Úřady schválily Embraeru nové letadlo. Úspornější stroj míří jako první k norským aerolinkám

Nové letadlo Embraer E190-E2 v barvách norského dopravce Widerøe. Foto: EmbraerNové letadlo Embraer E190-E2 v barvách norského dopravce Widerøe. Foto: Embraer

Brazilský výrobce Embraer získal potřebné certifikáty od brazilského, amerického a evropského úřadu pro civilní letectví pro komerční provoz nového letadla

Brazilský výrobce Embraer získal potřebné certifikáty od brazilského, amerického a evropského úřadu pro civilní letectví pro komerční provoz nového letadla E190-E2. Nový stroj má být pro aerolinky úspornější jak spotřebou paliva, tak menšími náklady na údržbu. Cestující se dočkají výrazně větších zavazadlových prostor v kabině.

Letadlo je prvním typem z nové upravené řady letadel E2, která vychází ze stávající úspěšné generace E-Jet. Poprvé v historii výrobce letadel schvaloval nový model u tří úřadů najednou: jak u braziské Agência Nacional de Aviação Civil ( ANACú, tak americké Federal Aviation Administration (FAA), tak u evropské European Aviation Safety Agency (EASA). Certifikace trvala 56 měsíců od zahájení celého programu.

Oproti původní generaci E-Jet má letadlo o 17,3 % nižší spotřebu. Úplně nové jsou oproti stávajícímu modelu křídla či podvozky. Postupně má firma ještě představit menšího (E175-E2) i většího sourozence (E-195-2) z nové generace letadel.

Embraer si od certifikace slibuje pokrok v zájmu aerolinek. Dosud má na novou generaci letadel 228 objednávek. Prvním zákazníkem je norská regionální aerolinka Widerøe, která si objednala tři stroje a na dalších 12 má opci. Firma už oznámila, že s nimi spustí nové linky do Evropy, například do Mnichova či Hamburku. První let má naplánovaný na 24. dubna z Bergenu do Tromsø. Firma si objednala verzi se 114 místy.

Embraer chce nalákat dopravce i na nejdelší servisní interval v kategorii úzkotrupých letadel: 10 tisíc letových hodin. Pilotům má stačit jen 2,5 dne na přeškolení ze stávající verze.

Tagy Embraer Widerøe
Žádné komentáře