Úsekové radary zaplní Prahu 6. Mají ukáznit řidiče aut a vyhnat je z buspruhů pro MHD

Nový buspruh ve Svatovítské ulici. Foto: RopidNový buspruh ve Svatovítské ulici. Foto: Ropid

Cílem je ještě větší preference pro spoje městské a příměstské dopravy.

Městská část Praha 6 chystá další z kroků, které mají uklidnit tamní dopravu čelící přívalům aut zejména ze Středočeského kraje. Po rozšíření buspruhů (a sporech o jejich efektivitu) mají pomoci v preferenci spojů MHD úsekové radary měřící rychlost.

V posledních letech byly magistrátem zamítnuty všechny naše žádosti o nové úsekové radary. Často jsme slyšeli, že není kapacita na zpracovávání dalších přestupků. Ale protože letos přešla agenda dopravních přestupků z magistrátu na městské části, chceme podniknout kroky směřující k instalaci nových úsekových radarů,“ uvedl pro Zdopravy.cz radní pro dopravu Ondřej Matěj Hrubeš.

První čísla ukázala vliv omezení na vjezdech do Prahy 6. Starostové z okolí nadšeni nejsou

Administrace očekávaného velkého množství pokut by podle Hrubeše neměl být problém. Radnice je připravena na využití automatizace a robotizace procesů.

Úsekové radary se podle radního nasadí primárně v lokalitách, kde je zvýšený pohyb chodců a v rezidenčních ulicích, které jsou zatíženy nadměrnou tranzitní dopravou nedodržující například zónu 30.

Ministr couvá, úseková měření rychlosti budou na D4 náhodná. Stát si přitom kontrolu agresorů objednal

Jako příklad mohu uvést např. ulice Sestupná a Na Ořechovce. Po realizaci prvních zařízení budeme chtít pokračovat i v dalších lokalitách,“ konkretizoval Hrubeš.

Rychlost však nebude jediným přestupkem, které mají kamery do budoucna sledovat. Městská část žádá, aby došlo k zaznamenávání a předávání přestupků z kamer nad buspruhem v Evropské ulici.

Jeho platnost byla v srpnu rozšířena na celých 24 hodin, řidiči autobusů a trolejbusů však stále bojují s nízkou respektovaností vyhrazeného pruhu u řidičů aut. Vliv na zmenšování zpoždění spojů je tak zatím jen malý.

Z buspruhů mají auta legraci. Řidiči autobusů jsou frustrovaní, policie kontroly nestíhá

Další kamery mají poté vniknout i nad ostatními buspruhy na Praze 6. Cílem je podle Hrubeše ještě větší preference pro spoje městské a příměstské dopravy.

Konkrétně zmiňuje úsek Evropské před Veleslavínem a na ulici Jugoslávských partyzánů či komunikaci Roztocká-Podbabská.

Starosta městské části Jakub Stárek už dříve Zdopravy.cz řekl, že radary by měly být v místech, „kde to není past na řidiče“. Na Evropské podle něj nyní radary nefungují, měly by se přesunout tam, kde dávají smysl.

Nová úseková měření musí odsouhlasit magistrát a policie. Podle Stárka je cílem je rozjet do konce volebního období.

Tagy buspruh Praha 6 radary úsekové měření rychlosti
59 komentářů