dkv_obrazok

ÚOHS vyhověl Turkům a zrušil největší trolejbusový tendr. Kritéria byla chybná

Trolejbus Bozankaya SNG 12T na první homologační jízdě v Praze. Foto: RopidTrolejbus Bozankaya SNG 12T na první homologační jízdě v Praze. Foto: Ropid

Obří tendr na nákup až 180 bateriových trolejbusů pro Prahu řeší antimonopolní úřad opakovaně.

Odebírat
Upozornit na
guest
7 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Náhodný Kolemjdoucí

Na jedné straně monopol Škoda a na druhé straně dovoz ze zemí mimo EU, ideální není ani jedno.
Dost by pomohlo, kdyby Bozankaya měla montáž třeba někde v Bulharsku nebo Rumunsku.

Tomáš Jelen

A v čem by to jako českému průmyslu pomohlo?

Náhodný Kolemjdoucí

Proč máte pocit, že by to mělo pomáhat českému průmyslu?

Juraj

Třeba v tom, že bude i nadále udržován ve střehu, aby dokázal konkurovat technicky a cenově. Protože pokud se poveze pouze na protekcionismu, dopadne to jako se škodováckými lokomotivami.

HK~

Rozhodnutí je správné, ale nemohu se zbavit dojmu, že se pan Mlsna nějak hodně teď zabývá dopravními výběrky a že to pro hromadnou dopravu či železnici všechno dopadá buď dráž a nebo s extrémními ročními zpožděními.

Zato dodavatelské řetězce potravin nebo telekomunikace mu jsou jedno a na SŽ s její tajnou cenou pražců taky stále ne zakleknout.

MP22

Skvělé rozhodnutí! Je potřeba narušit monopol Škody a nedovolit předražování veřejných zakázek. Jestli chce Škoda uspět, ať uspěje cenou a dalšími kritérií, ne tím, že si prolobuje monopol a bude nabízet předražené trolejbusy. Bylo by krásné, kdyby se do soutěží hlásila jak Bozankaya, tak Solaris.

Martas

Ono by se mělo asi trochu zaměřit i na dopravní podniky. Jak je možné, že v Praze bude elektrobus od Sorky za 14 milionů a v Táboře to zvládli za necelých 12 milionů za Solaris? Menší počet autobusů (10 vs 18), tzn. logika by velela, že to bude spíš dražší.