Úřad zahájil další stavební řízení ke koridoru Nemanice – Ševětín, týká se křížení s D3
Úsek IV. koridoru Nemanice - Ševětín, vizualizace. Pramen: Správa železnic
Náročnou stavbou sedmnáctikilometrového úseku severně od Českých Budějovic se má završit budování IV. koridoru mezi Prahou a Budějovicemi.
Přijde mi zvláštní, že zatímco v úseku Sudoměřice – Votice byla vybudována zastávka Ješetice uprostřed ničeho, tak tady se zastávka Hrdějovice, která by se obci vzdálila jen minimálně, neplánuje.
Hrdejovice mají slisne spojení skrze mhd.
Dotaz k mapě:
Je tam vyznačena odb. Dobřejovice. Neznám detaily proto se ptám, abych se dovzdělal 🙂. Dopravna bude skutečně odbočkou, protože by odtud měla odbočovat trať (či vlečka), nebo by měla být oznacena jako výhybna, dle stavebního uspořádání?
Odbočka je termín pro spojky na trati, nikoli pro místo odbočení další trati
Hodně matoucí termín.
Vychází z toho, že na odbočce nejsou dopravní koleje, jen vjezdová návěstidla.
Zastávka v polích pro obec o pár barácích na koridorové trati? Úplně úžasné, takže mimo kapacitní dopravu tam ještě bude nějakej vymetak, ideálně 810? Na nových dálničních úsecích je kolik zastávek autobusů?
Rozdíl je ten, že kromě dálnice vede i souběžná silnice I., II. nebo III. třídy, takže zastávky autobusu nezaniknou. U železnice se takto plánuji VRT, ale ne koridory.
Mohl by někdo znalejší vysvětlit, proč trvá vyjádření HZS už více jak rok? Pak nejde ani tak o zpoždění vinou SŽ jako jiných státních složek/úřadů.
Třeba proto, že se tou horou dokumentace musí napřed někdo prokousat, než k tomu napíše vyjádření? A vy víte, zda SŽ musela či nemusela doplňovat podklady atd.? Je snad vinou jiných státních složek, když svou práci dělají poctivě?
Já se jen ptám. Nevidím dovnitř a, když mi někdo řekne, že o něco žádal před rokem, a stále ten proces ani nezačal, laicky se mi to zdá dost dlouhá doba.
Na prokousání horou dokumentace mají mít umělou inteligenci na lokálním, privátním cloudu. Pak by to měli zpravocané za zlomek doby, jakou to bude luštit celé oddělení lidí ty měsíce a už to pomalu překonává mentální kapacity člověka.
Vy jste na podzim zřejmě nezaznamenal skvělé výsledky dosavadní několikaleté digitalizace stavebního řízení.
Ty systémy musejí být vzájemně kompatibilní a ve státní správě těžko může někdo sólo progresivně nekoordinovaně prosazovat vámi navrhovaná řešení, protože na to nedostane ani peníze, ani techniku ani schválení.
A legislativně to opřete o co? 😁
A ta umělá inteligence ponese právní odpovědnost? Nebo jak? Nebo umělá inteligence nezná odpověď? 😉
Státní úředník snad nese zodpovědnost za svou (ne)činnost?
Prosím ne, opravdu nenechávejme požární bezpečnost hodnotit jazykovým modelem.
Tohle je potřeba systémově řešit. Natvrdo termín 90 dní, pokud úřad nerozhodne, brát jako že souhlasí a nemá připomínky. Tečka. Není možný, aby tohle trvalo přes rok.
Zpravidla s vámi souhlasím, ale tady bych polemizoval.
Nemůže být příčina dlouhé doby posuzování třeba v tom, že:
– pro HZS Jihočeského kraje není posuzování (na naše místní poměry vysokorychlostních) tunelu rutinní činnost?
– že personální vybavení posuzovatelů může být dimenzované podobně, jako u DI?
– navrhovaná traťová rychlost a délka tunelů si vyžaduje naprosto jiná bezpečnostní opatření, než je tomu u tunelů doposud schvalovaných a např. kvůli tomu se něco muselo, třeba i opakovaně, doplnit, nebo předělat?
