Úsekové radary zaplní Prahu 6. Mají ukáznit řidiče aut a vyhnat je z buspruhů pro MHD
Cílem je ještě větší preference pro spoje městské a příměstské dopravy.
Městská část Praha 6 chystá další z kroků, které mají uklidnit tamní dopravu čelící přívalům aut zejména ze Středočeského kraje. Po rozšíření buspruhů (a sporech o jejich efektivitu) mají pomoci v preferenci spojů MHD úsekové radary měřící rychlost.
„V posledních letech byly magistrátem zamítnuty všechny naše žádosti o nové úsekové radary. Často jsme slyšeli, že není kapacita na zpracovávání dalších přestupků. Ale protože letos přešla agenda dopravních přestupků z magistrátu na městské části, chceme podniknout kroky směřující k instalaci nových úsekových radarů,“ uvedl pro Zdopravy.cz radní pro dopravu Ondřej Matěj Hrubeš.
První čísla ukázala vliv omezení na vjezdech do Prahy 6. Starostové z okolí nadšeni nejsou
Administrace očekávaného velkého množství pokut by podle Hrubeše neměl být problém. Radnice je připravena na využití automatizace a robotizace procesů.
Úsekové radary se podle radního nasadí primárně v lokalitách, kde je zvýšený pohyb chodců a v rezidenčních ulicích, které jsou zatíženy nadměrnou tranzitní dopravou nedodržující například zónu 30.
„Jako příklad mohu uvést např. ulice Sestupná a Na Ořechovce. Po realizaci prvních zařízení budeme chtít pokračovat i v dalších lokalitách,“ konkretizoval Hrubeš.
Rychlost však nebude jediným přestupkem, které mají kamery do budoucna sledovat. Městská část žádá, aby došlo k zaznamenávání a předávání přestupků z kamer nad buspruhem v Evropské ulici.
Jeho platnost byla v srpnu rozšířena na celých 24 hodin, řidiči autobusů a trolejbusů však stále bojují s nízkou respektovaností vyhrazeného pruhu u řidičů aut. Vliv na zmenšování zpoždění spojů je tak zatím jen malý.
Z buspruhů mají auta legraci. Řidiči autobusů jsou frustrovaní, policie kontroly nestíhá
Další kamery mají poté vniknout i nad ostatními buspruhy na Praze 6. Cílem je podle Hrubeše ještě větší preference pro spoje městské a příměstské dopravy.
Konkrétně zmiňuje úsek Evropské před Veleslavínem a na ulici Jugoslávských partyzánů či komunikaci Roztocká-Podbabská.
Starosta městské části Jakub Stárek už dříve Zdopravy.cz řekl, že radary by měly být v místech, „kde to není past na řidiče“. Na Evropské podle něj nyní radary nefungují, měly by se přesunout tam, kde dávají smysl.
Nová úseková měření musí odsouhlasit magistrát a policie. Podle Stárka je cílem je rozjet do konce volebního období.