Úřad zvažoval uzavření obchvatu Frýdku-Místku, město jej obvinilo ze šikany
Snížení rychlosti na obchvatu Frýdku-Místku. Zdroj: ŘSD

Dopravní a energetický stavební úřad nařídil další snížení rychlosti na obchvatu. Město s tím nesouhlasí a hodlá se bránit.
Vím, že odborníci již pracují na vyřešení problému.. Dočasně by se ale dalo stáhnout dopravu do levého pásu a v místě dilatační spáry udělat přejezd na pravou stranu s max 50 km/h, pak dát přes most osmdesátku a na druhé spáře udělat přejezd zpátky do levého pruhu a pak omezení zrušit.. Řidiče by to asi neuspokojilo, ale stěžovatele určitě ano když by kvůli přejezdu obhnaným plastovými značkami a balisety všichni museli dodržet sníženou rychlost a ještě by se přes spáru jezdilo šikmo..
Možná by se mohl zavést trest „přestěhovat na 2 roky k dané silnici“, do míst, kde bydlí stěžovatelé, nebo na 2 roky vystavit stejné úrovni hluku. Asi by to mělo větší terapeutický přínos než pokuta.
14 tis. přestupků za květen ukazuje, že uvedená silnice patrně potřebuje kromě snížení rychlosti i adekvátní zúžení do jednoho pruhu a případně další zklidňující opatření.
Rozumím, že p. Kajzar je denně vystaven stresu a mnoha různým nelehkým rozhodnutím, ale taková vyjádření spíš ukazují, že je ve své funkci omylem nebo by si minimálně potřeboval odpočinout. Kdyby raději, těm lidem nabídl nahradní bydlení.
A proč sestěhovávat 14.000 lidí na nucený pobyt, když stačí opravit evidentní závadu?
Krom toho že vámi navrhovaný trest je porušením zákona taky.
„Město krok označilo za šikanu a varuje před tím, že omezení může vést k návratu tranzitní dopravy do centra.“
Jakože kvůli snížení rychlosti o 20 km/h na jednom mostě je pro řidiče takový problém, že se raději vrátí na průjezd centrem, ve kterém musí dodržovat rychlost 50 km/h? By mě zajímalo, co pak náměstek zobe. 🙂
130 – 80 se podle vás rovná 20?
Teď je tam 100 km/h a nově je tam v noci snížena rychlost na 80 km/h. Změna je tedy 100 km/h – 80 km/h, což je 20 km/h.
Ovšem ta 100 je omezení ze stavu který by tam mohl být a tím je 130.
Mohl, ale není.
A to je právě závada ve sjízdnosti – závada se zhoršuje, proti normové hodnotě to bude o _dalších_ 20 km/h dolů.
SŽ takhle snížila rychlost o 20 km/h na mšence. Pitomých dvacet, ale výsledkem byla traťová 10 km/h. Ani ČD tu rychlost nechtěly dodržovat, nasadily NAD.
Vy už také dávno nevíte, o čem je tohle vlákno diskuse, že? Tak si vyrolujte na začátek, Martin1 tam citoval jistý výrok a na něj reagoval.
Nově bude změna ze 130 na 80 km/h. Je to dálnice.
SŽ ten salám nakrájela až k 10 km/h.
Jak dlouho se má ubírat po 20 km/h, než někomu dojde, že za závadu nemůžou ani cestující, ani strojvedoucí, ani řidiči, ani místní obyvatelé?
Teď tam je snad stovka, ne? Ale i kdyby o 50 ze 130, tak osmdesátka na pár desítkách metrů je logicky stále víc a lepší než průjezd centrem na padesát, ne? 😉
Ačkoliv jsem pro výstavbu dálnic, mostní uzávěry a dilatační spáry jsou stále vředem současné výstavby silnic a dálnic, prakticky nikdy se to nepovede na 100%.
Fakt nechápu množství těch přestupků. Je fakt tolika lidem jedno, že dostanou pokutu? Dneska je to zaznačený v každý navigaci… Přijde mi to, jako by prostě vyhodili pětistovku z okna,hlavně aby nemuseli jet jen stovkou.
A jak to máte s takhle jasnejma pokutama vy?
Navigacím se nedá věřit. Je potřeba aby dopravní omezení někdo zadal. Pokud to neudělá prostě tam není a obzvláště v době kdy se omezení mění.
Na mostě je snížení rychlosti na 80 úplně v pohodě. Alespoň tam nemusí dávat stejnou značku navíc doplněnou dodatkovou pro zimní období.
Kdyby tam magistrát místo nes
Nedávno jsem tam jel. Šikanován jsem si nepřipadal..