Nějaká časová tíseň spojená s hrozbou atomatického bezvýhradného souhlasu rozhodně fungovat nebude. Výsledkem bude akorát stav, kdy subjekt radši vydá záporné stanovisko, než aby překročil lhůtu.
To by se ale musely začít psát srozumitelne předpisy a úřady by musely mit dostatek personálu. Ale souhlasil bych s tím, začalo by se to řešit.
Pozor, v článku není zmíněno kdy bylo požádáno o vyjádření HZS. Stavební úřad si může vyžádat doplnění stanovisek, které projektová dokumentace neobsahuje, takže je možné, že se žádalo dodatečně až někdy po předání dokumentace stavebnímu úřadu.
Prostě státní instituce chce něco po státní/krajské instituci… pohodááá
Neví někdo, o kolik minut se celkově po dostavbě zrychlí cesta Praha – České Budějovice např. v porovnání s rokem 2010?
Nevím jak proti 2010 ale kolem roku 2000 se Praha – ČB jezdilo snad přes 2,5 hodiny … cca 150 minut. Dneska Jižní expres oficiálně za 99 minut.
A v tom roce 2010 to bylo stále téměř 3 hodiny, i když tam už měly vliv modernizační práce. Samozřejmě srovnáváme dnešní expres s tehdejším rychlíkem, což je ale v pořádku, protože až teprve zdvoukolejnění tratě umožnilo tu expresní vrstvu vůbec zavést (a rychlíkům se pak mohly přidat zastávky na Zahradním Městě a v Plané).
V roce 1982 těch 169 km z PH do CB vlaku R533 trvalo neskutečných 3°32´. A ten interval mezi těmi všemi šesti rychlovaky. 🙂
http://www.jizdni-rady.nanadrazi.cz/jizdni-rad/1981-1982/1981-1982_strana_448-453.pdf
Spíše 4, jeden o víkendu a jeden do Vídně, plus pak několik osobákú z jízdní dobou skoro 5 hodin, prostě DBL (dřív bylo líp) podle některých.
Budvar to dával za cca 135 min. Rychliky cez 2.5 hod.
Jedna věc je jízdní doba v JŘ, druhá jsou mimořádnosti a přenášení zpoždění na výhybnách.
IMHO je hlavní přínos zdvojkolejnění, až potom nová stopa.
Po dokončení tunelů by jízda měla trvat zhruba 90 minut.
Krásně jsou starší jízdní řády v PDF dostupné zde: http://www.jizdni-rady.nanadrazi.cz/index.php?page=zeleznicni-trat-220. V roce 2010 jelo „moje“ ranní IC 101 z Prahy hl. n. do ČB 159 minut (7:16 / 9:55). Dnes ranní IC531 jelo 99 minut (8:20 / 9:59). Tedy o rovných 60 minut rychleji. A právě sedím v R712, který to nazpět (snad:) dá za 120 minut (15:10 / 17:10). Tedy 39 minut úspory. Takže, když zahrneme 9 minut plánované úspory dle článku, tak se oproti r. 2010 po dostavbě NemaŠe dostaneme na 69 minut úspory u expresu a 48 minut u rychlíku. A to se pozná!
Tak např. v r. 2009 Praha hl. n. odjezd 6:04, ČB příjezd 8:56 a v létě až do Novýho Údolí příjezd v 11:50.
Takže vše je v loji, na h…o a totálně špatné, zlé a katastrofální. Do Nového Údolí už to přímo nepojede
Nelíbí se mi ta věta, že se tím má završit budování 4. koridoru. I když je samozřejmě fakticky správně, byl bych rád, kdyby to tak SŽ nebrala a více mluvila o přeložce z Benešova do Prahy. Protože to, co tam vede dnes, je taky pěkná ostuda pro dálkovou trasu.
Tam to stačí, spojení je již na naše poměry poměrně velkorysé vzhledem k velikosti měst, které spojuje. Co by za to dal takový Liberec
Liberec za to nedal dodnes nic takže vá velký kulový a ne koridor.
