ÚOHS vyhověl Turkům a zrušil největší trolejbusový tendr. Kritéria byla chybná
Trolejbus Bozankaya SNG 12T na první homologační jízdě v Praze. Foto: Ropid

Obří tendr na nákup až 180 bateriových trolejbusů pro Prahu řeší antimonopolní úřad opakovaně.
Na jedné straně monopol Škoda a na druhé straně dovoz ze zemí mimo EU, ideální není ani jedno.
Dost by pomohlo, kdyby Bozankaya měla montáž třeba někde v Bulharsku nebo Rumunsku.
A v čem by to jako českému průmyslu pomohlo?
Proč máte pocit, že by to mělo pomáhat českému průmyslu?
Třeba v tom, že bude i nadále udržován ve střehu, aby dokázal konkurovat technicky a cenově. Protože pokud se poveze pouze na protekcionismu, dopadne to jako se škodováckými lokomotivami.
Rozhodnutí je správné, ale nemohu se zbavit dojmu, že se pan Mlsna nějak hodně teď zabývá dopravními výběrky a že to pro hromadnou dopravu či železnici všechno dopadá buď dráž a nebo s extrémními ročními zpožděními.
Zato dodavatelské řetězce potravin nebo telekomunikace mu jsou jedno a na SŽ s její tajnou cenou pražců taky stále ne zakleknout.
Skvělé rozhodnutí! Je potřeba narušit monopol Škody a nedovolit předražování veřejných zakázek. Jestli chce Škoda uspět, ať uspěje cenou a dalšími kritérií, ne tím, že si prolobuje monopol a bude nabízet předražené trolejbusy. Bylo by krásné, kdyby se do soutěží hlásila jak Bozankaya, tak Solaris.
Ono by se mělo asi trochu zaměřit i na dopravní podniky. Jak je možné, že v Praze bude elektrobus od Sorky za 14 milionů a v Táboře to zvládli za necelých 12 milionů za Solaris? Menší počet autobusů (10 vs 18), tzn. logika by velela, že to bude spíš dražší.