Letecké společnosti Letectví

USA pošlou domácím aerolinkám dalších 14 miliard dolarů státní pomoci

Boeing 737 MAX 8 v barvách Southwest Airlines. Foto: Southwest Airlines
Boeing 737 MAX 8 v barvách Southwest Airlines. Foto: Southwest Airlines
USA už leteckým společnostem rozdělily 40 miliard dolarů.

Senát Spojených států amerických schválil další balíček ekonomické pomoci firmám postiženým pandemií koronaviru. Z něho má jít celkem 14 miliard dolarů (308 miliard korun) americkým leteckým společnostem.

Podpora aerolinkám je součástí souboru opatření v hodnotě 1,9 bilionu dolarů (41 bilionů korun) na podporu americké ekonomiky. Návrh prošel těsně o jeden hlas. Musí projít ještě Sněmovnou reprezentantů, kde by mělo kvůli převaze demokratů jít již o formalitu.

Peníze aerolinkám poslouží především na výplatu mezd pro zaměstnance, pro které nemají aktuálně dopravci práci. Jde už o třetí pomoc leteckým společnostem. Ta přichází v době, kdy se letecká doprava v USA pomalu zvedá k předkrizovým číslům a z aerolinek zní čím dál optimističtější slova o vývoji v oboru.

Podmínkou čerpání peněz z programu je zastavení propouštění, dopravci také nesmí až do září příštího roku vyplácet žádné dividendy. To je vzhledem k obřím ztrátám poměrně jednoduše splnitelná podmínkách. USA už leteckým dopravcům poskytly podporu ve výši 40 miliard dolarů.

Součástí balíku opatření je jednorázový příspěvek většině Američanů v hodnotě až 1400 dolarů, počítá také s prodloužením dávek pomoci pro nezaměstnané.

15 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
VíKo

Porad si myslím, že by se SmartWings a CSA mělo pomoct. Tam kde teď CSA jsou je i dílem statu.

Erik

neni lepsi rizena insolvnce? kolik uz se do CSA nalilo penez z nasich dani? kolik se vratilo? kolik se nikdy jiz nevrati? USA si to mozna muze dovolit.. ikdyz pochybuji, ale CR si toto, dle meho, dovolit nemuze.

Jan

Když se může platit sedačkovné vlekařům, taxikářům a autobusákům tak proč by se nemělo platit i aerolince….?

Jindra

Hlavně odškodnit“umělce“ různých žánrů, aby opět mohli trávit své zimní dovolené u moře, hoteliéry atd. Však on to náš lid prostý s radostí zacáluje..

Petr

Jakoze by konkretne v pripade ČSA byl tak velky problem mit misto 500mld shodku shodek 501 mld?

Nebo kolik to chteli za sedackovne 🙂

Drtiva vetsina pracujicich lidi v CSA/SW se uz do prace v letectvi nepodiva bez techto firem.

G700

Tak to aby si začli na pracáku hledat rekvalifikační kurzy 😀

Jeníček

Jsou to z většiny mladí lidé, umí jednat se zákazníky, mají jazykovou znalost, často i VŠ. Neměl bych strach, že se neuplatní. Jen cestovat holt budou za své, jako zbytek národa.

Janko

Netuším prečo by sa nepozreli do letectva bez ČSA/SW. Jednak QS tu ešte bude nejaký ten čas a druhá vec aj v týchto časoch sa dá nájsť práca hoci je to ťažké ale stále nie nemožné.

Petr

To je celkem jednoduché. Bez těchto firem se sem skutečně dostanou jiné aerolinky, dříve nebo později. Ale jak takové nabírání personálu probíhá? Můžete si zažádat o bázi, která by vám vyhovovala nejvíce. Tedy v případě obyvatel ČR to bude Praha. Jenomže do Prahy je veliká tlačenka zahraničního personálu. Prostě se jim tu líbí. Výsledek je takový, že se domů dostanete tedy za pár let. Krátce na to může přijít upgrade (CPT, SCC…) a celé to kolečko s žádáním začíná znovu. Piloti to možná překonají, přecijen peníze budou lepší než zůstat doma a rekvalifikovat se. Ale u stevardů pochybuji. To je… Číst vice »

Erik

No pokud pristupujete, ze 1mld sem, druha tam. Tak se pak nemuzeme divit, ze st.rozpocet je tam, kde je. Bohuzel politik ma rici jasne ne, zastropovat a pres pomyslnou caru nesmi jit. Ale to je tezky tady.. vsichni by jen brali.

Petr

Nejsem fanoušek rozhazování mld se a mld tam. Hodilo se to k poukázání, že to je už jen kapka v moři.
Samozřejmě by bylo lepší neprošustrovat dlouhatánské peníze na blbosti. Jako třeba čínské roušky, polní nemocnice atd. a použít je někde jinde, kde je alespoň šance, že se nespláchnou do kanálu.

VíKo

Pokud sledujete jen tento údaj bez širších souvislostí… tak to na kloudnejsi diskusi s Vámi nevidím 🙂

Erik

Prosim, objasnete jake konkretni souvislosti mate na mysli? Rad se k nim vyjadrim. Dekuji

Martin Csabo

Naprosto souhlasim je to z 90% dílo státu začalo to celé LuftJardou a dál už to všichni známe

Jindra

Posledním, kdo odborně vedl ČSA byl ing. Miroslav Kůla. Potom již nezadržitelný, ale řízený pád.