Je tam velmi silná příměstská doprava, v nejzatíženějším úseku 260 vlaků za den, u Benešova ještě 160. Na to normální dvoukolejka zas tak velkorysá není.
Liberec má dálniční spojení až do Prahy. Co by za to dali v ČB
D10 končí u Turnova a dál už to dálnice není. Ale neslovíčkařme. D3 se staví a D4 vede až k Písku.
To je teda argumentace, jak od soudruhů z partaje v roce 1975.
Samozřejmě, že se připravuje nová trasa.
Spoždění bylo zapříčiněno diskusemi, jestli se VRT do Brna povede „horem“, nebo „spodem“. Zvítězila varianta vést VTR přes Nehvizdy, tak se nová trať PH -BN/P. bude dělat sóĺo, mimo akci VRT.
Měla to podchytit VRT zhruba podél D1, ale pak se řeklo, že je ještě málo kolejí (a dopravních tras obecně) v Polabí, takže nic. Spíše než přeložkou bych to označil novou dálkovou trasou, pokud tedy na ni nechcete poslat i příměstskou dopravu, která dosud víceméně přímo obsluhuje obce, pod heslem „ani kilometr kolejí navíc“. 🙂 Bude se to ovšem „obhajovat“ těžko, zátěže moc není, a ještě ji dále po trase (zvláště pak za Budějovicemi) „krade“ upřednostněná D3.
Právě že, s VRT počítali jen největší šotoexperti. Na jih byla navržena rychlá /odlehčovací trať, na dvě etapy – 1.Zahradní Město – těsně za Strančice a druhá před Strančice – cca Tomice, tak aby ze ZM do Budějic bylo celé cca 160 km/h. Jenže se jim do toho obuli ochránci přírodního parku okolo Popovic…
Já nevím no, ale jezdit VRTkou z Brna do Prahy přes Polabí mi přijde logičtější už z toho důvodu, že to bude nabízet krásné přestupy mezi větvemi RS5 z východu Čech a linkami na Brno a dál, aniž by se muselo jet až do Prahy. Jižní Morava a východní Čechy jsou po Praze dvě nejdůležitější aglomerace, takže tento krok je velice logický. Já mám za to, že současný úsek z Prahy do Benešova je právě vytížený až moc. Není tam třeba prostor na posílení eSka, které ale strašně nabírá na síle a vzhledem k tomu, jak vypadá výstavba podél této… Číst vice »
Východní Čechy to budou mít na jižní Moravu srovnatelně rychlé rovnou. Zbytek asi souhlas.
ono se s tím snad i takhle počítá, ale kdoví kdy a jestli…
https://vrtky.cz/documents/159614952/164599101/Linkov%C3%A9+veden%C3%AD.png/b743f4d4-f0f6-4734-86d3-806f71930827?version=1.0&t=1722596981194
Spojení východu Čech s jižní Moravy je logictejsi po stávajícím koridoru pres Svitavy přímým spojem, než jet do Prahy, nebo na kraj Prahy do Nehvizd a tam přestoupit.
Jo to je asi fakt. Měl jsem použít obyvatele severovýchodních Středních Čech a Liberecka, těm se to zkrátí krásně a v té oblasti jsou jich vyšší stovky tisíc, narozdíl od Benešovska.
Pokud vím, nový Benešov se již obhájil, právě v rámci SP na VRT (zhruba v duchu “var. HB bude natolik levnější, že zbyde i na benešovskou dvoustovku”).
Ten konec je hoden člověka z ústavu.
Proč jste tak ostrý? Vždyť má svým způsobem pravdu, dokončení D3 sebere jistě mnoho cestujících z vlaků. Třeba já to mám dnes vlakem hlavní-hlavní stejně dlouho jako autem od domu do cíle v Budějicích. Zatím jezdím vlakem. Jakmile bude středočeská D3, na vlak ani nepomyslím. Bohužel, čas jsou peníze. A nebudu jediní, kdo se řídí tímto, a to já ještě vlakům nadržuji. A jistě i počet cestujících hraje roli ve studii proveditelnosti ne?