Úřad zahájil stavební řízení na poslední úsek D11, hotovo má být v roce 2028
Součástí stavby bude i tunel pod Kamenným vrchem.
Dopravní a energetický stavební úřad (DESÚ) zahájil stavební řízení na poslední úsek dálnice D11, která dosud nemá povolení. Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) by chtělo necelých dvacet kilometrů dálnice z Jaroměře do Trutnova začít stavět příští rok.
Zahájení řízení je patrné z úřední desky DESÚ. Hlavní trasa obsahuje přes čtyři desítky stavebních objektů včetně 767 metrů dlouhého tunelu Kamenný vrch v katastrálním území Kocbeře.
ŘSD požádalo o povolení již loni v listopadu, od té doby běží doplňování dokumentace, podkladů. Došlo také ke zpřesňování okruhu účastníků řízení. DESÚ aktuálně rozhoduje velmi rychle a lze očekávat, že pokud se neobjeví zásadní problémy, k vydání povolení dojde během jednoho až dvou měsíců. Některé vedlejší stavební objekty již povolení mají.
Plány na D11 z Jaroměře do Trutnova zdržel několikaletý spor s odpůrcem stavby. Loni v závěru roku ale ŘSD získalo klíčové územní rozhodnutí. Minulý týden se ŘSD dohodlo na odkupu dalších pozemků nutných pro stavbu od města Dvůr Králové nad Labem. Hotový je projekt záchranného archeologického výzkumu, skončil doplňkový geotechnický průzkum. Do vlády by mělo zamířit i schválení investice do přeložky krajské silnice II/299 Zboží – Choustníkovo Hradiště. Ta musí vzniknout kvůli stavbě dálnice.
Stavba s odhadovanými náklady téměř 12 miliard korun má začít příští rok, hotovo by mělo být v roce 2028. V Jaroměři se napojí na stávající D11, v Trutnově na další budoucí úsek D11 až ke státní hranici s Polskem. Detailně stavbu popisuje informační leták.