci mají mentalitu úředníků je to podnět ori transformaci a nikoliv důvod k nějakému zvláštnímu zacházení.
Tak se to mělo zprivatizovat, transformovat, nebo cokoli…
Cokoli v názvu neříká nic o schématu fungování…
Stávající moloch a.s. slouží jen jako fackovací panák. Podle mého názoru stávající stav nemá smysl.
Však ano, privatizace je řešení. Ale i tak není to důvod k diskriminaci jiných hráčů na trhu jen proto, že ČD náhodou vlastní stát a neumí si s nimi poradit.
Nejsem si jistý co vám na tu privatizaci soudruzi v odborech řeknou.
Vyhlásí na něj džihád 🙂
Stávka.
A.s. mají možná v názvu, ale taky dostane představenstvo nebo dozorčí rada kopanec, když nebudou výsledky? Kupuje se tam na něčí odpovědnost, jako v akciovkách, nebo podle zákona o veřejných zakázkách, jako na úřadech,m
Znovu opakuji, to, že je mají ČD problémy a že u nich, vzhledem k 100% účasti státu platí jiná pravidla pro tendry není důvod k tomu, aby měly nějaké výhody. Je to důvod max. k jejich transformaci, čemuž se kromě jiných fanaticky brání zpolitizované odbory.
Tak já taky nejsem zastáncem výhod. Jestli chtějí jezdit pro kraj, ať si vyhrají.
Jsem pro transformaci.
A co by se mělo transformovat? Akciová společnost?
Tam se dají rozprodat akcie.Nebo by se mělo znárodňovat?
Rozprodat majetek pro krajské dráhy
A teď si představte, že existují země, kde dotovaná meziměstska doprava vúbec neexistuje. A zcela překvapivě to tamní obyvatelstvo neuvádí jako jejich největši problém.
Ano, ale tyto země nejsou a neměly by být naším vzorem.
Pak přijedou sem a hrozně se diví, jak dobře to taky může fungovat.
Stát je především v EU a nemůže si mýrnyxtýrnyx vymýšlet věci, které jsou s evropskou legislativou v rozporu. Nebo by tedy alespoň neměl…
A proč si vlastně EU nezřídí jednotného želzničního správce a dopravce? Tak jim tam jezdí vlaky po cizích kolejích. A to je šotošpatně.
„jestli službu zajistí sám ve své režii (jako třeba tu policii)“
Policie je úplně něco jiného – tzv. organizační složka státu, s úplně specifickými pravomocemi (vyššími než má jakákoliv soukromá ochranka) – na rozdíl od pracovníků ČD, kteří mají pravomoci úplně stejné jako mají pravomoci pracovníci jakéhokoliv jiného železničního dopravce.
Také viz specifika jako např. služební zákon pro policisty, mj. zákaz stávek pro policisty (co kdyby totéž mělo platit pro pracovníky onoho státního dopravce 😀 ) atd.
Ale, že jste to s tím národním majetkem nevěděl u převodu historických vozidel na muzeum (muzeum je taky národní majetek). To byly najednou ČD obchodní firma a vybírat od muzea prachy jim nesmrdělo.
Jenže teoretici a různí zájemci o cokoliv, mají jiné názory a podle toho vše vypadá
Tady nejde o názory, tady jde o platné zákony a nařízení. Jinak brát eurodotace fajn,ale dodržovat podmínky nein,co?
„O víkendech by byla vozidla z této linky nasazena na turistickou linku T8 z Ústí nad Labem na Moldavu.“
To se týká celé linky T8, tedy i spojů jezdících z Mostu (které mj. o letních prázdninách jezdí denně), nebo jen toho jednoho páru, který jezdí z Děčína?
Oprava: dvou párů, jednoho až z Děčína a jednoho z ÚnL
Jen těch dvou párů.
Vlaky z Mostu bude řešit samostatná smlouva. Dopravce se vybírá separátně.
Víte kolik stojí uživit „Vražedné pobřeží v Praze“? Pak se nedivte, že se to krajům nelíbí. Například cena za 1 vkm mezi Petrovicemi u Karviné a Dětmarovicemi si ČD účtovalo 200,-. Od dubna už je spoj minulostí. MS kraj spoje zrušil a nahradil autobusy, které by měli vyjít na 40,-.