Před napsáním příspěvku do diskuse není úplně špatné podívat se na mapu. Nejbližší dům je od dilatační spáry na severním konci mostu přes Morávku (je jasné pouze z letecké mapy) vzdálen 190 m, z toho je nejméně 50 m les, tedy velmi účinný hlukový filtr. Jak moc tam je hluk z přejíždění spáry slyšet? Dálnice je přitom od onoho domu vzdálená pouze 60 m přes pole. Ta hlučí méně?
Jak moc složité je tu dilatační spáru konečně opravit?
Přijde mi, že dva se hádají, ale jednomu z nich běhá liška v kurníku.
Před napsáním příspěvku do diskuse není úplně špatné přečíst si článek. Když výsledky měření na místě překračují hlukové limity, je úplně jedno, co vidíte na mapě.
Ten obchvat je snad prokletý. Čekalo se na něj snad třicet let? A teď takové problémy.
Promiňte, měl bych takový nápad – nešlo by zfušovanou zakázku reklamovat a opravit, místo souboje právníků? Jo aha, nešlo, ono to bokem sype miliony…
https://www.novinky.cz/clanek/domaci-zpravy-moravskoslezsky-kraj-tisice-ridicu-nedodrzuji-na-obchvatu-frydku-mistku-narizenou-rychlost-40528990
Se nám ty zfušované stavby nějak množí 🙂
https://scontent.fprg1-1.fna.fbcdn.net/v/t39.30808-6/515717001_1246064423728535_4060887905430135325_n.jpg?_nc_cat=104&ccb=1-7&_nc_sid=aa7b47&_nc_ohc=6yPo4fq89HAQ7kNvwEYlG02&_nc_oc=AdkQjTl9uzvcZ2WKgketXC91pOhJdYSB20yoLcGukj1zWu4vSPSyjDYoEHG4KJpslBSs-uKWSIrfH3OaoOz031Nn&_nc_zt=23&_nc_ht=scontent.fprg1-1.fna&_nc_gid=_vp_rn_0VTECei4hrfujEA&oh=00_AfRJ0E2hoETSLUo-a99iHM2avwGVqzQhwxxCpyafc_Kmwg&oe=68795E12
Jaká udělala radnice FM na bývalém průtahu dopravní opatření, aby nejen zamezila případnému tranzitu, ale také z té stoky udělala normální městskou třídu?
Že by žádné?🤔
Problém není v DESÚ, ale v ŘSD které postavilo nekvalitní obchvat.
A náměstek primátora, který rozdmýchává nenávist města vůči 14 stěžovatelům, by se taky měl nad sebou zamyslet.
Jedná se o novou stavbu, takže lze očekávat, že projekt byl zpracován tak, aby i hlukové zatížení z pojíždění mostních konstrukcí odpovídalo platné normě. Pokud byly naměřené limity hluku překročeny, může být chyba: a) v kvalitě provedení díla (přebrušování vozovky) b) v projektu (nízká odolnost zvolených dilatečních uzávěrů vzhledem k provozu) Pokud má pan Kajzar na věc náhled z pozice „proporcionality“, tak může sám prokázat dobrou vůli a k tomu mostu se sám přestěhovat. Pak na vlastní kůži pozná, že nebude ve dne stát za nic, když se v noci kvůli hluku nevyspí, protože bude muset v nepravidelných intervalech pořád… Číst vice »
Hlavně mi není jasné, co do té proporcionality vlastně počítá. Pár řidičů bude muset v noci zpomalit ze 100 km/h na 80 km/h na pár stech metrech, takže ztratí 10 vteřin. To je opravdu pro řidiče hotová tragédie.
Když se tady může někdo soudit kvůli omezení svobody pohybu školní ulicí, tak proč nás to vůbec překvapuje?
Desítky tisíc řidičů denně + místní obyvatelé vs. dilatační závěr.
Mám pocit, že práva dilatačního závěru dělat randál nejsou nadřazena plynulé jízdě.
V noci 80 a ve dne 100? To jako ten přejezd způsobí více hluku v noci a méně ve dne? Akorát další rozptylování pozornosti řidičů kteří budou muset zkoumat co to tam na té značce vlastně je. Jestli je to 20-6 hod nebo 22-7 hod. Další problém je rychlost platící na této komunikaci. Snížit rychlost ze 130 na 80 asi není tak úplně dost dobře možné takže další plech na snížení nejprve na 100 a pak na 80 čímž se vzdálenost omezené protáhne před tento úsek.
Ne, to jako přes den jsou hlukové limity benevoletnější, v noci přísnější.
Co takhle si nejprve přečíst článek?
Mělo by to být udělané tak, aby to nepřekročilo žádný. Mimo to já jako řidič nejsem zvědavý abych musel při přejezdech takových nějakých nedomyšlených řešení dávat impulzivní šoky tlumičům mého vozidla. A že jsou tahle provedení těchto technických řešení mnohdy provedena na dvě věci (na …. a na nic) je jisté. Třeba jako když se udělá dilatační spára u mostu ve městě kde sice platí 50, ale i taková rychlost stačí na to, aby přejezd takové spáry vydal hluk. A to prosím v místě kde jsou obytné domy vzdáleny ne několik desítek nebo stovek metrů, ale několik desítek cm.