Při mizerně nízkém kilometrickém proběhu (12 km ujetých za 1 h ve špičce; ještě méně km za 1h v sedle) a vysokým mzdovým nákladům na strojvedoucího se vysoké částce (neříkám, že zrovna těm 200 Kč) v tomto konkrétním případě nedivím.
Taky tím vlakem tam nikdo nejezdil. Vozit teplý vzduch je sakra náročné na finance. Někdy dopravce musí jezdit nesmyslné objednávky.
ČD mají v budově na pobřeží jen 2 patra, po rušení odborů a tím i míst je tam už ěch šéfů minimum. Problém je jinde.
A kde? Zde je prostor trosku informovat
Důvodem bude mimo cenu také určitě nadcházející velká výluka v Petrovicích.
„V kraji přitom jezdí například AŽD Praha s kapacitně podobně velkými RegioSprintery po Švestkové dráze za 120 korun za kilometr“ … přičemž se dá namítnout, že zrovna tento případ může být specifický v tom, že AŽD na té trati hlavně potřebovala zavést pravidelnou osobní dopravu tak, aby (s ohledem na stanovené počty vlaků coby podmínka pro příspěvek od SFDI) dostávala peníze na údržbu této své trati = o to příznivější kalkulaci směrem ke kraji nabídla (protože s ohledem na to, že díky zavedení té osobní dopravy dosáhne na příspěvek na údržbu své trati, kterou by jinak musela platit ze svého)… Číst vice »
Tak můžeme vzít jako příklad DLB pro stávající výkony, cena 135 Kč. Prostě 165 Kč za regionovu je úlet. https://www.hlidacstatu.cz/Detail/13643328
Především úlet je to počítat na vlkm…chápu že by to radní jinak nepochopili, ale to se tak nedá počítat aby to neskončilo omezením veřejné dopravy.
A podle čeho to chcete porovnávat?
Cena za U 11 je daná tím, že po nástupu AŽD na linku Litoměřice – Most tento dopravce v zásadě „vyžral“ všechny krátké vlaky Lovosice – Litoměičce – to není stesk, to je konstatování. AŽD má pro svoje vozidla velmi ostré oběhy, ČD mají v rámci oběhu pro 8 x 814 cca 5 poměrně plných dnů a 3 dny jsou šejdrové sračky, kdy například ráno jezdíte hodinu a odpoledne 3 hodiny. A ty šejdry něco logicky stojí, protože na 2 hodiny s nástuem v 5 ráno lidi do práce pozvat nemůžete. Porovnávat by se to samozřejmě mělo jinak, aby bylo… Číst vice »
Ovšem podívejme se, s čím AŽD i DLB jezdí reálně. U AŽD již velmi dlouhou dobu jezdí takřka denně na dvou ze tří oběhů 810. U DLB je retro 810 od KŽC taktéž skoro denním chlebem. Zato na U11 jsem tedy 810 rozhodně tak často neviděl, pokud vůbec. Ono holt ty zálohy, ale třeba i pokladny (které AŽD nemusí řešit, DLB ve výrazně menším počtu) něco stojí.
Za to jsou také dle smlouvy pokutování. A proč nezvládají opravy, o tom jsme psali. Za uzavření výrobce kvůli covidu asi dopravce sotva může.
Ano zálohy něco stojí,proto bylo zadání u DLB 8 vozidel a jedna záloha.
Dále je potřeba pochopit že vždy jedno vozidlo je cca čtvrt roku na rekonstrukci.
Přelisování kol je dnes ani né tak finančně náročná operace jako časová.Kolovky jsou plně vytížené.
Současně s tím se řeší repase nápravových převodovek a opět časově náročné.
Takže nasazení 810 je ještě to menší zlo než autobus…
ČD zase jezdí se šukafónem místo zaplacenýho Desira přes Šluknov, ale na to se neupozrňuje, to je přece drobná provozní komplikace.
Řekl bych, že máte pravdu oba.
Pro AŽD je osobka(která by tam nejspíš v každodenní podobě jinak nebyla a ani nikomu moc nechyběla) na švestkové něco navíc, co jim pomůže v podnikání trochu jinýho druhu a není to pro srovnání úplně „čistý příklad“.
Na druhou stranu 165 Kč (tj. asi ještě bez DOSYPU , že??) je poněkud hodně.
Podle některých šotoušků jezdí Regiošuk přece za kýbl nafty :-))
O. K., s jakýmkoliv jiným přirovnáním (např. právě k DLB) problém nemám. Vyjma právě toho specifického případu Švestkové dráhy.
A taková 810 dokonce žere míň než autobus. 😛
Slovy Herculese Poirota – vlak tu jede až nechutně pomalu.
Kombinace regionovy, mizerneho stavu svršku s oblouky a stoupáním, a do toho ještě nechráněné přejezdy s jízdou 15 Km/h je opravdu zážitek.
Skoda jen, ze Rekonstrukce tratě jsou reálně jen dílčí úseky z Litoměřice do Libesic.
Co si představujete pod pojmem nechráněný přejezd?
Bez světelné signalizace
„nové spěšné vlaky z Loun do Ústí nad Labem, jejich zavedení ale není jisté.“
Zato zahrnutí takové linky do ekonomického hodnocení revitalizace tratě Lovosice – Louny takříkajíc „nesmrdělo“, že. 🙂
Někdy ty vlaky zavedeny budou, otázkou času je, kdy. Jejich start odložilo už minulé vedení kraje kvůli finančním problémům z koronavirové krize.
Nicméně náklady na rekonstrukci tratě vynaloženy byly, zatímco efekt z vynaložené reko nebude takový, než kdyby ty Sp vlaky (v souladu s ekonomickým hodnocením) zavedeny byly.
Když ptáčka lapají – pěkně mu zpívají….
Nikdo nevěděl, že sem přijde koronavirus a že způsobí takové problémy. Odložila se kvůli tomu spousta jiných projektů. Podstatné je, že zavedení těchto vlaků je do budoucna možné.
Jinak rekonstrukce měla smysl už nyní, protože z důvodu další rekonstrukce v úseku Oldřichov – Bílina dočasně nefungují některé přípoje v Mostě, takže z Ústí do Loun je často nezbytné použít trasu přes Lovosice.
Revitalizace té tratě byla provedena v roce 2018. Už ke 12/2019 byly časové polohy vlaků uzpůsobeny do „definitivních porevitalizačních“ poloh plně počítajících se zvýšením traťové rychlosti. Už tehdy mohly být ony Sp vlaky zavedeny (ostatně, bylo by to logické i s ohledem na nové smlouvy kraje s dopravci).
Je zajímavé, když někdo něco měl možnost učinit ještě před covidem, ale neučinil tak (přitom už mu v tom nic nebránilo) a odložil to, aby se následně vymlouval na nedostatek financí.
Před covidem se nepodařilo vysoutěžit dopravce.
Ráčil jste si všimnut, že veřejné finance jsou díky koronaviru v kytkách, v případě krajů že jde konkrétně o výpadky v miliardách? A že je tedy potřeba na to nějak reagovat, protože ty prachy opravdu, ale opravdu nejsou imaginární, jak se spousta lidí vašeho typu domnívá? Vy, když si doma naplánujete jánevím koupi auta, postavíte si na to garáž a pak s manželkou oba přijdete o práci, tak si to auto stejně koupíte, protože jste to měli v plánu a ten přece nebudete měnit Protože jinak by přišel soused a vysmál se vám, na co že ste si stavěli garáž,… Číst vice »
Ráčil jsem si všimnout. Což nic nemění na tom, co jsem napsal – že mít „velké oči“ dotčeným subjektům nesmrdělo ve chvíli, kdy se jim to hodilo uvést do ekonomického hodnocení projektu. Samozřejmě to není zdaleka první příklad v této věci, viz např. 1h takt vlaků v relaci Znojmo – Retz deklarovaný v projektu elektrizace Znojmo – Retz coby přínos celé akce. Stavba byla dokončena na konci roku 2009, ale 1h takt tam nebyl zaveden nikdy (dokonce ani od 12/2019, i když už to takto bylo uvedeno v jízdním řádu). A to se nemohli vymlouvat na covid. P. S. Ano,… Číst vice »