Naučte se číst, než tady začnete psát. V noci se zpomaluje ze 130km/h na 80 km/h, i když postupně.
A nebude to pár řidičů, ale pár DESÍTEK TISÍC řidičů. Tolik k té proporcionalitě.
Podle vás je zřejmě úplně běžné zprasit novou dálnici hned „z výroby“ tak, že se nedá používat v plánovaných parametrech a může se to klidně nechat další 3 roky u ledu.
„úplně běžné zprasit novou dálnici hned „z výroby“ tak, že se nedá používat v plánovaných parametrech a může se to klidně nechat další 3 roky u ledu.“ 🙂
Svatá slova!
https://www.facebook.com/groups/3541629745866615
Desítky tisíc řidičů v noci?
Já jsem nepsal nic o samotné dálnici. Oprava té dálnice zjevně není záležitost na pár hodin, takže je potřeba řešit hluk do té doby, než k opravě dojde.
A dojde k ní? A kdy to bude ? Jen aby to vůbec nekdy bylo a z prozatimního řešení se nestalo trvalé. To se tak počká, až si lidé zvyknou a ono to vyšumí.
Po vyřešení současného problému s impulsivním hlukem z mostního uzávěru by se věc měla řádně vyšetřit a dovodit zodpovědnost buď pro projektanta či zhotovitele. To přece neniy možné něco takto zfušovat.
Nevím jak si představujete řešit zodpovědnost. Projektant navrhl a zhotovitel osadil závěr splňující platné předpisy. Ano, jsou méně hlučné uzávěry, ale ty jsou dražší, mají menší výdrž a větší nároky na údržbu. S titulu řádného hospodáře je žádný správce komunikace nemůže požadovat osadit. Jsme tak trochu v bludném legislativním kruhu.
Žádný bludný legislativní kruh se nekoná. Stavba prostě musí splňovat předpisy. Řádný hospodář se samozřejmě musí řídit platnými zákony.
„Stavba prostě musí splňovat předpisy. Řádný hospodář se samozřejmě musí řídit platnými zákony.“
Tak teď zase já ať víte jaké to je.
Nemusí i když by měl. I realita ukazuje, že ne vždy tomu tak je.
Pokud projektant navrhl závěry nesplňující hlukové normy, tak by měl veškeré tím způsobené náklady zaplatit
Tak ať město vyhlásí že v daném úseku řidiči nemusí rychlost dodržovat, a současně dá místní dopravní policii pokyn že na daném místě nemá omezení vymáhat
Doufam, ze stejnym premyslecim zarizenim se nerozhodujete u voleb.
Dálnice ale není místní komunikace (a i kdyby byla tak to stejně nic nemění), takže kromě toho, že je to absolutní blbost, na to město ani nemá žádné právo.
To je ale nesmysl.
Opět pár blbců co bydlí poblíž šikanuje miliony lidí co jezdí po silnici
Těch pár blbců, kteří neumí dodržovat sníženou rychlost šikanuje lidi, kteří v městě bydlí mnohem déle než je tam ta dálnice a hlavně v noci je pravděpodobně dost ruší. Víte jaké to je bydlet u rušné silnice a nemoci v létě ani otevřít okno a větrat?
V takové situaci žijí v ČR statisíce lidí a funguje to. Ba i nová výstavba je obvykle u velmi rušných silnic, v Praze navíc s provozem tramvají. A stejně tam lidi kupují byty jako o život. Ale chápu, že ten člověk pod mostem byl na něco zvyklý a to se změnilo, tak kolem sebe kope.
Jenom skutečný blbec může naposat něco takového pokud to však není myšleno jako ironie.
Krásná ukázka toho, jak u nás řidiči/občané/všichni dodržují něco, co vychází z legislativy, najednou je to šikana, ale v zahraničí by ani necekli. Jsme Čecháčci a denně se to ukazuje. Kdyby u toho bydleli, budou mluvit jinak.
Z legislativy to právě nevychází, o tom je právě celý spor. Legislativní hlukový limit je dodržen. Šikanózní opatření jde nad rámec legislativních požadavků
Na to jste přišel jak? Z článku plyne, že impulzní hluk limity překračuje.
Pro vaši informaci – legislativa není jen zákon, ale i veškeré vyhlášky, které se mohou odkazovat na další nižší právní formy. Je to tedy celý soubor právních předpisů.
A co teprv kdyby tam měli chatičku, to by založili iniciativu „Zachraňte Frýdecko!“.
A co kdyby se v rámci dodržování zákona ten mostní závěr konečně opravil?
Pochybuju, že hlukem dodržuje podmínky stavebního povolení či kolaudace.